Guest ScuBart Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Ik rijd nu een paar maanden in een Sorento Ex van 2003 en ik moet zeggen dat het me allemaal prima bevalt muv het verbruik. Ik ben helemaal geen woeste rijder maar met een verbruik van misschien net 1 op 11......soms verlang ik terug naar mijn Passat Station. Doen jullie het beter? Quote
Kia Fan Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Vind je dat slecht voor een auto van bijna 2000 kg?? Vergelijk maar eens met andere auto's in dit segment en dan zie je dan 1:11 helemaal niet zo verkeerd is. Een sorento is een heel andere auto dan een passat. En dan niet alleen in het uiterlijk...... Quote
Pugnator Fortis Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Wij redden, gemiddel 1 op 10, met de diesel, en dat is combi stads verbruik snelweg. Merk wel als we Ulimate of V power tanken, dat na 2 tankbeurten de auto stukje stiller maar vooral zuiniger loopt, we hebben stukken op de snelweg cruisecontrol bijna 130 en loopt die 1:13, en bij normale diesel. 1:12/1:12,5. maar zodra je trapt en boven de 130 rijdt, zakt het verbruik drastisch en is dus niet aan te raden, 1:9 geen uitzondering als je constant 140 rijdt. Quote
Guest schoenmakertje Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 ligt ook aan waar je de kilometers rijdt, met mijn nog huidige peugeot rij ik in de stad 1:6,9!! en dat is een 1,6 benzine...(wel aut) Quote
Rio-man Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 1 op 11 is bijzonder goed voor een auto van dit gewicht hoor, zeker als je bedenkt dat enkele Picanto's slechter hebben gescoort.. Quote
Tazteam Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 1 op 11 is bijzonder goed voor een auto van dit gewicht hoor, zeker als je bedenkt dat enkele Picanto's slechter hebben gescoort.. Wij dus Quote
Guest Two Plugs Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 1 op 11 is bijzonder goed voor een auto van dit gewicht hoor, zeker als je bedenkt dat enkele Picanto's slechter hebben gescoort.. Wij dus Hey Philip, Niets om voor te schamen toch, zo'n gespierde rechtervoet... Kan bij het sporten ook nog es van past komen! Quote
Guest schoenmakertje Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 ik heb nu het eerste tankje van mijn leen-sorento opgereden, oud type 3,5 LPG gelukkig! ik kwam op een verbruik van 1:5,7....... en dat is eigelijk alleen snelweg, met zo'n 140-150 km/u (ik hoop dat ze in belgie niet flitsen...) wel veel windgeruis trouwens!!!! Frans Quote
willem1 Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Vergelijk eens appels met appels en peren met peren...... Iedereen die in een auto rijdt met een gewicht van ca. 2 ton zoals de Sorento & matige CW-waarde moet bedenken dat de benodigde energie uitgedrukt in brandstof om een voertuig te verplaatsen niet echt weinig kan zijn..... Theoretisch schommelt het gebruik van een dieseluitvoering tussen 7.9l/100km (1l/12.7km) cq. 8.6/100km (1l/11.6km). Dat wordt echter altijd gemeten met constante snelheid over honderden kms. op een circuit onder ideale (klimatologische) omstandigheden en enigermate geprepareerde auto (bandenspanning, gemiddeld gewicht enz). De mijne doet zo gemiddeld ca. 10.5l/100km (1l/9.5km) en dat is voor een automaat (gebruikt altijd meer) niet slecht. Het ligt natuurlijk ook aan hoe zwaar je voet is...... maar met enige discipline en gebruik van cruise control moet een redelijk gebruik mogelijk zijn. Zodra Schumacher echter de kop opsteekt en er ook een stevig gewicht aan de Sorento wordt gekoppeld, ja dan wordt het allemaal anders. Logisch....! Anderzijds is het ook wel eens leuk om de verbaasde gezichten te zien wanneer je bij optrekken heeeeel snel weg kan zijn (dan wordt het wel 14l/100km, 1l/7km). Tja...! Quote
