Liliane Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 Hallo allemaal, Ik rij nu sinds paar maanden ook n Kia Ceed, de 1600. Echt superautootje, alleen rommel ik nog met de bleutooth instellingen . Misschien dat jullie me kunnen helpen hiermee, tel staat er op aangesloten, maar is er ook n optie dat je je telnummers erin kan zetten, zodat je kan scrollen? Alvast bedankt! Liliane Quote
Mikey69 Geplaatst 4 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2010 Hallo allemaal,Ik rij nu sinds paar maanden ook n Kia Ceed, de 1600. Echt superautootje, alleen rommel ik nog met de bleutooth instellingen . Misschien dat jullie me kunnen helpen hiermee, tel staat er op aangesloten, maar is er ook n optie dat je je telnummers erin kan zetten, zodat je kan scrollen? Alvast bedankt! Liliane ik heb een weekje in de Kia Venga gereden met Bluetooth, maar ik kon alleen telefoontjes ontvangen, als ik wilde bellen dan moest dat via mijn telefoon in de hand, en zodra hij ging bellen stopte de verbinding met de auto. Ik heb ook een pioneer-navi systeem laten zetten, hier zit bleutooth op en die werkt fantastisch. ik zou dus niet weten hoe je kan scrollen in telefoonboek of heb je de seven uitvoering? Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Zo ben nu na 1,5 week wel aardig gewend met mijn Kia Cee'd. Nog niet echt tegen problemen aangelopen, alleen vind ik het start/stop systeem nog niet optimaal werken, het is zoiezo wennen om je auto in zn vrij en van de koppeling af te laten staan voor een stoplicht enz. Maar dan verwacht je toch wel dat het systeem zijn werk doet. Verder heb ik het idee dat mijn airbag in het stuur iets uit het stuur komt, misschien is het maar optisch bedrog maar ik dacht bij aanschaf dat het allemaal gelijk zat maar nu voel ik een opstaand randje. van de week toch maar even langs de dealer rijden voor een vergelijkend onderzoek bij een andere cee'd. Ik heb nu ongeveer 700 km gereden en ik had wel verwacht dat hij zuiniger zou zijn dan 7,5 op 100, maar misschien dat ie nog wat zuiniger gaat rijden als het inrijproces aferond is. Heeft iemand al een lager verbruik gehaald met zijn Cee'd. lijkt me weer leuk om wat te lezen van mede Cee'd rijders. groet mike Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 lijkt me weer leuk om wat te lezen van mede Cee'd rijders. groet mike Mike, vanaf 3 jan aanstaande kan ik pas een regel gaan schrijven want dan krijg ik nijn eerste Kia. Van mijn kant vraag ik jou nog even geduld te hebben. Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Ja ik had je vorige posts ook gelezen, het komt steeds dichterbij he!!!! Ik wens je alvast veel rijplezier en hoor graag van je bevindingen Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 nou ........geloof mij, ik neem de camera en een groot vel papier meteen mee. kan mijn pa vast foto's maken en een verslag schrijven tijdens de rit van de vliegende hollander hahahhaha Quote
bigwade Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Mike, over ISG is inmiddels veel geschreven. Zeker is dat het rond de nul graden NIET werkt. Daarnaast is het sowieso lastig om in de winter zuinig te rijden omdat de motor steeds op temperatuur moet komen. Je moet er even doorheen, maar ooit wordt het weer lente Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Hahahahaha gelijk heb je, ik zal van de week even een pic van mijn paradepaardje maken. en ik moet zeggen ik ben nooit van het zuinig zijn op spullen maar bij deze auto ben ik echt een mierenneuker hahaha. heb een dochter die op paardrijden zit, maar de laarzen gaan uit en in een zak in de achterbak. Dat was haar moeder vergeten en ik zag allemaal strepen en dergelijke op de achterdeurdorpel zitten, ik moet je zeggen dat ik aardig heb lopen vloeken en poetsen. Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 bij alle auto's op deze na was ik redelijk zuinig en was zondag autowasdag en 1 keer per maand ging deze ook in de was. De ford die ik momenteel rij heb ik gekocht toen deze 3 jaar jong was met 91000 op de teller. Nu 8 jaar later en 164000 op de teller moet ie de deur uit omdat voor en achterbumer stuk zijn, vocht in beide koplampen, maar vooral door de roest. Moet een nieuw stuk in de koker gezet worden, spatbord achter totaal verroest, achterklep veel roest enz. ik denk dat het komt dat ik deze fijne auto bijna nooit poetste. Soms wel een jaar lang niet. Volgend jaar pak ik de draad weer op en ben weer zuinig op mijn auto en wordt de zondag weer wasdag uuhhhmmmm autopoetsdag. misschien een steuntje in de rug voor jou om je auto weer ter vertroetelen zodat je er heel lang plezier van blijft houden Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Mike, over