bigwade Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Dat ziet er idd nogal sjofel uit Dat verwacht je toch niet ??? Quote
Remko .me Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Hmmm, bij mij ziet het er anders stukken beter uit... Mwa misschien precies hetzelfde maar het valt niet op... het zit er super strak en netjes op... vaag hoor Quote
Venga1 Geplaatst 17 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2010 Dat ziet er idd nogal sjofel uit Dat verwacht je toch niet ??? Ja, en dan maak jij steeds een opmerking over een rolletje tape. In mijn ogen is dit een super goedkope oplossing Quote
Rio-man Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Heel veel auto's hebben dit. Bijna alles wat ik heb gezien. Van Kia tot Peugeot tot Mercedes-Benz. Het wordt eigenlijk nooit gespoten... Quote
bigwade Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Ja, en dan maak jij steeds een opmerking over een rolletje tape.In mijn ogen is dit een super goedkope oplossing Hebben we nog een restantje incasseringsvermogen over w.b. humor ? YouTube - MythBusters Season 8 Episode 7 part 2 HAHA! Quote
Venga1 Geplaatst 17 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2010 Hebben we nog een restantje incasseringsvermogen over w.b. humor ?YouTube - MythBusters Season 8 Episode 7 part 2 HAHA! Ja hoor leuke serie, die zijn echt gek. Ik kijk er vaak naar. Over ducktape gesproken, ken je deze al? Even gaan vissen en je krijgt dit http://polocrosse-international.org/archives/1673 Quote
snowy12 Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 (aangepast) ik rij al 40 jaar auto maar heb dit nog nooit meegemaakt. Heb nu een grijze auto. Ga maar eens kijken of hij nu gespoten of getapet is. Kan dan misschien bij de dealer 15 rollen tape bestellen om hem blauw te krijgen. Als Nederland het goed doet bij de wk misschien oranje 17 Mei, 2010 aangepast door snowy12 Quote
Smart Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Ik heb het idee dat die gasten in de fabriek nog geen cursus tape plakken hadden gehad en door zelfstudie dat resultaat hebben neergezet. De eerste Venga's met aanloopproblemen dus. Ze zijn nu ingewerkt en de kwaliteit is tussentijds verbeterd door de tijdelijke Koreaanse autobouwers met veel ervaring. Quote
Venga1 Geplaatst 17 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2010 Smart Ik hoop voor jou dat er alle problemen uit zijn. Maar ik verwacht bij jou de zelfde problemen tegen te komen Nou ja problemen is natuurlijk wel een groot woord,maar de meeste dingen zijn wel heel makkelijk te voorkomen Quote
Smart Geplaatst 17 Mei, 2010 Geplaatst 17 Mei, 2010 Ik vind het ook heel vervelend voor degenen die het overkomt, laat dat duidelijk zijn. Zelf hoop ik hier uiteraard verschoond van te blijven. Quote
Url Geplaatst 18 Mei, 2010 Geplaatst 18 Mei, 2010 Dit is ook een reden, waarom ik een nieuwe auto pas half jaar na introductie zou kopen, dan zal al dit soort dingetjes aan het licht gekomen en opgelost. Maakt het niet minder vervelend dat het gebeurt. Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2010 Geplaatst 18 Mei, 2010 sorry maar het tape probleem is hier echt geen probleem hoor! heeft niks met nieuwe auto te maken.. dit probleem in ieder geval Quote
Venga OK Geplaatst 18 Mei, 2010 Geplaatst 18 Mei, 2010 Nieuwe techniek denk ik. Zal mijn teepjes in de gaten gaan houden...Peter Mijn deur teepjes ook even grondig bekeken. Zit er snoei strak op. Geen losse delen te bekennen. Ook achter de deurrubbers niets los. Als ze gaan verkleuren in de zon over een jaartje of 2 maak ik wel een beginnetje zodat ze er afwaaien..... Lang leve de 7 jaar garantie:razz:. Ik kan dat daarna nog 2x doen....:razz: Mooi man zo'n Venga! Groet, Peter Quote
ger.w. Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Ook de sorento heeft van die "lullige" tape op de raamstijlen. Eerlijk gezegd wist ik dat niet eens tot ik dit draadje las. Zit er wel netjes op dus, want het was mij niet opgevallen. Als het waar is dat onder de tape gewoon de kleur van de auto zit kan ik overwegen de tape te verwijderen omdat het wellicht zelfs mooier is. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat het zo is en de tape goed te verwijderen is. Iemand dat al gedaan ?? en zoja....hoe ??? Quote
Venga1 Geplaatst 20 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2010 (aangepast) Ook de sorento heeft van die "lullige" tape op de raamstijlen. Eerlijk gezegd wist ik dat niet eens tot ik dit draadje las. Zit er wel netjes op dus, want het was mij niet opgevallen. Als het waar is dat onder de tape gewoon de kleur van de auto zit kan ik overwegen de tape te verwijderen omdat het wellicht zelfs mooier is. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat het zo is en de tape goed te verwijderen is. Iemand dat al gedaan ?? en zoja....hoe ??? Ja , onder de tape zit gewoon je lak! Dit is door mijn dealer bevestigd. De tape kan je met een f 20 Mei, 2010 aangepast door Venga1 Quote
Smart Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Wat wordt er bij jou aan gedaan, wat zegt de dealer, of laat je het zo? Quote
