Smart Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 (aangepast) Venga stuurbekrachtiging Op het forum kwamen enkele berichten te staan over het gaan branden van alle dashboardlampjes direct na het starten 24 Oktober, 2010 aangepast door Alex VB Quote
antonief Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Blij dit te lezen heb ik eindelijk een verhaal richting dealer voor mijn zoals ik bij hun aangaf kerstboom verlichting. Ben benieuwd hoe ze reageren. Quote
Jantje.2 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Ik neem aan dat als dit door Kia Nederland naar ons als club zijnde vermeldt wordt, dat het ook bij de dealers bekend gemaakt zal zijn antonief! In ieder geval wel gelukkig dat er nu een definitief antwoord op het probleem is! Quote
Peterrrrr Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 (aangepast) Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield ! Tevens gaat het om een X-ecutive en daar zit toch echt clima in !? 23 Oktober, 2010 aangepast door Peterrrrr Quote
masimo Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Krijgen die mensen nu allemaal een Ctrl-Alt-Del knop op het dashboard? Sorry, klote probleem, maar ik kon het effe niet na laten. Quote
bigwade Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield !Tevens gaat het om een X-ecutive en daar zit toch echt clima in !? Indien dat werkelijk zo is, dient jullie chef werkplaats dus asap in contact te gaan met Kia NL. Ook deze auto kan dan net als die van Woeper naar Frankfurt. Quote
ger.w. Geplaatst 24 Oktober, 2010 Geplaatst 24 Oktober, 2010 Blij dit te lezen heb ik eindelijk een verhaal richting dealer voor mijn zoals ik bij hun aangaf kerstboom verlichting. Ben benieuwd hoe ze reageren. Als je dealer z'n dealerbulletins op tijd leest en daarna ook nog even communiceert naar z'n chef werkplaats moet dat inmiddels wel bekend zijn. Quote
ger.w. Geplaatst 24 Oktober, 2010 Geplaatst 24 Oktober, 2010 Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield !Tevens gaat het om een X-ecutive en daar zit toch echt clima in !? Dat zou dan duiden op een totaal ander probleem. Ik begreep dat een bak KIA techneuten bezig is geweest met het probleem en dat men duidelijk is in de conclusie. Contact over dit specifieke probleem van deze klant lijkt mij een zaak tussen jullie (dealer Breda dus) en KMNL en valt buiten het probleem zoals besproken in dit topic Quote
antonief Geplaatst 24 Oktober, 2010 Geplaatst 24 Oktober, 2010 Als je dealer z'n dealerbulletins op tijd leest en daarna ook nog even communiceert naar z'n chef werkplaats moet dat inmiddels wel bekend zijn. Nou ja eigenlijk zou ik actie van de dealer verwachten omdat ik dit al heb gemeld bij een eerder bezoek. Quote
ger.w. Geplaatst 24 Oktober, 2010 Geplaatst 24 Oktober, 2010 Nou ja eigenlijk zou ik actie van de dealer verwachten omdat ik dital heb gemeld bij een eerder bezoek. Is afgelopen week definitief geconcludeerd door de techneuten van KIA. Dealerbulletin zal net verzonden zijn of moet wellicht nog worden verzonden (er is geen urgentie voor dit probleem) en wellicht ( en ik zou dat verwachten van een goede dealer) neemt deze dan contact op. Ik zou even afwachten en over een week of zo als er niet gebeld is eens contact opnemen met de dealer en hem fijntjes vragen of e.e.a. bij hem bekend is en zoja, waarom niet gereageerd is. Lijkt me een aardige test voor de kwaliteit van je dealer Quote
antonief Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Vandaag even contact gehad met de dealer die beweerde dat er nog geen oplossing was en dat hij geen brief van KIA had gehad. Zal er maar is even een mailtje tegen aan gooien moet niet gekker worden. Quote
Peterrrrr Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 De Venga waar ik het net over had staat ook al een tijdje binnen bij ons... Quote