Guest janoeska Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 Ik lees het goed, Frans rijdt in een Sorento! Ja en als je nu wat ehh duur rijdt, moet je maar denken dat je straks met de 3.3 v6 iets zuiniger gaat rijden hahaha Maar uiteindelijk redelijk opgelost door de desbetreffende dealer...? Toevallig nog een zwarte ook? En nu wachten op de echte leverings datum april/mei. Word vervolgd! Janoes Quote
Guest schoenmakertje Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 nee, 't is een grijze.....en oud model, zou al een nieuwe zijn...maar toch, ik rij 2 maanden voor nix, behalve brandstof dan, en 't rijdt best lekker hoor, vooral op de snelweg in de stad hobbelt het allemaal een beetje. 't wordt dus allemaal beter zometeen, sneller, zuiniger, luxer, veiliger!!!!! maar ik ben nu wel heel hard aan 't denken of ik er toch geen gas FX laat inzetten, zit nu op een verbruik van 1:4,7!!!!!!!!!!!!!!!!!!bah bah....290km gereden, en er 57 liter ingooien! (?27 dat dan weer wel!) Frans Quote
kiaso Posted November 9, 2007 Posted November 9, 2007 Uit revieuw autoweek: Kia Sorento 3.5 V6 M-bition (2006) 5-deurs / 4v., automaat Ervaringen Iedere morgen dat ik de Sorento start, moet ik effe lachen. Wat een auto! De V6 is echt geweldig; onhoorbaar, soepel en onopvallend als je rustig rijdt, maar een beer van een motor met veel trekkracht als je hem even op zijn staart trapt. Positief: - supercomfortabel; geen geluid, stevig geveerd: echte snelwegauto - heerlijke automaat (5-bak schakelt soepel en onopvallend; handgeschakelde modus gebruik ik alleen af en toe met caravan) - stoer uiterlijk; no-nonsense - goede stoelen; groot, veel steun en lendesteunverstelling (alleen bestuurder) - solide indruk van binnen; alles zit stevig in elkaar - moeiteloze perfecte caravantrekker (trekker van het jaar in de UK); ook met caravan moet je jezelf erg goed onder controle kunnen houden in deze auto; je rijdt als snel veel te hard. Negatief: - ik mis mijn regensensor van de C5 - verwerkt hobbels niet zo makkelijk als een Citro?n (das nogal logisch met zo?n bladveren onderstel); het hobbelt af en toe een beetje net als een Ford Taunus van vroeger, maar de goede stoelen compenseren veel - verbruikt aardig wat benzine. Ik had me ingesteld op 1:6,5 (test Autoweek), maar ik weet niet wat ze daar aan auto-mishandeling doen. Ik kom op 1:9 gemiddeld solo en 1:7 met caravan (1500 kg en 7,20 lang). Je hoort mij dus niet klagen..... Alhoewel ik de eerste keer tanken (80 liter ja, ja) boven de ? 100 wel even moest slikken. TIP; ik rijd 30.000 km per jaar. Bij aanschaf heel erg getwijfeld over diesel vs benzine; wilde natuurlijk graag een V6 en geen tractor. Ik heb alle kosten voor beide versies met de accountant onder elkaar gezet en wat blijkt... per maand voor de benzine variant ? 30 meerkosten (auto staat wel op mijn eigen zaak). Dus was de keuze gauw gemaakt. Update 25.000 km Winterbanden op laten monteren. Was aanbieding bij dealer; Goodyear Ultra Grip in iets kleinere maat (225) maar wel met lichtmetaal. bevallen dus echt veel beter dan standaard Hankooks; veel zachter + comfortabeler rijden nu. Update 32.000 km Still going strong; grote beurt gehad. Geen opmerkingen. Op wintersport prima bevallen met de nieuwe Kabe erachter. Verbruik blijft ook met kou solo stabiel op 1 op 9 (tot mijn verbazing); met caravan (1500 kg beladen) ligt het verbruik tussen de 1 op 8 (vlak, 90 km) en 1 op 6 (14% hellingen en bergen). Update 47.000 km Net terug van