Venga1 Geplaatst 20 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2010 Wat wordt er bij jou aan gedaan, wat zegt de dealer, of laat je het zo? Ikke? De dealer geeft aan er niets aan te kunnen doen. Het hoort zo volgens hem. Helaas is dit niet te voorkomen en plakrandjes en overlappingen komen meer voor. Dat het aan de bovenkant omgevouwen zit en achter de rubber is weggewerkt, vind hij heel normaal Tijd voor een andere dealer misschien Quote
Smart Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Hoezo er wordt niets aan gedaan, er was toch een stuk tape losgekomen? Dit moet je dan maar voorleggen aan de importeur. Die dealer moet je gelijk met tape de mond snoeren.........! Quote
Venga1 Geplaatst 20 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2010 Hoezo er wordt niets aan gedaan, er was toch een stuk tape losgekomen? Dit moet je dan maar voorleggen aan de importeur. Die dealer moet je gelijk met tape de mond snoeren.........! Nee, er is geen stuk tape losgekomen. Het viel mij op dat de deurstijl geplakt is doordat de bovenkant van de deursteil een beetje bolstaat/gebobbeld is. (Misschien komt dit wel los,, want ik had het nog niet eerder gezien) Toen ben ik achter de deur rubber gaan kijken, en wat ze hebben gedaan is het volgende: Het tape zit in de hoek bij elkaar geplakt en de hoek is achter het rubber weggemoffelt. Nu kan ik dit wel wegknippen, maar dan heb ik weer kans dat er water onder de tape kan lopen. Ik vind het gewoon vreemd dat dit niet is gespoten. Een kleine kostenpost voor KIA, maar ziet er veel proffesioneler er uit Wij hebben sinds Januari een KIA dealer in de buurt gekregen, misschien ga ik daar wel naar toe. Nu moet ik 25km rijden, en de nieuwe dealer zit op ongeveer 5 km bij me vandaan. Quote
Smart Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Wij hebben sinds Januari een KIA dealer in de buurt gekregen, misschien ga ik daar wel naar toe.Nu moet ik 25km rijden, en de nieuwe dealer zit op ongeveer 5 km bij me vandaan. Ok Quote
Venga OK Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Nee, er is geen stuk tape losgekomen.Het viel mij op dat de deurstijl geplakt is doordat de bovenkant van de deursteil een beetje bolstaat/gebobbeld is. (Misschien komt dit wel los,, want ik had het nog niet eerder gezien) Toen ben ik achter de deur rubber gaan kijken, en wat ze hebben gedaan is het volgende: Het tape zit in de hoek bij elkaar geplakt en de hoek is achter het rubber weggemoffelt. Nu kan ik dit wel wegknippen, maar dan heb ik weer kans dat er water onder de tape kan lopen. Ik vind het gewoon vreemd dat dit niet is gespoten. Een kleine kostenpost voor KIA, maar ziet er veel proffesioneler er uit. Beste KIA (Venga) bezitters. Ik heb de oplossing!!! Net zo goedkoop als de teepjes:-P: DOE 2 STAPPEN NAAR ACHTEREN EN..... JE ZIET HET NIET MEER!! Met z'n allen zijn we gewend aan delingen tussen blikdelen van enkele milimeters;-), ramen die ingelijmd zitten maar daardoor op liggen en aan de omtrek naar het omliggende blik een kiertje hebben;), kunstof bumper delen die vaak lichte kleurverschillen vertonen met de rest van de auto;).. Nu is er ondekt dat er weer een nieuwe productiemethode toegepast (tape op raamstijlen) bij KIA (en vele andere merken:! en is de wereld te klein lijkt het wel... Vergeleken met de items die ik hier boven heb neergezet, zijn de zichtbare randjes en mini-bobbeltjes in de tape van minimale afmetingen.... Stapje terug en je ziet het niet meer....:idea: Alvast een volgend topic voor de echte microbe-neu*ers onder ons:!:: Als je tegen het licht in langs je voor en achterlicht units kijkt, zie je de delingnaadjes van de spuitgietmal waarin deze zijn gespoten.... (Neus tegen de auto afstand) Of deze:!:: Je lak onder een microscope.... Lijkt het wel een maanlandschap!! Lieve mensen: Bij de aanschaf van de auto heeft iedereen op de juiste afstand en met de juiste focus naar de gehele Venga gekeken. Nu is het tijd voor een stapje terug....:lol: Groet, Peter Quote
Venga1 Geplaatst 20 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2010 Hoi Peter Dank je wel voor deze wijze les. Het ging mij er ook niet erom om de Kia af te kraken. Ik wist niet dat het normaal was dat hier een tape geplakt zit. Ik heb een stap terug gedaan, en ga even rustig op afstand er naar kijken. Quote
Smart Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Je hebt er een woord voor in het Nederlands......RELATIVEREN!! Quote
Peterrrrr Geplaatst 20 Mei, 2010 Geplaatst 20 Mei, 2010 Dat het een goedkope oplossing is, is niet helemaal waar. Bijna elke merk heeft op de stijlen tape zitten, kijk maar eens aan de binnenkant van een deur. Zelfs audi, bmw enz enz hebben hier een dikke folie op geplakt ! Quote
ger.w. Geplaatst 21 Mei, 2010 Geplaatst 21 Mei, 2010 Als je erop let zie je dat heel veel merken dat toepassen. Ik liet mij vandaag vertellen (en het klinkt wel l,ogisch) dat men het doet om beschadiging van de lak tegen te gaan. Je moet maar eens opletten: je doet de deur altijd dicht door met je hand de stijl te pakken. Het schijnt dat op den duur door de zuurgraag van je handen de lak verkleurt en er bovendien krasjes ontstaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.