Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Net terug van boodschappen doen. Kratje er in en wat zie ik. Een vette kras op de achterklep. Ik kan wel janken.

Wanneer het is gebeurd, dat weet ik niet. Maar ik baal ontiegelijk. Dat na 4 weken.

Posted

Dat is inderdaad balen... Hoe diep is deze kras.. maw zie je de grondlaag of het metaal?

90% van de gevallen kan middels een paar "eenvoudige" stappen verwijderd worden..

Stuur mij anders een foto als het kan.. Probeer die wel in de schaduw te maken zodat de kras goed te zien is..

Posted
Net terug van boodschappen doen. Kratje er in en wat zie ik. Een vette kras op de achterklep. Ik kan wel janken.

Wanneer het is gebeurd, dat weet ik niet. Maar ik baal ontiegelijk. Dat na 4 weken.

Hoi,

Ik heb laatst ook een kras van 15cm ondekt:shock::mad:, in de ondergronds garage van me werk! In de garage zit 70% leaseauto's. Die prutsers van die auto's gooien en smijten met autodeuren. Ze weten dat het niet hun eigendom is en niemand van leasebedrijf hun wat kan doen!

De kras was aan de linker achterkant net boven de linker achterband.

Ik had toen effe geluk bij een ongeluk.:| Het was niet diep en heb het met car polish van het merk commando (geel metalen flesje) kunne verwijderen.

Hoop van harte dat je geen diepe kras heb!! Succes man!:wink:

Posted
Alex, bedankt voor de snelle reactie. Als het droog is maak ik een foto.

Snackey... ik hoop dat jouw kras net zoals de mijne was. Alex heeft mij heel erg goed geholpen en de kras is volledig weg...

Succes en sterkte.

Posted

Ik kom terug van een mooie bos wandeling zie ik op de parkeerplaats een lelijke diepe put in mijn linke zijkant achterscherm waarschijnlijk een of andere klojoh die zijn deur met grof geweld tegen mijn venga heeft gedrukt.

bedank auto is net 2 maanden oud.

Posted
Ik kom terug van een mooie bos wandeling zie ik op de parkeerplaats een lelijke diepe put in mijn linke zijkant achterscherm waarschijnlijk een of andere klojoh die zijn deur met grof geweld tegen mijn venga heeft gedrukt.

bedank auto is net 2 maanden oud.

Ik net ook, ga naar mijn auto toe... ik kijk naar mijn auto... zit er een PUT in.. hele stuk lak eruit.

Posted
Dat is inderdaad balen... Hoe diep is deze kras.. maw zie je de grondlaag of het metaal?

90% van de gevallen kan middels een paar "eenvoudige" stappen verwijderd worden..

Stuur mij anders een foto als het kan.. Probeer die wel in de schaduw te maken zodat de kras goed te zien is..

Alex, ik weet niet of het goed te zien is.

post-2550-1297853136,75_thumb.jpg

Guest Jantje
Posted

dat is gewoon met opzet gedaan snackey. Dat is niet een plek waar je zomaar een kras oploopt

Posted
Ik net ook, ga naar mijn auto toe... ik kijk naar mijn auto... zit er een PUT in.. hele stuk lak eruit.

Hoi Chrones

Wanneer is dit gebeurd?

Dit is volgens mij niet met een poetsmiddel weg te werken

dat is gewoon met opzet gedaan snackey. Dat is niet een plek waar je zomaar een kras oploopt

Zeker weten.

Ik zou even een politie rapport laten maken, hier kan je verzekering om vragen

Morgen gaat onze auto naar de spuiter.

Een of andere Kl..o heeft onze auto flink bewerkt, we denken zelf met een steen

Gaat lekker met alle nieuwe auto's hier op het forum

Er hebben al heel wat auto's schade op gelopen

Posted (edited)

Dank voor jullie reacties. Heb een schademelding gedaan bij mijn verzekering. Morgen maar even aangifte doen bij politie.

Dat is zo balen zeg. Ben je er zelf zo zuinig op. Gebeurt er dit. Het K-woord.