antonief Geplaatst 11 November, 2010 Geplaatst 11 November, 2010 De Venga waar ik het net over had staat ook al een tijdje binnen bij ons... Hebben jullie die brief wel gehad dan? Quote
vengager Geplaatst 13 November, 2010 Geplaatst 13 November, 2010 Ik heb mijn dealer (v.d. Molen, Groningen) een mail gestuurd, omdat ik ook dit probleem een aantal keren heb meegemaakt. Ik heb vandaag bericht terug gehad (Momenteel levert KIA Motors Nederland aangepaste onderdelen uit om de storing definitief op te lossen.Wij hebben hier gisteren bericht over gehad. Ook uw auto komt hiervoor in aanmerking gezien het feit dat ook reeds drie keer deze storing hebt meegemaakt. Als wij gemodificeerde airco units “op de plank” hebben liggen wordt u gebeld voor een afspraak.) Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze dealer.... Quote
antonief Geplaatst 19 November, 2010 Geplaatst 19 November, 2010 (aangepast) Vorige week vrijdag een mailtje verstuurd naar de dealer, helaas tot op heden geen enkele reactie. Dealer heeft mij vanmorgen gebeld en een afspraak gemaakt om de airco front/unit te vervangen. Dit dankzij de info op dit forum 19 November, 2010 aangepast door antonief Contact dealer Quote
Venga1 Geplaatst 24 November, 2010 Geplaatst 24 November, 2010 ik heb eigenlijk dit hele topic niet gezien, maar bij mij was die kerstboom ook aanwezig. Ook het zwaar sturen bij wegrijden komt bij mij voor. Daarvoor waren al andere onderdelen vervangen. Nu wordt ik zojuist door mijn dealer gebeld dat er bij mij een openstaand actie punt openstaat. Het gaat om de hierboven genoemde airco control unit. Vanmiddag ga ik naar ze toe en de module wordt dan vervangen. Klasse actie van de dealer, en toch een punt dat KIA serieus naar de problemen kijkt. Nu maar hopen dat het probleem is opgelost! Quote
Smart Geplaatst 24 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 November, 2010 Fijn dat het zo goed wordt opgepakt door jouw dealer! BTW! Wel even bijblijven h Quote
Remko .me Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Heren, pak het probleem AUB weer op - het probleem is terug ondanks de update. Zie verschillende berichten op het forum. Quote
BenW Geplaatst 15 Augustus, 2011 Geplaatst 15 Augustus, 2011 enkele maanden geleden overkwam mij wel degelijk dat ONDER HET RIJDEN de stuurbekrachtiging uitviel. De dealer KIA Den Bosch heeft een zg kachelprint ??? vernieuwd en het zou nooit meer voorkomen. Nou echt wel dus: gisteren wederom ONDER HET RIJDEN en dus niet bij de startprocedure. Geeft echt vertrouwen in KIA en in de auto! Quote
bigwade Geplaatst 15 Augustus, 2011 Geplaatst 15 Augustus, 2011 @BenW, kun je wat meer info geven dan dat je nu doet. Daar zijn we allemaal mee geholpen. Quote
Lawrence Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 Ik heb misschien te snel gelezen, maar heb toch echt een klant horen zeggen dat op de snelweg alle lampjes gingen branden en de stuurbekrachtiging er mee op hield !Tevens gaat het om een X-ecutive en daar zit toch echt clima in !? Indien dat werkelijk zo is, dient jullie chef werkplaats dus asap in contact te gaan met Kia NL. Ook deze auto kan dan net als die van Woeper naar Frankfurt. Ik weet het, dank je! Quote
corkia Geplaatst 12 Juli, 2023 Geplaatst 12 Juli, 2023 Mijn kia venga van 2010 met 70000km op de teller heeft ook het probleem met de stuurbekrachtiging ben ermee naar de dealer gegaan en die komt tot de conclusie dat het stuurhuis kompleet vervangen moet worden kosten 5600euro.Dit gebeurde overigens ook onder het rijden. Hij doet het wel en dan weer niet. Heb nu een auto voor de deur waar ik niet in kan rijden. Weet iemand wat ik ermee aan moet behalve de sloperij . Mvg Cor Smit Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.