ES_86 Geplaatst 6 September, 2010 Delen Geplaatst 6 September, 2010 Hoi allen, ik zit met een probleem. ik wil een afstand bedienbare cv inbouwen in mijn picanto uit bouwjaar 2008+. wat ik begrepen heb is dat de centrale vergrendeling al in het systeem van de picanto zit aan de bestuurders kant. is het mogelijk om deze uit te breiden met: graag wil ik ook weten waarop ik deze moet aansluiten. nou weet ik dat in de deur 4 draden naar de CV gaan(Althans dat denk ik dat ze van de CV zijn weet ik niet eens zeker) : Groen: Dicht Oranje: Open Bruin: +12 (denk ik) Zwart: - nou zou ik het volgende graag willen weten: Waar vind ik de CV en hoe herken ik deze? wat is de kleur codering om de CV aan te sturen? is de CV + of - (massa) geschakeld? Welk punt kan ik constante stroom draad halen? ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kan dit nergens terug vinden. (foto's volgen) alsvast bedankt voor de reacties. groetjes Eric Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 14 September, 2010 Delen Geplaatst 14 September, 2010 is het inbouwen van een extra servo IN de deur niet eenvoudiger? heb dat onlangs gedaan in een 2010 Pica. grt Eric Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Retuow75 Geplaatst 14 September, 2010 Delen Geplaatst 14 September, 2010 Hoi allemaal, Ik wil graag CV inbouwen in mijn LX uit 2004, maar kwam erachter dat er geen kabeldoorvoeren in de B-stijl zitten naar achterdeuren. Zijn er universele doorvoeren (ik zou niet weten hoe die dingen officieel heten) of moet ik me dan toch bij de dealer melden en ze daar bestellen? Ik heb op internet al een heleboel CV setjes gezien, zijn er nog zaken waar ik in de aanschaf rekening mee moet houden? De achterklep wil ik ook direct vergrendelen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
ES_86 Geplaatst 14 September, 2010 Topic Starter Delen Geplaatst 14 September, 2010 Bedankt voor de reacties heb idd een extra deur motor geplaatst in de bestuurders deur en nu werkt het top. wel ff een gedoe met de doorvoering van binnen naar de deur toe. hebben ze 1 of andere stekker in gemaakt dat je alleen maar via die stekker naar binnen moet, echt een onzin niet normaal. maar met wat boren snijden monteren zit alles op zn plek misschien nog een vraagje. waar kan je die deurmotor nou het best plaatsen want er is nergens ruimte voor? ik heb hem zelf niet echt ideaal geplaatst. maar goed het hoeft toch nooit meer open Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 16 September, 2010 Delen Geplaatst 16 September, 2010 Hoi allemaal, Ik wil graag CV inbouwen in mijn LX uit 2004, maar kwam erachter dat er geen kabeldoorvoeren in de B-stijl zitten naar achterdeuren. Zijn er universele doorvoeren (ik zou niet weten hoe die dingen officieel heten) of moet ik me dan toch bij de dealer melden en ze daar bestellen? Ik heb op internet al een heleboel CV setjes gezien, zijn er nog zaken waar ik in de aanschaf rekening mee moet houden? De achterklep wil ik ook direct vergrendelen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen? Bedoel je zoiets? Deze rubberen tube zat bij de gekochte servo-motor ( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 16 September, 2010 Delen Geplaatst 16 September, 2010 (aangepast) Bedankt voor de reacties heb idd een extra deur motor geplaatst in de bestuurders deur en nu werkt het top.wel ff een gedoe met de doorvoering van binnen naar de deur toe. hebben ze 1 of andere stekker in gemaakt dat je alleen maar via die stekker naar binnen moet, echt een onzin niet normaal. maar met wat boren snijden monteren zit alles op zn plek misschien nog een vraagje. waar kan je die deurmotor nou het best plaatsen want er is nergens ruimte voor? ik heb hem zelf niet echt ideaal geplaatst. maar goed het hoeft toch nooit meer open Met deze montage werkt het nu zo'n 4 jr probleemloos.....