Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na zolang wachten op de Soul en na zolang lid te zijn van dit forum. Heb ik besloten om een discussie te openen die iedereen met een Soul de gelegenheid geeft zijn of haar belevingen neer te schrijven.

Voor ons mijn vrouw en ik, was het liefde op het eerste gezicht.

Design en uitstraling dat had ie deze nieuwe Kia Soul (eindelijk dacht ik).

We hebben direct een proefrit gemaakt en besloten de Soul te bestellen.

Een Kia Soul bright silver x-tra. Deze hebben we opgehaald op 26 september 2009. Ondertussen heeft onze Soul al een ander uiterlijk gekregen (waar ik op een later tijdstip op terug kom in detail). We zijn zeer tevreden met zijn rijgedrag. Hij rijd soepel en gemakkelijk heeft een goeie wegligging en remmen wat niet onbelangrijk is. Bovendien maneuvreert hij gemakkelijk door bochten en voelt hij heel veilig aan. De 1,6 liter motor is pittig genoeg.

Is dit ook zoals jullie.............Kia Soul bezitters er over denken?

Groetjes,

Relena

Posted (edited)

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik heb hiervoor ongeveer 25 jaar Nissan diesel gereden, zonder noemenswaardige problemen overigens en rijd sinds okt 2009 een zwarte Kia Soul X-ecutive cdri. Nou ik kan je vertellen, ik had dit veel eerder moeten doen, wat een heerlijke auto. Wegligging, motor en zeker de afwerking zijn prima. De diesel doet zijn werk prima, alleen het verbruik vind ik nog iets tegenvallen maar merk wel dat dit naarmate de temperatuur weer wat stijgt en mijn rechtervoet een beetje beter in bedwang houdt, wat verbeterd (momenteel 1:16). Ik heb nu 12000km gereden en merk dat de motor steeds soepeler gaat lopen.

Groetjes,

Tugdriver

Edited by tugdriver
Posted

Ik heb nu 12000km gereden en merk dat de motor steeds soepeler gaat lopen.

Groetjes,

Tugdriver

Dit is bij ons ook het geval ben benieuwd. Binnenkort ga ik nog eens naar zijn huidige

verbruik kijken. Laat het jullie weten.

Groetjes,

Relena

Posted

Ik ben ook heel content van mijn soul, rij pas vanaf 12/02/2010 met deze bak.

maar ben heel content van wegligging etc.

Maar mis toch de snufjes van mijn vorige auto (alfa romeo 147 1,9 JTD '02)

dat is zoals boordcomputer:verbruik,hoeveel km.nog te gaan met dieselbak,pieptoon als men harder als ingestelde snelheid rijdt-maar de cruise control heeft deze al goed gemaakt :D.en als voorruit wissers aan zijn en schakelt naar achteruit dat de achterste ook automatisch gaat wisse, als men in't donker stopt dat je lichten per 30sec. aanblijven als men "plimpt" met de grootlichten.Ik wil de soul niet afbreken het is en blijft leuke en mooie auto, ook pittig voor een1,6 crdi diesel. en zoals eerder gezegd het "veilig" gevoel omdat je hoger zit.

En ook je kan hem naar je eigen smaak "ombouwen" waar ik woon zie je ze niet veel rijden (3-4stuks) maar als je ze toch in dezelfde kleur ziet, is het nooit hetzelfde, striping, andere spiegels, kapkes,....

Posted

16 oktober bij het voorstellen heb ik al vermeld "Daarnaast vind ik de rij-ervaring tot nu toe gewoon top. De ingeruilde Renault Scenic deed dat zeker niet beter" etc. Inmiddels heb ik de Soul ook mogen beproeven op zwaar besneeuwde en beijzelde wegen en het blijft TOP. Voelt zeer solide aan is stabiel en koersvast. Een lekker sturende auto met voldoende kracht om lekker in het verkeer mee te komen en voorzien van goede remmen.

Posted

Prima initiatief relena !

De Soul komt er hier erg karig van af en dat verbaasd me EN is jammer

Genoeg te pimpen en stickeren...lijkt me.

Maar waar ligt het aan dat de verkopen zo achter blijven.

Slechte dealer presentatie ?, te duur voor jong volk?, onhandige laadruimte ?, Merkbeleving ? Ik weet het niet.

Je had het ooit over een ander Soul forum, waarom is dat apart ?

Is dat NL ?

Hoor het......

grtz!

