Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb vrijdag een sportage 1.7 diesel x-clusive besteld.

Dat heb ik gedaan zonder dat ik in deze uitvoering gereden heb (wel in een 2.0 benzine).

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de 1.7 diesel.

Hoe is de levertijd trouwens als je de auto via een grote leasemaatschappij besteld? Die koop centraal in, zou de levertijd dan minder lang zijn?

Grtz

Posted

Ik rij nu 1000km met de 1.7CRDI en vind deze prima rijden.

Ik zou niet weten waarom je de 2.0 zou moeten nemen.

Enkel wanneer je de wagen zwaar gaat belasten met een zware aanhanger of echt een snelheidsfreak bent is de 2.0 diesel te overwegen volgens mij.

De 1.7 trekt gezwind op dankzij zijn255Nm koppel en zijn korte schakelverhoudingen van de 6-bak.

Op de snelweg (waar ik nog niet veel reed tot nog toe) is er bij 120km/h wel de vinnigheid wat uit (misschien is de 2.0 hier beter). Maar ... 120km/h is de max. toegelaten snelheid zodus geen echt probleem.

Verder is de 1.7crdi goedkoper in wegentaks enz.

Mijn verbruik is (bij gemiddeld gebruik (stad + prov. wegen) = 7,5l/100km (uitgerekend) en op boordcomputer (6.3l/100km).

De levertijd was hier in Belgie gewoon uit stock, voor NL weet ik niet.

Posted

Bedankt voor de info! Ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb met de 1.7 in de x-clusive uitvoering....

Ben toch geen hardrijder, lijkt me ruim voldoende die 115 pk...

Posted

Klopt, hij rijd perfect.

Ik mis mijn saab 2.3 turbo 163pk 280Nm bij 1800tr/min niet.

Ook een 2 de maal getankt en nu 6,4l /100km uitgerekend net als op boordcomputer. (stad+ gewestwegen).

Voor de opleg voor een 2.0liter ( in Belgie 3000€) heb je bijna de exclusif versie (Belgie evogue) en die heb ik genomen, daar heb je veel meer aan dan aan die paar extra pk's.

Posted

Die afweging heb ik ook gemaakt, x-cutive 2.0 diesel of een hele luxe x-clusive 1.7 diesel. (prijs en lease technisch vergeleken) Gekozen voor de luxe ipv de extra pk's.

En als ik jouw bericht lees heb ik de goede keuze gemaakt en mijn baas zal blij zijn met het relatief lage verbruik.:-D

Posted

De laatste 2 stellingen kloppen idd., en heb ik trouwens ook overwogen, maar we zijn toch voor de 2.0 met 136 pk gegaan. De 1.7 reed goed en soepel, maar het gaf toch een kick om met de 2.0 te rijden en persoonlijk haal ik daar meer plezier uit dan dat ik bv. op een lederen stoel zit. De lederen zetels en de xenon-lampen hebben we dus met plezier opgeofferd. En ja, het verbruik zal ook wel hoger liggen maar van mij mag rijplezier gerust wat meer kosten...

Nu, in ieder geval is de keuze voor een 1.7 helemaal niet slecht.

groeten,

Kurt

Posted

Ik ben benieuwd naar nog meerdere reacties en eventuele tests van de Sportage 1.7 crdi want ik zou mijn pro_ceed 1.4 willen inruilen voor een sportage 1.7 crdi aangezien ik vanaf dit jaar een caravan dien te trekken.

Posted

Zoals beloofd...verslag van mijn proefrit met de 1,7 diesel.

Power genoeg, pakt heel goed op bij lage toerentallen.

Rijdt in de 2e versnelling zonder horten en stoten weg.

Behoorlijk geruisloos, stationair merk je niet dat je in een diesel zit.

Weinig last van zijwind; want wind stond er genoeg vanmorgen.

Navigatie matig...irritant stemgeluid.

Zit uitstekend dankzij goed verstelbare stoelen en stuur.

Irritant dat de ramen alleen een one touch down hebben en niet omhoog.

Bij motor af en daarna starten spring automatisch de airco aan....vreemd.

Wel dikke voorruitstijlen ff wennen.

Voor verdere vragen????

Posted
Bij motor af en daarna starten spring automatisch de airco aan....vreemd.

Apart, hier heb ik hem al een weekje uit, en hij blijft uit na het starten...

Stond ie niet aan toen de motor uit ging?

Posted

ik heb mijne 1,7 crdi sportage sinds maandagavond;

de auto gaat gezwind mee in het verkeer als zal het nooit een race-banaan worden, moet het toch iets sneller dan schakel je gewoon

Posted

Ik heb sinds donderdag mijn 1.7 CRDI... de evogue versie, hoogste uitvoering dus.

Hij rijdt geweldig. Ik ben er helemaal weg van.

Ik was bang dat deze ondergemotoriseerd zou zijn, maar voor mij volstaat .

Toen ik hem ging ophalen zei de dealer dat ik geluk had om nog 1 van de laatste beschikbare stockwagen te hebben gevonden want de wachttijden lopen nu op van 6 tot 9 maanden.

Posted

hoi,

vraagje:

heeft er iemand al een idee betreffende het verbruik van 1,7?

de mijne is voorlopig een raadsel:

mijn BC heeft een verbruik aan van 5,7l/100km (dat zou dus 1:17 moeten zijn) MAAR mijn brandstofreserve licht reeds op na 700km... dus vol getankt min de reserve is ongeveer een 52l dan zou het verbruik +/- 7,4l/100 ( of 1:13,..) en dat lijkt me toch wel redelijk veel

ik rij per dag ongeveer 100km op autosnelweg en hou nauwlettend mijn verbruiksmeter en versnellingsindicator in de gaten

grtz

Posted
hoeveel reserve heeft de wagen?

Je gaf elders aan dat je reserve lamp was gaan branden vlak voordat je 50 liter in de tank kon krijgen. De inhoud van de tank is 58 liter. De reserve zal dan ca 8 liter zijn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...