Jump to content

Recommended Posts

Posted
hoi Remko

Ik vind hem leuk!!!!

(welk programma gebruik je , met je telefoon of camcorder gemaakt?)

iMovie op de Mac

Ik gebruik mijn iPhone 4 om te filmen.

Posted

En wanneer jullie dan zo in die file staan, vervloeken jullie dan ook al die medeweggebruikers die met een bord voor hun kop op zomerbanden blijven rijden (omdat dat zo duur is)?

Wanneer wij van dit soort infarcten af willen dan wordt het tijd voor een wetswijziging. PAS JE VOERTUIG AAN AAN DE WEERSOMSTANDIGHEDEN!!!

Posted

aanpassen? moet dat dan? rij 4x4 + winterbanden! in de file gewoon meesukkelen en inderdaad te allen tijde aan de omstandigheden AANPASSEN! momenteel is er weer wat sneeuw gevallen, ik blijf thuis....

Posted

Ik ben ook voor het verplichten wat ze ook in Duitsland doen!

Toch moet ik toegeven dat ze in Nederland steeds meer aanpassen (de mensen) tijdens sneeuwval... positieve verandering.

Posted
En wanneer jullie dan zo in die file staan, vervloeken jullie dan ook al die medeweggebruikers die met een bord voor hun kop op zomerbanden blijven rijden (omdat dat zo duur is)?

Wanneer wij van dit soort infarcten af willen dan wordt het tijd voor een wetswijziging. PAS JE VOERTUIG AAN AAN DE WEERSOMSTANDIGHEDEN!!!

Slaat nergens op wat jij zegt, absoluut nergens op :)

Ik rij op zomerbanden en rij ook gewoon door als het kan

Posted
Slaat nergens op wat jij zegt, absoluut nergens op :)

Ik rij op zomerbanden en rij ook gewoon door als het kan

Tja

gisteren zag ik heel veel auto's glijden, ik ben een groot voorstander van een wetswijziging.

Zomer banden in de winter kan niet meer!!

Posted
Tja

gisteren zag ik heel veel auto's glijden, ik ben een groot voorstander van een wetswijziging.

Zomer banden in de winter kan niet meer!!

Ik heb vorig jaar in de sneeuw elk weekend naar groningen heen en weer gereden vanaf utrecht, zonder problemen met zomerbanden.

Elke dag naar almere heen en weer vanaf utrecht, zonder problemen.

En die 47km file van vrijdagavond werd niet door mij veroorzaakt, maar door mensen die op winterbanden rijden en nog niet durven. Laat die mensen lekker niet in de auto stappen, dan is het probleem opgelost!

Posted (edited)

Ik ben het met jou eens Jantje.2

Ik kom nu net van rotterdam maar er zijn erbij............levens gevaarlijk. Ik heb ook gewoon zomerbanden onder mijn auto liggen nergens last van en kon goed en verantwoord doorrijden. Maar ben er ook tegen gekomen die maar 30km per uur reden, terwijl ik makkelijk 80 tot 90 per uur reed zonder te glibberen of te glijden. Ik werd dan weer ingehaald door auto's die zeker dik over de 100 zaten. (dat vond ik dan weer onverantwoord rijgedrag. Met mijn zomerbanden reed ik gewoon met het normale verkeer mee, maar die files en ongelukken gebeuren juist door die eikels die 30km op de snelweg rijden en onverantwoord hard rijden omdat die denken dat het veel sneller kan omdat ze winterbanden hebben.

Edited by Micle
Kleine aanpassing tekst
Posted

Misschien is het een idee dat jullie het verschil eens uitproberen door nu in een auto met winterbanden te gaan rijden.

De meerprijs van winterbanden is alleen een setje extra velgen en een voorinvestering van een set banden.

De meerwaarde is dat je zonder problemen kan wegrijden wanneer jij dat wil en beter nog, kan remmen en stilstaan wanneer het MOET.

Posted (edited)
Misschien is het een idee dat jullie het verschil eens uitproberen door nu in een auto met winterbanden te gaan rijden.

De meerprijs van winterbanden is alleen een setje extra velgen en een voorinvestering van een set banden.

De meerwaarde is dat je zonder problemen kan wegrijden wanneer jij dat wil en beter nog, kan remmen en stilstaan wanneer het MOET.