Posted

Wou ook nog ff kwijt dat het een leuk interieur is, je kan overal makkelijk aan en is overzichtelijk.ook die bodemvrijheid is handig, vooral omdat hier (belgi

Posted
Je had het ooit over een ander Soul forum, waarom is dat apart ?

Is dat NL ?

Is www.kiasoulforums.com Smart

Groetjes,

Relena

Bigwade vroeg dit volgens mij......, ik wist dit natuurlijk allang!:mrgreen:

Posted
Bigwade vroeg dit volgens mij......, ik wist dit natuurlijk allang!:mrgreen:

Ja dat Amerikaanse forum had ik ook wel veel eerder gezien maar daar hebben Nederlandse gebruikers weinig aan.

De Soul hoort net als de Venga, Sorento, Cee'd, Sportage hier een warm welkom te hebben, incl. alle pro's en cons.....

Posted

hoi allemaal, het is nu tweede paasdag en we gaan vandaag naar de dealer om de soul eens goed te bekijken en onderhanden te nemen.

ik ben alleen al helemaal om als ik de auto al zie, maar vandaag gaat ook mijn vrouw kijken ondanks ze tot op heden de auto eigenlijk lelijk vindt.

maar ja... smaken verschillen nu eenmaal.

ik heb me zelf al behoorlijk verdiept in de auto en weet dat de auto uitstekende remmen heeft en een botsproef uitslag die je eigenlijk alleen bij duurdere auto's tegen komt. Als jullie het forum goed hebben bijgehouden, dan weten jullie dat ik ook een caravan ga trekken met deze auto en mede dankzij dit forum heb ik mijn keuze al gemaakt. Het zal een 1.6 x-tra benzine gaan worden, kleur weten we nog niet maar zal waarschijnlijk licht/donker grijs metallic of oranje gaan worden.

jullie horen het nog wel.

gr. Huub

Posted

Suc6 Huub en ga ervoor! Uiteraard wel een leuke prijs bedingen. Ratio v

Posted

Huub wens je heel veel succes, hier ga je geen spijt van krijgen.

Weet zeker dat je vrouw deze auto ook leuk gaat vinden.

Maak maar eens een proefrit dan is ze verkocht de hoge zit en het ruimtegevoel zeker weten.

Groetjes,

Relena

Posted

Na, vanaf juni, een kleine 35.000 kilometer te hebben gereden over (voornamelijk)Nederlandse en Belgische wegen, bevalt de Soul ons nog steeds uitstekend. Ook als caravantrekker geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen. De auto valt nog steeds op, regelmatig wordt er door nieuwsgierige mensen naar binnen gekeken. Gelukkig zijn de achterste ramen donker. ;). Alleen de automatten waren een min-puntje, de bestuurdersmat is al versleten, maar die zijn keurig vervangen door de dealer.

• 4 months later...
Posted

Ook wij nu 12000 km gereden motor wordt zuiniger halen nu bijna 1:14 als we niet te wild rijden maar zo tussen de 90 en 110 halen.

Bij gem 120 tot 130 is het verbruik 1:12

Net onderhoudbeurt gehad stationair toerental afgesteld.

Bevalt prima. beurt valt ook mee 154 euro.

Gewoon lekkere auto in zijn prijsklasse. En daar gaat het vaak mis , wordt de auto vergeleken met een auto van minimaal 25000 euro.

nee leuk karetje en de soul bestuurders zwaaien naar elkaar.

En wanneer een Soul dag in Noord holland??

Posted

SOUL-dag in Noord-Holland? Leuk idee... Heb al een paar keer gezwaaid, en een keer een leuk gesprek gehad met mede SOUL-eigenaar... :idea: 't blijft een aparte auto, toch?

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal, ik heb een SOUL 1.6 CRDI daar ben ik mee naar Noorwegen geweest met mijn boot erachter. De soul had ik voor vertrek laten chippen en die 25 pk extra dat merk je wel.

De heenreis verliep zeer spoedig 1000 km in 12 uur inc. tanken en koffie.

De soul reed als een zonnetje en de stoelen zitten erg goed.

Ik heb de soul nu een jaar en heb er nog geen dag spijt van gehad hij rijdt super.

Posted

De aanhanger weegt ong. 1100 kg en het verbruik met aanhanger is 1:12 met een snelheid van rond de 100km per uur.

Zonder aanhangeris het verbruik rond de 1 op 15/16.

Posted
De aanhanger weegt ong. 1100 kg en het verbruik met aanhanger is 1:12 met een snelheid van rond de 100km per uur.

Zonder aanhangeris het verbruik rond de 1 op 15/16.

:roll: