Remko .me Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 (edited) Zonder te cheaten, 200km gereden, 7*C buiten, en 110km/u gereden, netjes rustig sturen, proberen zo min mogelijk tegenwind te hebben... & cruise control natuurlijk. Zie bijlage... I DID IT! Edited March 14, 2010 by Chrones Quote
Guest Jantje Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 en toen was er geen bijlage. Maar wel een hele knappe prestatie.. Ik had vandaag tegenwind en heb eigenlijk niet beter kunnen rijden dan 1 op 7,5 over een afstand van 208km met een snelheid van rond de 100km/u Quote
Rio-man Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Net verbruik hoor! 1 op 17,2. Alleen... de bijlage ?? Quote
Remko .me Posted March 14, 2010 Author Posted March 14, 2010 Bijlage staat er nu wel, sorry! Volgende keer laat ik ook wel zien hoe lang die al aan het meten is, zodat je ziet dat het echt zo is. Quote
Alex VB Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Puike prestatie.. Maar, wat is je gemiddeld verbruik nu op al deze kilometers? Of is dit je gemiddelde tot nu toe? Gemiddelde herken je aan de combinatie AVG en betreffende teken in je bijlage.. Quote
bigwade Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 en toen was er geen bijlage.Maar wel een hele knappe prestatie.. Ik had vandaag tegenwind en heb eigenlijk niet beter kunnen rijden dan 1 op 7,5 over een afstand van 208km met een snelheid van rond de 100km/u je bedoeld vast 7,5l/100km ? 1 op 7,5 is nogal dorstig.. Quote
Guest Jantje Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 je bedoeld vast 7,5l/100km ?1 op 7,5 is nogal dorstig.. nee de instant meter zat continu tussen de 13,5 en de 15 liter per 100km te zweven.. Daar weg gereden met een volle tank, bij thuiskomst weer getanked: 27,5 liter 208 / 27,5 = 7,56 Quote
Remko .me Posted March 14, 2010 Author Posted March 14, 2010 Puike prestatie..Maar, wat is je gemiddeld verbruik nu op al deze kilometers? Of is dit je gemiddelde tot nu toe? Gemiddelde herken je aan de combinatie AVG en betreffende teken in je bijlage.. Met deze tank heb ik 1 op 16,9 gemiddeld gereden, kleine stadsritjes enz.. Dit wat je in beeld ziet is het gemiddelde van 200km van afgelopen vrijdag. Quote
Venga1 Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 proberen zo min mogelijk tegenwind te hebben... Hoe doe je dit dan? Altijd met de wind meerijden? Quote
bigwade Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Hoe doe je dit dan?Altijd met de wind meerijden? Nee hoor.. Op langere afstanden zoek je (een wat grotere) auto uit die net zo hard rijdt als jij wilt en gaat er achter hangen. Scheelt ENORM !! w.b. verbruik. Quote
Guest Jantje Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Nee hoor..Op langere afstanden zoek je (een wat grotere) auto uit die net zo hard rijdt als jij wilt en gaat er achter hangen. Scheelt ENORM !! w.b. verbruik. klopt bij mythbusters getest. Als je 1 meter achter een vrachtwagen ging rijden kan je tot wel 30pct brandstof besparen als ik het goed heb onthouden Quote
bigwade Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Met mijn Chevy Van heb ik dat achter vrachtwaggels gedaan en dat scheelde 50%. 10-20 meter er achter. Je ziet geen reet en met vette wind gaat je wagen alle kanten op vanwege zuiging. Met het huidige wegdek is het even niet aan te bevelen vanwege steenslag. Quote
Relena Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Zonder te cheaten, 200km gereden, 7*C buiten, en 110km/u gereden, netjes rustig sturen, proberen zo min mogelijk tegenwind te hebben... & cruise control natuurlijk. Zie bijlage... I DID IT! Niet slecht. Quote
Smart Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Knappe prestatie, maar volgens mij zat jij aan de kop van een hele lange fiiiiiiilllllllllleeeeeeee....... File? Waar File, ik zie niets! Quote
