Jump to content

Onderhoudsintervallen!

Recommended Posts

Onderhoudsintervallen

Enkele weken geleden hebben wij een gesprek gehad met Kia Motors Nederland B.V.

Wij hebben aangegeven dat veel leden nadere informatie willen hebben over deze onderhoudsintervallen. Recent hebben we een reactie mogen ontvangen. Kia Motors Nederland zal tevens de dealers over deze tekst op het forum informeren.

Iedere auto, en ook een Kia, heeft natuurlijk van tijd tot tijd onderhoud nodig. Goed en tijdig onderhoud verlengt de levensduur van uw Kia en kan pech onderweg voorkomen. Ook is regelmatig onderhoud uitvoeren van belang voor behoud van de garantie. Nu gaven forumleden aan dat er verschillende onderhoudsintervallen worden gehanteerd. Zowel in het offici

Edited by Alex VB

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, maar daar is nu een eind aan gekomen, alhoewel alleen bekend bij de KiaClubleden, die dit topic ook hebben gelezen! De overige Kia-rijders zullen hier echter niet door de dealer op gewezen worden.

We gaan het zien!

Ik vind het van Kia Nederland absoluut een goede move en ben er ook heel blij mee!

Dit scheelt in mijn geval namelijk wel aardig wat beurtjes, alhoewel de dealer nu blijft roepen dat hij voor een beurt zou moeten komen omdat hij op de kilometerstand staat, terwijl ik nu dus gewoon 5.000km langer kan rijden..

Ja, maar daar is nu een eind aan gekomen, alhoewel alleen bekend bij de KiaClubleden, die dit topic ook hebben gelezen! De overige Kia-rijders zullen hier echter niet door de dealer op gewezen worden.

We gaan het zien!

Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat KIA op welke wijze dan ook (nieuwsbrief ???) de gewijzigde onderhoudsintervallen zal gaan communiceren. We hebben uiteraard niet specifiek gesproken over de communicatie KMNL > Niet Kiaclub leden. Dat was onze taak niet en daar hebben wij (om het maar eens plat te zeggen) ook geen barst mee te maken. Dat is een zaak van KMNL en ik verwacht dan ook dat men dat op bekwame wijze zal communiceren. Zoals al meerdere malen gezegd: Voor het overgrote deel geldt deze regel niet eens . De weinigrijders (waaronder ikzelf met m'n 15k/j ) gaan gewoon ieder jaar even hun beurt(je) laten uitvoeren.

Nu ik dit schrijf realiseer ik mij dat ik wel een ontzettende modale Kia rijder ben met m'n 15k/j :mrgreen:

Super jongens, ik wil echt iedereen bedanken voor de genomen moeite!

Ik heb het e.a. uitgeprint en ga zeker naar mijn dealer.

Wel balen dat ik net bij de 15000 km een beurt gedaan heb... mag je dan ook wachten tot 40000 km dat je de volgende doet?

Retorische vraag.. volgende beurt bij 35000 of 1 jaar na de vorige

citaat "Waarom hanteert Kia Motors Nederland dan soms andere intervallen? In Nederland rijdt circa 85% van de Kia rijders maximaal 15.000 kilometer per jaar voor benzine- en 20.000 kilometer per jaar voor dieselauto

Ik heb van een aantal modellen en types de onderhoudsintervallen in een matrix geplaatst. Hij is niet compleet. Wanneer jij kunt aanvullen, stuur mij dan een PB en ik wijzig het bestand voor iedereen.

Hoi

De strekking van de brief KIA is mijn nog niet helemaal duidelijk.

In mijn ondehoudsboekje zijn geen intervallen vermeld.

Wel wordt vermeld : U bent verantwoordelijk voor een correct gebruik en onderrhoud van uw Kia-voertuig, overeenkomstig de instructies zoals beschreven in uw instructieboekje.

En daar staat dat mijn Kia Ceed 1.4 ISG Fifteen 1 x per 20.000 km een beurt moet hebben.

Helaas heb ik vorige week de 30.000 km beurt gegeven.

Op mijn klantenkaart kwam te staan dat hij weer een beurt moest hebben bij 42.500 km.

MIjn Kia dealer kon dit niet verklaren, dit wordt automatisch gedaan door de compuer.

De dealer zou dit uitzoeken er komt binnen 2 weken iemand van KIA Nederland en hij zou dit bespreken en het mij nog laten weten.

Tevens heb ik een mail gestuurd naar Kia Nederland hoe dit allemaal zit en wat nu de intervallen voor mijn auto zijn.

