Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Praktijk Verbruik Nieuwe Sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op die manier kan ik de mensen begrijpen die achter jou staan aan de pomp, die staan daar waarschijnlijk ook niet graag :D . Van files gesproken... :D:P;)

De geeltjes tankers zijn tegenwoordig rap klaar, ik heb even meer tijd nodig om tot zo'n 110 a 120 euro op de meter te komen, iets dat ik in het gulden-tijdperk nooit gedacht had - dat ik nog eens voor een tankbeurtje zo'n 250 gulden zou moeten betalen :o

Niemand staat graag te wachten, of dat nu voor de pomp is, of voor de kassa, het is niet anders, heb tot op heden nog geen boze gezichten gezien, wel mensen die medelijden met mij hadden dat het zo lang duurt om een Sportage af te tanken :rolleyes: Gelukkig heeft het nog niet tot files geleid. ;)

Ondertussen staat de kilometerteller op ruim 10.500 en heb ik er weer 2 (volle) tanken doorheengedraaid, lekker vlot doorgereden, veel lange afstanden gedraaid, meest met de airco aan en ook nog even de topsnelheid geprobeerd met een vlakke weg en geen noemenswaardige wind, ik kwam tot 188km/pu op de teller en kon dit enige minuten vasthouden omdat het zeer rustig was op de weg. Met de motor is iig niets aan de hand, lijkt mij helemaal gezond :D Oh, het gemiddelde van deze 2 tanken benzine was 1 op 11 , de boordcomputer geeft over het totale verbruik nu 8.7 liter per 100km aan.

• 3 weken later...
Geplaatst

Heb op dit moment 4463km op de teller staan.

elke tankbeurt gestopt na de 1e afslag.

keurig de aantallen liters genoteerd.

het verbruik tot nu toe is 1:12.5

Ik ben wel een rustige rijder, dus geen plank gas tijdens optrekken e.d.

Op de snelweg ook max. 130

Geplaatst

motorinhoud:2 liter

Getuned: N

brandstof: B

Versnellingsbak: hand, 5-bak

Stand kilometerteller: 21000

aantal kilometers gereden: 456

aantal liters getankt: 42,8

aantal liters\kilometer: 0,0939

aantal kilometers\liter: 10,65

Ik heb veel snelweg gereden (gemiddeld 120 Km/uur schat ik). Airco stond bijna continue aan. Relatief weinig file gehad.

Ik heb een 'sportieve' rijstijl en schakel meestal nog niet op als de computer dat aangeeft.

Gr,

Remco

• 5 weken later...
Geplaatst

Ook mijn verbruik is van 1op6 naar 1op9 / 1op10 gegaan door meer te gaan rijden en langere stukken..

bij korte stukken blijft het echter wel onzuinig.

• 3 weken later...
Geplaatst

Mijn verbruik sinds april jl met mijn 1.6 GDI is 1 op 11.86. Dit is gemeten over ruim 11000 km. Net even snel uitgerekend dat ik met de huidige benzine prijs bij het tanken in Duitsland ( 95 E10 1.609/l ) een kleine 220 euro bespaar.

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een update van mijn 2.0 ltr (Benzine 163 pk ) Sportage inmiddels is mijn Sportage alweer ruim 2 jaar oud en heeft nu zo,n 40.000 km op de teller staan en ik moet zeggen dat hij nu meer kilometers heeft gereden steeds zuiniger gaat lopen ...

in het begin kwam ik niet zuiniger als 1 op 10 en de laatste tijd rij ik steeds 1 op 11 of zelfs zuiniger ,en dit is niet op mijn boardcomputer( die geeft te positieve waarden) maar de getankte liters gedeeld door het aantal gereden kilometers ..

En dat met een redelijk pittige rijstijl valt me dat niet tegen....

Geplaatst

Mijn 2.0 benzine automaat reed de laatste 2 tanks gemiddeld 1:11.5. Geen files, wel een mengeling van bebouwde kom, snelweg en drukke 80 km wegen. Hij wordt nu, na 3000 km, ook merkbaar steeds vlotter en soepeler en ook al iets zuiniger. Tevreden!

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb nu een week mijn Kia Sportage (2.0 Automaat) en zowel wat stadsritjes en redlijk wat lange snelweg stukken gedaan.

Verbruik 1L op 11,4, (8,7L op 100 km)

wat een verademing is als je zoals ik het verbruik van een Jeep Grand Cherokee gewend bent.

Geplaatst

Inmiddels 5000 km gereden. Het gemiddelde verbruik, op basis van tankbonnetjes, is gesetteld op 8,3 l/ 100km. Ik rij beslist niet langzaam maar anticipeer wel. Mijn gebruik is een gemiddelde van drukke 80 km wegen, redelijk volle snelwegen en bebouwde kom maar geen extreme files.

