Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het volgende bericht werd op 20 januari 2011 ontvangen van Kia NL:

Het Forum KIA Club Nederland heeft Kia Motors Nederland half december gevraagd meer duidelijkheid te verschaffen over het gebruik van E10 (10% ethanol bijgemengd in benzine) als brandstof in Kia

• Like 1
Posted

Aanvullend meldde KMNL dat de informatie op de website dateert uit 2008 en zo snel mogelijk wordt aangepast aan bovenstaande informatie

• 2 weeks later...
Posted

Nieuw op de website, die nu in overeenstemming is met de tekst van KMNL van 20 januari 2011:

post-2436-1297853466,59_thumb.jpg

• 4 weeks later...
Posted

Als ik het stukje op http://www.welt.de/wirtschaft/article12707972/E10-Biosprit-ist-gefaehrlich-fuer-alle-Autos.html goed lees komt er veel meer condens in de olie waardoor er vaker olie gewisseld moet worden.

Dit, het lagere rendement en een bericht in de krant van gisteren dat er niet eens voldoende grondstoffen zijn om bij te mengen (buiten de voedsel productie om)

maakt deze E10 een volstrekt nutteloze brandstof.

Ons door de strot geduwd door de groene leugen.

Posted

Helemaal gelijk, ik heb dezelfde mening. Het gaat tegenwoordig nergens meer over dan alleen het milieu.

Koste wat het kost moeten we ons laten leiden door de overheid die verkeerd wordt voorgelicht.

Het zal ons particulieren tenslotte financieel de das om doen. Niet iedereen zal dit financieel nog heel lang

vol kunnen houden, zolang de overheid bezig is ons uit te kleden zonder gefundeerd onderzoek.

• 3 weeks later...
Posted

In Duitsland blijft de discussie bezig over de E10 toevoeging voor benzineauto's. Vooral het feit dat er door E10 schade aan de motor kan ontstaan die niet zondermeer aan E10 toegewezen kan worden, terwijl dit meestal wel het geval is. Mazda (Duitsland) geeft op verzoek aan klanten een toelatingskaart voor hun specifieke modellen. De mensen bij de Mazda garages die dat deden konden niet met zekerheid aangeven of dit ook daadwerkelijk te bewijzen valt en dat klanten ook kunnen reklameren. Dit was een uitzending op WDR (Duitse tv) van 22 maart jl. Je kunt daar ook een PDF downloaden met alle automerken/-modellen die E10 kunnen verdragen.

Uitzending

http://www.wdr.de/tv/wdraktuell/sendungsbeitraege/2011/kw12/0322/mazda.jsp

• 4 months later...
Posted

Toch maar weer even namens KCG KIA Motors NL mailen om dit recht te zetten.

Dit had allang moeten gebeuren, zeker met de vakantieperiode in het verschiet......nu te laatdry.gif

Bedankt Gert!

Posted

http://www.kia.nl/Kia-Finance-en-Service/Kia-Services/FAQ/Techniek/Bio-Brandstof/

Kan ik met mijn Kia E10 (benzine) of B7 (diesel) tanken in het buitenland?

Kia Motors Nederland B.V. is sinds 2007 met het project Kia Duurzaam gestart om de effecten van CO2 uitstoot te reduceren. Het gebruik van Bio brandstof is daar een mogelijkheid toe. Zowel de brandstof met het kenmerk E10 (benzine) als met het kenmerk B7 (diesel), waaraan speciale toevoegingen zijn gedaan, zijn door de fabrikant toegestaan om te tanken.

Alle benzinemotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar (inclusief de nieuwe geavanceerde GDI motoren), zijn geschikt voor E10 benzine (10% ethanol).

Alle dieselmotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar, zijn geschikt voor B7 diesel (7% biodiesel).

Indien u in het buitenland rijdt kunt u eventueel ook kiezen voor een benzine met een hoger octaan gehalte; RON98 zou een goed alternatief zijn. Deze brandstof met het hogere octaangehalte kan tijdens langer ritten goed worden gebruikt, met name als er veel snelweg kilometers worden gemaakt.

B7-Diesel: samenstelling van 7 % Biodiesel (DIN EN 14214) en 93 % Diesel (DIN EN 590)

E10- benzine: samenstelling van 10 % Ethanol (DIN EN 15376) en 90 % Benzine (DIN EN 228)

Posted

Toch maar weer even namens KCG KIA Motors NL mailen om dit recht te zetten.

Dit had allang moeten gebeuren, zeker met de vakantieperiode in het verschiet......nu te laatdry.gif

Bedankt Gert!

Graag gedaan. Ik had dit inderdaad opgezocht voordat ik op vakantie ging, en kwam op deze site twee tegenstrijdige verhalen tegen......Alsnog Sans Plomb 98 getankt in Frankrijk, want die was maar iets duurder ( 1,483 €) dan de 95 E10 (1,432 €).

