Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Lampje ISG blijft branden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het systeem werkt dus niet. Lampje krijg ik ook niet uit. Dit is ontstaan nadat de auto bij de spuiter vandaan kwam. (Achterklep is opnieuw gespoten, nadat iemand zo vriendelijk was er bewust een kras in te zetten).

Zou het kunnen zijn dat het ligt aan de spanning van de accu??. Misschien dat ze bij het spuiten of de accupolen hebben losgehaald (?) of een tijd lang de klep open met licht aan?

Geplaatst

Is het enkel het ISG lampje? Of branden er meer lampjes zoals start/stop. Je zou bij dit weer een half uurtje moeten rijden om te testen of de accu voldoende geladen is. Als de polen zijn losgenomen wordt alles gereset.

Geplaatst

Of even langs een dealer om de accu capaciteit te laten meten. Duurt enkele seconden en je weet precies hoeveel "vulling" de accu nog heeft. Beneden de 75% werkt ISG niet.

Geplaatst
Is het enkel het ISG lampje? Of branden er meer lampjes zoals start/stop. Je zou bij dit weer een half uurtje moeten rijden om te testen of de accu voldoende geladen is. Als de polen zijn losgenomen wordt alles gereset.

Nee alleen het ISG lampje naast ESP.

Geplaatst
Het systeem werkt dus niet. Lampje krijg ik ook niet uit. Dit is ontstaan nadat de auto bij de spuiter vandaan kwam. (Achterklep is opnieuw gespoten, nadat iemand zo vriendelijk was er bewust een kras in te zetten).

Zou het kunnen zijn dat het ligt aan de spanning van de accu??. Misschien dat ze bij het spuiten of de accupolen hebben losgehaald (?) of een tijd lang de klep open met licht aan?

Als het ISG-lampje knippert is de accu (nog) niet voldoende opgeladen en zal het ISG geen auto-stop doen.

Als het ISG-lampje constant brandt is er iets mis met het ISG systeem en zul je langs de garage moeten gaan.

Misschien is er ergens in de klep kortsluiting ontstaan (b.v. op de aansluiting van de wissermotor of achterruitverwarming).

Als je te lang wacht leidt dat tot het gaan branden van de EPS lampje (dus niet het ESP lampje) en moet mogelijk de BCM vervangen worden.

Geplaatst
Als het ISG-lampje knippert is de accu (nog) niet voldoende opgeladen en zal het ISG geen auto-stop doen.

Als het ISG-lampje constant brandt is er iets mis met het ISG systeem en zul je langs de garage moeten gaan.

Misschien is er ergens in de klep kortsluiting ontstaan (b.v. op de aansluiting van de wissermotor of achterruitverwarming).

Als je te lang wacht leidt dat tot het gaan branden van de EPS lampje (dus niet het ESP lampje) en moet mogelijk de BCM vervangen worden.

Klikt acceptabel. Bedoel je met EPS lampje het waarschuwings lampje in de meter van de temp en de brandstof?. Wat is BCM?.

Ik ga as woensdag langs de dealer.

Geplaatst

Hallo collega's ,

Mijn Ceed SW 1.4 met ISG weer teruggebracht na een eerder software update en combiklok is vervangen ( ook eerder EPS lampje branden gehad)

Nu na een week gefunctioneerd heeft weer geen ISG ( lampje blijft branden).

Ben benieuwd

Voor de rest ben ik tevreden over de Ceed

Gr Cor

Geplaatst
Klikt acceptabel. Bedoel je met EPS lampje het waarschuwings lampje in de meter van de temp en de brandstof?. Wat is BCM?.

Ik ga as woensdag langs de dealer.

EPS lampje zit in die meter. Is ook bedoeld voor Electronic Power Steering problemen (dus de stuurbekrachtiging) maar geeft ook aan als er problemen met de electronische installatie (en de BCM) zijn.

De BCM is de Body Control Module en dat is de besturingseenheid voor alle electronische onderdelen binnen in de auto.

Geplaatst

Auto's zijn net kinderen. Als ze ziek zijn en naar de dokter moeten is de pijn over. Inderdaad. Toen ik woensdagmiddag naar de dealer wilde en 's-ochtend de auto startte, was het lampje uit. In en uitschakelen ging en het systeem werkt weer. Volgens de dealer was het de accuspanning. Tja....

Geplaatst
Auto's zijn net kinderen. Als ze ziek zijn en naar de dokter moeten is de pijn over. Inderdaad. Toen ik woensdagmiddag naar de dealer wilde en 's-ochtend de auto startte, was het lampje uit. In en uitschakelen ging en het systeem werkt weer. Volgens de dealer was het de accuspanning. Tja....

Nou fijn toch!! Nu hopen dat het zo blijft!

Succes

• 4 weken later...
Geplaatst

Heb zelf op eerste dag bij ophalen nieuwe pro_cee'd dit ook gehad, lampje ISG bleef tijdje branden. Nu rij ik er 2 weken mee en lampje brand niet meer.. Heb eigenlijk niet gebrobeerd om ISG uit te zetten. Zal ik is doen

Geplaatst

Ik kan het ISG systeem uit en aanzetten. Het lampje blijft niet meer branden.

Als ik de wagen start dan slaat de auto niet af, tijdens filerijden slaat de motor ook niet altijd af onder de 4 km ook al sta ik in z'n vrij. Wanneer het systeem besluit ISG in te zetten laat ik maar aan de software over..Ik probeer

Geplaatst

Heb nu ook problemen met het stop systeem.

Sinds enkele dagen is het lampje op de schakelknop links onder gaan branden op OFF.

Hoe ik ook op het knopje druk het blijft op OFF staan.

Dus mijn motor blijft gewoon doorlopen als ik stop en hem vrij zet.

Gr DE Mier

Geplaatst
Heb nu ook problemen met het stop systeem.

Sinds enkele dagen is het lampje op de schakelknop links onder gaan branden op OFF.

Hoe ik ook op het knopje druk het blijft op OFF staan.

Dus mijn motor blijft gewoon doorlopen als ik stop en hem vrij zet.

Gr DE Mier

Als het lampje blijft branden heb je een storing in het ISG systeem en zul je langs de garage moeten gaan.

Als het knippert werkt het ISG systeem wel maar zal er geen auto-stop optreden omdat b.v. de accuspanning niet op niveau is.

• 2 weken later...
Geplaatst
Als het lampje blijft branden heb je een storing in het ISG systeem en zul je langs de garage moeten gaan.

Als het knippert werkt het ISG systeem wel maar zal er geen auto-stop optreden omdat b.v. de accuspanning niet op niveau is.

Nog steeds geen werkend ISG systeem

Heb nu van mijn dealer vernomen dat ze nu een elektronische module

gaan vervangen ( naam hiervan weet ik niet meer)

Wel heeft het te maken met stroom spanningen

Verder ook te horen gekregen dat ISG alleen werkt onder gunstige omstandigheden.

Dus korte ritjes en airco aan geen ISG.

Ook gevraagd om de accu nog eens te checken.

Krijg oproep, want onderdeel moet besteld worden.

Opmerking bij de aankoop wordt wel het ISG systeem prijs er bij geteld

bij de aankoop ( wat dus duidelijk niet goed is door ontwikkeld).

Ben weer benieuw

Gr Cor

Geplaatst

dat zal de beroemde converter wel zijn die al eens eerder vernoemd is in een ander topic.

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...