ISG is inmiddels veel geschreven.Zeker is dat het rond de nul graden NIET werkt. Daarnaast is het sowieso lastig om in de winter zuinig te rijden omdat de motor steeds op temperatuur moet komen. Je moet er even doorheen, maar ooit wordt het weer lente Ok dank je wel bigwade, ik zal mijn geduld gaan bewaren, hij heeft het ook wel gedaan hoor, inderdaad bij zo een graad of 8 9 maar dan vervolgens stond ik voor de deur na een aantal kilometer en dan sloeg de motor weer neit af, vandaar dat ik me afvroeg of het een probleem kon zijn of dat ik zoals jij zegt nog maar even moet wachten op de lente. Kan ik al niet, omdat in deze tijd een nieuwe wagen rijden die zo mooi gepoetst binnen in de showroom stond, is al afzien. Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 bij alle auto's op deze na was ik redelijk zuinig en was zondag autowasdag en 1 keer per maand ging deze ook in de was. De ford die ik momenteel rij heb ik gekocht toen deze 3 jaar jong was met 91000 op de teller. Nu 8 jaar later en 164000 op de teller moet ie de deur uit omdat voor en achterbumer stuk zijn, vocht in beide koplampen, maar vooral door de roest. Moet een nieuw stuk in de koker gezet worden, spatbord achter totaal verroest, achterklep veel roest enz. ik denk dat het komt dat ik deze fijne auto bijna nooit poetste. Soms wel een jaar lang niet. Volgend jaar pak ik de draad weer op en ben weer zuinig op mijn auto en wordt de zondag weer wasdag uuhhhmmmm autopoetsdag.misschien een steuntje in de rug voor jou om je auto weer ter vertroetelen zodat je er heel lang plezier van blijft houden ja dank je Micle, ik denk dat ik mijn zondag ook zo ga besteden, ik weet dat mijn vrouw er heel anders over denkt maar goed, het is ook mijn trots. Ik vind het nu al zonde door het weer dat mijn auto er zo uitziet door de pekelbende, ga morgen ook even langs een wasbox om alle troep er even af te halen, zodat het niet in de lak gaat vreten. Quote
Smart Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Hallo Mikey69, mag ik jou s.v.p. vragen om niet op het gehele bericht van je voorganger te replyen. Dat leest zo ongemakkelijk en neemt heel veel plek in een topic in. Je kunt trouwens op meerdere bericht reageren, door eerst Multiquote te gebruiken bij de berichten waarop je wilt reageren en als laatste bericht Quote te gebruiken. Suc6 ermee! Quote
Mikey69 Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 smart geen probleem ik zal er op letten, dacht dat het gebruikelijk was om te replyen wat er geschreven wordt over het bewuste artikel. Quote
Smart Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Oh, maar je kunt ook replyen op een bericht, maar kunt het overtollige in het bericht van de ander weglaten en alleen het essenti Quote
BaBaCC Geplaatst 13 December, 2010 Geplaatst 13 December, 2010 Jij mag het volgende plaatje kiezen BaBaCC , onee das bij een andere topic. Maar je hebt gelijk hij staat helaas nog steeds bij de dealer in Ijsselstijn.De wagen heeft 46.000km gelopen dus dat valt reuze mee. Gezien ik er maar 8.000 per jaar rijd, moet ik de komende jaaaaren er nog makkelijk mee kunnen doen. Ik vind eigenlijk bijna alle modellen van kia zeer mooie wagens. Betreft de kleur heeft natuurlijk ieder zijn keuze. Vond de combi van dit wit met het zwart zeer mooi. Je kan zeker niet wachten? Mooie auto hoor en ongeacht of je nu veel of weinig kilometers per jaar maakt, ik ga er sowieso van uit dat je vele jaren plezier aan de C'eed zult beleven. Fijne en ruime auto met een goed weggedrag en comfort. Mijn beide vorige zilvergrijze Pica's komen ook bij Wolters vandaan. Ben helaas overgestapt van dealer omdat we bij de aanschaf van de nieuwe auto niet tot elkaar konden komen. Veel plezier met je C'eed! Barry Quote
OutOfFocus Geplaatst 13 December, 2010 Geplaatst 13 December, 2010 (aangepast) Het valt me op dat als je achteruit rijdt dat ie dan snel afslaat (nee geen onervaren chauffeur), maar zodra je de auto in zijn vrij zet springt hij weer aan. en zijn er meer mensen met een pioneer navi in de auto???? Klopt. Iets meer gas geven of de koppeling laten slippen. Ik heb de Kenwood 5240BT. Een stuk minder problemen dan de 'echte' Kia navi. En hij is 'dual-zone'; tegelik navigeren, radio luisteren en video afspelen op het extra scherm. 13 December, 2010 aangepast door OutOfFocus Quote