Groeten,

Gert

Posted

Er zwerven blijkbaar twee versies van de uitleg over E10 rond bij Kia NL.

Op de Kia site staat het goed en bij 'Mijn Kia' fout. Inmiddels een mail naar

KMNL gestuurd. Als het goed is heb ik ná dinsdag bericht hierover.

Het belangrijkste is dat alle Kia's geschikt zijn voor E10. Of je de meerprijs

ervoor wilt neertellen is een tweede.....afhankelijk van de beschikbaarheid

van RON98 natuurlijk.

Posted

van RON98 natuurlijk.

Precies!;)

Posted

Ik heb inmiddels antwoord gekregen van KMNL.

Ze zullen de tekst op 'Mijn Kia' m.b.t. geschiktheid E10 aanpassen, zoals ook omschreven is op kia.nl.

• 3 months later...
Posted

van RON98 natuurlijk.

Hoezo meer betalen??? Vandaag voor het eerst van mijn leven super E10 getankt in Duitsland €145,9 € das nog altijd ruim 13 cent/liter goedkoper dan de normale super 95 bij de plaatselijke pomp in mijn woonplaats.

Posted

Hallo Micle, leef jij ook nog?;)

Long time no see......hear!

E10 was eerder altijd duurder. Sowieso is het rendement van E10 minder dan de andere brandstoffen.

Dus goedkoop is niet altijd het beste. Maar jij blij ik ook blij hoor......:rolleyes:

Posted

Al zou je het niet zeggen Smart, maar ik leef nog steeds. Ben zeer druk het afgelopen half jaar. Per jan volgend jaar heb ik het minder druk en zal ik weer vaker te vinden zijn. (ga dan samen in mijn huisje wonen).

Het is voor mij de eerste keer omdat mijn tank leeg was ik ik toch in Diutsland was. Heb geen flauw idee of het minder zuinig rijdt. Daar kom ik snel genoeg achter. Mijn eerst volgende tankbeurt zal toch wel weer in Duitsland zijn bij dezelfde pomp. Daar tank ik hem weer op dezelfde methode en bij dezelfde pistool af. (handel vast zetten en wachten tot automatische afslag)

Normaal rijd ik 14,5 km per Liter.

Na de komende tankbeurt zal het niet meer voorkomen,want zoals eerder in mijn bericht gaan we gezellig in Geldrop wonen.

Wordt vervolgt

Posted
.......want zoals eerder in mijn bericht gaan we gezellig in Geldrop wonen.

Gefeliciteerd Micle, wens je al het goede toe!

Posted

Gefeliciteerd Micle, wens je al het goede toe!

Hartelijk dank Smart, kan je verzekeren dat dat helemaal goed gaat komen. (momenteel nog druk bezig met het maken van een tiener slaapkamer).

Posted
....momenteel nog druk bezig met het maken van een tiener slaapkamer.

Oh, je mag gelijk pappa spelen. Heel leerzaam hoor!;)

• 3 weeks later...
Posted

Hier een update

Ik ben bij dezelfde pomp wezen tanken.

Slang erin gehangen en vast gezet met tanken tot dat deze automatisch afslaat. (zo tank ik altijd daar)

Gereden km 469,1

aantal ltr E10 38,80 (a €1,439/liter)

Dat is dus 1 op 12. normaal rijd ik 1 op 14,5 in de zomer. Vorige jaar reed ik in de winter ook 1 op 12 met de normale 95.

De BC geeft aan 6,7/100 dat is dus 1 op 14,9.

Heb een rustige rijstijl (100km/uur op snelweg) ruim op tijd gas los laten bij het naderen van verkeerslichten, enz.

Erg zuinig is het niet,maar het is niet anders.

@ Smart,.............ik mag idd gelijk papa spelen en dat is erg gaaf. (altijd al willen doen, maar had zelf de mogelijkheid niet ivm zware medicijnen)

Het voordeel van op deze manier papa te moeten spelen is dat je het zwaarste stuk over slaat (vaak snachts eruit moeten) ik start gewoon gelijk met de pubertijd (dochter is 11)

Zo blijkt maar weer eens dat ieder voordeel ook zijn nadeel heeft :clap: :clap:

Posted

Gefeliciteerd, gelijk een tiener en nog wel een dochter! Hoezo slaaploze nachten voorbij......? :whistling:

Wel leuk dat je hiervan mag genieten. Ik gun het jou van harte!

Posted

hahaha die Smart, die nachten komen pas weer over een jaartje of 6 schat ik. (en dan zal het nog mee vallen)

In iedere geval hartelijk dank en geloof mij....................................... ik geniet er al bijna een heel jaar van.