Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou het logischer vinden gezien de gemiddelde levensduur van een accu dat men dan een garantietermijn van minimaal 3 jaar hanteert, schijnbaar heeft men weinig vertrouwen in die accu.

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Op alle merken accu's is maar 2jaar garantie, alles wat je er langer mee doet is mee genomen.

Maar de accu's van KIA zijn nou niet van de beste kwaliteit, de mijne ging ook maar 1jaar mee.

Geplaatst

Ik hoor velen klagen over de accu's in de Kia. Met mijn vorige sportage 2.7 heb 4,5 jaar gereden zonder de accu te vervangen. Atijd buiten gestaan.

Geplaatst

We zijn nu 1,5 week verder en toch maar even een kleine update van onze nieuwe Venga.

Hij rijdt heerlijk, schakelen gaat heel soepel, bij lage snelheden en koude motor is hij even wat stoterig bij gasgeven. Maar over het algemeen rijdt hij als de brandweer (zonder sirenes). Het sturen gaat zeer licht, ondanks de brede banden, en is niet echt gevoelloos. Ik heb er net 400 km opzitten. Ook ik heb n

Geplaatst

Hoi Smart,

Gefeliciteerd met deze mooie Venga. Ik hoop dat je er veel veilige kilometers er mee mag maken. Persoonlijk heb ik maar een ding wat ik er niet aan mooi vind, dat zijn de Chromen spiegels. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Verder grote klasse!

Geplaatst
Hoi Smart,

Gefeliciteerd met deze mooie Venga. Ik hoop dat je er veel veilige kilometers er mee mag maken. Persoonlijk heb ik maar een ding wat ik er niet aan mooi vind, dat zijn de Chromen spiegels. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Verder grote klasse!

Dank je! We moeten inderdaad ook niet allemaal dezelfde smaak hebben, anders wordt het wel heel erg saai op de weg.:wink:

Geplaatst (aangepast)

Leuke actie en vooral een erg mooie auto.

Wat mij bezig houdt is, wie is nu eigenlijk "DE" Kia dealer in Doetinchem, Wagendorp of Wassink?

Mijn Kia wordt via Wassink geleverd.

Er is mij destijds verteld dat Wagendorp geen officiele KIA dealer(meer) zou zijn.

aangepast door Rob D
Geplaatst (aangepast)

Bedankt Rob, was ook zeker een leuke actie!

Wassink (met Peugeot) is de nieuwe Kia dealer en Wagendorp is subdealer geworden. Wassink is niet mijn dealer in ieder geval, geen goed gevoel bij. Maar dat is puur persoonlijk, denk ik!

aangepast door Smart
Geplaatst

Vandaag mijn nieuwe Kia opgehaald!

Rijd heerlijk! Een nieuwe picanto.

Heb idd ook het "nieuwe"boekje.

Staat in basis 3 jaar garantie en basis plus 7 jaar.

Waarom is er een 4 jaar verschil tussen deze twee? Kan eigenlijk niet vinden wat een eventueel verschil is.

Geplaatst

Hallo Bob,

Gefeliciteerd met je aankoop! Stel je even voor in een apart welkomsttopic (ga naar Forum).

Garantiebepalingen kun je vinden op www.kia.nl (zoek 7 jaar garantie).

Geplaatst

Oh ja, ik ben vergeten nog wat te vertellen over mijn ervaring met het ISG-systeem. Deze werkt vanaf dag twee gewoon zoals die zou moeten werken: GOED! Geen enkel probleem. Starten doet hij binnen een tel en je kunt meteen schakelen en wegrijden. Mensen op de fiets kijken je bij het verkeerslicht wel vreemd aan als de auto opnieuw wordt gestart......! Je ziet ze denken: 'sukkel je motor is afgeslagen'.......:mrgreen:

Geplaatst (aangepast)
Je ziet ze denken: 'sukkel je motor is afgeslagen'.......:mrgreen:

Logisch toch met zo'n oude kop achter het stuur

aangepast door El-Rio-Grande
Quote code gecorrigeerd ;)
Geplaatst
Oh ja, ik ben vergeten nog wat te vertellen over mijn ervaring met het ISG-systeem. Deze werkt vanaf dag twee gewoon zoals die zou moeten werken: GOED! Geen enkel probleem. Starten doet hij binnen een tel en je kunt meteen schakelen en wegrijden. Mensen op de fiets kijken je bij het verkeerslicht wel vreemd aan als de auto opnieuw wordt gestart......! Je ziet ze denken: 'sukkel je motor is afgeslagen'.......:mrgreen:

En de Hillstart?