(Pica bj 2006). In m'n 2010 versie moest ik wel de servo net iets anders monteren, maar de plaats is nagenoeg dezelfde Idd is het doorvoeren van de draden naar je deur een crime......maar wel mooi als het gelukt is 16 September, 2010 aangepast door floyd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Retuow75 Geplaatst 16 September, 2010 Delen Geplaatst 16 September, 2010 Bedankt Floyd, Bedankt voor je reactie. Kun je wellicht nog setjes aanbevelen of zijn er niet veel verschillen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 16 September, 2010 Delen Geplaatst 16 September, 2010 Zelf heb ik het merk Gemini gebruikt als unit. Deze had ik ook in m'n 1e Pica en wist dus precies hoe de boel aangesloten diende te worden en de handzenders vind ik prettig klein. Ik had ook maar 1 servo nodig omdat de auto al voorzien was van centrale vergrendeling. Deze heb ik apart aangeschaft. In jou geval heb je een complete set nodig (als ik het goed begrijp), dus voor elke deur een servomotortje. Complete setjes zijn er zat, zie internet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Retuow75 Geplaatst 16 September, 2010 Delen Geplaatst 16 September, 2010 Ik heb inderdaad een complete set nodig. Het prijsverschil is nogal groot. Van Spy heb je al een setje incl knipperlicht aansturing en AB voor 69 euro en bij conrad kost een setje met AB 109 euro. Wat ik mij dan afvraag, zit daar zo'n kwaliteitsverschil in, of maakt dat allemaal niets uit. Hoe zit het met de beveiliging van de verstuurde codes van de AB? Ik wil ook de kofferbak aansturen. Is een kleine motor met kabel beter, of is het juist beter om een stelmotor met zo'n pen te nemen en is daar voldoende ruimte voor in het kofferdeksel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 17 September, 2010 Delen Geplaatst 17 September, 2010 Waar het prijsverschil in zit, weet ik niet precies. Als je voor echte merk producten gaat, wordt het waarschijnlijk nog duurder. Over de codes van de AB zou ik me maar geen zorgen maken. De techniek is tegenwoordig zo ver dat dat wel goed zit.... Vwb de a-klep, denk dat je eerst moet kijken wat er mogelijk is. Dat betekent de boel open maken en vaststellen hoeveel ruimte er is voor inbouw. Het zal wel een aardig karwei worden, want je moet dus ook draden trekken naar elke servo......(wel een uitdaging ) Heb nog even bij Spy op de site gekeken en moet zeggen dat het er netjes uitziet ! Zou wel gaan voor knipperlicht indicatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Retuow75 Geplaatst 20 September, 2010 Delen Geplaatst 20 September, 2010 Ik heb een setje van SPY besteld met knipperlicht aansturing en kofferbak uitbreiding. Hoe bedoel je eigenlijk draden trekken naar elke servo? Vanuit de achterklep naar elke servo? Dat lijkt me toch dat de CV unit dit regelt? in de beschrijving staat toch dat de CV unit de aansturing regelt voor een kofferbak uitrbeiding . Het trekken van de kabels zal hoe dan ook een behoorlijke klus worden inderdaad. Op het forum heb ik gelezen dat de zwengels van de ramen mbv een grote platte schroevendraaier verwijderd kunnen worden. Nu zit tussen de zwengel en de deur een extra ring. Zit het veertje tussen ring en zwengel of tussen ring en deur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
floyd Geplaatst 21 September, 2010 Delen Geplaatst 21 September, 2010 Volgens mij worden de servo's aangestuurd vanaf een zgn. masterservo (die plaats je in de bestuurdersdeur). Deze masterservo heeft 5 draden waardoor de overige servo's kunnen worden aangestuurd vanaf deze masterservo. Je kofferbak ver/ontgrendeling heeft een aparte uitgang op de unit. De draden komen dus rechtstreeks vanaf de unit =>> a-klep. Het veerringetje "probleem" van je portier is mij onbekend. Heb zelf electr. ramen. Waarschijnlijk kan je de deurbekleding iets induwen op de plaats waar de zwengel zit, waardoor je hopelijk kan zien waar het bewuste ringetje zit..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Retuow75 Geplaatst 26 Oktober, 2010 Delen Geplaatst 26 Oktober, 2010 (aangepast) Heb toch bij de dealer originele kabeldoorvoeren besteld, waren net 10 euro per stuk. Ondertussen alles aangesloten en het werkt naar behoren.' Het beroemde veertje achter de zwengel heb ik kunnen verwijderen door de zwengel iets te laten wijken mbv een schroevendraaier en vervolgens een dun ijzerdraadje om een vd pootjes van het veertje en deze vervolgens naar beneden te trekken. 26 Oktober, 2010 aangepast door Retuow75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
TomKia Geplaatst 26 April, 2013 Delen Geplaatst 26 April, 2013 Hallo, Ik heb een Kia Picanto uit 2010 met centrale vergrendeling. Nu moet ik mijn auto nog open maken met een sleutel, maar wil dit ook graag met een afstandbediening doen. Heeft hier iemand tekeningen/ervaring/tips voor? Ik heb al op het forum/google gekeken, maar kon niet veel vinden over dit type. alvast bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
