Jump to content

Forum animo

Guest V-zesje

Ik vind dit forum saai en slecht bezocht  

77 members have voted

1. 1. Ik vind dit forum saai en slecht bezocht

• Klopt! helemaal mee eens
    • Gaat wel
    • Helemaal zo slecht nog niet

Recommended Posts

Guest V-zesje

Het animo op dit forum is wel bijzonder laag.

Opheffen en terug naar de kia fan community wellicht?

Moet dit eens vergelijken met het Duitse Sorento forum, dat leeft!

Iemand een idee om het hier wat levendiger te krijgen??

Ben het gedeeltelijk met je eens, het is hier een heel stuk rustiger als in Duitsland. Maar hier hebben we veel minder leden, er moet nog een heel stuk ge groeid worden, en misschien hebben de huidige leden geen problemen met de auto's. Misschien kan je een onderwerp beginnen, en dan bedoel ik niet zoiets waar je nu mee begonnen bent, maar misschien heb je iets leuks meegemaakt. De kerstboom gehaalt en op het dak vast gebonden, ik noem maar wat. Een forum wordt leuk door de gebruikers, als we allemaal achterover gaan zitten.... tja! Ik wacht met spanning op je verhaal! :lol:

• 2 months later...
Ben het gedeeltelijk met je eens, het is hier een heel stuk rustiger als in Duitsland. Maar hier hebben we veel minder leden, er moet nog een heel stuk ge groeid worden,

Drempel is blijbaar te hoog voor een aantal mensen. navigatie minder direct en informatie te ver weggestopt.

Wel jammer want deze site en forum is wel heel kunstig in elkaar gezet en deze matige animo verdienen ze niet !

Aad,

Ik denk dat de drempel om op een forum te surfen hier te hoog is. In Duitsland gaat dit inderdaad veel makelijker.

We doen er van alles aan om de website met forum onder de aandacht te brengen. Diverse links (19 stuks) zijn momenteel gekoppeld aan diverse auto- of clubsite's.

Kia Nederland zou op hun website ook een link plaatsen, maar hebben dit nog niet uitgevoerd.

Verder zijn we bezig met het maken van een flyer, welke bij de dealers komt te liggen.

We zullen aan nieuwe info meer aandacht besteden, zodat deze meer opvalt. Volgens mij waren we daar al mee bezig. We willen er geen rommelig geheel van maken, zoals je bij sommige website's ziet.

Kia Nederland geeft toch zo'n blad uit VIAKIA geheten, misschien een keer en klein stukje schrijven over het bestaan van dit forum.

Ik heb begrepen dat dit bij elke Kia rijder op de deurmat valt, bereik je wel in 1 klap de doelgroep.

Of bestaat dit blad niet meer?? Zelf heb ik een uitgave van mei 2004.

Philip

:D Ik ben heel blij met de Sorento hoor! Iedere morgen stap ik weer vrolijk in mijn mooie SORENTO. Er zijn in het begin best wel eens wat problemen mee geweest, maar dat heb je met alle auto's. Als je om je heen kijkt, hebben alle auto's problemen, ook de bekende merken uit Duitsland. Denk dat Kia ook nog een beetje moet wennen aan de aantalen die verkocht zijn. Dit heeft natuurlijk ook invloed op de service achteraf. Maar als we een jaartje verder zijn, heeft Kia dit wel opgelost (bijgewerkt).

Guest edwin

je moet is een mercedes automaat nemen. deze heeft vaker in de garage gestaan dan dat er mee gereden is prijs kwaliteit verhouding is helemaal zoek dan maar lekker warm in je sorento met het raam op een kiertje.

• 4 weeks later...

Nee, dan moet je in een Ford Mondeo rijden. Vanaf de dag dat ik dat kreng kreeg kon ik weer terug naar de garage om twee serieuze storingen te laten oplossen. Drie jaar mee gereden met zoveel ellende, daar is dit forum met 100TB aan dataruimte te klein voor om te vullen.

Die Mondeo was zelfs gestolen en tot overmaat van ramp kwam hij een dag voor de vervaldatum boven water, voordat de verzekering hem als "afgeschreven" had verklaard. Kon ik weer verder rijden met dat takke ding. Wat een hel! En dan die garages...zucht. Laat maar, en ja, ik ben gefrustreerd. Wat een genot.. ik rij geen Ford meer.

