snowy12 Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 (edited) Ik ben vandaag eens bij een paar dealers geweest om te kijken naar een nieuwe of gebruikte cee'd sw. Ben toch behoorlijk geschrokken van de inruilprijs. Ik heb op dit moment een Carnival 2.9 CRDI van augustus 2005 met 111.000 km op de teller. De eerste dealer bood spontaan tussen de € 2500 en € 3000. De tweede ging een stuk verder met € 7000. Ook dit laatste bod houdt in dat ik een gigantische afschrijving heb in 4,5 jaar. Ik rijd nu 10 jaar naar volle tevredenheid in een Kia rond, maar met dit soort afschrijvingen gaat de lol er snel af. Zit me nu te beraden wat te doen, verder kijken naar een Kia met het resultaat dat die over een paar jaar weer niets waard blijkt te zijn (ze kunnen wel anders zeggen, maar wat is te geloven) of toch maar een ander merk. P.s wil absoluut niet negatief zijn over Kia. Dat is mijn bedoeling niet, maar als een auto van ruim € 30.000 na 4,5 jaar nog maar zo weinig opbrengt bij inruil bij de dealer ben ik toch op z'n minst zwaar teleurgesteld. Edited March 27, 2010 by snowy12 Quote
Url Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 (edited) Ik zou zeggen volg je hart met advies van je verstand . Al vind ik wel dat je Carnival wel heel veel heeft afgeschreven. Dat een dealer 2500 bied vind ik wel heeeeel laag. Heb niet zoveel verstand ervan, maar dan vind ik het alsnog boem veel, wat die dan afgeschreven zou hebben. Edited March 27, 2010 by Url Quote
Peterrrrr Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 je hebt het nadeel dat de diesel markt niet zo best is, kleine diesels gaan nog wel maar grote zoals de carnival zijn vrij moeilijk weer te verkopen ! Quote
snowy12 Posted March 27, 2010 Author Posted March 27, 2010 dat de dieselmarkt niet zo best is, ok, maar dat die markt nu zover is ingezakt dat je Australi Quote
Guest Jantje Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 dat de dieselmarkt niet zo best is, ok, maar dat die markt nu zover is ingezakt dat je Australi Quote
bigwade Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Die afschrijving heeft niet eens zoveel met het merk Kia te maken maar met het soort auto. Een loeizware (ca 2000 kilo) diesel family-car is w.b. wegenbelasting niet zo makkelijk meer te slijten. Grotere gezinnen gaan eerder voor een Dacia oid vanwege kosten, fact. (Voyagers en dat soort auto's is een beetje.......uit) Die 7000 is nog redelijk als je ziet wat er op autotrader staat. Je hebt echt de pech dat het diesel klimaat om- en de groene gekte toe is geslagen. Als je nog steeds blij en tevreden in je auto rijd, waarom rij je er dan geen ton bij ?? Suc6 !! Quote
Alex VB Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Dat is inderdaad het probleem in Nederland dat je een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt komt.. MRB, CO2 etc maken het autorijden niet meer leuk en dat terwijl de auto's 50% of meer minder uitstoten dan 10 jaar of meer geleden.. Door de vervuiling van vroeger draaien wij nu op voor de kosten en mogen wij het NU oplossen.. Probeer je Carnival anders in Belgi Quote
Guest Jantje Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 krijg je zelfs nog rest BPM terug van de overheid als je hem naar belgie overzet volgens mij Quote
Recommended Posts