Jump to content

Voorstellen Zoals Het Hoort ( Met Foto's)

edjo

Recommended Posts

Hoi kia-mensen.

Ik ben gael, 29 jaar, afkomstig uit het Gentse. Ik heb vorige week een kia sportage phoenix silver gekocht die ik aanstaande donderdag mag ophalen. Ik vermoed dat ik 1 van de laatste beschikbare stockwagens heb kunnen bemachtigen. Een wachttijd van 4 a 6 maanden zag ik helemaal niet zitten.

Ik kijk er in ieder geval erg naar uit.

Doe ik. Ik had de kia importeur per mail gecontacteerd om de beschikbare evogue- versies van de sportage te lokaliseren.

Bleek dat vele garages die op de lijst stonden, de wagens reeds verkocht hadden, dus voel ik heel 'lucky' dat ik er nog 1 heb kunnen bemachtigen.

Momenteel rijd ik met een mini cooper diesel, van amper 3j oud! Deze rijdt geweldig, maar wilde iets groter. De mini blijft evenwel ook in mijn bezit, zo heb ik een wagen om te scheuren, en 1 om comfortabel te rijden.

Heb een 1.7 crdi, evogue versie met schuifdak. Ik hoop dat ie niet ondergemotoriseerd voelt.

Heb er nochtans een kort testritje mee gedaan, maar dat was onder begeleiding en daar was geen snelwegrijden niet mogelijk. Of mijn korte testrit aan 60 km/u dat amper 10 min heeft geduurd voldoende was om een correcte beoordeling te maken valt nog af te wachten.

Ah ja, voor de geinteresseerden,

2 weken gelen hadden ze nog een black pearl staan bij garage julien te gent, ik dacht een 2.0 diesel, wie weet staat die er nog.

Edited by edjo

Heb een 1.7 crdi, evogue versie met schuifdak. Ik hoop dat ie niet ondergemotoriseerd voelt..

Maak je geen zorgen. De 1.7 is zeker niet ondergemotoriseerd. Hij rijdt heel aangenaam en heeft voldoende kracht. Verwacht niet dat hij de kasseien uit de grond sleurt, maar wees zeker niet bezorgd.

Heb er nochtans een kort testritje mee gedaan, maar dat was onder begeleiding en daar was geen snelwegrijden niet mogelijk

Da's wel h

• 2 weeks later...

wel de wagen rijdt Prima !

Zoals ik eerder vertelde heb ik ook een mini cooper D.

Met de Sportage is het zo relaxed rijden. Comfortabele zetels, hoogte, grootte. De mini is leuk om te gaan racen en nerveus te rijden maar niet om comfortabel te reizen.

Ik dacht van bij het begin aan om de sportage te laten chiptunen, maar na een week rijden vind ik dat echt niet meer nodig.

Ik zou mijn sportage niet meer willen ruilen. :wink: en zoals vermeld door anderen, word ik ook vaak bekeken op straat, zelfs door de audi's en BMW's maar vooral door de quashquai's en kuga's :wink:.

Als ik dan toch een aantal minpunten moet opnoemen :

- de knop om de 4 pinkers te laten branden staat verkeerd. Ik heb de evogue-uitvoering, dus met achteruitrijcamera + navigatie, bluetooth. En als je de navigatie wil bedinen op het scherm dan druk ik vaak onopzettelijk met mijn handpalm op de knop. Ik denk dat de knop eerder boven de navigatie had moeten zitten.

- ander minpuntje : ik verheugde me zo op de brillendrager. Jammer genoeg is de brillendrager te klein voor mijn 'hedendaagse en dure ' zonnebril.

- de spraakherkenning is voorlopig nog niet in het Nederlands beschikbaar. Of heb ik het mis .

- Ipod-bediening is ook maar zozo. Als ik een artiest wil zoeken die met een "z" begint, moet ik helemaal mijn artiestenlijst doorlopen.

- Ik mis mijn digitale snelheidsmeter van de mini en een degelijke leesbare klok op de snelheidsmeter.

Maar deze minpuntjes zijn echt verwaarloosbaar; Het is eerder muggeziften over kleine details want de Kia is echt top.