• 4 months later...
Guest Two Plugs

Tja...

Vergeet niet dat er in Duitsland een apparte Sorento club is. Waar ik in Nederland ook naar heb gezocht...

Ff een bommetje leggen.

Heb deze club nu n?t ontdekt, evenals dit Forum. Heb me overigens ook voor een lidmaatschap geregistreerd.

Persoonlijk - niet ten nadele van de overige Kia producten, absoluut niet! - voelde ik me niet geroepen om lid te worden van een algemene Kia club, maar meer voor een Sorento club. Is denk ik toch een h??l andere doelgroep als de gemiddelde Kia rijder...?

Ik voel me persoonlijk meer geassocieerd met een Sportage-; of mede-Sorento rijder als met een Rio- of Carens rijder...

Heb de ledenlijst eens bekeken... die wordt toch bijna voor 100% 'gedomineerd' door Kia 4WD rijders.

Misschien is het de moeite waard om toch eens aan een soort 'subclub' te denken die meer richting de 4WD modellen van Kia gaat ipv een 'algemene' Kia Club.

@ Prospes: snap die ontevredenheid niet. Als er een merk is die goede garantievoorwaarden heeft, is het Kia wel. Licht het misschien aan je eigen Kia dealer? Of misschien aan jezelf en de wijze waarop je je spullen gebruikt...? Mijn dealer heeft ook zo'n klant die z'n Sorento na nog geen twee jaar kompleet in de stront heeft gereden. Je zou in dat laatste geval nog altijd een Toyota kunnen overwegen... :lol:

Of vloek ik nu in de kerk?

Two Plugs,

Bedoel je lid van de site of van de club ?

De reden waarom wij (nog) geen lid zijn geworden van deze "algemene" KIA Club is het feit dat ze ons nog niet hebben kunnen overtuigen van het algemene. Zie ook de vraag van Tazteam (wel lid) in het topic over het 3e KIA event.

Als 4x4 rijder ben je zowel bij het forum als de club aan het goede adres.

Als niet 4x4 rijder ben je bij het forum ook aan het goede adres, wat betreft de club moet je zelf oordelen.

Scorpioshuma

Guest Two Plugs
Two Plugs,

Bedoel je lid van de site of van de club ?

De reden waarom wij (nog) geen lid zijn geworden van deze "algemene" KIA Club is het feit dat ze ons nog niet hebben kunnen overtuigen van het algemene. Zie ook de vraag van Tazteam (wel lid) in het topic over het 3e KIA event.

Als 4x4 rijder ben je zowel bij het forum als de club aan het goede adres.

Als niet 4x4 rijder ben je bij het forum ook aan het goede adres, wat betreft de club moet je zelf oordelen.

Scorpioshuma

Tnx, bedoel beide.

Heb me w?l ingeschreven als lid, en zie de eerstvolgende activiteit wel tegemoet. Daarna zie ik wel of ik lid blijf of niet. 18 September moet ik verstek laten gaan, helaas.

Maar ik nodig jullie graag eens uit voor een leuke rit noordelijk van de grote rivieren!

Ik denk dat de kia club en dit forum twee afzonderlijke dingen zijn. De vraag is of er iets aan dit forum moet gebeuren zodat er meer mensen actief deelnemen aan dit forum.

Ongeacht of in duitsland meer leden in het forum zijn dan in dit forum. Het blijft een beetje achter op dat van duitsland. Zelf ben ik vrij actief in het duitse forum. Het leuke aan dat forum is, dat er helemaal geen club achter zit. Als men vindt dat er weer eens iets georganiseerd moet worden, staat iemand op, en organiseert dat, zonder dat hiervoor een club nodig is.

Met andere woorden, een forum kan dus ook zonder club, leuk en aardig zijn.

Ook in dit forum zie ik dat bijna altijd de zelfde personen schrijven (dit is niet anders dan in Duitsland). Ik denk dat dit forum meer te bieden zou hebben als er meer onderwerpen aangesneden zouden worden. Bijvoorbeeld de ervaringen die we allemaal hebben met onze Kia, ongeacht of het een Sorento, Rio of Picanto is. Heb je iets over een Kia op internet gezien, laat het dan in dit forum weten.

