Jump to content

Recommended Posts

Posted

Buiten het feit dat het Kia-forum 1 van mijn hobby's is geworden heb ik al tijden een andere hobby die een beetje op de achtergrond is geraakt. Fotografie. In het begin kon je het niet echt een hobby noemen omdat ik met een simpel compact cameraatje Kodak-EasyShare-Z710-lg.jpg

over de aardbol rond liep en mij al klikkend amuseerde. Ondanks zijn beperkingen tegenover een spiegelreflexcamera heb ik hiermee toch enkel mooie en erg geslaagde pictures kunnen maken waar - naar mijn mening - sommige profi-amateurs jaloers op zijn. ;)

Maar om mij verder te kunnen ontwikkelen heb ook ik de overstap gemaakt naar het betere werk. Een super de luxe (Voor mij dan) Canon EOS 450D.

EOS_450D.jpg

Natuurlijk is dit geen high-tec profi camera waarmee ik op 300km een vlieg kan fotograferen die aan het sch**en is of andere super foto's maken die een worldpress nominatie waard zijn.

Ik wil hier gewoon het betere amateur fotograafje mee worden die goede foto's kan laten zien.

Maar nu.. Heeft er 1 iemand - of meerdere iemanden - voor mij enkele goede tips waarop ik moet letten met deze camera? En hebben jullie voor mij enkele tips mbt accesoires voor straks erbij?

Posted (edited)

Mooi Setje.......!

Heb een 450D body in mint conditie (700 kliks) op Marktplaats staan..

Tip 1 Hou lens of dop altijd op de body.

Ga NIET zitten kijken hoe interessant de binnenkant van de camera is vanwege STOF op de sensor.

Ook al zit er een "reiniger" ingebouwd, tegen pluizen doe je niks.

Ga NOOIT zelf prutsen aan je sensor als je niet echt weet hoe dat moet.

(en zelfs dan kan het gruwelijk fout gaan met peperdure reparatie tot gevolg)

Statiefje is natuurlijk ook leuk, heb nog een 1 been in de aanbieding, kun je ook mee meppen.

430EX oid flitser en een paar handige boeken.

Verder kun je op http://www.eosdigitaal.nl/ veel vinden.

PMmen mag ook altijd.

grtz

Frank

Edited by Alex VB
Posted

Frank,

Bedankt de tips. Jij als profi moet deze natuurlijk wel weten. Statief is altijd welkom, maar zit eventjes door de centjes. Misschien later dit jaar..

Ik heb al een beetje zitten stoeien met het toestel en ben verbaasd over de kwaliteit en voor mij de vele mogelijkheden.

Hier een paar experimentjes:

27739_129182963761680_100000099320802_313859_3502827_n.jpg

Dit is onze Bengaalse kater Boa Moa. Behoort tot 1 van de grootste kattensoorten. Hier vindt hij het niet echt leuk gefotografeerd te worden..

27739_129183007095009_100000099320802_313860_3215687_n.jpg

Onze Whippet Haiduc Kaori of Pearls Place. Net als ik een Noord-Brabander. Hij uit Eindhoven en ik uit Breda..

27739_129183020428341_100000099320802_313861_587115_n.jpg

Mijn dochter en mijn trots in in van haar "coole"camera moves. Ze denkt dat ze af en toe Lady GaGa is of Madonna.

Posted

Leuke hobby! In de laatste consumentenbond staat overigens nog een heel stuk over fotografie. Heb zelf een kleine Canon ixus 90is, altijd bij me en voor het betere werk een Olympus Wide Zoom, al weer een paar jaarjes oud maar uitstekende camera met goed objectief. Net ca. 2x500 foto's gemaakt tijdens onze reis naar Peloponessos/Griekenland. Nu bezig met sorteren&schiften waarna de foto's op een USB-stick gaan om in te TV te pluggen en als diavoorstelling af te spelen-

Succes met het ontdekken van de mogelijkheden van je nieuwe camera. Canon is al jaar en dag een goeie. Daar zal het niet aan liggen eerder aan jou ;)

Posted

Wat lees ik nu... kom je oorspronkelijk uit Breda ?

Leuke hobby, ik heb zelf een spiegelreflex van Sony (de Alpha 300) welke

Posted

Ik kom inderdaad oorspronkelijk uit het Bredase. Geboren in De Hoge Vught als ik me niet vergis. Heb tot mijn 5e daar mogen rondlopen zeg maar. Toen kreeg mijn moeder heimwee naar het Limburgse en sindsdien ben ik woonachtig geweest in 1 van de beiden Limburgen.

Ik maak foto's van alles en nog wat, maar het liefst inderdaad voertuigen.

Mijn eigen "Black Mamba" is 1 van de mooiste foto's die ik met mijn Kodakje heb gemaakt. Kijk maar in mijn dagboek.

Posted

Ik ben niet iemand die heel veel bezig is met fotografie, maar wil af en toe wel leuke foto's schieten. Daarom heb ik ook geen digitale spiegelreflexcamera zoals een aantal forumleden. Het voordeel van een inbraak is dat je weer eens wat nieuws kunt aanschaffen (met bijbetaling uiteraard!). Ik heb de Canon SX210 IS aangeschaft. Maakt werkelijk fantastische foto's.

Guest Angelique
Posted

Ik heb ook een EOSvriendje :-P. Hoop dat je er net zoveel lol van gaat krijgen als ik heb.

Whippet kijkt not amused :-)

Guest Angelique
Posted
Mooi Setje.......!

430EX oid flitser en een paar handige boeken.

Verder kun je op http://www.eosdigitaal.nl/ veel vinden.

PMmen mag ook altijd.

grtz

Frank

Je link werkt niet.