Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, mijn naam is Erwin en mijn nick zoals hiernaast te zien is digital8.

Twee weken geleden heb ik samen met mijn vrouw haar nieuwe Kia Picanto R opgehaald en sinds ik ook op zoek ben naar een nieuwe auto voor mijzelf was mijn interesse snel getrokken door de nieuwe Sportage.

Na een testrit van meer dan een uur samen met mijn vrouw besloten dat dit de nieuwe 'familie' auto wordt, indien het qua tijd lukt bestel ik aanstaande vrijdag de Sportage 2.0 X-clusive met als extra parkeersensoren voor en nog wat kleine dingetjes.

Verder heb ik een gezonde interesse in auto's \ elektronica en alles wat daar bij komt kijken.

Hieronder staan mijn vorige Auto's..,

• Audi 80 2.0 quatro
  • Opel Zafira 1.8 16V
  • Opel Zafira 1.8 16V FaceLift
  • Audi A4 2.4
  • VW Polo 1.0
  • Opel Astra 1.7
  • Ford Mondeo 2.0
  • Citroen C5 2.0
  • Skoda Octavia II 1.9
  • Skoda Octavia II FaceLifte 1.9

• Kia Sportage 2.0 X-clusive <- (nog te bestellen)

Posted

Erwin, welkom op het forum.

Een mooie lijst met auto's heb jij daar.

Veel lees- en postplezier toegewenst!

Posted

Vandaag de nieuwe Sportage besteld na toch nog een extra test rit in dit geval inclusief vrouw en dochter om te kijken of iedereen het er mee eens was.

Kia Sportage SL X-clusive 2.0 CVVT

+ Zwart volledig leder

+ Kleur case white

+ Parkeerhulp voor incl. schakelaar

+ Sierrand KM teller RVS hoogglans gepolijst

+ Sierrand bekerhouder RVS hoogglans gepolijst

+ Pasvormhoes tegen sneeuw en zon

pasvormhoes.jpg

sierrandbekerhouder.jpg

sierrandkmteller.jpg

Verder moet ik zeggen dat de dealer ons (zover als we tot nu toe contact gehad hebben) enorm goed bevalt, terwijl de meeste dealers aan weinig meer denken dan geld maken is de dealer in Etten-Leur nog een echt familie bedrijf wat ook op diezelfde manier met zijn klanten omgaat.

We hebben nu in een maand tijd twee auto's gekocht bij deze dealer wat zeker niet gebeurt was als hij hetzelfde had gereageerd als bv. de Citroen of Volvo dealer waar we ook geweest waren om te informeren naar een kleine en een familie auto.

Verder bood de dealer bij het verkopen van de auto zelf een korting van 1750 Euro aan terwijl bij alle andere dealers waar ik geweest ben niet over kortingen te spreken was omdat ze de auto reeds zo goedkoop mogelijk aanboden.

Een ander leuk puntje, volgend jaar wordt de auto die ik bestel heb 700 Euro duurder (BPM verhoging) en er is een kans dat hij pas volgend jaar binnen komt, de dealer gaf zelf al aan dat als dat zou gebeuren (hij kon niet garanderen dat hij nog dit jaar aankomt) dat hij dan die 700 Euro voor zijn rekening zal nemen en heeft dit ook zo op het koop contract gezet, ik moet zeggen ik was hier erg van onder de indruk, ik weet zeker dat mijn bv. Skoda dealer dit niet had gedaan.

Voor mijn vrouw was de keuze vrij snel gemaakt, er is simpelweg geen ander merk wat zoveel auto levert voor de prijs die we ervoor betaald hebben en de 7 jaar garantie telt bij een nieuwe eigen auto toch wel hard mee, zij heeft trouwens de Kia Picanto 1.1 R-sport gekocht.

Voor mijzelf was de keuze iets moeilijker, mijn huidige wagen een lease Skoda Octavia II 1.9TDi Elegance Businessline met alles erop en eraan is simpelweg een auto die ongelofelijk fijn rijd en zeker ook beter dan de Sportage (niet negatief bedoeld), de reden dat ik voor de Sportage gekozen heb is simpelweg de uitstraling van de auto en het feit dat de auto 'net' uit is dus hij is over 4 jaar nog goed te verkopen dit is dus ook direct de reden dat ik niet voor een derde Skoda Octavia gegaan ben, mijn huidige Octavia is namelijk reeds de facelift uitvoering en over 1 hoogstens 1,5 jaar komt de volgende generatie reeds uit en drie jaar daarna al de facelift dan is het over 4 jaar weer verkopen van die auto toch een groter probleem dan de Sportage over 4 jaar zal zijn deze heeft dan alleen nog maar een face lift voor zich.

Voor nu is het afwachten tot eind December dan wel begin Januari wanneer de auto geleverd wordt... :mrgreen:

• 1 month later...
Posted

Vandaag bij de dealer geweest waar ondertussen m'n nieuwe Sportage binnen gekomen is., dus gelijk maar even wat foto's geschoten... :mrgreen:

DSC05018.JPG

Hij wordt helaas pas in Januari afgeleverd dan lever ik pas m'n huidige lease wagen in.

Voor de ge

Posted

@Digital8: Een mooie Sportage en ook nog eens in de meest aansprekende moderne kleur!

Posted
@Digital8: Een mooie Sportage en ook nog eens in de meest aansprekende moderne kleur!

Zeker in deze barre wintertijden.....

Posted
Zeker in deze barre wintertijden.....
De afgelopen jaren wilde niemand een witte auto hebben :?: en nu plotseling wel.

Rode lap + stier

Posted

Het leven is niet gemakkelijk.......