Banneman Geplaatst 27 April, 2011 Geplaatst 27 April, 2011 als het in de motor software zit, zou chiptunen dan een oplossing kunnen zijn.Schijnt ie iets zuiniger van te worden ook Heb jij er ook last van Frankd? Quote
frankd Geplaatst 27 April, 2011 Geplaatst 27 April, 2011 Niet zo erg als hier omschreven, ik merk wel wat inhouden na het schakelen, maar alleen als ik verder in toeren doortrek. Als ik normaal met het verkeer mee hobbel merk ik het niet Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 28 April, 2011 Geplaatst 28 April, 2011 Nou ik ben 1 van de eerste blijde rijders maar heb hier geen last van. of ik nou rustig optrek of als Michel Schumacher geen probleem hij gaat als een speer Quote
Seek123 Geplaatst 28 April, 2011 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2011 Ik zou wel eens willen weten of jouw auto (of een andere handgeschakelde 2.0 benzine) net zo schakelt als die van mij. Wil in ieder geval bij de dealer nog eens in een identieke rijden. Indien een andere het niet heeft, zou er iets mis moeten zijn met die van mij en zou het mogelijk moeten kunnen worden opgelost. Quote
bigwade Geplaatst 28 April, 2011 Geplaatst 28 April, 2011 Iemand in de buurt van Heerlen met een 2.0B 5 bak ? reageer es. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 28 April, 2011 Geplaatst 28 April, 2011 Ik zou wel eens willen weten of jouw auto (of een andere handgeschakelde 2.0 benzine) net zo schakelt als die van mij. Wil in ieder geval bij de dealer nog eens in een identieke rijden. Indien een andere het niet heeft, zou er iets mis moeten zijn met die van mij en zou het mogelijk moeten kunnen worden opgelost. Als je naar Amsterdam komt mag je van mij rijden Quote
Seek123 Geplaatst 28 April, 2011 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2011 Thnx voor je sympathieke aanbod, maar dat moet dichterbij kunnen. Quote
bowie97 Geplaatst 28 April, 2011 Geplaatst 28 April, 2011 Als je in de omgeving van Weert komt moet je het maar zeggen. Is voor mij maar een klein stukje vanuit Someren. Laat maar weten. Zit ook een KIA dealer. Quote
Seek123 Geplaatst 29 April, 2011 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2011 Thnx Bowie97. Jij ervaart dus ook geen schokkering / waggelend schakelgedrag bij de 2.0 B handversie van de SP3? M.n. van de 1 naar de 2. Quote
bowie97 Geplaatst 29 April, 2011 Geplaatst 29 April, 2011 Thnx Bowie97. Jij ervaart dus ook geen schokkering / waggelend schakelgedrag bij de 2.0 B handversie van de SP3? M.n. van de 1 naar de 2. Nee, Ik ervaar niet wat jij hebt, heb ik ook al eerder aangegeven. Als je echt wilt weten of jij het alleen hebt zouden we een vergelijk kunnen maken. Wil je daarbij best helpen. Kun je een vergelijk maken met een Sportage die +/- 12.000 Km op de teller heeft. Laat maar weten. Quote
Seek123 Geplaatst 9 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 9 Juli, 2011 Heb inmiddels nog in een andere 2 liter benzine 5 bak handgeschakelde SP3 gereden. Bij de dealer. Met nog geen 10 km op de teller. Dit om vast te stellen of die het euvel van inhouden bij opschakelen ook heeft. En om uit te sluiten dat het alleen bij die van mij is. Maar inderdaad die andere vertoonde hetzelfde gedrag. De enige hoop die ik nog heb, is dat KIA met een software update komt. Maar misschien mag KIA dat niet i.v.m. emissienormen, wet- en regelgeving. In mijn geval is probleem bekend bij zowel dealer als importeur (zie eerdere berichten in dit draadje). Quote
woskam Geplaatst 9 Juli, 2011 Geplaatst 9 Juli, 2011 Ik heb dezelfde ervaring en hoop ook dat KIA met een update komt om het opschakelen en wegrijden te verbeteren. Ook heb ik last bij het wegrijden dat de motor zoveel inhoud dat het herhaaldelijk gebeurt dat de motor afslaat. Ook het benzine verbruik vind ik aan de hoge kant en ben echt geen snelle rijder. <_< Quote
bigwade Geplaatst 9 Juli, 2011 Geplaatst 9 Juli, 2011 . Kort samengevat: ZEER TELEURGESTELD OVER HET RIJGEDRAG van onze kia, Warempel, we hebben een nummer 2 Leander; Van Harte http://www.kiaclub.nl/topic/7034-de-auw-gurk/page__p__60650 Quote