tussenbeurt op 45.000 km; geen bijzonderheden. Olie in differentieel vervangen; belde de garage voor op ter goedkeuring?? Wordt schijnbaar aangeraden door Kia. Rijdt nog steeds als een trein; vebruik blijft stabiel op 1:9 Had een nieuwe Astra mee als leenauto; dan weet je weer hoe lekker onze Sor rijdt! Problemen Niet noemenswaardige problemen; - auto had 2 rammeltjes (schuifdak en gordelverstelling) maar die zijn al opgelost. Comfort Prestaties Betrouwbaarheid Kosten Overall waardering Zou u weer een auto van hetzelfde merk kopen? ja Kilometerstand bij aanschaf 0 km Meest recente kilometerstand 47.000 km Bouwjaar 2006 Jaar van aankoop 2006 Vorige auto Citro?n C5 break Datum invoer 25-08-2006 Datum laatste wijziging 11-07-2007 Quote
edwinkru Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 wij rijden met een Sorento uit febr. 2007 170 PK diesel, bij combi gebruik snelweg en binnenwegen kom ik niet onder de 1:11. Als ik alleen op de snelweg rijd en NIET boven de 130 KM/H kom heb ik een paar keer 1:13,8 gereden en zelfs in de zomer al een paar keer 1,14.5 Met de caravan (1.500kg) naar Oostenrijk, daar twee weken lang veel lokaal gereden, zeer veel geklomen met de Sorento, ben ik niet onder de 1:9 gekomen Mij hoor je niet klagen, het jaar daarvoor naar de zelfde camping maar met een Nissan Primera diesel voor de caravan (zelfde soort caravan maar dan tot 1.350kg beladen ). Deze was NIET vooruit te branden (ondanks dat de Nissan 1.500KG mag trekken) Het verbruik lag van de Nissan onder de 1:6 Dus wij zijn zeer tevreden over de Sorento qua verbruik, trekkracht en natuurlijk het comfort Quote
willem1 Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Sluit me helemaal aan; verbruik van mij ligt alleen door de bank genomen wat hoger Rij gemiddeld 1:9. Blijft een beer van een auto die Sorento 2, ben er absoluut tevreden over (doe zo'n 30.000 km/jaar) Quote
Artje Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 Ik heb een EX-luxe van 2003 (dieseltje wel te verstaan) Als ik heeel rustig doe met mijn rechter voetje haal ik net 1:9,5 Ik rij z'n 16000 Km per jaar.Het koppel was voor mij de rede de om de diesel te kiezen. Ik ben er nog steeds tevreden over maar als ie heel koud is klinkt ie net een trekker maar daar kan ik wel mee leven. een fijne auto Quote
Hans Bom Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Ik vind het verbruik ook aan de hoge kant. Via via kwam ik hier terecht http://www.cyclonenederland.nl/ Heb vorige week er 1 in gezet. Dit is gemakkelijk te doen. De auto draait gemiddeld een paar honderd toeren minden bij de zelfde snelheid. Dit moet ook lijden tot lager verbruik. Laat nog wel weten wat het verbruik nu is geworden. Als er mensen interesse hebben. Laat het even weten. Ik kan de cycloon er wel in zetten. Quote
scorpioshuma Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Wat moet zo een cyclone nou kosten hans ? Als ik de site goed begrijp dan moet in in de luchtinlaatbuis net voor de MAF geplaatst worden klopt dat ? Dave Quote
Tazteam Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 In deze topic werd er ook al over gesproken. http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=600 In een Picanto geen positief effect op verbruik Philip Quote
Hans Bom Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 De cyclone kost E 120,-- E 150 incl inbouwen. Quote
magnumx Posted January 24, 2008 Posted January 24, 2008 Mijn petje af voor jullie!! Volgens mij is mijn voetje erg zwaar. Ik haal nauwelijks de 1 op 7. Moet wel toegeven dat ik met vast regelmaat de 160 over ga. Maar woon dan ook maar 2 km van DLD. Quote
Recommended Posts