Jump to content

Auto kenteken onjuist (!?)

Remko .me

Recommended Posts

Ik zit met iets heel raars, morgen informeren bij de dealer.

Ik moest verwisselen van autoverzekering, wat blijkt.. rijkswaterstaat accepteert mijn wissel niet omdat mijn kenteken onjuist is!

Ik kijk mijn oude polis bij mijn oude verzekering Achmea en hier is kenteken 64-xxx-x geregistreerd! Maar mijn kenteken is 61-xxx-x

Hij heeft dus bij Achmea altijd op een verkeerd kenteken gezeten, en jawel 64-xxx-x is ook een Kia Venga. Maar nu het probleem; mijn meldcode van mijn 3e deel klopt, ook bij Ohra zeggen ze dat hij klopt, we vragen het aan en weer rijkswaterstaat geeft aan dat het kenteken niet bestaat.

Morgen bij de dealer navragen, maar het blijft iets heel vaags. Begint al dat Achmea ooit mijn verkeerde kenteken geregistreerd heeft gehad, wat blijkt dat die meldcode bij de 64. ook niet geaccepteerd wordt.

Achmea zegt dat ze ooit een fout gemaakt hadden, maar wel kenteken 61-xxx-x in hun systemen goed hadden gehad. Dit hadden ze blijkbaar al veranderd paar maanden geleden zonder bericht.

Iemand enig idee wat ik moet doen?

Op mijn auto zit het kenteken 61-xxx.x!

Heel vaag, ik snap er niks meer van.

Mijn vader en ik zitten echt in dubio!

Volgens mij zijn die verzekeringen niet helemaal lekker bezig. Mijn grootste zorg is dus nu dat ik vanaf de 14e niet als officieel geregistreerd staat omdat ze hem bij Achmea af hebben gezegd en bij Ohra wordt afgewezen door Rijkswaterstaat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Edited by Chrones

Herejee Chrones, wat er op de verzekering staat zal wel. tiepvoudje ?

Maar wat staat er op je kentekenbewijs, spoort dat met je platen en is dat te traceren bij de RDW?

Daar gaat het om.

Kentekenbewijs Klopt

Platen Klopt

RDW geeft een fout

alleen verzekering krijgt bij RDW een afwijzing vanwege het niet bestaan van kenteken/meldcode onjuist.

Wat bedoel je met wat er op de verzekering staat zal wel typfoutje?

Edited by Chrones

RDW bellen.........

Mooi man, krijg je ook geen bonnen, haha!

Nee, mooi kut dus, maar het zal ergens en tiepvoud zijn.....

Gaat je wel een hoop tijd kosten.

btw je wegenbelasting wordt ook afgetikt via dat RDW record, en als je die elke maand keurig automatisch betaald is er een RDW storinkje in de computer

(Noorden van het land h

RDW bellen.........

Mooi man, krijg je ook geen bonnen, haha!

Nee, mooi kut dus, maar het zal ergens en tiepvoud zijn.....

Gaat je wel een hoop tijd kosten.

btw je wegenbelasting wordt ook afgetikt via dat RDW record, en als je die elke maand keurig automatisch betaald is er een RDW storinkje in de computer

(Noorden van het land h

Edited by Chrones

Ik heb net je kenteken bij de RDW opgezocht en je een PM gestuurd.

Als die gegevens kloppen is je verzekeraar aan het kloten.

Niet via internet regelen maar morgen gewoon even met de verzekeraar bellen, Klaar.

Dealer heeft hier niets mee te maken.

Edited by bigwade

Ik heb net je kenteken bij de RDW opgezocht en je een PM gestuurd.

Als die gegevens kloppen is je verzekeraar aan het kloten.

Niet via internet regelen maar morgen gewoon even met de verzekeraar bellen, Klaar.

Dealer heeft hier niets mee te maken.

Ik heb je een PM terug gestuurd..

Het blijft vaag dat ik een groene kaart heb van mijn oude verzekering met kenteken 64-xxx-x terwijl ik nu 61-xxx-x heb.

Maar we wachten af.. op advies van jou bel ik de verzekering even.

Ik was al zo lang aan het kloten dat ik dacht even advies inwinnen van jullie!

Ondanks ik geen fan van het delen van dit soort informatie via het forum....

Het zit mij wel mee he?? :s lol

Het is allemaal rond.

Flink wat bel werk geweest. We hebben alles gecontroleerd en het is nu in orde. Bij RDW werd mijn kenteken niet geaccepteerd vanwege een fout bij mijn registratie. Op de aankoopdag is hij door Achmea in de verzekering genomen, echter hebben zij deze registratie niet goed gedaan.

Na een tijd door Ohra proberen hebben wij besloten RDW in te schakelen, wat blijkt dat de registratie niet in orde was en nu wel doorgevoerd kon worden bij wat aanpassingen in het systeem. Ohra heeft dit direct gedaan en alles is nu rond. Ze hebben mij wel verzekerd dat ik altijd verzekerd rond gereden heb.

Een geluk dat ik hier achter kom, voordat er iets gebeurt is.

Topic is dus rond nu, ik dank iedereen voor het meedenken. Het probleem lag dus bij de oude verzekeringsmaatschappij. Jammer om daar op die manier weg te gaan, laat toch wel wat sporen na - maar een fout is menselijk toch?

Nika aan de hand Chrones. Heb ooit eens een polis gehad met een fout kenteken erop van mijn Caravan, Je geeft dit soort gegevens gewoon door aan de maatschappij en daar wordt wel eens een foutje gemaakt (type fout, denk fout, stomme fout) Ook bleek type van de caravan niet goed te zijn. Men heeft gewoon de polis toen veranderd (en was nog niet eens nodig vertelde men mij) Dit soort fouten komt natuurlijk veel voor. Zolang kentekenbewijs I, II en III en platen maar OK zijn is er weinig aan de hand. Groene kaart is denk ik lastig als deze fout is (in buitenland) maar daar sturen ze ook gewoon een andere. Geen zorgen maken dus

Klopt Ger, maar het is zo geregel - dat is jammer.

Alles is in orde nu, polis en groene kaart zijn goed binnen. Het probleem was gewoon dat hij tot 3 keer toe afgewezen werd bij het RDW.

Maar het is allemaal opgelost, zie mijn bericht hierboven.

Ik maak echt rare dingen mee... kom echt over als een zeur lol.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...