Ga naar inhoud

Picanto cv uitbreiding inbouwen


ES_86

Aanbevolen Berichten

Hoi allen,

ik zit met een probleem.

ik wil een afstand bedienbare cv inbouwen in mijn picanto uit bouwjaar 2008+.

wat ik begrepen heb is dat de centrale vergrendeling al in het systeem van de picanto zit aan de bestuurders kant.

is het mogelijk om deze uit te breiden met:

LP-accessoires-handzenders.jpg

graag wil ik ook weten waarop ik deze moet aansluiten.

nou weet ik dat in de deur 4 draden naar de CV gaan(Althans dat denk ik dat ze van de CV zijn weet ik niet eens zeker) :

  • Groen: Dicht
  • Oranje: Open
  • Bruin: +12 (denk ik)
  • Zwart: -

nou zou ik het volgende graag willen weten:

Waar vind ik de CV en hoe herken ik deze?

wat is de kleur codering om de CV aan te sturen?

is de CV + of - (massa) geschakeld?

Welk punt kan ik constante stroom draad halen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kan dit nergens terug vinden.

(foto's volgen)

alsvast bedankt voor de reacties.

groetjes

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allemaal,

Ik wil graag CV inbouwen in mijn LX uit 2004, maar kwam erachter dat er geen kabeldoorvoeren in de B-stijl zitten naar achterdeuren. Zijn er universele doorvoeren (ik zou niet weten hoe die dingen officieel heten) of moet ik me dan toch bij de dealer melden en ze daar bestellen?

Ik heb op internet al een heleboel CV setjes gezien, zijn er nog zaken waar ik in de aanschaf rekening mee moet houden? De achterklep wil ik ook direct vergrendelen.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reacties heb idd een extra deur motor geplaatst in de bestuurders deur en nu werkt het top.

wel ff een gedoe met de doorvoering van binnen naar de deur toe. hebben ze 1 of andere stekker in gemaakt dat je alleen maar via die stekker naar binnen moet, echt een onzin niet normaal. maar met wat boren snijden monteren zit alles op zn plek :wink:

misschien nog een vraagje. waar kan je die deurmotor nou het best plaatsen want er is nergens ruimte voor?

ik heb hem zelf niet echt ideaal geplaatst. maar goed het hoeft toch nooit meer open :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allemaal,

Ik wil graag CV inbouwen in mijn LX uit 2004, maar kwam erachter dat er geen kabeldoorvoeren in de B-stijl zitten naar achterdeuren. Zijn er universele doorvoeren (ik zou niet weten hoe die dingen officieel heten) of moet ik me dan toch bij de dealer melden en ze daar bestellen?

Ik heb op internet al een heleboel CV setjes gezien, zijn er nog zaken waar ik in de aanschaf rekening mee moet houden? De achterklep wil ik ook direct vergrendelen.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen?

Bedoel je zoiets? Deze rubberen tube zat bij de gekochte servo-motor (

post-608-1297853246,83_thumb.jpg

post-608-1297853246,86_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reacties heb idd een extra deur motor geplaatst in de bestuurders deur en nu werkt het top.

wel ff een gedoe met de doorvoering van binnen naar de deur toe. hebben ze 1 of andere stekker in gemaakt dat je alleen maar via die stekker naar binnen moet, echt een onzin niet normaal. maar met wat boren snijden monteren zit alles op zn plek :wink:

misschien nog een vraagje. waar kan je die deurmotor nou het best plaatsen want er is nergens ruimte voor?

ik heb hem zelf niet echt ideaal geplaatst. maar goed het hoeft toch nooit meer open :wink:

Met deze montage werkt het nu zo'n 4 jr probleemloos.....(Pica bj 2006). In m'n 2010 versie moest ik wel de servo net iets anders monteren, maar de plaats is nagenoeg dezelfde

Idd is het doorvoeren van de draden naar je deur een crime......maar wel mooi als het gelukt is :-)

post-608-1297853246,89_thumb.jpg

post-608-1297853246,96_thumb.jpg

aangepast door floyd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik het merk Gemini gebruikt als unit. Deze had ik ook in m'n 1e Pica en wist dus precies hoe de boel aangesloten diende te worden en de handzenders vind ik prettig klein. Ik had ook maar 1 servo nodig omdat de auto al voorzien was van centrale vergrendeling. Deze heb ik apart aangeschaft. In jou geval heb je een complete set nodig (als ik het goed begrijp), dus voor elke deur een servomotortje. Complete setjes zijn er zat, zie internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb inderdaad een complete set nodig.

Het prijsverschil is nogal groot. Van Spy heb je al een setje incl knipperlicht aansturing en AB voor 69 euro en bij conrad kost een setje met AB 109 euro. Wat ik mij dan afvraag, zit daar zo'n kwaliteitsverschil in, of maakt dat allemaal niets uit. Hoe zit het met de beveiliging van de verstuurde codes van de AB? Ik wil ook de kofferbak aansturen. Is een kleine motor met kabel beter, of is het juist beter om een stelmotor met zo'n pen te nemen en is daar voldoende ruimte voor in het kofferdeksel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar het prijsverschil in zit, weet ik niet precies. Als je voor echte merk producten gaat, wordt het waarschijnlijk nog duurder. Over de codes van de AB zou ik me maar geen zorgen maken. De techniek is tegenwoordig zo ver dat dat wel goed zit....

