Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie systeemsoftware 4.5.7.3

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net als bowie97 de update uitgevoerd en als enige extra geconstateerd dat music streaming (AD2P/ACRVP) werkt. (voor mij is dat wel een dingetje)

En wel apart dat je de motor een ruim een uur stationair moet blijven draaien. (niet zo eco) :lol:

Je laat de auto toch geen uur stationair lopen?? das toch hartstikke slecht ofniet?

Heb je de update niet bij de dealer laten doen dan?

Je krijgt er dan toch zeker wel een paar liter benzine of diesel bij :P

Geplaatst

Wel jammer dat die website voor kaartupdates nog steeds "under construction" is ... al bijna een jaar ... vreemd trouwens dat dat doorlinkt naar iets waarin Automobielbedrijf Kooijman Tiel wordt genoemd.

Marcel

@Marcel.

Dat komt omdat ik de link via mijn dealer site heb geplaatst.

Als het goed is zou bij elke Kia dealer site de link naar de kaartupdates moeten staan ..

Geplaatst

Net als bowie97 de update uitgevoerd en als enige extra geconstateerd dat music streaming (AD2P/ACRVP) werkt. (voor mij is dat wel een dingetje)

En wel apart dat je de motor een ruim een uur stationair moet blijven draaien. (niet zo eco) :lol:

Tijdens de update heeft de motor bij mij niet gelopen, er werd een acculader aangesloten.

Het probleem wat ik gisteren had met "Terug naar de fabrieksinstelling" is niet reproduceerbaar, dus kan afgevoerd worden als bug,

zal wel een hik-up van het systeem zijn geweest.

Geplaatst

Je laat de auto toch geen uur stationair lopen?? das toch hartstikke slecht ofniet?

Heb je de update niet bij de dealer laten doen dan?

Yep, kreeg kopietje mee van de upgrade stick van de dealer en de upgrade thuis voor de deur uitgevoerd. Voor het installeren en tijdens wordt herhaaldelijk aangegeven om motor te laten draaien. (zie screenshots) Dit dus maar gedaan.

En uit ervaring weet ik dat het bij elke firmware upgrade die je ook uitvoert het van groot belang is dat de spanning er op moet blijven. Als een installatie halverwege afgebroken wordt dan kan je niets meer met het apparaat. Dood, einde oefening. :lol:

Dan maar wat meer zekerheid ten koste van het milieu door de motor te laten draaien.

Dat de hele upgrade langer dan een uur duurt zal ook wel de reden zijn dat je de upgrade normalier bij de dealer uit moet laten voeren. Niet iedereen laat de motor draaien of heeft een acculader om een stroomuitval te voorkomen. Als de upgrade software bijv. downloadbaar is bij bijv. mijnkia.nl en je mag dit zelf uitvoeren dan is de kans aanwezig dat er iets fout gaat aannemelijk. Je mag dan alsnog ter reparatie naar de dealer en zijn er hogere kosten om e.e.a te herstellen. Kia heeft dus blijkbaar een calculatie gemaakt en zegt kom maar langs voor de upgrade ook al sta je een uurtje in de weg.

Zelf heb ik toen ik vernam dat de upgrade uitgevoerd kon worden de dealer gemaild en aangegeven dat ik weet wat ik moet doen en ik technisch genoeg voldoende onderlegd ben om de upgrade uit te voeren. Kom maar langs maken we een kopietje was het antwoord. Kopie zelf duurde ook wel 15 min overigens, langer dan verwacht. Maar dealer blij want hoeft ook geen uur aan mij te besteden, ik blij omdat ik niet een uur hoef te wachten in de showroom.

Maar verstandigste lijkt mij toch wel om het bij de dealer uit te laten voeren. Stel er gaat wat mis wat dan... ?

Geplaatst

Heel weekend en ~ 300 km met de nieuwe 5.1.3 firmware gereden dus genoeg tijd gehad om wat te testen en ben nu zeer te spreken over de navi. Functioneel zit nu alles erin wat ik zou wensen, nou ja met music streaming avrcp 1.0 mag van mij ook 1.4 zijn voor de techneuten, maar ik ben al blij dat de basis functionaliteit erin zit. :rolleyes:

Wat bevindingen:

- music streaming/cd geluid geluid is goed in tegenstelling tot de FM radio tuner wat onder de maat blijft. De versterking en luidsprekers zijn wel in redelijk orde jammer dat dit niet met de FM radio wordt benut.