Oh ja, de key-less entry is zo een meerwaarde.

Wel twijfel ik nog over het al dan niet laten plaatsen van de zij-opstap (side bars) niet de strips. Wat zouden jullie doen ?

Wel twijfel ik nog over het al dan niet laten plaatsen van de zij-opstap (side bars) niet de strips. Wat zouden jullie doen ?

Ik zie ze wel zitten in de uitvoering met de dubbele rij zwarte nopjes (staan hier op het forum: http://www.kiaclub.nl/topic/5267-accessoires-voor-de-nieuwe-sportage/)

Heb reeds aan mijn dealer gevraagd of hij ze kon krijgen (Aldor Automotive die ze verdeelt zei van wel) maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

Edited by smetjesmee

Het gaat bij die dingen hoofdzakelijk om het optisch effect. In de praktijk gebruik je ze eigenlijk niet om makkelijker in de Sportage te kunnen stappen (is mijn ervaring bij een demo auto).

Het gaat bij die dingen hoofdzakelijk om het optisch effect. In de praktijk gebruik je ze eigenlijk niet om makkelijker in de Sportage te kunnen stappen (is mijn ervaring bij een demo auto).

Ik kan maar 1 ding zeggen : NICE :clap:

Met de Sportage is het zo relaxed rijden. Comfortabele zetels, hoogte, grootte. De mini is leuk om te gaan racen en nerveus te rijden maar niet om comfortabel te reizen.

Ik dacht van bij het begin aan om de sportage te laten chiptunen, maar na een week rijden vind ik dat echt niet meer nodig.

Ik zou mijn sportage niet meer willen ruilen. :wink: en zoals vermeld door anderen, word ik ook vaak bekeken op straat, zelfs door de audi's en BMW's maar vooral door de quashquai's en kuga's :wink:.

- de knop om de 4 pinkers te laten branden staat verkeerd. Ik heb de evogue-uitvoering, dus met achteruitrijcamera + navigatie, bluetooth. En als je de navigatie wil bedinen op het scherm dan druk

Ik wil niet onbeleefd overkomen en ik heb echt geGoogled, maar...wat zijn pinkers? Kan ik mij hier verheugen op een nieuwe gadget?Sorry, gevonden. Heeft iets met bochten te maken.

Edited by sliams

Ik wil niet onbeleefd overkomen en ik heb echt geGoogled, maar...wat zijn pinkers? Kan ik mij hier verheugen op een nieuwe gadget?Sorry, gevonden. Heeft iets met bochten te maken.

Als ik me niet vergis dan zijn dit de knipperlichten en ja dat heeft idd iets met bochten te maken en is geen optiegadget ;)

- de knop om de 4 pinkers te laten branden staat verkeerd. Ik heb de evogue-uitvoering, dus met achteruitrijcamera + navigatie, bluetooth. En als je de navigatie wil bedinen op het scherm dan druk ik vaak onopzettelijk met mijn handpalm op de knop. Ik denk dat de knop eerder boven de navigatie had moeten zitten.

- ander minpuntje : ik verheugde me zo op de brillendrager. Jammer genoeg is de brillendrager te klein voor mijn 'hedendaagse en dure ' zonnebril.

- de spraakherkenning is voorlopig nog niet in het Nederlands beschikbaar. Of heb ik het mis .

- Ipod-bediening is ook maar zozo. Als ik een artiest wil zoeken die met een "z" begint, moet ik helemaal mijn artiestenlijst doorlopen.

- Ik mis mijn digitale snelheidsmeter van de mini en een degelijke leesbare klok op de snelheidsmeter.

Maar deze minpuntjes zijn echt verwaarloosbaar; Het is eerder muggeziften over kleine details want de Kia is echt top.

Oh ja, de key-less entry is zo een meerwaarde.

Ik neem ze zo goed als zeker wel.

Vind het erg mooi staan.

Ik had ze gezien op de foto's van POWERBOOT (ook lid van dit forum)

groetjes John

toekomstig KIA rijder uit Nederland (helaas nog wel een hele tijd wachten.