Vwb de a-klep, denk dat je eerst moet kijken wat er mogelijk is. Dat betekent de boel open maken en vaststellen hoeveel ruimte er is voor inbouw. Het zal wel een aardig karwei worden, want je moet dus ook draden trekken naar elke servo......(wel een uitdaging :wink:)

Heb nog even bij Spy op de site gekeken en moet zeggen dat het er netjes uitziet ! Zou wel gaan voor knipperlicht indicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een setje van SPY besteld met knipperlicht aansturing en kofferbak uitbreiding.

Hoe bedoel je eigenlijk draden trekken naar elke servo? Vanuit de achterklep naar elke servo?

Dat lijkt me toch dat de CV unit dit regelt? in de beschrijving staat toch dat de CV unit de aansturing regelt voor een kofferbak uitrbeiding :oops:. Het trekken van de kabels zal hoe dan ook een behoorlijke klus worden inderdaad.

Op het forum heb ik gelezen dat de zwengels van de ramen mbv een grote platte schroevendraaier verwijderd kunnen worden. Nu zit tussen de zwengel en de deur een extra ring. Zit het veertje tussen ring en zwengel of tussen ring en deur?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij worden de servo's aangestuurd vanaf een zgn. masterservo (die plaats je in de bestuurdersdeur). Deze masterservo heeft 5 draden waardoor de overige servo's kunnen worden aangestuurd vanaf deze masterservo. Je kofferbak ver/ontgrendeling heeft een aparte uitgang op de unit. De draden komen dus rechtstreeks vanaf de unit =>> a-klep.

Het veerringetje "probleem" van je portier is mij onbekend. Heb zelf electr. ramen. Waarschijnlijk kan je de deurbekleding iets induwen op de plaats waar de zwengel zit, waardoor je hopelijk kan zien waar het bewuste ringetje zit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Heb toch bij de dealer originele kabeldoorvoeren besteld, waren net 10 euro per stuk. Ondertussen alles aangesloten en het werkt naar behoren.'

Het beroemde veertje achter de zwengel heb ik kunnen verwijderen door de zwengel iets te laten wijken mbv een schroevendraaier en vervolgens een dun ijzerdraadje om een vd pootjes van het veertje en deze vervolgens naar beneden te trekken.

aangepast door Retuow75
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Hallo,

 

Ik heb een Kia Picanto uit 2010 met centrale vergrendeling. Nu moet ik mijn auto nog open maken met een sleutel, maar wil dit ook graag met een afstandbediening doen. Heeft hier iemand tekeningen/ervaring/tips voor? Ik heb al op het forum/google gekeken, maar kon niet veel vinden over dit type.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

ik heb al op het forum zitten spitten, maar heb nog niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden.

Graag zou ik onze Picanto uit 2011 (model 2010-2011) willen voorzien van een afstandsbediening die de CV doet bedienen.

Met de sleutel kun je de CV enkel bedienen aan de bestuurderszijde. Wat heb ik dan nodig om een afstandsbediening werkend te krijgen, en hoe doe ik dit?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt gewoon een motortje (simpele 2 draads) in de bestuurdersdeur plaatsen en aansluiten op de unit voor de afstandsbediening. Een simpel setje incl. Motor en 2 ab's kost ongeveer 50,-. Op ebay of zo waarschijnlijk veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de linker deur zit enkel een schakelaar, die laat de overige deuren afsluiten of ontgrendelen.

Door met een motortje linksvoor te bedienen neemt het fabriekssysteem de overige deuren mee.

Je hebt dus een bedieningssysteem nodig EN een motortje.

Op eBay is er keus te over, alles werkt vergelijkbaar, dus ik zou kiezen voor een set waarvan prijs en zendertjes je het meeste aanspreken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


let wel even op dat het niet echt een super simpel klusje is 

ik heb het zelf nu 2 keer ingebouwd maar de aansluiting van het extra motortje naar het deur slot is nog al een K klus  :no:  :no:

maar het is zeker te doen met een simpel ebay setje en 1 deur motortje 

kan helaas de fotos niet zo snel vinden van het inbouwen er van

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit setje is in principe gewoon goed alleen heb je niks aan die klap sleutels

En je hebt maar 1 motortje nodig en geen 4

In je eigen sleutel zit een chip voor je start onderbreker en deze is niet zo maar even in die klap sleutel te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit setje is in principe gewoon goed alleen heb je niks aan die klap sleutels

En je hebt maar 1 motortje nodig en geen 4

In je eigen sleutel zit een chip voor je start onderbreker en deze is niet zo maar even in die klap sleutel te plaatsen

Idd niet zomaar om te zetten. Maar best te doen hoor.

In de klapsleutel zit genoeg ruimte om de transponderchip weg te werken.

Het is even priegelen maar als je voorzichtig met een kniptang langs het metalen deel van je sleutel knipt en met een kleine schroevendraaier de boel open wrikt krijg je de sleutel er prima uit zonder de chip te beschadigen. Deze kin je er dan zo uitpakken. Als je ff googled op transponder en merk type auto kom je genoeg info tegen over waar de chip in de originele sleutel zit.

Ik vond het vaak meer gedoe om de sleutel aan te passen voor de klapsleutel. Maar dat kun je ook eventueel laten doen door een sleutelmaker.

Voor de rest sluit ik mij aan bij wat xtra40 zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...