Niet om boos over te komen, maar volgens mij typ ik hier geen chinees.. Ik zeg nergens dat winterbanden niet meer grip bieden of wat dan ook, alleen dat als je gewoon normaal doet en geen gekke dingen doet je nergens last van hebt met zomerbanden.

Heb vorige winter meer dan 3000km per maand gereden in de sneeuw/ijs/regen etc. je mag me auto komen bekijken, maar er zit geen krasje op (behalve van een kat). Wel kan ik je vertellen dat ik meer dan genoeg ongevallen heb gezien onderweg waarbij er in 75procent van de gevallen toch echt iemand MET winterbanden bij iemand achter op geklapt was.

Gewoon goed kunnen auto rijden is ook een kunst.

Edited by Jantje.2
Posted
Wel kan ik je vertellen dat ik meer dan genoeg ongevallen heb gezien onderweg waarbij er in 75procent van de gevallen toch echt iemand MET winterbanden bij iemand achter op geklapt was.
:clap:Sorry Jantje, maar dat is een inkoppertje waar ik echt even op moet reageren. Of jij bent een man met een blauwe lamp op zijn auto die moet assisteren bij die ongevallen, of jij sukkelt op jou zomerbanden zooooo langzaam langs die ongevallen dat je op dat zwarte rubber kan zien dat het winterbanden zijn.:innocent:

:wink: Blijf vooral lekker op zomerbanden rijden, dan doe ik dat ook.....weer ergens in aprll.

Posted

Zwarte velgen onder een auto van max 3/4 jaar oud zegt genoeg :)

En vrijdag reed ik 80/90 op de stukken waar er geen file stond en dan moest ik continu op de linkerbaan rijden omdat de rest 50/60 reed

Posted

En vrijdag reed ik 80/90 op de stukken waar er geen file stond en dan moest ik continu op de linkerbaan rijden omdat de rest 50/60 reed

En dat komt doordat de rest op winterbanden reed en jij niet??? :confused:

Of was de rest verstandig en reed jij onverantwoord :shock:

Posted

De meeste ongelukken gebeuren door automibilisten met winterbanden, ze denken dat ze daar door harder kunnen rijden. ik rij al 38 jaar auto, nog nooit winterbanden gebruikt en geen schade gereden in de winters. De media spandeerd er een uurtje aan en ineens nergens geen winter banden te krijgen. Moet iedereen in een keer winterbanden, want ja je kunt tegenwoordig niet zonder.

Gebruik je gezonde verstand en pas je rijstijl aan naar de omstandigheden.

Posted
De meeste ongelukken gebeuren door automibilisten met winterbanden, ze denken dat ze daar door harder kunnen rijden.

Heb je bewijs voor die bewering?

Posted
De meeste ongelukken gebeuren door automibilisten met winterbanden, ze denken dat ze daar door harder kunnen rijden. ik rij al 38 jaar auto, nog nooit winterbanden gebruikt en geen schade gereden in de winters. De media spandeerd er een uurtje aan en ineens nergens geen winter banden te krijgen. Moet iedereen in een keer winterbanden, want ja je kunt tegenwoordig niet zonder.

Gebruik je gezonde verstand en pas je rijstijl aan naar de omstandigheden.

Weer zo'n loze kreet. Men roept maar wat.

Ik heb nu 48 jaar mijn rijbewijs en reed in mijn werkzame leven zo'n 60.000 km/jaar, waarvan zeer regelmatig in Duitsland onder slechte weersomstandigheden en ik ben echt DOLBLIJ met de winterbanden die ik nu heb. En meer ongelukken ???? Mogen we cijfers of de statistieken even inzien

Posted

[quote=Jantje.2;

Behoorlijk onverantwoordelijke rijder dus......:-(

Ga maar lekker door zo.....

Posted
Behoorlijk onverantwoordelijke rijder dus......:-(

Ga maar lekker door zo.....

Heb jij op die stukken de weg situatie gezien? nee dacht het ook niet.

Als de weg gewoon netjes grijs is en er geen stukje sneeuw/nat sneeuw op te zien is kan je makkelijk 80/90 rijden.

Ik geef jullie allemaal jullie recht op jullie eigen mening, ga mij dan niet afzeiken omdat ik ook een eigen mening heb.