Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia's duurder als Hyundai's waarom?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He.

Wat ik mij al een tijd afvraag is waarom zijn Kia's duurder als Hyundai's? Terwijl de meeste modellen tegenwoordig identiek zijn qua techniek enz. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Cee'd en I30, de Cee'd is verkrijgbaar voor 16.795

Geplaatst

Misschien is dat het "bouwen aan een merk" of het incalculeren van die 7 jaar garantie.

Als ik e.e.a. hier lees heeft Kia dat geld gewoon nodig om drooggelopen Venga's, van onder de ceed vallende aircodelen, navi problemen en meer op te lossen.

Geen idee hoe dat bij Joendaai zit, ook al hebben we er een, (i10) ik kom nooit op dat forum.

Kwalitatief zal er amper/geen verschil zijn.

Een dingetje extra hier een dingetje minder daar, dat werk.

Maar idd prijsverschillen worden ineens wel duidelijker.

BTW, WK budgetten moeten ook terug betaald worden :-)

Geplaatst

Vergelijk de uitvoeringen eens met elkaar.. Misschien dat je dan de duurdere prijs kunt verklaren?

Geplaatst

Dit is de reden dat onze volgende auto dan ook geen Kia meer wordt. Voor het zelfde geld van een Kia Cee'd kan ik ook een Peugeot 308 rijden.. En er is verder weinig mis met Kia hoor, maar aan het einde van de rit krijg je voor de Peugeot meer terug dan de Cee'd...

Geplaatst
Voor het zelfde geld van een Kia Cee'd kan ik ook een Peugeot 308 rijden

Pfff,dan rijd ik toch liever in onze Kia Cee'd SW,geen slecht woord over Peugeot maar de franse merken spreken mij TOTAAL niet aan,die laten me volledig koud.

En aan het einde van de rit,bij mij na een 10 tot 12 tal jaar,krijg ik voor onze kia net zoveel als voor eender welke andere auto.........2X niks,noppes,nada.

Geplaatst

Heb toch heerlijk eens een weekendje in een nieuwe huur 407 gereden.

Had wel 2 uur nodig om de navi ondersteboven te krijgen (rijrichting naar boven)

Toffe en zeer luxe sjees (schijnt wel het e.e.a. aan te mankeren bij langer gebruik bij sommigen)

Geplaatst

Tsja de navi is gewenning. Verder zijn die 407'ens best prima auto's hoor. Storingen heeft elke auto wel...

Geplaatst
Pfff,dan rijd ik toch liever in onze Kia Cee'd SW,geen slecht woord over Peugeot maar de franse merken spreken mij TOTAAL niet aan,die laten me volledig koud.

En aan het einde van de rit,bij mij na een 10 tot 12 tal jaar,krijg ik voor onze kia net zoveel als voor eender welke andere auto.........2X niks,noppes,nada.

Nou nou nou wat een aggressieve aanval zeg. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat Kia's dus evenduur zijn als merken zoals Peugeot, Opel, Seat... Terwijl Kia ooit bedoeld is als budgetmerk, evenals Dacia (wat tot nu toe goed gaat) en Skoda (waar Kia nu naar toe gaat). Ik bedoel... Wie gaat er vandaag de dag nou nog in een Kia Rio rijden vanwege de prijs? Dat ding begint ergens bij 12.000 euro meen ik, voor een basisuitvoering wel te verstaan. In het tijdperk van het betaalbare Kia betaalde je voor een full-options Rio 13.000 euro meer. Tegenwoordig ga je over de 20.000 euro heen... Plus, om even terug te komen op het feit aan het einde van de rit, ruil je een auto van de "gevestigde orde" makkelijker in dan een Kia.

Ik bedoel.. Het is leuk hoor, maar de prijzen hadden laag moeten blijven, terwijl de kwaliteit acceptabel blijft, waar Kia gewoon om bekend stond.. Mensen zitten niet te wachten op 7 jaar garantie, die met haken en ogen in elkaar steekt waardoor garantiegevallen alsnog betaald dienen te worden door de eigenaar van de auto. Nee, mensen willen een goede auto, tegen een goede prijs. En als Kia even had nagedacht, en de prijzen gewoon laag had gehouden, en de kwaliteit van de producten op acceptabel niveau, dan is die 7 jaar garantie helemaal nergens voor nodig.

Geplaatst

Ik bedoel.. Het is leuk hoor, maar de prijzen hadden laag moeten blijven, terwijl de kwaliteit acceptabel blijft, waar Kia gewoon om bekend stond.. Mensen zitten niet te wachten op 7 jaar garantie, die met haken en ogen in elkaar steekt waardoor garantiegevallen alsnog betaald dienen te worden door de eigenaar van de auto. Nee, mensen willen een goede auto, tegen een goede prijs. En als Kia even had nagedacht, en de prijzen gewoon laag had gehouden, en de kwaliteit van de producten op acceptabel niveau, dan is die 7 jaar garantie helemaal nergens voor nodig.

Daar ben ik het min of meer mee eens, maar Kia is aan het "bouwen"

Net als Audi lang geleden.

Heel vroeger hadden we Mercedes en BMW, toen kwam Audi een beetje op en ook Lexus (heerejee, een JAP)

Ik heb de indruk dat Kia ook die weg op wil, maar daar zijn ze nog lang niet.

Het is onbestaanbaar dat je nog steeds auto's kan verkopen die 25-30% meer zuipen dan in de folder.

De nieuwe Sportage is wederom een hoogtepunt, zou 1:13 doen /is 1:9,9

Motoren zijn nogal yesterday w.b. design.

En dat is jammer.

Geplaatst

Wij hebben bewust gekozen voor de kia venga en niet de nieuwe opel meriva.

Prijstechnisch was de venga veel interressanter luxer uitgevoerd en voor een betere prijs. Scheeld niet een paar euro. Inruil van mijn oude opel was ook beter als bij de opel.

Geplaatst
Nou nou nou wat een aggressieve aanval zeg.

Het was helemaal mijn bedoeling niet om aggressief over te komen,enkel om duidelijk te maken dat het me echt niks doet om in dit of dat merk te rijden voor de prijs van een Cee'd. Als het me wel iets deed heb ik 3,5 maanden geleden de verkeerde auto gekocht.

Maar dit is zeer zeker niet het geval,zeer tevreden van de Cee'd SW. Onze vorige auto was een Opel astra SW waar we ook zeer tevreden 12 jaar en 212000 km mee gereden hebben. Maar deze Cee'd is zuiniger,stiller,pittiger en comfortabeler en nog geen moment spijt gehad van de aankoop.

En wat betreft de inruilwaarde: Toen we voor de Cee'd bij de dealer waren en vroegen wat we nog voor de opel van 12 jaar gingen krijgen,verscheen er een meewarig lagje op de dealer zijn gezicht,zonder naar de auto te komen kijken kreeg ik als antwoord "De recyclage premie van 1500 euro."

Waarmee ik wil aangeven,wij kopen geen auto om hem na 4 of 5 jaar al weer in te ruilen maar om hem bijna helemaal "op" te rijden. En op die gezegende leeftijd maakt het niet uit of je nu met een kia,opel,of eender ander merk bij een dealer aankomt,voor zulke auto's geven die toch bijna niets meer.

Met andere woorden de inruilwaarde van een auto heeft voor ons weining belang omdat we er te lang en te ver mee rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...