Reacties vermeld ik later.

Gr dirk

Vandaag Reactie va KIA NEDERLAND(04-11-20100

Geachte heer Meijer,

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van heden over de onderhoudsinterval van uw Kia ceed.

Kia Motors Nederland adviseert een onderhoudsbeurt aan uw Kia ceed uit te laten voeren iedere 15.000km of 1x per jaar, wat als eerste wordt bereikt. De fabrikant adviseert uw Kia ceed iedere 20.000km of ieder jaar voor onderhoud aan te bieden.

Aan u de keuze welke onderhoudsinterval u wilt hanteren. Zoals reeds door u geciteerd mag u zich aan de onderhoudsintervallen houden welke geadviseerd worden door de fabrikant zonder dat dit gevolgen heeft voor de fabrieksgarantie van uw Kia ceed.

De kilometerstand welke vermeldt staat op de MijnKia Klantenkaart moet gezien worden als een reminderservice.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben ge

Edited by dammad1960

Zie mijn voorgaande bericht met bijlage. Volgens mij gelden de 30.000 km beurten alleen bij dieselmodellen en bij de nieuwe Sportage.

Dat hangt af van je auto en je gereden kilometers per jaar.

Hier kun je bekijken wat voor jou van toepassing is.

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5722

Dat je dealer je graag over 12.500 km terugziet is fraai, haha!

Maar stel je even voor op dit forum.

Krijg je ook alle hulp en is wel zo aardig.

http://www.kiaclub.nl/forumdisplay.php?f=41

Bigwade,

Jouw Kia interval overzicht gelezen. Heb de ProCeed vanaf april 2010. En nu 11.000 op de teller. Ik rij denk ik ook ong 15.000 per jaar. Betekent dit dan dat de auto voor april 2011, danwel over 9000 km een beurt moet hebben, welke het eerst wordt bereikt?

Heel erg duidelijk is dit allemaal niet.

Het is net zoals Jantje.2 schrijft!

In het instructieboekwerk staat het toch heel duidelijk zie bijgaand plaatje.

En lees het dus zo; 20.000 of 1 jaar, wat het eerst bereikt wordt!

Niets over 15.000.

Het citaat uit de Kiasite:

"Vanzelfsprekend zien wij graag dat u iedere dag weer onbezorgd van uw Kia geniet. Om nare verrassingen te voorkomen, is het dan ook belangrijk dat u tijdig preventief onderhoud aan uw auto laat plegen. Daarom schrijft de fabriek ieder jaar

post-3786-1297853307,84_thumb.jpg

Edited by KiaVenga12

Hoi

De strekking van de brief KIA is mijn nog niet helemaal duidelijk.

In mijn ondehoudsboekje zijn geen intervallen vermeld.

Wel wordt vermeld : U bent verantwoordelijk voor een correct gebruik en onderrhoud van uw Kia-voertuig, overeenkomstig de instructies zoals beschreven in uw instructieboekje.

En daar staat dat mijn Kia Ceed 1.4 ISG Fifteen 1 x per 20.000 km een beurt moet hebben.

Helaas heb ik vorige week de 30.000 km beurt gegeven.

Op mijn klantenkaart kwam te staan dat hij weer een beurt moest hebben bij 42.500 km.

MIjn Kia dealer kon dit niet verklaren, dit wordt automatisch gedaan door de compuer.

De dealer zou dit uitzoeken er komt binnen 2 weken iemand van KIA Nederland en hij zou dit bespreken en het mij nog laten weten.

Tevens heb ik een mail gestuurd naar Kia Nederland hoe dit allemaal zit en wat nu de intervallen voor mijn auto zijn.

Reacties vermeld ik later.

Gr dirk

Vandaag reactie van KIA Nederland

Geachte heer Meijer,

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van heden over de onderhoudsinterval van uw Kia ceed.

Kia Motors Nederland adviseert een onderhoudsbeurt aan uw Kia ceed uit te laten voeren iedere 15.000km of 1x per jaar, wat als eerste wordt bereikt. De fabrikant adviseert uw Kia ceed iedere 20.000km of ieder jaar voor onderhoud aan te bieden.

Aan u de keuze welke onderhoudsinterval u wilt hanteren. Zoals reeds door u geciteerd mag u zich aan de onderhoudsintervallen houden welke geadviseerd worden door de fabrikant zonder dat dit gevolgen heeft voor de fabrieksgarantie van uw Kia ceed.

De kilometerstand welke vermeldt staat op de MijnKia Klantenkaart moet gezien worden als een reminderservice.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben ge