Als ik dit forum met dat van duitsland ga vergelijken, is met name de snelheid van vraag en antwoord een groot verschil. Als je in dit forum een vraag stelt, of een opmerking plaatst, mag je blij zijn dat je dezelfde week nog een antwoord krijgt. Op het duitse forum is dit binnen een dag, sterker nog, meestal binnen 5 minuten heb je al een antwoord (positief of negatief).

In Duitsland leeft het forum meer dan hier. Wellicht heeft het ook te maken dat een gemiddelde Duitser meer om zijn auto geeft, dan de gemiddelde Nederlander.

Ik hoop echt dat dit nederlandse forum nu eens echt van de grond komt. Laten we er allemaal iets aan doen !

Guest Two Plugs
Ik denk dat de kia club en dit forum twee afzonderlijke dingen zijn. De vraag is of er iets aan dit forum moet gebeuren zodat er meer mensen actief deelnemen aan dit forum.

Ongeacht of in duitsland meer leden in het forum zijn dan in dit forum. Het blijft een beetje achter op dat van duitsland. Zelf ben ik vrij actief in het duitse forum. Het leuke aan dat forum is, dat er helemaal geen club achter zit. Als men vindt dat er weer eens iets georganiseerd moet worden, staat iemand op, en organiseert dat, zonder dat hiervoor een club nodig is.

Met andere woorden, een forum kan dus ook zonder club, leuk en aardig zijn.

Ook in dit forum zie ik dat bijna altijd de zelfde personen schrijven (dit is niet anders dan in Duitsland). Ik denk dat dit forum meer te bieden zou hebben als er meer onderwerpen aangesneden zouden worden. Bijvoorbeeld de ervaringen die we allemaal hebben met onze Kia, ongeacht of het een Sorento, Rio of Picanto is. Heb je iets over een Kia op internet gezien, laat het dan in dit forum weten.

Als ik dit forum met dat van duitsland ga vergelijken, is met name de snelheid van vraag en antwoord een groot verschil. Als je in dit forum een vraag stelt, of een opmerking plaatst, mag je blij zijn dat je dezelfde week nog een antwoord krijgt. Op het duitse forum is dit binnen een dag, sterker nog, meestal binnen 5 minuten heb je al een antwoord (positief of negatief).

In Duitsland leeft het forum meer dan hier. Wellicht heeft het ook te maken dat een gemiddelde Duitser meer om zijn auto geeft, dan de gemiddelde Nederlander.

Ik hoop echt dat dit nederlandse forum nu eens echt van de grond komt. Laten we er allemaal iets aan doen !

Ik deel je mening, xurf4xs!

Ik ben zelf administrator op een internationaal forum en moderator op een merktype forum van een grote Nederlandse club. Dit is een behoorlijk actief forum, waar overigens dus wel een club achter staat. Daarnaast ben ik eveneens actief op een Duits forum (geen Sorento forum overigens). Dit forum is ook erg actief en hier staat g??n club achter, vergelijkbaar dus met het Duitse Sorento forum.

Dat Nederlanders in principe minder ge?nteresseerd zijn in een Forum denk ik niet. Het ligt (zoals hiervoor ook door andere gebruikers aangegeven) meer aan de bekendheid van het forum.

Ik zit sinds gisteravond op dit forum en als ik zie hoeveel er al gereageerd wordt, nu, dan scoort dit forum zeker niet zo slecht...

Wat uiteraard een compliment is voor zowel het Admin / Moderator team als de gebruikers zelf!

Overigens kijk ik alleen op het Sorento gedeelte, simpel omdat de overige producten van Kia mij niet kunnen boeien of interesseren.

• Administrators

ik heb al eens iets aangehaald mbt het type forum wat hier gebruikt wordt. Misschien is het leuk om eens te kijken of een uitgebreider forum met meer opties (foto's etc) wellicht meer gaat leven dan dit forum tot nu toe doet..... :roll:

Guest Two Plugs
ik heb al eens iets aangehaald mbt het type forum wat hier gebruikt wordt. Misschien is het leuk om eens te kijken of een uitgebreider forum met meer opties (foto's etc) wellicht meer gaat leven dan dit forum tot nu toe doet..... :roll:

Vind de opzet zo slecht nog niet...

Maar voorbeelden hoe het ook zou kunnen:

http://57777.rapidforum.com/

http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/YaBB/YaBB.pl

Groeten,

• Administrators

Vind de opzet zo slecht nog niet...