- het geven van nederlands spraak instructies werkt, behalve het commando lijst ( al eerder ergens op dit forum aangegeven). Kreeg hierdoor een soort van semi vastloper, het spraak instructie onderdeel werkte niet meer de rest wel. Na herstart auto werkte dit weer.

- straatnamen worden soms aangegeven bij de navigatie, ga hier rechtsaf de ... straat in, dat soort instructies.

Echter eindigde het weekend wat minder. Ik had het het display uitgezet omdat het al donker was, en ik music streaming aan had staan en dit scherm niet zo veel zinnigs te melden heeft. :D Ik zet de motor uit, start de motor weer, noch heel even 1 a 2 seconden wat geluid, zet hem in de achteruit, achteruitrijkijkcamera gaat nog wel aan maar daarna met geen mogelijkheid meer te bedienen. Nog even een stop/start gedaan maar geen effect. Maar stilletjes veder gereden naar huis. Ik trek vanavond de gele zekering er maar even uit. nummer 1 is het toch ? Even kijken of dat helpt.

Geplaatst

Echter eindigde het weekend wat minder. Ik had het het display uitgezet omdat het al donker was, en ik music streaming aan had staan en dit scherm niet zo veel zinnigs te melden heeft. :D Ik zet de motor uit, start de motor weer, noch heel even 1 a 2 seconden wat geluid, zet hem in de achteruit, achteruitrijkijkcamera gaat nog wel aan maar daarna met geen mogelijkheid meer te bedienen. Nog even een stop/start gedaan maar geen effect. Maar stilletjes verder gereden naar huis. Ik trek vanavond de gele zekering er maar even uit. nummer 1 is het toch ? Even kijken of dat helpt.

Auto weer gestart, display aangezet en werkt weer gewoon. Of de oorzaak was userinput error eergisteravond (het was al laat), of toch iets wat niet lekker in de firmware zit. De toekomst zal het uitwijzen.

Geplaatst

Ik heb de update ook al gevonden op het Internet.

Er zijn twee versies een is iets groter en bevat twee bestanden meer komt waarschijnlijk uit Rusland.

De andere lijkt meer op de echte update.

Hier een link naar een txt bestand voor wat gegevens LINK

Geplaatst

timestamps/md5 van de files uit het txt bestandje zijn hetzelfde als de upgrade files die ik heb verkregen van de dealer. Eén verschil de exe's en map's staan in een mapje system en de upgrade.lgu en lge.upgrade staan in de root tree.

Geplaatst

Is voor mij net iets te technisch. Begin er daarom niet aan.:huh:

Met een USB-stick waarop de programmatuur staat is het m.i. geen probleem.

Geplaatst
Eén verschil de exe's en map's staan in een mapje system en de upgrade.lgu en lge.upgrade staan in de root tree.

Na het uitpakken moeten de bestanden op een USB stick.

USB stick 4Gb (FAT 32 geformateerd)

Root USB stick

lge.upgrade

upgrade.lgu

2 File(s) 3.033.963.421 bytes

Map \System

Abraham.exe

Abraham.map

Lisa.exe

Lisa.map

Mona.exe

Mona.map

Snowball.exe

Snowball.exe

8 File(s) 9.308.395 bytes

Is voor mij net iets te technisch. Begin er daarom niet aan.:huh:

Met een USB-stick waarop de programmatuur staat is het m.i. geen probleem.

Smart gelukkig is niet iedereen een computer nerd.

Zou saai worden op het forum.

Update gaat wel mee tijdens toet dag.

Mijn advies, Laat de update door de Dealer doen. (Garantie!?)

Een bijkomend voordeel is dat de eventueel andere updates (bv Stuurinrichting) meteen uitgevoerd kunnen worden.

Maak hierover wel duidelijke afspraken

Zij moeten hun tijd ook inplannen.

Je kunt deze update natuurlijk wel downloaden en opslaan als backup.

Geplaatst

Smart gelukkig is niet iedereen een computer nerd.

Zou saai worden op het forum. Update gaat wel mee tijdens toet dag.

Ik neem een usb-stick mee op de toetdag!;)

Geplaatst

Kun je nu ook tegen dat ding zeggen: "bel naam" en met de navigatie het adres inspreken?

Lijst is dat met de radio zenders, ik neem aan dat die niet crasht als je daar gewoon op klikt zonder dat te spreken?

Geplaatst

Kun je nu ook tegen dat ding zeggen: "bel naam" en met de navigatie het adres inspreken?

