Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo hier Rob wie heeft er ook een nieuw model Sportage gekocht?

En heeft er al wat meer informatie over?

Laat het weten A.U.B. als er wat meer informatie over waneer hij komt?

Dank u

Groetjes Rob

Posted

Een witte auto spuiten kost ook geld......:wink:

Posted
Een witte auto spuiten kost ook geld......:wink:

Probeer ik hoffelijk, aardig etc een berichtje te tikken, krijg je dit......

grrrrrrrr.

Posted
BTW Ben je die Soul nu al zat ?

Het zal toch niet ?

Nou zat niet maar de nieuwe Sportage is toch wel een kanjer vandaar we hem bestelt hebben een zwarte X-ecutive Plus Pack First Edition is toch wel meer auto? Kreeg bij Tinholt een goede en vaste prijs terug voor onze Soul dus maar gedaan wel gedult hebben maar we rijden goed

Groetjes Rob

• 2 months later...
Guest Jantje
Posted

gefelicteerd met de aanwinst.. ennuh.. FOOOOOTOOOO's!!!!! :oops:

Posted
Nou de eerst 100 KM zitten er op is wel iets anders dan de Soul

We zijn blij met onze toetoet

Gefeliciteerd Els & Rob,

Wij ben wel heel benieuwd naar jullie eerste ervaringen, laat ons dat even weten ?

Samen met een paar mooie foto's natuurlijk.

Fijne Km's gewenst.

Posted

Ik ben in sinds 3 dagen in bezit van deze mooie auto.rijd goed al mag de 2 lt wel meer power tonen, maar ik ben tevreden. moet ook even wennen omdat ik diesel gereden heb en nu benzine.Ook terug naar een 5 bak is weer wennen.het enigste probleem is eigelijk dat ik de adressen niet kan overkopieeren naar telefoonboek auto (zie artikel FORUM):wink:

Posted
Ik ben in sinds 3 dagen in bezit van deze mooie auto.rijd goed al mag de 2 lt wel meer power tonen, maar ik ben tevreden. moet ook even wennen omdat ik diesel gereden heb en nu benzine.Ook terug naar een 5 bak is weer wennen.het enigste probleem is eigelijk dat ik de adressen niet kan overkopieeren naar telefoonboek auto (zie artikel FORUM):wink:

dat zelfde heb ik ook mijn dealer zou kia daar voor benaderen zodra er een oplossing is laat ik het weten jij ook?

Posted

heb vanavond met nkia n 97 geprobeerd,die werkte perfect.ga morgen een andere nokia proberen,kijk of die ook werkt.Ik denk nokia 2323 ook goed werkt.alleen had ik achteraf adressen op sim staan en dan doe hij het niet.ga dit ook proberen.resultaat volgt

• 3 months later...
Posted

Iemand enig idee over waarom na het starten van de motor de melding:

"Press button again" in de boordcomputer kan komen?(Sportage met start knop)

De auto starte normaal maar kon niet wegrijden, na het opnieuw indrukken van de knop ging de motor uit, toen maar weer eens normaal proberen aan te zetten en dat ging allemaal goed en toen heb ik de melding niet meer gekregen?

Verder merkte ik net onder het rijden dat die ineens niet meer vooruit kwam, dit duurde enkele seconden, ik reed gewoon rechtuit en wil wat gas bijgeven maar hij ging hier amper tot niks sneller op, heb een paar keer geprobeert maar kwam niet vooruit.. Ik hoorde wel de moter meer geluid maken.

Nu weet ik niet meer zeker of ook de toeren omhoog gingen of dat deze ook niks deden..

Het was net alsof die in zijn vrij stand stond en je het gas intrapt maar er gebeurt dan dus niks. Maar dat laatste kan niet want het is een automaat..

Na een seconde of 10 pakte die weer en was alles weer normaal.

Weet iemand misschien waardoor dit kan komen?

