Jump to content

Krassen op deurpanelen

Guest Vitara 2

Recommended Posts

Guest Vitara 2

Hallo Mede Soul-ers,

Sinds ruim 2 maanden rij ik in een soul van 2-2009, nu is het mij opgevallen dat de binnenpanelen van de deuren heel snel beschadigd raken. Ik doe er verder niets raars mee maar zodra ik ook maar iets er tegen stoot zit er weer een kras of put bij. Ik heb op een internationaal Soul forum al gelezen dat er veel meer Soul

Dat "van niets weten" lijkt wel standaard voor de KIA dealers hier in Nederland....

Rond de aanlloopprobleempjes van de Venga ook veel dealeers die "van niets weten"

Vervelende houding....

Succes. Hoop dat er iets gaat gebeuren.

Peter

Hallo Mede Soul-ers,

Sinds ruim 2 maanden rij ik in een soul van 2-2009, nu is het mij opgevallen dat de binnenpanelen van de deuren heel snel beschadigd raken. Ik doe er verder niets raars mee maar zodra ik ook maar iets er tegen stoot zit er weer een kras of put bij. Ik heb op een internationaal Soul forum al gelezen dat er veel meer Soul

Guest Vitara 2
Hoe ziet de Soul van jouw van binnen uit?

Ik bedoel welke kleuren hebben de binnenpanelen.

Hoi Relena,

De binnenpanelen zijn zwart cq donker grijs.

P.s. op het andre forum heb je een PM van mij.

Hoi Laurens,

ik heb het zelfde probleem als jij.

Als je bij wijzen van ernaar kijkt zit er indedaat een beschadeging op.

Ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest omdat ik geen tijd heb, maar ik ga het zeker doen.

gr. Tom.

Guest Vitara 2
Ook ik heb hier last van, aan de linkerkant zit al een kras en doe toch geen rare dingen behalve in en uitstappen.

Ga AUB ook bij je dealer langs en laat ze kontakt opnemen met KIA nederland. Hoe meer berichten er bij kia nederland komen hoe meer kans dat ze er iets mee gaan doen.

Hoi Laurens,

ik heb het zelfde probleem als jij.

Als je bij wijzen van ernaar kijkt zit er indedaat een beschadeging op.

Ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest omdat ik geen tijd heb, maar ik ga het zeker doen.

gr. Tom.

Hallo Tom,

Hou me op de hoogte. En als ze niets doen, klagen bij Kia nederland. Ik ben bezig om een en ander bij kia Nedereland neer te leggen.

Gr,

Lourens

Hoi,

Nou ik heb dan een Picanto en dus hetzelfde probleem hoor. Het is zulk hard plastic.

Bijvoorbeeld een tikje van de oprollende gordel en weer een kras of putje inje paneel.

Helaas een irritant stuk materiaal. Dus ik ken het probleem wel. Ik denk dat de mensen niet geklaagd hebben bij KIA. Ik ook niet.

Groet!!!

• 5 months later...

Tja,

Die van ons is van begin dit jaar, we hebben hem sinds april en ook hier komen in de kunststof panelen krassen als je "er naar kijkt". Gewoon bij het in en uitstappen met schoenen er tegen aan en er zit een beschadiging in.

Klein voordeel :| is dat we de grijze panelen hebben en dat daarmee de krassen wat minder opvallen...

Ik weet niet hoe de Kia Soul panelen eruit zien, maar je zou er beschermingsfolie of decoratieve folie op kunnen plakken dan heb je er minder snel last van. Dit wordt ook vaker toegepast op voorbumpers van auto's om zo steenslag te voorkomen.

Ik heb het dan over transparante folie.

• 2 weeks later...
Ga er eens met een interieur reiniger over, dat werkt goed. Rij zelf Cee'd SW en die heeft ook last van de "vegen" ! Bumper zwart werkt ook goed ;)

Zal door het materiaal komen wat er gebruikt wordt lijkt mij !

Klopt inderdaad. Met de reiniger kun je weer veel wegwerken.

Hallo beste KIA vrienden,

Het klinkt mij als muziek in mijn oren, niet dat dit prettig is overigens.

Het valt mij echt op, dat men in de US een betere garantie waarborg heeft dan in NL of misschien zelfs in de EU.

De auto fabrikanten zijn enorm bang voor die mega boetes in de US.

Nu heeft gelukkig niet alleen KIA hier last van.

Ik kan u een verhaal vertellen van Volvo.

Volvo heeft/had last van defecten aan een LMM ( Lucht Massa Meter ) in de US kreeg men dit vergoed als coulance, in ons land, ja, vergeet het maar, rekening klant dus.

En het schijnt bij veel merken voor te komen, dat in de US alles kan, en hier niet!

Betalen wij dan niet voldoende, of wat is er dan wel aan de hand, ik denk toch die mega boetes.

Erg raar dat men voor die yankies kruipt!

Het enige wat zal helpen, ga er massaal op af, probeer zoveel mogelijk KIA vrienden er bij te halen, dat het op een overval lijkt.

Misschien is dat de manier.

Ik vind het erg raar, dat men in de US er wel een oplossing voor heeft, en dat je hier naar die service kan fluiten, of moet ik zeggen ( whistle for it ).

Ik denk dat dit de juiste term is!!

Ik weet niet wat jullie allen daar van vinden?

Maar ik zou er toch op af gaan, hoe sneller hoe beter, hoe meer hoe beter, dan kunnen ze het mooi niet meer ontkennen.

Ik zou er ook zelf nooit iets aan doen, daar heb je toch garantie voor!

Ga voor uw recht.

met vriendelijke groet,

Ad

Ben het niet helemaal eens met je reactie, daar het niet om een beschadiging gaat maar om een veeg. Er is er maar 1 verantwoordelijk voor die vegen en dat is degene die instapt. Daarbij wil ik wel even zeggen dat het materiaal van de panelen er ook debet aan is ! Af en toe na het wassen met een doekje afwrijven en je bent een heel eind !