Seek123 Geplaatst 9 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 9 Juli, 2011 Kunnen de mannen van dit forum die de contacten hebben met KIA M NL dit probleem (niet spoepel opschakelen en inhouden, bij in ieder geval de SP3 2 liter benzine 5 bak handgeschakeld), dat toch kennelijk ook veel voorkomt en wordt ervaren, wellicht aankaarten in hun reguliere overleg met de importeur? Alvast bedankt voor jullie inzet. Quote
Banneman Geplaatst 9 Juli, 2011 Geplaatst 9 Juli, 2011 Als je het goed beschouwt, is het rijcomfort (nog) niet optimaal. Stuurgedrag, resonantie en schakelen maken daar toch een belangrijk onderdeel vanuit. Gelukkig lijkt het stuurprobleem te zijn opgelost. Ik begrijp de teleurstelling dan ook. Ik ben het ook op dit punt. We leggen toch nog wel wat euris neer voor de SP3. Het forum is natuurlijk ook voor positieve meldingen, maar ook om elkaar te informeren/bevragen over zaken die niet goed zijn. Dat laatste is weer van belang om zo dealers aan te sporen om problemen op te lossen en/of om via de importeur de fabriek daartoe te bewegen. Als we het niet weten van elkaar gebeurt er niets. Ik ben er van overtuigd dat het forum zeker druk heeft gelegd bij de importeur en de Kia technici om het stuurprobleem aan te pakken. Wat betreft het schakelen ervaar ik ook de klachten. Ik heb het voorgelegd aan de dealer en die heeft mij geïnformeerd dat de importeur aangeeft dat om milieueisen gaat en dat het een kwestie is van gedoceerd gas geven. Ik heb diverse kennissen gevraagd die een nieuwe auto van een ander merk hebben, maar die hebben er geen last van. Die andere merken moeten toch ook aan de eisen voldoen! De reactie van Kia NL is wel er afhoudend. Het is volgens mij een onvolkomenheid en dat wordt natuurlijk niet snel erkend. Daarvoor moeten wij zorgen via de meldingen/klachten bij de importeur. Ook nu dus mijn oproep aan iedereen die het herkend: reclameren! Quote
Leander Geplaatst 11 Juli, 2011 Geplaatst 11 Juli, 2011 Ook wij hebben sinds Februari 2011 een 2.0 handgeschakelde Kia Sportage en ook wij ergeren ons aan het inhouden van de motor bij het opschakelen, Echt zeer irritant. Wij zijn dan ook erg teleurgesteld in de Kia Sportage. Je probeert steeds te spelen met de koppeling om er minder last van te hebben,maar je kunt gewoon NIET NORMAAL rijden, vooral in het stadsverkeer. Wanneer je in een situatie zit waarbij je snel weg moet rijden, valt de motor bijna helemaal weg, zeker met nat weer. Ook wij hebben dit al meerdere malen bij de dealer gemeld en bij de klantenservice van KIA (zij doen hier overigens HELEMAAL NIETS MEE), ook heeft onze dealer dit al meerdere malen gemeld bij KIA NL, we weten dat er bij onze dealer meerdere klachten hierover zijn gemeld. Ook komt de tractioncontrol veel te snel in naar onze mening. Kort samengevat: ZEER TELEURGESTELD OVER HET RIJGEDRAG van onze kia, en ook het verbruik wanneer je echt zuinig probeert te rijden komt de kia niet boven de 1 op 11,5 . (haalt bij lange na niet wat ze beloven) Jammer, maar als dit probleem verholpen zou worden door KIA zijn wij verder zeer tevreden over de KIA, hij is gewoon heel mooi! Wij hopen dat Kia snel met een terugroepactie komt. Quote
elmerblues Geplaatst 12 Juli, 2011 Geplaatst 12 Juli, 2011 Ik lees hier alleen problemen over de 2.0. Wat ik bij mijn 1.6 irritant vind is dat het gas zo lang blijft hangen als ik overschakel. Zeker als ik doortrek in toptoeren duurt het bij het overschakelen (gas los) veel te lang voordat deze in toeren terugvalt. Hierdoor draait de motor nog bijv. 2500-3000 toeren als ik het koppelingspedaal laat opkomen. Herkent iemand zich hierin? Quote