Lijst is dat met de radio zenders, ik neem aan dat die niet crasht als je daar gewoon op klikt zonder dat te spreken?

Vandaag de update gehad voor de Nav.

Spraakherkenning werkt .. want als ik "telefoon" zeg verschijnt inderdaad tel. met nummers op het scherm.

Ik dacht ergens een lijst voorbij te zien hebben gekomen met de woorden voor de spraakherkenning.

Kan het via de zoekfunctie niet vinden.. wie wel.. of heeftum ergens ? :rolleyes:

( ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat de "oproeplijst " via Nav ook op het scherm zichtbaar te krijgen is.. dat heb ik nog niet kunnen vinden. )

Geplaatst

Wanneer je 'help' zegt verschijnen in elk scherm de dan beschikbare commando's.

Geplaatst

bij mij werkt alles prima, de spraakherkenning is gewoon super, hij doet alles wat ik zeg :D

greetzzz

Geplaatst

bij mij werkt alles prima, de spraakherkenning is gewoon super, hij doet alles wat ik zeg :D

greetzzz

Echt alles ..... :rolleyes:

Geplaatst

Lieten ze de motor ook zo lang draaien voor deze update Sage?

Geplaatst

Vandaag ook de update gehad Smetjesmee. Maar het is niet nodig om de motor te laten draaien.

Het is belangrijk dat het Nav systeem niet wegvalt ( zonder stroom komt ) tijdens zo'n lange update.

Wat ik begrepen heb hebben dealers daar verschillende mogelijkheden voor... zoals : autoaccu los koppelen en een accu van de garage gebruiken waarvan ze weten dattie die periode aankan.

Er schijnen speciale laders zijn die je accu tijdens deze periode wat bij kunnen laden.

Mijn dealer koppelt de accu los en maakt draadverbinding met een kast.. kdenk een soort trafo , die de juiste stroomspanning levert en omdat deze op 220V werkt is de werkperiode van ondergeschikt belang.

In z'n database heeft de dealer natuurlijk de code staan om de Nav na 0 spanning weer aan de praat te krijgen .. heeft de betreffende dealer die code niet dan heb jij die vast wel ergens.

Geplaatst

heb mijn auto vrijdag mogen afhalen, eindelijk na 8maand wachten, en ik denk dat al alles van fabriek uit geupdate is!

greetzzz

Geplaatst

timestamps/md5 van de files uit het txt bestandje zijn hetzelfde als de upgrade files die ik heb verkregen van de dealer. Eén verschil de exe's en map's staan in een mapje system en de upgrade.lgu en lge.upgrade staan in de root tree.

Bedoel je dat bij jou alle exe's samen met de .map in de root stonden en niet in eem map Systeem?

Geplaatst

Staat wel goed in de RAR file hoor. Je moet alleen bij het uitpakken wel opgeven (afhankelijk van je "unrar" programma) dat je directories wilt hebben.

Ik wacht overigens toch de dealer maar af ... liever dat hij het verkloot :-)

Marcel

Geplaatst

Staat wel goed in de RAR file hoor. Je moet alleen bij het uitpakken wel opgeven (afhankelijk van je "unrar" programma) dat je directories wilt hebben.

Marcel

Zeker weten!! :P

Bij mijn SPIII gebeurt het a.s. vrijdag, ben benieuwd! :blink:

Geplaatst

Marcel

Ja maar, die van mij zei dat ze hem dan stationair moeten laten lopen 75 minuten ongeveer.

Ik wil mijn auto niet 75 minuten stationair hebben draaien.

Ik heb boekje staat: Laat de motor niet langer dan 3

minuten achtereen stationair draaien.

en:

Laat de motor niet langer stationair draaien dan nodig is. Als u ergens moet wachten (en niet aan het verkeer deelneemt), zet dan de motor uit en start de motor pas weer als u weg wilt rijden.

Dan lijkt me meer dan een uur toch niet echt goed..

als de timestamps/md5 klopt dan zijn het dezelfde bestanden..

Geplaatst

Ja maar, die van mij zei dat ze hem dan stationair moeten laten lopen 75 minuten ongeveer.

Ik wil mijn auto niet 75 minuten stationair hebben draaien.

als de timestamps/md5 klopt dan zijn het dezelfde bestanden..

Je kunt ook een uur rond gaan rijden. MAAR.

Laat ze even contact opnemen met KIA Winters in Valkenswaard (zitten ook in Weert), motor hoeft niet te lopen hebben de accu aan een oplader gehangen.

De bestanden zijn de officiële update bestanden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...