Micle Geplaatst 13 December, 2010 Geplaatst 13 December, 2010 Barry, Wat mij betreft kan het niet snel genoeg 3 jan zijn idd, kan ik lekker genieten van mijn 2e handse bakkie. Ik had deze auto al enkele maanden op het oog en toen ik zag op het net dat ie gezakt was in prijs ben ik gelijk in mijn auto gestapt en er naar toe gereden. 5 uur later kwam ik weer thuis met de koopovereenkomst en natuurlijk met een big smile. Of ik een goede koop gedaan heb betreft de prijs........... geen idee. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo'n jonge auto bij een dealer heb gekocht. Heb natuurlijk wel een beetje proberen te onderhandelen (wat ik oook nog nooit gedaan heb) en ook nog een proefrit gemaakt te hebben in een cee'd 2010 model met 35000 op de teller en nog eens een keer uitgebreid in deze te hebben gezeten voor de 2de keer was het voor mij duidelijk dit moet hem worden. Na nog een keer rond de tafel te zitten met de verkoper en de zoveelste bak koffie was het mij duidelijk dat er niets meer van de prijs af ging. Nadat de verkoper er ook nog een setje dakdragers bij deed ben ik op het bod ingegaan en hebben we de deal gesloten. Het gevoel dat het een fijne auto is kreeg ik eigenlijk al meteen bij de eerte instap. Na een proefrit gemaakt te hebben was het meteen duidelijk voor mij. Dat ik nog moet wachten was mijn eigen keuze wat de aflevering kon veel eerder. Gezien dat ik nu nog een aardig bedrag aan rente krijg omdat ik het kwartaal vol maar en ik een auto heb, heb ik besloten om de auto pas op 3 jan op te komen halen. Gezien ik meer dan 6 weken aan vrije dagen nu nog heb staan, meteen maar een weekje vrij genomen zodat ik een goede tank kan rijden de eerste week mits het weer het toelaat. Sorry heren heb mij ff laten gaan geloof in het draadje van een ander:oops: Quote
Mikey69 Geplaatst 30 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2010 Hallo, Ik dacht even een update te geven na bijna een maand in de cee'd gereden te hebben. Er zit nu 1700 km op de teller en ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb ondervonden, een klein dingetje waar ik voor teruggeweest ben is dat er een hele grote kier zat in het stuur( kap waar claxon onder zit en volgens mij ook de airbag) na 5 minuten hadden ze het gevonden, het snoertje van de claxon zat er tussen . Verder rijdt de wagen heerlijk, mn navigatie van Pioneer doet het perfect en zelfs in de sneeuw heb ik geen problemen ondervonden. Heb nu wel winterbanden besteld omdat ik nog wel het een en ander verwacht van deze winter. Goed het verbruik kan nog wel beter, maar ook daar verwacht ik in het voorjaar wel verbetering in te zien. Kortom ik ben erg blij met mijn eerste KIA en ook de dealer is nog steeds positief. Ben na 1,5 week netjes gebeld hoe het me tot dusver beviel in de Cee'd, ook als ik binnen loop zijn ze vriendelijk en geinteresseerd. Ik hoop dus nog heel wat kilometers vrolijk en onbezorgd te gaan rijden. Iedereen een gelukkig en gezond en vooral kilometervol 2011. Michael Quote
Jantje.2 Geplaatst 30 December, 2010 Geplaatst 30 December, 2010 Wat is je huidige verbruik mikey? Want echt zuinig zijn ze niet hoor, als ik echt super netjes ga rijden kom ik rond de 1 op 14,5 op het beste.. en dan heb ik weinig snelweg kilometers Quote
Mikey69 Geplaatst 30 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2010 @Jantje : Ik zit nu zo ongeveer op 7,6/100 kom ik inderdaad op maar 1 op 13,5 dus jij bent nog zuiniger dan ik. En ik rij niet harder dan toegestaan, maar moet wel een redelijk stuk over de snelweg, en soms ook nog wel filerijden, misschien is dat het verschil. Heb wel gelezen dat je in de winter meer verbruik hebt, dus daarom wil ik even afwachten wat de auto doet in lente/zomer. Ga ook nog op vakantie naar Frankrijk dus ook maar eens kijken wat ie doet op de lange afstanden. mikey Quote
Jantje.2 Geplaatst 30 December, 2010 Geplaatst 30 December, 2010 haha zoals ik al zei mikey, dan doe ik echt me best.. Mijn gemiddelde ligt op 1 op 11,7 Quote
Mikey69 Geplaatst 19 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 19 Februari, 2011 Update: Heb er nu inmiddels 5000 km op zitten na 2,5 maand en ik begin al aardig te wennen aan de wagen. het enige waar ik nu voor terug ga naar de dealer is dat ik mijn remmen nogal hoor, en dat die verdomde automatten al stuk gaan. Ik had al gelezen dat ze snel stuk waren maar na 2 maanden is dat wel erg snel! Verder heb ik nog eens gekeken naar mn verbruik en de laatste 2 weken heel netjes gereden en ik kom maar niet onder de 7.1/100. Iemand al eens onder die 7.0 gekomen? Ben alleen nog aan het twijfelen of ik een cruise-control ga monteren en heb een goedkopere versie van een achteruitrijsensor gevonden, 1 met een strip achter je bumper. kosten zijn 85 euro en heb navraag gedaan bij een monteur die ze verkoopt, het schijnt goed te werken mits je je aan een aantal voorwaarden houdt. Heeft iemand hier al ervaring mee en wie kan mij een goede maar toch goedkope cruise-control aanbevelen? Mike Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.