Maar voorbeelden hoe het ook zou kunnen:

http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/YaBB/YaBB.pl

Even ter info dit: This version, SP 1.4, fixes one high-level security risk and adds session protection to greatly increase forum security. There are also several bugs fixed, two of which are considered high priority.

zag dat je yabb forum een updateje nodig heeft :-) even toepassen maar :)

verder denk ik dat http://www.kia-forums.com/ een hele mooie layout heeft en veel functies voor mensen om hun eigen plaatjes etc achter te laten. wat vindt je van dat forum?

• Administrators
@ Jheroen,

Lijkt me een prima voorbeeld hoe het ook zou kunnen!

Groet,

Bernard

ja lijkt me leuk om daar eens mee te stoeien voor deze club, die software heb ik al en wie weet trekt het meer mensen. kijk bv op die site eens onder 'garage' daar staan allerlei foto's van Kia 's echt leuk om doorheen te ploegen.

Guest Two Plugs

@ Jheroen,

Vraag is alleen... is dit forum nu onderdeel van de club of een op zich staand iets waarvoor de club de faciliteiten beschikbaar stelt...?

Ik denk dat we hoe dan ook de reactie van de hier actieve bestuursleden moeten afwachten.

Zoals gesteld, ik vind dit forum zo slecht nog niet, maar als je iets kunt verbeteren... Dat doen we immers ook aan onze auto's?

(Zie topic Koni, banden, tuning, etc. etc.... :lol: )

Dat met die 'bugjes' heb ik inmiddels doorgesluisd aan mijn collega admin.

Is me nog nooit opgevallen, waarschijnlijk omdat ik een geregistreerde gebruiker ben... Tnx voor de tip!

• Administrators

misschien is het ook zo dat mensen accessoires hier te duur vinden en daarom wat minder interessant om foto's etc van de wagens aan anderen te tonen? ik heb geen idee.....

kia forums .com vindt ik wel een forum waar je een tijd kan rondkijken naar wat er allemaal mogelijk is en hoe wijzigingen eruit zien etc. hier ben je vrij snel uitgekeken..... vind je niet?

Guest Two Plugs
misschien is het ook zo dat mensen acessoires hier te duur vinden en daarom wat minder interessant om foto's etc van de wagens aan anderen te tonen? ik heb geen idee.....

kia forums .com vindt ik wel een forum waar je een tijd kan rondkijken naar wat er allemaal mogelijk is en hoe wijzigingen eruit zien etc. hier ben je vrij snel uitgekeken..... vind je niet?

Het probleem ligt ook in het feit dat het hier erg moeilijk is om foto's te plaatsen, tenzij je zelf over een webserver / webspace beschikt waar je foto's kunt plaatsen (en kunt doorlinken naar dit forum). Is normaal gesproken best wel ingewikkeld als je er niet dagelijks mee werkt...

Het bestuur of de admins zouden kunnen overwegen om hiervoor een 'Yahoo' of MSN groep te openen, speciaal voor de foto's. Zo hebben we het ook opgelost bij dat YABB forum (die met die bugs... :lol: ).

Ik zal proberen om vandaag ff wat fotootjes te scoren van mijn eigen bolide, dan zal ik die vanavond proberen te posten. We zouden hierover het contact van het bestuur kunnen afwachten, of zelf het initiatief nemen en ons voorstel aan het bestuur lanceren...

Pee-Esje: heb onder http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=300 ff getracht twee fotootjes te plaatsen (crashtest, niets schokkends...). Het wil dus wel... :cool:

• Administrators

nu ik beschik over de kennis en de faciliteiten om zoiets te regelen. ik denk dat de forum en club beheerders ook wel over deze zaken kunnen beschikken want dit forum draait ook op een sql database. het enige is of versatel voldoende traffic en ruimte heeft voor de club om zoveel foto's te kunnen uploaden en vooral te kunnen laten zien want dat kost traffic

maar die kia forums.com is echt leuk hoor veel info veel foto's en veel opties!

Jongens, wat een ophef allemaal.

Plaats eerst eens wat foto's op bv het dagboek oid.

Laat zien wat je aan je auto hebt gedaan, en als dat op de rails staat...............een ander soort forum.

Je trekt echt niet meer bezoekers door een ander forum of foto's te plaatsen, want foto's kan je ook hier gewoon plaatsen.

En alleen maar voor een andere lay-out........zonde van de tijd.

Maar dat is mijn visie.

Philip