Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zijn er nog C'eed SW rijders (of andere kia gebruikers natuurlijk)die V-power tanken en dit ook echt een verschil vinden maken. Zelf wil ik dit een paar weken uit gaan proberen om te kijken of dit verschil maakt maar graag lees ik ook reacties van andere gebruikers over wat hun bevindingen hierover zijn.

Volgens de berichten moet je motor er schoner, stiller en zuiniger van worden, ik ben benieuwd.

Grtz. Gstar.

Posted

Ze zeggen inderdaad al dat wat jij ook net schreef, maar eerlijk gezegd heb ik - buiten het feit dat het iets meer kost per liter - niets anders gemerkt dan anders..

Er zijn ook verschillende test uitgevoerd door diverse vakbladen, organisaties etc..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/22/bullshit-alert-shell-v-power-en-total-excellium

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=21595

etc..

Het is iedereen zijn eigen keuze..

Posted

Een tijdje V-power, of een soortgelijke brandstof bij Texaco gebruikt.

En tot de conclusie gekomen dat alleen bij het afrekenen duurder is, en NIETS aan de rijeigenschappen van onze auto heeft bijgedragen.

Posted

Wij tanken het al jaren, bij auto's die altijd / veel stads ritten rijden schijnt wel beter te zijn.

Bij onze vorige auto's: Seat ibiza (1996) en de Peugeot 309 (1989), merkten wij een verschil, de motoren starten sneller en draaiden stationair rustiger. :)

Posted

ik heb het ook wel eens geprobeert inderdaad merk er niets van,ik heb ook wel eens 100 octaan getankt in duitsland jaaaa daar merk je wel iets van, beetje heter ook alles gaat een beetje stinken.

ik tank veel in belgie [shell] daar merk ik wel iets het bio gehalte is daar hoger dan in nederland misschien is dat het

Guest Jantje
Posted

100 octaan is dan ook wel heel hoog! dat gebruiken ze ook in de lagere klasses van race auto's

Posted

In het verleden wel veel V-Power diesel getankt. Ik vond destijds (2003/2004) dat mijn Golf IV TDI een stuk rustiger liep. Met name bij de wat hogere snelheden. Ik reed toen dagelijks via Duitsland naar mijn werk, en had dan dagelijks 30 km autobahn.

• 4 weeks later...
Posted

Zelf heb ik het begin ongeveer een jaar V-power getankt, en ben later overgestapt op de Tango. ik merk alleen verschil in de prijs, maar absoluut niet in het verbruik.

ik haal met onze auto een gemiddeld verbruik ( woon-werk-file ) van 1:18,2.

en dat sinds we de auto hebben.

Gr. Ruud.

Posted

Met mijn crdi tank ik ofwel Esso of Shell.

Wanneer ik shell tank kies ik altijd de V-power, en het enige verschil die ik merk is de stillere stationaire loop.

Hetzelfde deed zich voor met mijn vorige wagen een Hdi.