Bij mij werkt alles van deze ook perfect tot heden.

Gr De Mier

Geplaatst
En de Hillstart?

Bij mij werkt alles van deze ook perfect tot heden.

Gr De Mier

Hillstart heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wanneer het zover is, zal ik ook hierover berichten.

@ger.w.: jouw tijd komt nog wel mannetje.......:nono::dots:

Geplaatst

ISG in mijn Venga deed het altijd perfect....

Maar nu, na de eerste beurt, doet ie het gewoon niet meer. Kreeg het advies om veel zonder licht te rijden, omdat de accu eventueel niet vol genoeg zou kunnen zijn na de beurt. Ik rij iedere dag ca 60 km (minstens) en rij nu vaak zonder licht, maar hij doet het nog steeds niet. Ik ga vanmiddag maar even naar de dealer

Geplaatst
Hillstart heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wanneer het zover is, zal ik ook hierover berichten.

@ger.w.: jouw tijd komt nog wel mannetje.......:nono::dots:

Ik...Ik heb al een oude kop....maar laat de motor niet afslaan........:clap:

Geplaatst
ISG in mijn Venga deed het altijd perfect....

Maar nu, na de eerste beurt, doet ie het gewoon niet meer. Kreeg het advies om veel zonder licht te rijden, omdat de accu eventueel niet vol genoeg zou kunnen zijn na de beurt. Ik rij iedere dag ca 60 km (minstens) en rij nu vaak zonder licht, maar hij doet het nog steeds niet. Ik ga vanmiddag maar even naar de dealer

Dat is inderdaad niet goed. Ik rij momenteel amper km's en bij mij doet hij het elke keer weer, zelfs met de airco aan! Waarom zou de accu nu ineens anders werken n

• 2 weken later...
Geplaatst

Gistermiddag even wat puntjes doorlopen bij mijn dealer, die Kia sub-dealer is. Twee opmerkelijke punten wil ik jullie niet onthouden.

Vraag 1

Hoe zit het nu met mijn garantieboekje vraag ik aan mijn Kia sub-dealer?

Antwoord: n

Geplaatst
Gistermiddag even wat puntjes doorlopen bij mijn dealer, die Kia sub-dealer is. Twee opmerkelijke punten wil ik jullie niet onthouden.

Vraag 1

Hoe zit het nu met mijn garantieboekje vraag ik aan mijn Kia sub-dealer?

Antwoord: n

Geplaatst

Inderdaad moet de Kia subdealer eerst alles overleggen met de Kia dealer aan de overkant van de weg.

Ik dacht dat de subdealer ook rechtstreeks richting Kia zaken kon doen. Dat blijkt gedeeltelijk waar te zijn. Het fijne weet ik ook niet precies, maar het riekt naar onwelwillendheid van de Kia dealer. Een prijs van € 140,00 voor zo'n kabeltje is natuurlijk om iemand af te schepen.

Ik heb de auto bewust niet aan de overkant gekocht, vanwege:

1. de desinteresse in de klant, gaf geen goed gevoel

2. de prijs en (on)mogelijkheden

Geplaatst

Smart, ik heb de kabel gehad.... ik vertel je dit... op mijn nieuwe geupdate iphone en ipod werkt het niet meer.... de auto herkend "muziek" niet meer als zijne ipod!

Geef het dus vooral niet uit......... zonde van je geld.

Ps. stekker kopen?

Geplaatst

Een subdealer heeft ook beschikking over alle informatie over alle KIA's dus vraag me af wat het probleem is ? Lukt het niet met je kabel mag je me best even mailen... ;)

Geplaatst

Misschien een domme vraag, maar wat is het voordeel van deze dure kabel tov de muziek gewoon via een bluetooth verbinding luisteren?

ik heb de kabel er nooit bijgekregen, het was alleen beschikbaar voor de X-ecutive uitvoering.

dat zei mijn dealer tenminste

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...