Jump to content

Opstarten van een nieuw kia club bestuur

Recommended Posts

Guest Jantje
Posted

Na het logische vertrek van het vorige bestuur van de kia club en het naderende einde van het hele verhaal kwam er van Ger.W het verzoek om toch weer verder te gaan.

Bij deze dus een interesse peiling om te kijken of er meer mensen hier rond hangen die hier behoefte aan hebben en er tijd en energie in willen gaan steken.

Roept u maar!

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik ben altijd voor een bestuur geweest en zal het ook blijven.. Ik ben wel van mening dat HET forum ten alle tijden voor iedereen toegankelijk dient te blijven. Dus echt low-profile. Als men weer een clubbestuur wilt hebben en ook actieve (betalende) leden moet je deze iets meer bieden dan de andere leden.

Maar persoonlijk steek ik hier pas echt weer tijd en moeite in als ik voor 100% zekerheid heb dat de mensen die zich aanmelden er ook voor gaan met hart en ziel. En dit eis ik dan ook van de (betalende) leden.

Guest Jantje
Posted

Dat is een goed en duidelijk verhaal Alex en ook logisch.

We moeten maar de reactie afwachten van de andere mensen wat die willen.

Posted (edited)

Ik ben altijd nauw betrokken geweest bij de vorige editie van de Kia club, en was daar een soort van algemeen medewerker op de events ed.

Maar daaruit kwam eigenlijk niet meer dan een jaarlijks event, en af en toe door een bestuurslid een mooie rit in het land.

Maar elke keer was het een fiasco, omdat simpelweg de leden/forumbezoekers NIET bij dit soort events aanwezig waren en de club daarom ook een stille dood gestorven.

Zelfs bij het definitief afscheid van de voorzitter was het animo zeer laag.

Daarom mijn vraag: wat kan je bieden buiten het forum??

Wat verwachten mensen/leden van een club??

Overigens ben ik wel bereid om mij voor een nieuwe club mij in te zetten.

Ben van alle "oude" materialen van de club in bezit, dus een eerste uitgave aan bordjes ed is niet nodig.

Philip

Edited by Tazteam
Posted

Ik zeg: houden zoals het nu is. Bij een evenement stopt iedereen gewoon x euro in de ballenpot en daar wordt het evenement dan voor gebruikt. Het restant kan dan worden gebruikt voor een volgend evenement bijvoorbeeld. Een club met bestuur, betalende leden etc werkt in mijn ogen niet. Het ontmoedigd mensen mee te doen, omdat ze niet vast willen zitten aan een "abonnement". Kortingsacties moet je gewoon organiseren met een topic en een poll "wie hebben er interesse?" en dan vooral duidelijk erbij vermelden: VOORAF BETALEN, om het gezeur met die stickers te voorkomen. Evenementen kun je alleen of met enkele andere (in de buurt wonende?) leden organiseren, en het geld haal je bij elkaar door iedereen gewoon een x bedrag in te laten leggen om mee te doen. Ik denk dat dat het beste werkt. Een echte club vergt heel veel tijd en kost veel geld, en laten we eerlijk zijn, Kia is nou niet h

Guest Jantje
Posted
Ik zeg: houden zoals het nu is. Bij een evenement stopt iedereen gewoon x euro in de ballenpot en daar wordt het evenement dan voor gebruikt. Het restant kan dan worden gebruikt voor een volgend evenement bijvoorbeeld. Een club met bestuur, betalende leden etc werkt in mijn ogen niet. Het ontmoedigd mensen mee te doen, omdat ze niet vast willen zitten aan een "abonnement". Kortingsacties moet je gewoon organiseren met een topic en een poll "wie hebben er interesse?" en dan vooral duidelijk erbij vermelden: VOORAF BETALEN, om het gezeur met die stickers te voorkomen. Evenementen kun je alleen of met enkele andere (in de buurt wonende?) leden organiseren, en het geld haal je bij elkaar door iedereen gewoon een x bedrag in te laten leggen om mee te doen. Ik denk dat dat het beste werkt. Een echte club vergt heel veel tijd en kost veel geld, en laten we eerlijk zijn, Kia is nou niet h
Posted
Na het logische vertrek van het vorige bestuur van de kia club en het naderende einde van het hele verhaal kwam er van Ger.W het verzoek om toch weer verder te gaan.