Ter vergelijking : met onze Volvo 170 pk benzine rijden we gemiddeld 9,0 km/100l met een zelfde rijstijl.

• 2 weken later...
Geplaatst

Naar Duitsland geweest (net over de grens ) heen en weer 560 km verbruik 7,7 l op 100 km ongeveer 120 a 130 km per uur gemiddeld gereden (uiteraard niet in de dorpjes)

Geplaatst

Naar Duitsland geweest (net over de grens ) heen en weer 560 km verbruik 7,7 l op 100 km ongeveer 120 a 130 km per uur gemiddeld gereden (uiteraard niet in de dorpjes)

• 2 weken later...
Geplaatst

Inmiddels 7500 Km gereden, tot nu toe dik tevreden met mijn verbruik.

Binnen de bebouwde kom, 70 en 80 km wegen 8,2 ltr. 100 km.

Mei j.l Eindhoven via Breda naar het centrum van Den Haag met variabele snelheden tussen fileverkeer en daar waar mogelijk 120 km. p/u 6,8 ltr. 100 km.

Afgelopen weekend: Eindhoven Lelystad met diverse max. snelheden tussen 50 en 120 km p/u. 7,5 ltr. 100 km.

Gemeten op de boordcomputer.

Geplaatst

En de klok staat inmiddels op 50000km.

6.8 ltr / 100 eigenlijk constant.

Lekker zuinig nog steeds. Er veranderd niks.

Geplaatst

Werkt je meter wel??

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik rij in omgeving Den Haag veel kleine stukken snelweg maar ook veel stukken binnendoor. 50/50 zeg maar.

Dit zijn bijna altijd kleine ritjes van 20Km.

Met winterbanden haal ik nu 8,7L/100KM (= 1Liter op 11,5KM) als ik me best doe redelijk zuinig te rijden.

Als je van lekker doorrijden houd zoals ik vaak doe kom ik op 9,7L/100KM uit.

Geplaatst

Inderdaad: werkt je meter wel?

Ik rij zuinig en toch is het gemiddelde tussen 8L/100km en 8,5L/100km. Ik kan me echt niet voorstellen dat je verbruik 6,8L/100km is :-s

Geplaatst

Ik rij zuinig en toch is het gemiddelde tussen 8L/100km en 8,5L/100km. Ik kan me echt niet voorstellen dat je verbruik 6,8L/100km is :-s

Het verbruik van Timo kan heel goed kloppen. Het kan zelfs nog beter:

Ik heb nu 49848 km gereden.

Waarvan met Caravan: 16828 km met een verbruik van 9.0 liter/100km (1:11.1 km)

En zonder de sleurhut: 33010 km met een verbruik van 6.2 liter/100km (1 op 16.1 km)

(Zomers overigens gunstiger dan 's winters; maakt ongeveer 10% uit !)

Verbruik blijft afhankelijk van rijstijl en omstandigheden :yes:

Geplaatst

Vergeet niet dat je het AWD systeem hebt wat altijd resulteerd in een hoger verbruik.

Aangezien ik met een gruwelijk hoog koppel rij heb ik heel weinig toeren nodig.

Voor het chippen was ie echt niet zuinig te noemen. Nu wel.

Geplaatst

Vergeet niet dat je het AWD systeem hebt wat altijd resulteerd in een hoger verbruik.

Aangezien ik met een gruwelijk hoog koppel rij heb ik heel weinig toeren nodig.

Voor het chippen was ie echt niet zuinig te noemen. Nu wel.

Ow gechipt. Wist het niet. Zoals je zegt: "voor het chippen was ie echt niet zuinig". En inderdaad hij is niet echt zuinig. Het AWD systeem staat niet continu actief waardoor je toch wel "zuinig" rijdt. Ik had toch graag een maximum verbruik van rond de 7 liter. Je kan toch ook niet alles in het leven krijgen :-))

En toch ben ik tevreden over mijn auto :wink:

Geplaatst

Het vermogen stond al onder mijn avatar vermeld.

:scooter: ___________

• 3 weken later...
Geplaatst

Er net iets meer dan 14000 km opzitten.

Stad en rondom 6,4 /100km

autosnelweg 120-140 km/u 5,9-6,0 /100km

vermoedelijk zal dit nog zakken heeft dealer gezegd.

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb mijn sportage nu enkele dagen, ben gelijk gaan touren en moet zeggen dat het verbruik lager is dan verwacht. Na een tocht door de duitse eifel van totaal zo'n 475 km kwam ik gemiddeld op 7,3 l/100km. En dan te bedenken dat ik veel binnendoor gereden ben en af en toe bergje op. Ps de mijne is niet gechipt, maar een hp uitvoering. Zelf had ik een verbruik van boven de 9 liter verwacht maar nee hoor. Zo zie je maar weer wat en hoog koppel uitmaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...