Posted
Iemand enig idee over waarom na het starten van de motor de melding:

"Press button again" in de boordcomputer kan komen?(Sportage met start knop)

De auto starte normaal maar kon niet wegrijden, na het opnieuw indrukken van de knop ging de motor uit, toen maar weer eens normaal proberen aan te zetten en dat ging allemaal goed en toen heb ik de melding niet meer gekregen?

Verder merkte ik net onder het rijden dat die ineens niet meer vooruit kwam, dit duurde enkele seconden, ik reed gewoon rechtuit en wil wat gas bijgeven maar hij ging hier amper tot niks sneller op, heb een paar keer geprobeert maar kwam niet vooruit.. Ik hoorde wel de moter meer geluid maken.

Nu weet ik niet meer zeker of ook de toeren omhoog gingen of dat deze ook niks deden..

Het was net alsof die in zijn vrij stand stond en je het gas intrapt maar er gebeurt dan dus niks. Maar dat laatste kan niet want het is een automaat..

Na een seconde of 10 pakte die weer en was alles weer normaal.

Weet iemand misschien waardoor dit kan komen?

Hoi Rick,

heb jij een automaat? Onze sportage vertoonde gisteren hetzelfde probleem. Hoge toeren bij een klein beetje gas geven. Verder leek het erop, alsof de bak niet meer omhoog wilde schakelen.

Hij staat nu bij de dealer.. ben benieuwd wat die zeggen

Posted
Hoi Rick,

heb jij een automaat? Onze sportage vertoonde gisteren hetzelfde probleem. Hoge toeren bij een klein beetje gas geven. Verder leek het erop, alsof de bak niet meer omhoog wilde schakelen.

Hij staat nu bij de dealer.. ben benieuwd wat die zeggen

Ja heb een automaat, toen hij dat bij mij deed stond die in stand 3, dus hij had wel omhoog geschakeld.

Bij mij leek het er eerder op dat die geen versnelling pakte(zoals in de N) of dat de wielen niks deden of juist doorspinde..

Laat je wat weten als je heb terug hebt van de dealer?

Posted

Hm ok. Ik reageerde omdat ik het een beetje vergelijkbaar vond.

Net een telefoontje met slecht nieuws gehad.

Er is olie gaan lekken uit de automaat. Schijnt een grote operatie te worden voor onze Sportage.. Ze hadden het bij de dealer nog niet voorbij zien komen, dus er moet eerst gebeld worden met Kia NL. Mooie bende.

Posted
Het is een "first edition" maar ik heb hem pas.

Pas 500km gereden..

Moet binnekort een rit van 100km maken

MOCHT ik hetzefde hebben als Bastian.. Kan ik daarmee rijden???

@Bastian, kun je me zeggen wat je nog meer merkte?? (constant wegvallen of nog andere dingen)

Het begon na een rit van 350km. Ook in duitsland gereden, dus stukjes van ik denk max 160 kmh. Geen problemen verder gehad. Toen ik bijna thuis was merkte ik opeens dat wanneer ik het gaspedaal een klein beetje indrukte de motor begon te loeien. Zelfde geluid dat de motor maakt wanneer je het gaspedaal stevig doordrukt om te accelereren. Ik vond het apart, omdat ik nauwelijks gas gaf. Gisteren avond constant dit verhaal en dus niet meer door willen schakelen vanaf ca 80 kmh.

Posted

Ik heb even gezocht op o.a. het Duitse forum maar kan niets vinden w.b. jullie problemen.

Het is wel erg toevallig dat jullie zo'n beetje hetzelfde hebben en ook allebei een First Edition.

Dezelfde bak zit ook in de zwaardere Sorento en zou de Sportage makkelijk aan moeten kunnen.

Bastian87, laat ze maar niet aan die bak gaan prutsen maar vraag een vervanging.

• Like 1
Posted (edited)

En hoe doen de nieuwe Sportages het op al die sneeuw?:P

de voorwiel en awd tegenover de oude achterwiel aangedreven.

Edited by Rick