Bij deze dus een interesse peiling om te kijken of er meer mensen hier rond hangen die hier behoefte aan hebben en er tijd en energie in willen gaan steken.

Roept u maar!

Ik denk dat he het niet moet zien ale een verzoek. Waar ik aan denk is een soort "belangenvereniging" van KIA rijders/enthousiasten om b.v. de belangen van de leden te behartigen bij importeur/dealerorganisatie, inkoopbundeling (accessoires/verzekering etc.) bijeenkomsten (waar ikzelf niet zo'n liefhebber van ben, maar dat terzijde)

Kortom een aantal extra activiteiten die NAAST de gratis deelname aan dit forum mogelijk zou KUNNEN zijn. Daar zijn uiteraard kosten aan verbonden (hoveel ?? Nog geen idee) . Je zou naast het forum kunnen komen tot een soort "super"lidmaatschap waar een jaarlijkse contributie aan hangt die je dat extra voordeel biedt. Hoeveel die contributie moet zijn is sterk afhankelijk van het aantal leden van zo'n club. Eerst maar eens kijken hoe groot de belangstelling is. Ik wil mij overigens best inzetten voor zo'n opzet mits er voldoende belangstelling is en er een goed werkbare groep (zeg maar: bestuur) gevormd kan worden. Dus als men belangstelling heeft : laat het weten. Als die voldoende blijkt te zijn moet je eerst overgaan tot een oprichtingsvergadering. Maar.... wat resteert er nog van de oude club. Zijn er nog statuten , vergadernotulen, jaarverslagen. Ik heb geen idee. Laat het weten

Posted (edited)

Het idee van Ger klinkt mij wel goed in de oren. Hij spreekt over belangenbehartiging die ons allen aangaat. Een platform die in overleg gaat met de importeur. Er zijn nu eenmaal zaken op te lossen of die roepen om opheldering.

Een vuist maken met een grote achterban is beter, dan wanneer je als enkeling bij een dealer binnenstapt en je verhaal doet.

Ik denk zelf aan een 'petit comit

Edited by Smart
Guest Jantje
Posted

Ik ben ook bereid om me voor de langzaam rijdende trein te gooien :lol:

Posted

Misschien is het zelfs mogelijk om budget via Kia Nederland importeur los te krijgen i.p.v. betalende leden. Kan me voorstellen dat marketing van zo'n importeur ook budgetten heeft te verstrooien en een fanclub die van binnenuit, met warmte voor het merk dit merk weet te promoten...

Ik zou het wel weten als ik marketingmedewerker bij Kia Nederland was..., met een relatief kleine financi

Posted

Kiaclub.nl en bijdragen..........

Het gaat al mis bij een eenvoudige sticker van 5 euro.

Kansloos dus.

Wel kan er een vorm van vertegenwoordiging gevormd worden die eens in de zoveel tijd gelegenheid krijgt WERKELIJKE communicatie met Kia NL te hebben.

Overall opmerkingen zoals blijvend gedoe over onderhouds intervallen, matten en meer kunnen dan getackeld worden.

Er zijn best een paar mensen die dit op zich willen nemen en dit hoeft geen (echt) geld te kosten.

Meetings en dat soort fratsen moeten zelf maar geregeld worden.

Ik vond de opkomst van de laatste meeting g

Posted
Kiaclub.nl en bijdragen..........

Het gaat al mis bij een eenvoudige sticker van 5 euro.

Kansloos dus.

Wel kan er een vorm van vertegenwoordiging gevormd worden die eens in de zoveel tijd gelegenheid krijgt WERKELIJKE communicatie met Kia NL te hebben.

