rednAS77 Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Zie onderstaaande link betreffende een terugroepactie van Kia voor de Ceed gemaakt tussen 01-04-2008 en 30-03-2009 met ESP on board. http://www.nu.nl/economie/2269616/terugroepactie-kia-ceed-vanwege-remproblemen.html Quote
lausbub Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 heb kia al een mailtje gestuurd om te vragen opf mijn auto hier ook in valt. Quote
dinges1981 Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ik heb ook al gemaild, maar dan met de vraag of ik kan wachten tot de volgende beurt over 4 maanden of zo. Ik rijd al bijna 2 jaar zo rond, dan zal die paar maanden extra toch ook niet uitmaken neem ik aan. Quote
bob Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 een mail naar de dealer gestuurd die wist het niet dus net maar een mail naar kia denk wel dat ik terug mag met een pro ceed uit 2008 Quote
Leon Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ik heb in ieder geval geen ESP, dus zal daar niet onder vallen. Dat zit volgens mij alleen standaard op de duurdere uitvoeringen Quote
Guest Jantje Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 of je ESP hebt kan je vrij makkelijk zien ook als het goed is. Er zit links naast het stuur, waar ook het ISG schakelaartje zit, een schakelaar om ESP aan of uit te zetten Quote
Leon Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 of je ESP hebt kan je vrij makkelijk zien ook als het goed is. Er zit links naast het stuur, waar ook het ISG schakelaartje zit, een schakelaar om ESP aan of uit te zetten Inderdaad! En verwar het vooral niet met het lampje op je dashboard van EPS = electric power steering Quote
Alex VB Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Hier nog niets gehoord. Ik heb ESP maar merk niets.. Ik zal maar voor de zekerheid navragen bij KIA BE.. Dit ondanks het gewezen feit dat mijn wagen als productiedatum 30/03/2008 heeft. Quote
ger.w. Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 (edited) Het gaat om de Cee'd, het meest populaire model van Kia, die tussen 1 april 2008 en 30 maart 2009 is geproduceerd in Slowakije. ''Kia Motors vraagt eigenaren van sommige Kia Cee'd modellen die zijn uitgerust met ESP (Electronic Stability Programme) om een bezoek te brengen aan hun lokale Kia-dealer voor een veiligheidskeuring. Eigenaren schijnen ook al benaderd te worden. Het hele offici Edited June 15, 2010 by ger.w. Quote
Alex VB Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Heb een SW.. Maar wat is er verkeerd aan om toch te checken? Het is 1 dag verschil, of misschien maar een paar uurtjes of minuten met 1 April 2008.. De betreffende onderdelen liggen toch een paar dagen zoniet minimaal 1 dag op voorraad. Vertrouwen is goed, maar controle is af en toe beter. Quote
NonkelSimon Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 De betreffende eigenaars worden met aangetekende brief op de hoogte gebracht Quote
Kia Fan Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 @ nokelsimon: Als dit inderdaad zo is dat de eigenaren direct al met een aangetekende brief op de hoogte worden gebracht dan is het een serieus probleem!!! Normaal doen ze dit pas bij 3e schrijven of zoiets. Zelfs Toyota heeft (wij hebben ook een aantal priussen rijden) bij recall een gewoon schrijven gedaan en niet aangetekend. Door de aangetekende brief is KIA namelijk gelijk gevrijwaard mocht er iets gebeuren nadat de eigenaar de brief heeft afgetekend als ontvangst. Een vrijwaring van de importeur zeg maar. Ik zou dan ook niet er mee rond blijven rijden maar direct naar de dealer toe gaan om het te laten controleren. Zou een ieder die terug gaat willen melden op het forum of alles goed was ofdat de hoofdremcilinder vervangen is. Ben hier namelijk wel benieuwd naar. Als nl. alle hoofdremcilinders vervangen worden dan is het probleem groter dan dat wanneer het meerendeel na controle gewoon goed blijkt te zijn. Quote
Hasselt Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Vandaag per gewone brief de uitnodiging ontvangen, de hoofdremcilinder dient vervangen te worden. Voor Kia Belgie is het nodig de afspraak te maken "met de dringendheid die het vereist", en voor de erkende Kia hersteller (VJB) komt het zeker niet aan op een paar dagen: afspraak op mijn verzoek op 9 juli. Quote
bob Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 heb nog niks van kia vernomen haal net de brief van kia uit de bus wij verzoeken u uw auto SPOEDIG naar uw kia dealer te brengen maandag maar eens kijken denk niet dat er nu veel open is:clown: Quote
bob Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 net terug uit lexmond waar van zessen de hoofdremcilinder heeft vervangen tevens lag er een nieuwe mattenset klaar waar ik een garantieclaim voor had in ingediend goed gewerkt van zessen:clap: Quote
Alex VB Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Kijk! Dat zijn nu de dingen die wij OOK willen lezen op het forum... Top geregeld van je dealer.. Is weer 1 "matjes" probleem minder Quote
Recommended Posts