Jump to content

LET OP! Stuurbekrachtiging Venga!

Smart

Recommended Posts

Venga stuurbekrachtiging

Op het forum kwamen enkele berichten te staan over het gaan branden van alle dashboardlampjes direct na het starten

Edited by Alex VB

Ik neem aan dat als dit door Kia Nederland naar ons als club zijnde vermeldt wordt, dat het ook bij de dealers bekend gemaakt zal zijn antonief!

In ieder geval wel gelukkig dat er nu een definitief antwoord op het probleem is! :mrgreen:

Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield !

Tevens gaat het om een X-ecutive en daar zit toch echt clima in !?

Edited by Peterrrrr

Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield !

Indien dat werkelijk zo is, dient jullie chef werkplaats dus asap in contact te gaan met Kia NL.

Ook deze auto kan dan net als die van Woeper naar Frankfurt.

Blij dit te lezen heb ik eindelijk een verhaal richting dealer voor mijn zoals ik bij hun aangaf kerstboom verlichting. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Als je dealer z'n dealerbulletins op tijd leest en daarna ook nog even communiceert naar z'n chef werkplaats moet dat inmiddels wel bekend zijn.

Dat zou dan duiden op een totaal ander probleem. Ik begreep dat een bak KIA techneuten bezig is geweest met het probleem en dat men duidelijk is in de conclusie. Contact over dit specifieke probleem van deze klant lijkt mij een zaak tussen jullie (dealer Breda dus) en KMNL en valt buiten het probleem zoals besproken in dit topic

Nou ja eigenlijk zou ik actie van de dealer verwachten omdat ik dit

al heb gemeld bij een eerder bezoek.

Is afgelopen week definitief geconcludeerd door de techneuten van KIA. Dealerbulletin zal net verzonden zijn of moet wellicht nog worden verzonden (er is geen urgentie voor dit probleem) en wellicht ( en ik zou dat verwachten van een goede dealer) neemt deze dan contact op. Ik zou even afwachten en over een week of zo als er niet gebeld is eens contact opnemen met de dealer en hem fijntjes vragen of e.e.a. bij hem bekend is en zoja, waarom niet gereageerd is. Lijkt me een aardige test voor de kwaliteit van je dealer

• 3 weeks later...

Ik heb mijn dealer (v.d. Molen, Groningen) een mail gestuurd, omdat ik ook dit probleem een aantal keren heb meegemaakt. Ik heb vandaag bericht terug gehad

(Momenteel levert KIA Motors Nederland aangepaste onderdelen uit om de storing definitief op te lossen.Wij hebben hier gisteren bericht over gehad.

Ook uw auto komt hiervoor in aanmerking gezien het feit dat ook reeds drie keer deze storing hebt meegemaakt.

Als wij gemodificeerde airco units “op de plank” hebben liggen wordt u gebeld voor een afspraak.)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze dealer....

Vorige week vrijdag een mailtje verstuurd naar de dealer, helaas tot

op heden geen enkele reactie.

Dealer heeft mij vanmorgen gebeld en een afspraak gemaakt om de

airco front/unit te vervangen. Dit dankzij de info op dit forum :-D

Edited by antonief
Contact dealer

ik heb eigenlijk dit hele topic niet gezien, maar bij mij was die kerstboom ook aanwezig.

Ook het zwaar sturen bij wegrijden komt bij mij voor.

Daarvoor waren al andere onderdelen vervangen.

Nu wordt ik zojuist door mijn dealer gebeld dat er bij mij een openstaand actie punt openstaat.

Het gaat om de hierboven genoemde airco control unit.

Vanmiddag ga ik naar ze toe en de module wordt dan vervangen.

Klasse actie van de dealer, en toch een punt dat KIA serieus naar de problemen kijkt.

Nu maar hopen dat het probleem is opgelost!

• 1 month later...
  • 7 months later...

enkele maanden geleden overkwam mij wel degelijk dat ONDER HET RIJDEN de stuurbekrachtiging uitviel. De dealer KIA Den Bosch heeft een zg kachelprint ??? vernieuwd en het zou nooit meer voorkomen. Nou echt wel dus: gisteren wederom ONDER HET RIJDEN en dus niet bij de startprocedure. Geeft echt vertrouwen in KIA en in de auto!

Indien dat werkelijk zo is, dient jullie chef werkplaats dus asap in contact te gaan met Kia NL.

Ook deze auto kan dan net als die van Woeper naar Frankfurt.

Ik weet het, dank je!

• 11 years later...

Mijn kia venga van 2010 met 70000km op de teller heeft ook het probleem met de stuurbekrachtiging ben ermee naar de dealer gegaan en die komt tot de conclusie dat het stuurhuis kompleet vervangen moet worden kosten 5600euro.Dit gebeurde overigens ook onder het rijden.

Hij doet het wel en dan weer niet.

Heb nu een auto voor de deur waar ik niet in kan rijden.

Weet iemand wat ik ermee aan moet behalve de sloperij .

Mvg Cor Smit