kloekloek Geplaatst 16 Juni, 2015 Delen Geplaatst 16 Juni, 2015 ik heb al op het forum zitten spitten, maar heb nog niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden. Graag zou ik onze Picanto uit 2011 (model 2010-2011) willen voorzien van een afstandsbediening die de CV doet bedienen. Met de sleutel kun je de CV enkel bedienen aan de bestuurderszijde. Wat heb ik dan nodig om een afstandsbediening werkend te krijgen, en hoe doe ik dit? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Gast Vitara 2 Geplaatst 16 Juni, 2015 Delen Geplaatst 16 Juni, 2015 Volgens mij kan je niet zomaar een remote unit plaatsen maar moet er ook een motortje in de deur van de bestuurder bijgeplaatst worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Gast Stief Geplaatst 16 Juni, 2015 Delen Geplaatst 16 Juni, 2015 Klopt gewoon een motortje (simpele 2 draads) in de bestuurdersdeur plaatsen en aansluiten op de unit voor de afstandsbediening. Een simpel setje incl. Motor en 2 ab's kost ongeveer 50,-. Op ebay of zo waarschijnlijk veel minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
kloekloek Geplaatst 17 Juni, 2015 Delen Geplaatst 17 Juni, 2015 Waarom is het noodzakelijk dat er een motortje bijgeplaatst moet worden? Als jullie zo'n setje mogen aanbevelen, welke zou dat dan zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Murcielaygo Geplaatst 17 Juni, 2015 Delen Geplaatst 17 Juni, 2015 In de linker deur zit enkel een schakelaar, die laat de overige deuren afsluiten of ontgrendelen. Door met een motortje linksvoor te bedienen neemt het fabriekssysteem de overige deuren mee. Je hebt dus een bedieningssysteem nodig EN een motortje. Op eBay is er keus te over, alles werkt vergelijkbaar, dus ik zou kiezen voor een set waarvan prijs en zendertjes je het meeste aanspreken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Gast Stief Geplaatst 17 Juni, 2015 Delen Geplaatst 17 Juni, 2015 Of welke de mooiste zenders heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
xtra40 Geplaatst 17 Juni, 2015 Delen Geplaatst 17 Juni, 2015 let wel even op dat het niet echt een super simpel klusje is ik heb het zelf nu 2 keer ingebouwd maar de aansluiting van het extra motortje naar het deur slot is nog al een K klus maar het is zeker te doen met een simpel ebay setje en 1 deur motortje kan helaas de fotos niet zo snel vinden van het inbouwen er van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
kloekloek Geplaatst 18 Juni, 2015 Delen Geplaatst 18 Juni, 2015 Het leek mij ook al niet het aller makkelijkste klusje, maar je moet er gewoon aan beginnen Zou dit setje geschikt kunnen zijn? http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/8855-jom-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutel/ Is er misschien een Limburger die mij kan helpen met het inbouwen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
xtra40 Geplaatst 18 Juni, 2015 Delen Geplaatst 18 Juni, 2015 Dit setje is in principe gewoon goed alleen heb je niks aan die klap sleutels En je hebt maar 1 motortje nodig en geen 4 In je eigen sleutel zit een chip voor je start onderbreker en deze is niet zo maar even in die klap sleutel te plaatsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Gast Stief Geplaatst 18 Juni, 2015 Delen Geplaatst 18 Juni, 2015 Dit setje is in principe gewoon goed alleen heb je niks aan die klap sleutels En je hebt maar 1 motortje nodig en geen 4 In je eigen sleutel zit een chip voor je start onderbreker en deze is niet zo maar even in die klap sleutel te plaatsen Idd niet zomaar om te zetten. Maar best te doen hoor.In de klapsleutel zit genoeg ruimte om de transponderchip weg te werken. Het is even priegelen maar als je voorzichtig met een kniptang langs het metalen deel van je sleutel knipt en met een kleine schroevendraaier de boel open wrikt krijg je de sleutel er prima uit zonder de chip te beschadigen. Deze kin je er dan zo uitpakken. Als je ff googled op transponder en merk type auto kom je genoeg info tegen over waar de chip in de originele sleutel zit. Ik vond het vaak meer gedoe om de sleutel aan te passen voor de klapsleutel. Maar dat kun je ook eventueel laten doen door een sleutelmaker. Voor de rest sluit ik mij aan bij wat xtra40 zegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
kloekloek Geplaatst 19 Juni, 2015 Delen Geplaatst 19 Juni, 2015 Met deze antwoorden kunnen we wat! Ik ga sowieso nog even verder zoeken naar een goed setje, en waar de transponder zit in de originele sleutel. De vraag is of een klapsleutel dan wel zo nodig is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.