Edited by snackey
Posted (edited)
Hoi Chrones

Wanneer is dit gebeurd?

Gaat lekker met alle nieuwe auto's hier op het forum

Er hebben al heel wat auto's schade op gelopen

Vannacht, ene gast gewoon stuk uit mijn auto geslagen of erlangs gelopen en WOEPS... geen briefje niks....

Jeetje.. what is going on? Lijkt niet echt goed te gaan bij nieuwe auto's.

Foto's als bijlagen

lak is daar gewoon weg

Ziet er trouwens erg uit die kras bij jou op de achterklep! Sterkte... doe zeker aangifte en laat het repareren.. ben benieuwd wat jou verzekering zegt.

Edited by Chrones
Posted

@snackey, die kras ziet er idd erg 'lelijk' uit, volgens mij is de ene oplossing nog dit over te spuiten.

Heb het al vaker geroepen hier op het forum dit is gewoon weer een kwestie van afgunst. Even een krasje erop zetten, wat we kunnen het niet hebben dat iemand anders een nieuwe auto kan betalen.

Ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen dat dit standaard gebeurde als ze een nieuwe auto hadden, hoe triest kun je zijn.

Zelf zetten we de wagen soms maar iets verder weg i.p.v. in een nauw parkeervak en meestal kijken we ook even naast welke auto we hem zetten, dus niet naast een auto opel kadett maar liever naast een nieuwe auto.

Al met al kost het weer een hoop geld, en frustratie.

Posted
@snackey, die kras ziet er idd erg 'lelijk' uit, volgens mij is de ene oplossing nog dit over te spuiten.

Heb het al vaker geroepen hier op het forum dit is gewoon weer een kwestie van afgunst. Even een krasje erop zetten, wat we kunnen het niet hebben dat iemand anders een nieuwe auto kan betalen.

Ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen dat dit standaard gebeurde als ze een nieuwe auto hadden, hoe triest kun je zijn.

Zelf zetten we de wagen soms maar iets verder weg i.p.v. in een nauw parkeervak en meestal kijken we ook even naast welke auto we hem zetten, dus niet naast een auto opel kadett maar liever naast een nieuwe auto.

Al met al kost het weer een hoop geld, en frustratie.

Tja kan het met gemak niet meer anders meer noemen als de verloedering van Nederland.

Posted
Vannacht, ene gast gewoon stuk uit mijn auto geslagen of erlangs gelopen en WOEPS... geen briefje niks....

Jeetje.. what is going on? Lijkt niet echt goed te gaan bij nieuwe auto's.

Foto's als bijlagen

lak is daar gewoon weg.

Da's niet zo mooi Chromes.... Je foto's zijn niet zo duidelijk deze keer. Op de eerste foto heeft je camera geloof ik scherp gesteld op je grote teen:-D

Je kunt veel betere foto's maken heb je eerder laten zien.

Sterkte man!

Peter

Posted

Snackey,

Dit is echt geen ongelukje. Ik deel de mening van de andere reacties. Dit is bewust gedaan.

Gelukkig heb ik een garage waar de auto ALTIJD in gaat als ik thuis ben. Zowel overdag als 's nachts. Als ik mijn auto ergens anders parkeer doe ik dat ook altijd en beetje verder op als dit kan. Ook zet ik mijn auto nooit naast een andere auto met een kinderzitje er in. Of het kroost zelf knalt de deur open met alle gevolgen van dien, of de bijbehorende mama (of papa) gaat helemaal op in de maxi cosi routine en vergeet daarbij de auto die er naast staat. Oude auto

Posted
Snackey,

Dit is echt geen ongelukje. Ik deel de mening van de andere reacties. Dit is bewust gedaan.