kialoog Geplaatst 12 Juli, 2011 Geplaatst 12 Juli, 2011 Ik lees hier alleen problemen over de 2.0. Wat ik bij mijn 1.6 irritant vind is dat het gas zo lang blijft hangen als ik overschakel. Zeker als ik doortrek in toptoeren duurt het bij het overschakelen (gas los) veel te lang voordat deze in toeren terugvalt. Hierdoor draait de motor nog bijv. 2500-3000 toeren als ik het koppelingspedaal laat opkomen. Herkent iemand zich hierin? Nou Elmerblues, ik ga morgen over de 1000 km en mag dus wat hogere toeren gaan maken (weinig km, ja, na 10 weken dat ik hem heb maar dat zit'um in het feit dat hij nou niet erg plezierig reed, het was nou niet zo 'we gaan fijn een stukje rijden" het sturen is wel een heel stuk beter na de update maar over de hele breedte kwa snelheden voel ik het toch nog. Wennen ik weet het niet. Maar ik ga het uit proberen het doortrekken in de toeren en dat hoor je binnenkort. Groet. Quote
Banneman Geplaatst 12 Juli, 2011 Geplaatst 12 Juli, 2011 Nemen we genoegen met de reactie van KIA NL dat het inhouden komt door milieu-eisen? Quote
Seek123 Geplaatst 12 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 12 Juli, 2011 Nee, maar wat wil je doen? Quote
bigwade Geplaatst 12 Juli, 2011 Geplaatst 12 Juli, 2011 Ik lees hier alleen problemen over de 2.0. Wat ik bij mijn 1.6 irritant vind is dat het gas zo lang blijft hangen als ik overschakel. Zeker als ik doortrek in toptoeren duurt het bij het overschakelen (gas los) veel te lang voordat deze in toeren terugvalt. Hierdoor draait de motor nog bijv. 2500-3000 toeren als ik het koppelingspedaal laat opkomen. Herkent iemand zich hierin? Dat was voor mij als automaatrijder de reden afscheid te nemen van mijn SP2 Die had hetzelfde, heeft een beetje te maken met 16 klepper en emissie eisen Ik kon er niet aan wennen en ben voor de automaat gegaan. Prima bak maar ook die heeft rare trekjes vanwege de groene terreur, zoals als een gek naar de 6 en er maar moeilijk uitkomen. Als de 2.0 nou een beetje power had onderin, maar nee dus. Iemand nog een turbosetje in de aanbieding ? Even zonder dollen, ik denk dat vanwege millieu eisen auto's sowieso anders gaan rijden dan vroeger.. Hebben we wellicht mee te leven.. 1 Quote
chrichri Geplaatst 12 Juli, 2011 Geplaatst 12 Juli, 2011 Ik lees hier alleen problemen over de 2.0. Wat ik bij mijn 1.6 irritant vind is dat het gas zo lang blijft hangen als ik overschakel. Zeker als ik doortrek in toptoeren duurt het bij het overschakelen (gas los) veel te lang voordat deze in toeren terugvalt. Hierdoor draait de motor nog bijv. 2500-3000 toeren als ik het koppelingspedaal laat opkomen. Herkent iemand zich hierin? Ik herken me in het feit dat wanneer je niet naar een lagere versnelling gaat(hoger toerental) dat het een tijdje duurt eer hij weer wat op snelheid is gekomen.Wat me dan wel weer opvalt bij een 140km/u op de snelweg is wanneer je dan op het gaspedaal drukt er nog wat kracht over is want dan reageert hij redelijk snel en gaat hij nog als een speer vooruit.Is dan ook wel normaal omdat je rond de 4000(of iets meer) toeren zit. Quote
Banneman Geplaatst 13 Juli, 2011 Geplaatst 13 Juli, 2011 Nee, maar wat wil je doen? Ik overweeg het wat meer onder druk te zetten en juridisch advies (oplossen of compensatie vorderen) in te winnen. Quote
Leander Geplaatst 13 Juli, 2011 Geplaatst 13 Juli, 2011 wij zijn inmiddels terug geweest naar onze dealer, deze heeft weer naar het inhouden gekeken, maar dit helaas niet op kunnen lossen. Zij zijn afhankelijk van KIA NL en zeggen ook te wachten op een terugroepactie met een software-update van KIA vanwege het inhouden. Inmiddels is bij ons wel de hendel aan de bestudersstoel vervangen, de stoel zakte iedere keer naar beneden, dit was bekend bij KIA NL vandaar dat ze gisteren de hendel automatisch vervangen hebben, hopelijk komt KIA nu ook nog over de brug met een software-update, onze dealer meldde dat ze inmiddels veel soortgelijke klachten doorgemaild hebben naar KIA, dus heb je klachten over het inhouden van de motor bij het opschakelen laat dit dan melden door je dealer bij KIA NL. Quote
Seek123 Geplaatst 13 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2011 Ik overweeg het wat meer onder druk te zetten en juridisch advies (oplossen of compensatie vorderen) in te winnen. Super! Doen! Zal echter wel niet gemakkelijk worden, schat ik zo in. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.