Jump to content

Life hammer

jeroen1970

Recommended Posts

Hallo,

Kwam er achter dat er in het afleverpakket in de blauwe opbergmap een lifehammer zit. Raar dat ze deze er eigenlijk zo los bijleveren, deze moet toch gemonteerd zitten.

Of gaan ze ervan uit dat deze zelf door de bestuurder gemonteerd moet worden? Iemand deze al zelf gemonteerd ?

Jeroen

Ja, je moet natuurlijk wel even controleren wat je allemaal bij de auto hebt geleverd gekregen en aangeschaft.;)

De lifehammer installeer je heel gemakkelijk:

1. Hammer uit de houder halen.

2. Een plek bepalen op de stoffen vloerbedekking in de auto waar je bij een ongeval snel bij zou moeten kunnen (ruit intikken/gordel doorsnijden). Vaak is de opstaande rand van de tunnelbak aan de passagierszijde een goede plek.

3. De twee stalen (dubbele) pinnen uitschuiven en stevig in de bekleding drukken, waarbij de achterkant van de pin uiteindelijk wordt gefixeerd in de ribbels. Dit doe je dus aan de voor- en achterkant, zodat hij stevig verankerd zit.

4. De lifehammer weer terugplaatsen.

5. Het lichtgevend knopje heeft volgens mij een puntje waarmee je de ruitensproeiers kunt ontstoppen, wanneer deze verstopt zitten.

Suc6 ermee!

Beetje slordige dealer denk ik. Bij mij was het hamertje ook keurig gemonteerd tegen de middenconsole bij de passagierstoel. Let er ook op dat er een pakket bij hoort te zijn met eerste hulp materialen. Behoort eveneens tot de standaarduitrusting. Eea is denk volgens europese voorschriften, maar dat weet ik niet zeker

Ik heb hem bij de bestuurderstoel gemonteerd.

Voor de rechterrail is een mooi vlak, iets verhoogd stuk en daar past hij precies op zonder op of tegen de mat te drukken. Gewoon met kleine schroeven in de bekleding vast gezet.

Is ie ook nog goed te pakken.

Ik heb hem ook zelf vastgezet. Maar dat is ook wel fijn, hij zit nu op een plek waar ik goed bij kan. De dealer kan dit lastig voor je bepalen.

Mijn dealer liet me niet eerder wegrijden totdat ik gezegd had wat ik wilde.

Dit hoorde bij de aflever procedure.

Bij mij zit het bij de bijrijder stoel tegen het middenconsole

Ik zal es ff kijken of die bij mij ook nog achterin ligt :-D en zal em dan zo snel mogelijk ergens bevestigen.

Het is volgens mij wel de bedoeling dat je hem ergens vast maakt waar je er vanuit rechtop zitstand bij kan. Bij een aanrijding/klap op het water gaat je gordel spanner namelijk vast staan en dan kun je niet meer gelijk helemaal naar voren buigen. In mijn vorige auto had ik hem bij de leesverlichting in het dak vastgezet waar je dan als bestuurder maar ook vanaf de passasiersstoel altijd bij kan (het staat alleen niet zo heel moo, maarja.... tis voor de veiligheid he :wink: )

Grtz. Gstar

wij hebben er inmiddels twee in de auto liggen... die van Kia nog keurig in de blauwe zak... en die uit de vorige auto in het dashboardkastje.

In de SEAT zat de 'hammer' tegen de aandrijftunnel aan de bijrijderskant... in de SOUL moeten we nog eens een plekje bepalen dat niet al te opzichtig is terwijl we er toch bij kunnen.

Greetz

Patrick

je moet eerst testen als je vast in de gordel zit en die zit strak geblokkeerd( dat je niet meer na voren kan) waar je bij kan.

ik durf te wedden dat je niet onder de voorstoelen kan met je handen.

oorspronkelijke plaats wat ze adviseren is in de hemel maar dat doet natuurlijk niemand.

p/s heb hem ook n og niet gemonteerd

Guest Jantje

ik heb er 2 in de auto.. ik had er nog eentje en die heb ik zelf gemonteerd en vervolgens kwam ik er nog eentje tegen tijdens het stofzuigen van de auto...

Deze zat zelfs nog onder de stoel als de stoel helemaal in de achterste stand staat, niet echt over na gedacht dus..

Ik heb nu aan zowel aan bestuurders kant als bijrijders kant er eentje inzitten, je weet immers maar nooit hoe het er voor staat met de bestuurder na een serieus ongeval.

Bij de Joendaai heeft de dealer weinig vertrouwen in het overleven.....volgens mij!:wink:

De automatten waren inderdaad een giller. Ik heb in Duitsland nog aangegeven dat de matten in NL niet deugde. Zij vertelde mij dat de Duitse automatten van een iets betere kwalteit waren dan die aftermarket dingen. Totdat ik thuis de verpakking eraf haalde en er 'Made in the Netherlands' matten in zaten. Ik heb toch even flink gevloekt. Gelukkig zaten er in de Venga dezelfde matten, waardoor de levensverwachting van de matten 2x zolang is, dus 6 maanden...........!

• Like 1

Bij de Joendaai heeft de dealer weinig vertrouwen in het overleven.....volgens mij!:wink:

Nee, je kunt elkaar ook gedurende de rit bij weigerende navi de hersens mee inslaan.

Prima idee en vooruitziende blik van ons zustermerk......

Aha ja, Deutsche grundlichkeit :P

Ik wacht ook nog op mijn nieuwe matjes voor de Cee'd...

Binnen de 14000 km zaten de gaten er al in.

De automatten waren inderdaad een giller. Ik heb in Duitsland nog aangegeven dat de matten in NL niet deugde. Zij vertelde mij dat de Duitse automatten van een iets betere kwalteit waren dan die aftermarket dingen. Totdat ik thuis de verpakking eraf haalde en er 'Made in the Netherlands' matten in zaten. Ik heb toch even flink gevloekt. Gelukkig zaten er in de Venga dezelfde matten, waardoor de levensverwachting van de matten 2x zolang is, dus 6 maanden...........!

Guest Pombal12
oorspronkelijke plaats wat ze adviseren is in de hemel maar dat doet natuurlijk niemand.

Inderdaad is 'de hemel' van het autointerieur de beste plek. Dat heeft te maken met een ongeval waarbij de auto op z'n kop belandt.

Als je ondersteboven in de autogordel hangt ben je niet meer in staat om naar de vloer/middentunnel te reiken...

Pombal12

Ik lever de lifehammer er ook los bij... 9 van de 10 klanten willen de lifehammer niet in het zicht hebben, het is hun auto, hun geld en uiteraard hun veiligheid maar denk dat ie vaker in de blauwe tas blijft zitten dan goed zou zijn...