Gelukkig heb ik een garage waar de auto ALTIJD in gaat als ik thuis ben. Zowel overdag als 's nachts. Als ik mijn auto ergens anders parkeer doe ik dat ook altijd en beetje verder op als dit kan. Ook zet ik mijn auto nooit naast een andere auto met een kinderzitje er in. Of het kroost zelf knalt de deur open met alle gevolgen van dien, of de bijbehorende mama (of papa) gaat helemaal op in de maxi cosi routine en vergeet daarbij de auto die er naast staat. Oude auto

Posted

Ken het ook... Ik had mijn Cee'd SW net een paar weken, en toen zijn een vriend: "Hee heb je er al een deuk in?" Ik dacht da's een grapje.... Maar nee hoor... Na 3 of 4 weken al een deuk in linkerachterspatbord. Een week later slaat een of andere kl$j% zijn portier in mijn linkerachterportier. Gevolg 2 happen lak eruit.... Je kijkt echt op de grondlak.

Ik weet ook niet wat al die mensen bezielt....

Ik ben ook gewoon (normaal) zuinig op die auto en andere auto's, en ik wilde dat een ander dat ook eens wat meer was.

Mensen houden gewoon te weinig rekening met elkaar en elkaars eigendom.

@Snackey: Sterkte!

Posted

Mijn auto is 2x op de oprit beschadigd.

De eerste keer bij een drukbezocht feest van mijn kinderen.

Deuk er in van fiets die er tegenaan was gevallen (geduwd?)

Iedereen beschuldigde elkaar. Ik heb ouders nog benaderd met de melding dat ze hun APV konden inschakelen. Maar niks.

Dus maar bij eigen verzekering gedeclareerd. Ging niet terug in no-claim maar wel in schadevrije jaren.

Een tijd daarna was er een handtekening in het kofferdeksel gekrast.

Dader uiteraard niet bekend.

Deze schade heb ik voor eigen rekening genomen (€480) omdat ik anders nog duurder uit was geweest.

Rij je tig jaar schadevrij en dan wordt deze positie even onderuit geschoffeld door een stel pubers.

Het duurt nog een paar jaar voor ik weer op de uitgangspositie ben qua no-claim status. In de tussentijd fingers crossed. Elke schade gaat nu geld kosten.

Posted

attachment.php?attachmentid=1422&d=1273320332

Dit is inderdaad moedwillig gedaan met een sleutel of dergelijke.. Een gedeelte kan middels een paar simpele handelingen behandeld worden. De rest van deze kras - het witte - moet helaas opnieuw gespoten worden.. Kijk wel voor de mogelijkheid van iemand die "spotrepair" kan en mag uitvoeren. Dit spaart heel veel geld uit ook voor de verzekering..

Posted

Zojuist ook aangifte gedaan bij de politie. Gister al bij mijn verzekering.

Alex, heb jij enig idee wat dit gaat kosten.

En moet ik wel of niet op zoek naar Spotrepair???

Posted
Ja jij geluk inderdaad.. maar je hebt vast ook last van steenslag, dat is ook een ergenis.. :P..

@Chromes,

Steenslag is grotendeels te voorkomen door AFSTAND te houden. Werkt goed. Zelfs deze winter, met alle losse steentjes op straat, ben ik er erg goed afgekomen.

Peter

Posted
Zojuist ook aangifte gedaan bij de politie. Gister al bij mijn verzekering.

Alex, heb jij enig idee wat dit gaat kosten.

En moet ik wel of niet op zoek naar Spotrepair???

Van een foto kan ik helaas niet goed een indicatie geven. Reken een prijs vanaf Euro 350,- bij een gewone spuiter omdat zij de gehele achterklep opnieuw spuiten. Bij iemand die alleen de kras goed behandeld is dit absoluut de maximumprijs. Dus niet meer dan Euro 350,-..

Deze kan ik je aanbevelen:

http://www.carspotnederland.nl/autoindex.html

Zij hebben meerdere vestigingen in Nederland en Belgi

Posted

Net even langs de dealer in Ede gereden. Moet rekenen op rond de 600 euro voor het spuiten van de achterklep. Spotrepair raadde hij mij af. Dus nu wachten op reactie van de verzekering. Kijken hoe het zit met mijn eigen risico en evt het terugval in treden/premie.