Vengalover Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Beste Chrones, Ik snap niet hoe je dit voor elkaar heb gekregen. Ik ben een rustige rijder, mijn zuinigste getal is 1:14,5 maar over het algemeen schommeld het rond de 1:13. Groet Vengalover Quote
Remko .me Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Beste Chrones,Ik snap niet hoe je dit voor elkaar heb gekregen. Ik ben een rustige rijder, mijn zuinigste getal is 1:14,5 maar over het algemeen schommeld het rond de 1:13. Groet Vengalover Ik zou binnenkort is een logboek bijbouden hoe ik dit doe. Ik rem ook volledig af op de motor, remmen en in zijn vrij afremmen zit er niet bij. Veel cruise control, afremmen ook weer via cruise control, goed doorschakelen. Ik heb mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat 50% van je rijexamen bestond uit milieubewust rijden... alles moet op afremmen motor, perfect doorschakelen, rustig sturen, zo min mogelijk sturen (bedoeld met tegendruk op banden) Quote
Peterrrrr Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Je moet ook een beetje geduld hebben tot er een aantal km's op de teller staan, dan zal je zien dat hij steeds zuiniger wordt ! Maar 5,8 is wel Quote
Smart Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Ja, ik heb mijn papiertje in 1982 gehaald. Daarbij heb 40 van de 40 te behalen theoriepunten gescoord. En....ik heb BE. Inmiddels alweer 28 jaar geleden Chrones. Toen moest jij nog uitgedacht worden;-) Quote
Remko .me Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Je moet ook een beetje geduld hebben tot er een aantal km's op de teller staan, dan zal je zien dat hij steeds zuiniger wordt ! Maar 5,8 is wel Quote
Vengalover Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Ik zie dat je er een hele kunst van hebt gemaakt maar daar komt in het drukke spits verkeer niet veel van. Mijn teller staat inmiddels op 4500km. Groet Pim Quote
Venga OK Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Ja want ik zit ook al over de 6000km heen. Chrones, Gebruik je het start / stop systeem ook altijd? Ook bij de 5,8 l/100 rit? Quote
Venga-Boys Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Super, Zo zuinig heb ik nog niet gereden op mijn winterbanden. Ga morgen voor een ritje naar Brussel. Zal ook eens 110km cruisen en kijken waar ik uitkom Quote
jeroen1970 Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 (edited) Zo vlak achter een grote auto / vrachtauto rijden, kan wel zuinig zijn, maar veilig is het natuurlijk allerminst Ik haal met mijn winterbanden, en voornamelijk korte stukken tot nu toe niet zuiniger als 7l/100. Ik ga ervan uit als mijn energy savers (zomerbanden) er weer op zitten, en het weer wat warmer wordt dit zuiniger kan. Volgens mij heeft stop n go geen invloed op wat de boordcomputer registreerd hoe zuinig je rijd. Dan moet je dit echt uitrekenen d.m.v. het aantal liters / door aantal km. Jeroen Edited March 16, 2010 by jeroen1970 Quote
Remko .me Posted March 16, 2010 Author Posted March 16, 2010 Chrones,Gebruik je het start / stop systeem ook altijd? Ook bij de 5,8 l/100 rit? Ja altijd! Ik rem volledig af op de motor zoals ik ook al eerder gezegd heb, zet hem dus niet al in zijn vrij als je nog niet onder de 20km/u zit. Zo vlak achter een grote auto / vrachtauto rijden, kan wel zuinig zijn, maar veilig is het natuurlijk allerminst Ik haal met mijn winterbanden, en voornamelijk korte stukken tot nu toe niet zuiniger als 7l/100. Ik ga ervan uit als mijn energy savers (zomerbanden) er weer op zitten, en het weer wat warmer wordt dit zuiniger kan. Volgens mij heeft stop n go geen invloef op wat de boordcomputer registreerd hoe zuinig je rijd. Dan moet je dit echt uitrekenen d.m.v. het aantal liters / door aantal km. Jeroen Bij mij staat veiligheid 100% voorop hoor! Ik heb geen winterbanden he. Start and Stop heeft wel invloed op het volledige gebruik, moet je maar is proberen dat is bij een tank niet te gebruiken, scheelt al gauw een paar km. Quote
Recommended Posts