Rick Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Ik kom met normaal meerijden met het overige verkeer amper/niet boven de 2500 toeren...... ik zal er eens op letten wat ik precies doe Heb laatst een lang stuk gereden en toen gaf de bc 9/100.. maar heb inmiddels tegen de 220km gereden en heb nog 1 streepje over. Heb toevallig vandaag eens het olie gepeild en die staat op de L van laag.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpnijmegen Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 is wel erg snel !!hoe kan dat ? ik zal er eens op letten wat ik precies doe Heb laatst een lang stuk gereden en toen gaf de bc 9/100.. maar heb inmiddels tegen de 220km gereden en heb nog 1 streepje over. Heb toevallig vandaag eens het olie gepeild en die staat op de L van laag.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 ik zal er eens op letten wat ik precies doe Heb toevallig vandaag eens het olie gepeild en die staat op de L van laag.? Rick, Ik veronderstel dat je het hebt over het motoroliepeil en niet dat van de automatische versnellingsbak? Dat moet je namelijk peilen met warme bak en draaiende motor. Het motoroliepeil dient je te peilen nadat de motor al eventjes stilgelegd is; de olie moet namelijk de tijd krijgen om terug tot onder in het carter te zakken. Als je op L (Low) uitkomt bij peiling als je de motor reeds 30 minuten stilgelegd hebt, dan moet je olie laten bijvullen. Geen reden tot paniek, maar toch goed opvolgen. Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted January 15, 2011 Author Share Posted January 15, 2011 Rick,Ik veronderstel dat je het hebt over het motoroliepeil en niet dat van de automatische versnellingsbak? Dat moet je namelijk peilen met warme bak en draaiende motor. Het motoroliepeil dient je te peilen nadat de motor al eventjes stilgelegd is; de olie moet namelijk de tijd krijgen om terug tot onder in het carter te zakken. Als je op L (Low) uitkomt bij peiling als je de motor reeds 30 minuten stilgelegd hebt, dan moet je olie laten bijvullen. Geen reden tot paniek, maar toch goed opvolgen. Alex Ja gewoon het motoroliepeil, dat van de automaat weet ik niet waar/hoe ik dat kan doen?? Heb ook gemeten met een koude motor en dat staat op L. Misschien zat er al zo weinig vanaf het begin in of hij verbruikt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted January 15, 2011 Author Share Posted January 15, 2011 Rick,Als je op L (Low) uitkomt bij peiling als je de motor reeds 30 minuten stilgelegd hebt, dan moet je olie laten bijvullen. Geen reden tot paniek, maar toch goed opvolgen. Alex Heb het laten nakijken en het peil kwam net boven het bolletje wat boven de L staat en dat was voldoende, zat waarschijnlijk altijd al zoveel in.. Olieverbruik is ook verbruik bw lol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted January 15, 2011 Author Share Posted January 15, 2011 Heb er eens extra op gelet hoe ik rij en nu kwam ik op 8.8/100 dus dat is al beter, als ik die kleine stukken dan geef ik toch wel wat veel gas denk ik maar volgens de bc kan ik nog 100km en heb er 220 dus dat is wel erg weinig in totaal.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delhage Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 olie pijl gecontroleerd staat onder het minium ben bij de dealer geweest die heeft er nu 2 liter bijgedaan Dus controleer je oliepijl het is waarschijnlijk echt wel nodig. De dealer zal nu na 1000km het pijl weer bekijken of er werkelijk olie verbruik is en wat er aan gedaan moet worden.Ik hou juliie op de hoogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Kan een aflever-foutje zijn. Auto's komen kennelijk met minimale hoeveelheid olie van de importeur. Moet bij afleveren nagekeken worden. Mijn oliepeil staat na 1100km perfect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Niet allemaal hoor bigwade, die van ons staat af fabriek iets (1 mm) boven het maximumpijl. Is ook niet goed, maar beter dan te weinig. Dat zal er wel mee te maken hebben dat 'men' tegenwoordig denkt dat het oliepijlen iets is wat de dealer hoort te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Niet allemaal hoor bigwade, die van ons staat af fabriek iets (1 mm) boven het maximumpijl. Is ook niet goed, maar beter dan te weinig. Dat zal er wel mee te maken hebben dat 'men' tegenwoordig denkt dat het oliepijlen iets is wat de dealer hoort te doen. Ietsjes teveel olie maakt niets uit, veels te veel wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts