Jump to content

Heeft hard rijden zin (al is het heel erg leuk)


bigwade

Recommended Posts

Heeft hard rijden zin ?

Afgezien van het even afreageren en lekker gassen, schiet dat nou echt op ?

Was er even mee bezig vanwege verbruik auto;-)

Gaan we:

Bij gemiddelde snelheid zou onderstaande tabel moeten kloppen:

90km/h afstand 50km = 33,3min

100 km/h afstand 50km = 30min

120 km/h afstand 50km = 25min

140 km/h afstand 50km = 21,4 min

180 km/h afstand 50km = 16,7 min

90km/h afstand 100km = 66,6min

100 km/h afstand 100km = 60min

120 km/h afstand 100km = 50min

140 km/h afstand 100km = 42,9min

180 km/h afstand 100km = 33,3min

90km/h afstand 500km = 333min/5,5uur

100 km/h afstand 500km = 300min/5 uur

120 km/h afstand 500km = 250min/4,17 uur

140 km/h afstand 500km = 214,3min/3,57 uur

180 km/h afstand 500km = 166,7min/2,77 uur

NB GEMIDDELDE snelweg snelheden

Link to comment
Share on other sites


Sinds ik mijn automaat heb rij ik ook automatish rustiger dan in mijn vorige TDI.

En ik heb nog nooit mijn bestemming te laat berijkt...

Ook nooit eerder van huis gegaan.

En het rijd zoooooo lekker, muziekje aan, lekker warm, neus peuteren, en genieten.

Link to comment
Share on other sites


Heeft hard rijden zin? Afgezien van het even afreageren en lekker gassen, schiet dat nou echt op? Was er even mee bezig vanwege verbruik auto;-)

Ik denk wel dat er een kern van waarheid in jouw verhaal zit. Wat ik ook heb gemerkt tijdens lange vakantieritten is dat je vaak dezelfde mensen weer op de parkeerplaatsen langs de route tegenkomt. Zij hebben blijkbaar hetzelfde (vakantie)ritme. Daarnaast is het verhaal van die trucker heel herkenbaar. Ook ik maak weleens mee dat iemand mij met hoge snelheid voorbij jakkert (het komt voor!), om hem dan een (paar) uur later ergens bij een stoplicht of rotonde tegen te komen.

En het rijd zoooooo lekker, muziekje aan, lekker warm, neus peuteren, en genieten.

Hele kanalen worden er ongegeneerd gegraven bij het stoplicht.......!:?

Link to comment
Share on other sites


Ik heb de laatste jaren in een Panda duologic gereden, maar man, wat was dat een genot om mee te scheuren. Ik kan mij niet voorstellen dat ik met een lekkere automaat rustiger zal gaan 'sturen'.

Wat betreft dat hardrijden naar ons vakantieadres bigwade, wij zullen wel moeten. Die vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk een oude melkfles tussen zijn benen staan, maar wanneer ik dat ook zou doen dan krijg ik zeker weten commentaar van de rest van de crew.

Link to comment
Share on other sites


Ik heb de laatste jaren in een Panda duologic gereden, maar man, wat was dat een genot om mee te scheuren. Ik kan mij niet voorstellen dat ik met een lekkere automaat rustiger zal gaan 'sturen'.

Toch wel......

Wat betreft dat hardrijden naar ons vakantieadres bigwade, wij zullen wel moeten. Die vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk een oude melkfles tussen zijn benen staan, maar wanneer ik dat ook zou doen dan krijg ik zeker weten commentaar van de rest van de crew.

Ach ik kan het aardig ophouden hoor :wink:

Maar eh, vanuit Utrecht heb je heel Nederland in 2 uur

Groningen, Vlissingen, Maastricht etc.

max 180-200km, dus waar gaat het dan over w.b. snelheids winst met "hardrijden".......

Vakantie ritten zijn incidenteel. (denk ik)

Als zelfbetaler (dus geen tankpas van de baas) maakt het w.b. brandstof-kosten nogal uit.

Dat was ook even de insteek.

Ik blijf daarnaast "gummen" ook wel eens lekker vinden hoor :wink:

Link to comment
Share on other sites


Hardrijden in Nederland is sowieso een probleem. Over het algemeen zitten wij met 5 miljoen collega autorijders in dat ene uurtje 's morgens en dat ene uurtje 's middags samen op de baan.

Gisteravond 'even' op en neer naar Heerenveen. Dan heb je in de polder en Friesland nog wel even de ruimte om TomTom telkens te horen 'klagen'.:wink:

Link to comment
Share on other sites


Hardrijden in Nederland is sowieso een probleem. Over het algemeen zitten wij met 5 miljoen collega autorijders in dat ene uurtje 's morgens en dat ene uurtje 's middags samen op de baan.

Was dat maar zo, het is inmiddels niet meer dat ene uurtje, maar de hele dag door, ECHT!

Ben echt al blij dat ik de 100

Link to comment
Share on other sites


Ik heb in NL in mijn topjaren 80K per jaar gereden en hier maakt het m.i. niet zo veel uit als je wat harder rijdt. De afstanden zijn hier gewoon te kort en het wegennet te druk.

Het enige land waar je wel winst kunt boeken (uit ervaring) is als je via Duitsland (wel voldoende afstand rijden) naar een vakantiebestemming rijdt. Van NL (mijn huis) tot de grens in Oostenrijk heb ik in het verleden al eens gedaan in 5,5 uur met een gemiddelde snelheid van iets van 126 km/h. En dan moet je redelijk planken.

Maar nogmaals, in NL maakt het door de relatief korte afstanden erg weinig uit. De winst is hier minuten en niet veel meer. En ja, de kick van het planken heb ik ook nog, maar dan ga ik wel naar de Duitse Autobahn.

En mijn Cee'd 1.4 SW is gewoon meer een family car dan een racemonster.

Link to comment
Share on other sites


Sinds ik mijn Cee'd heb rijd ik bijna alleen nog maar 100 km/uur op de snelweg. Vindt het heerlijk met een goed stukje muziek en dan kom ik er ook wel. Ook ik heb ondervonden dat het tijdsverlies minimaal is en ook het verbruik. Laatste meting via tankbonnen 1ltr/14,09 km gereden Volgens de BC 1 ltr/14,9 km. zit dus maar een klein verschil in.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...