Ysie Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Ik ben nu al een week of 2 aktief op dit forum dus is eens tijd om me voor te stellen. Ik kom uit Kluisbergen, Belgie en heb een 2 tal weken terug een Kia evoque 2.0 crdi ,awd met panoramisch dak gekocht. Hoe ik tot Kia kwam is een bizar geval, ik ga het eens heel kort schetsen:-) . Mij keus ging op de eerste plaats uit naar een Ford Kuga. Een collega zei me toen al ga eens bij Kia kijken, ik antwoorde hem koop je een Lada, wetend dat ik met een Mercedes c220 CDI avantgarde rijd van 4 jaar oud. Niet dat ik groots ben maar had gewoon vooroordelen. Op dat moment kende ik geen enkel nieuw model van kia en had een vierkante auto in gedachten met binnen in plastiek, plastiek en nog eens plastiek , dus nee ik wilde niet gaan kijken. Na een paar offertes te gaan vragen kom ik bij een kennis die werkte in een leasingsfirma die juist hoofdverdeler Kia Belgie was. Die zei me ga eens bij Kia gaan kijken mijn antwoord was terug NEE!!!!!!!!!! Toen nam die de telefoon en telefooneerde naar een verkoper van de dichtsbijzijnde Kia verdeler, ik was een beetje boos omdat ik echt niet wilde gaan kijken naar Kia. Ja om deze persoon een plezier te geven heb ik toch maar eens tegen mijn zin gaan kijken. In de garage zag ik hem staan Nieuwe sportage in een witte kleur, MAN wat was dat een mooie wagen:mrgreen: . Na een testrit te doen en alles op een rijtje te zetten, dat is dus een heel mooie prijs, rijd gewoon zalig en 7 jaar onderhoud en Europese reisbijstand heb ik na een week de koop getekent juist voor het salon (10 januari om voor de massa te zijn). Dat was de korte versie. Tot op heden nog geen spijt gehad enkel zoals alle anderen hier is dat wachten HEEEEL MOEILIJK . Quote
elmerblues Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Als iedereen, die van een ander merk komt, zo moeilijk in een Kia te praten is, heeft Kia nog een lastige taak in de toekomst Het laat maar zien hoe moeilijk de vooroordelen van een merk in de hoofden van mensen om te praten is. Ik kom van Audi/BMW en had na het zien en rijden van de nieuwe Sportage geen enkel probleem om te kijken naar een ander merk. Dat is gewoon een prima auto, en daar kijk ik naar. Waar ik geen rekening mee gehouden had was de neerbuigende en soms kleinerende reacties van andere mensen: "EEN KIA???? KIJK JIJ NAAR EEN KIA???? Ben je van je geloof gevallen???" Allemaal vooroordelen, want als ik de auto op internet laat zien vind iedereen het toch wel een machtig mooie bak. Nou moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik de oudere Kia's (Rio, Carnival, Opirus) nooit serieus heb kunnen nemen (en zeker niet qua styling) maar sinds de Cee'd is Kia echt op de goede weg. In ieder geval, veel plezer straks met je Sportage!! Quote
smetjesmee Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 (edited) Als mercedes-, audi- of BMW-rijder laat je je waarschijnlijk niet al te vlug verleiden om bij een ander merk te gaan winkelen h Edited February 5, 2011 by smetjesmee Quote
chrichri Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Dat Kia pas de laatste tijd maar hun modellen aan het vernieuwen is zal er ook wel toe bijdragen dat de interesse voor dit merk minder was.Ik denk dat de nieuwe Sportage hier wel eens verandering zou kunnen in brengen.Iedereen in mijn omgeving kent ondertussen de Sportage via reclame en hij maakt indruk.Ook de zeven jaar garantie kan op veel bijval rekenen. Ik rij nu nog met Toyota en hiervoor was het Mazda.Altijd tevreden geweest van deze Japanse merken.Voor mij is de overstap naar Koreaans dan niet zo groot als sommige andere hier die van een Europees merk overkomen.Op gebied van kwaliteit mag ik zeggen dat de Japanse wagens gerust tegen Europese mogen gezet worden.Ik weet echter niet of dit ook geldt voor Koreaanse.Het design zit nu toch al goed. Normaal zou ik nog twee jaar met mijn Rav4 gereden hebben maar de eerste foto's van de Sportage hadden al iets losgeweekt bij mij.Toen ik er dan Quote
youridevaere Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Je hebt een goede beslissing genomen, the power to surprise. Je zal er zeker geen spijt van hebben, ze noemen KIA niet voor niets de mercedes van de oosten. Quote
bigwade Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 ze noemen KIA niet voor nietsde mercedes van de oosten. Joh, waar haal je die vandaan ????? Quote
elmerblues Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 (edited) Je hebt een goede beslissing genomen, the power to surprise.Je zal er zeker geen spijt van hebben, ze noemen KIA niet voor niets de mercedes van de oosten. Ze noemen Honda wel eens de japanse BMW, maar deze kende ik nog niet. Toch kan ik die mercedes opmerking wel voorstellen als ik de Kia Opirus zie, of bedoelde je dat niet :mrgreen: Edited February 5, 2011 by elmerblues Quote
Sage2011evoque Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 ik ben een andere Belg hier opt forum sinds een week of 2 kom evenals als Ysie uit Kluisbergen maar woon nu in Ronse? Mijn vorige wagen was (is) een audi A4 break, na het zien van de reclame van de nieuwe sportage ben ik naar de garage gaan zien, was onmiddellijk verkocht? Heb dan direct de 1.7crdi Evoque besteld met panoramisch dak in het Sirius Silver? Maar moet nu nog 4maand wachten? Quote
Manofbelgium Posted February 16, 2011 Posted February 16, 2011 Ben ook belg en heb net voor nieuwjaar mijnsportage 1.7CRDI evogue met open dak en sensoren vooraan besteld en op 5januari reeds gaan afhalen (was in stock). Mijn vorige was een saab 9.5 2.3turbo. Wat ik niet lees is datde sportage zo goed scoort inzake veiligheid, met name euro NCAP alsook bij de amerikaaanse IIHS ook de ROLL over test nu ok is (de vorige sportage was de slechtste van de klas). Voor mij komt eerst veiligheid, dan model en dan prijs en de 7 jaar garantie. Over de 7 jaar garantie lees ik hier veel, maar niks over de goede crashtest die hij aflegt en dit is even belangrijk. het is net hier dat KIA het meeste vooruitgang boekt. Quote
Recommended Posts