Overall opmerkingen zoals blijvend gedoe over onderhouds intervallen, matten en meer kunnen dan getackeld worden.

Er zijn best een paar mensen die dit op zich willen nemen en dit hoeft geen (echt) geld te kosten.

Meetings en dat soort fratsen moeten zelf maar geregeld worden.

Ik vond de opkomst van de laatste meeting g

Posted

Die overlegcommisie, mooi woord Ger, kan uit vrijwilligers bestaan en uit wisselende samenstellingen.

Hoeven we echt geen bestuur oid voor op te richten met notulen etc.

Zolang de boel genotuleerd wordt en er hier verslag kan worden gepost lijkt mij dat al een fraaie stap mits KiaNL bereid is tot eerlijke en open communicatie.

Posted

Zoveel hoofden, zoveel zinnen; dat blijkt wel uit de commentaren.

Een zaak is zo klaar als een klontje, dit gaat heel veel tijd, energie (en geld) kosten. Er zullen slechts enkelen zijn die het vele werk doen voor anderen.....

Wil m'n steentje bijdragen maar als realist zie ik nog niet 1, 2, 3 mogelijkheden.

Zie de reacties op dit onderwerp graag tegemoet.

Posted

Idd een geweldige variatie in de reacties. Laat ik eens een concreet voorstel doen. We wachten even af of er iemand is met contacten bij KIA. Meldt die zich niet steunen jullie dan een initiatief van mijn kant om contact te zoeken met KIA (marketing/communicatie/publiciteit;ik weet werkelijk niet hoe ze dat georganiseerd hebben)om eens een ori

Posted

Het gaat erom dat er een delegatie vanuit de Kia-club geformeerd wordt, die als serieuze partner kan fungeren om in overleg te gaan met Kia NL. Het gaat er echt om dat je serieus kijkt naar de belangen van de Kia-rijders, maar ook naar de belangen van Kia zelf.

Je moet het een beetje vergelijken met een ondernemingsraad (OR). Daar worden niet alleen de belangen van het personeel behartigt maar ook van de onderneming zelf.

Er moeten wel mensen aanschuiven die een beetje bekend zijn met vergaderen, notuleren en voorzitten.

Guest Jantje
Posted

Lijkt mij een goed plan Ger.W.

Je moet toch ergens een begin maken met zoiets en het gene waar de meeste interesse blijkt te zijn is toch een kia belangen vereniging.

Dus dan lijkt het mij inderdaad verstandig als 2 mensen bereidt zijn om een afspraak te maken met het kia concern om te praten aldaar.

Posted

@ Ger W,

Neem eens contact op met Jheroen. Hij is de beheerder van het forum en heeft de contacten met KIA NL. Sowieso mbt het forum en de hosting hiervan.

Misschien ook een idee om bij alle leden middels een "nieuwsbrief" te polsen of er van hun uit interesse is dat mensen hun vertegenwoordigen zonder dat zij hiervoor dingen dienen te betalen enz. Veel van de forumleden zijn niet actief zoals wij, maar gebruiken dit forum als info bron.

Ook kan er gekozen worden om sponsoren te zoeken om enkele kosten te drukken vanuit Nederland en Belgi

Posted
....Ook misschien handig om mensen uit Belgi
Posted (edited)

Dat moet sowieso denk ik.KIA NL kan niet beslissen voor KIA B , noch omgekeerd. Overigens lijkt het mij verstandig eerst met NL (of B) te praten en zeker niet gelijktijdig. Je hebt dan in het andere gesprek een idee van de mogelijkheden. Vraag blijft voor mij: waar valt meer te bereiken in Belgi

Edited by ger.w.
typefouten
Posted (edited)

Ik kan instemmen met je voorstel. Daarnaast wil ik wel opmerken dat dingen niet t

Edited by Smart
Posted
Ik kan instemmen met je voorstel. Daarnaast wil ik wel opmerken dat dingen niet t
Posted
Overigens vind ik de reacties wat beperkt, wat idd de indruk geeft dat het merendeel van de clubleden nauwelijks ge