kia driver Geplaatst 8 Maart, 2011 Geplaatst 8 Maart, 2011 heb nu 1 week men cee'd sw, maar heb er 2 vragen over of iemand dezelfde ervaring heeft. als ik mijn tank klep open doet heb ik schrik dat deze afbreek want deze hangt precies los. terwijl op mijn vorige kia (sportage) dit niet het geval was, toen was dat ook met een mechanisme dat deze niet zo maar kon toewaaien en nu heb ik dat wel. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee. bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar heb al gemerkt dat die dealer nogal snel zegt dat alles wat ik vraag normaal is. zo is er ook de schalelindicator, die wel werkt voor het opschakelen maar niet voor het terugschakelen. volgens het instructie boekje moet hij dit doen. niet dat ik dat nodig heb wanneer ik moet schakelen maar als het op u wagen zit dan moet het werken ook grts Quote
Jantje.2 Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 Het tank klepje zit inderdaad vrij los, dat is bij mij ook zo. Zit na 1,5 jaar nog steeds netjes vast verder dus het zal wel goed zijn. Schakelindicatoren heb ik niet Quote
OutOfFocus Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 heb nu 1 week men cee'd sw, maar heb er 2 vragen over of iemand dezelfde ervaring heeft. als ik mijn tank klep open doet heb ik schrik dat deze afbreek want deze hangt precies los. terwijl op mijn vorige kia (sportage) dit niet het geval was, toen was dat ook met een mechanisme dat deze niet zo maar kon toewaaien en nu heb ik dat wel. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee. bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar heb al gemerkt dat die dealer nogal snel zegt dat alles wat ik vraag normaal is. zo is er ook de schalelindicator, die wel werkt voor het opschakelen maar niet voor het terugschakelen. volgens het instructie boekje moet hij dit doen. niet dat ik dat nodig heb wanneer ik moet schakelen maar als het op u wagen zit dan moet het werken ook grts Als je het tankklepje helemaal open doet "klikt" hij vast in het scharnier. Staat ook in het boekje... Quote
kia driver Geplaatst 9 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 9 Maart, 2011 Als je het tankklepje helemaal open doet "klikt" hij vast in het scharnier. Staat ook in het boekje... dit gebeurt dus duidelijk niet Quote
Jantje.2 Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 Dat gebeurt bij mij dus ook absoluut niet. Met een klein zuchtje wind waait hij alweer dicht. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 Praten wij hier over een verschil in bouwjaar? Die van ons kun je inderdaad vastzetten door de klep 'door te drukken'. De klep voelt ook echt niet aan alsof hij ieder moment kan afbreken. De schakelindicator geeft alleen het opschakelmoment. Ik zie ook zo 1,2,3 niet het nut van een terugschakelindicator. Te laat terugschakelen zal nooit het brandstofverbruik negatief beïnvloeden, te laat opschakelen wel. Onze auto is begin januari 2011 afgeleverd. Quote
kia driver Geplaatst 9 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 9 Maart, 2011 Praten wij hier over een verschil in bouwjaar? Die van ons kun je inderdaad vastzetten door de klep 'door te drukken'. De klep voelt ook echt niet aan alsof hij ieder moment kan afbreken. De schakelindicator geeft alleen het opschakelmoment. Ik zie ook zo 1,2,3 niet het nut van een terugschakelindicator. Te laat terugschakelen zal nooit het brandstofverbruik negatief beïnvloeden, te laat opschakelen wel. Onze auto is begin januari 2011 afgeleverd. ik zie ook het nut niet in van het terugschakelen maar zo staat het wel vermeld in de handleiding. en als het erop staat vind ik wel dat alles moet werken. mijne is 22 februarie 2011 geleverd cee'd sw 1.6 ex benzinne Quote
bigwade Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 ik zie ook het nut niet in van het terugschakelen maar zo staat het wel vermeld in de handleiding. en als het erop staat vind ik wel dat alles moet werken. mijne is 22 februarie 2011 geleverd cee'd sw 1.6 ex benzinne Staat een terug schakel indicator in de handleiding ? Nooit van gehoord. Bij het "nieuwe rijden" moet je gewoon de auto uit laten rollen in de laatste versnelling. Ga je nu klagen omdat er iets in de handleiding staat wat je met het boerenverstand zelf had kunt verzinnen ? Quote
Jantje.2 Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 Ben ik het niet mee eens.. Als je probeert op te trekken in een te hoge versnelling is dit zeker ten nadele van je brandstof verbruik. Quote
kia driver Geplaatst 9 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 9 Maart, 2011 Ben ik het niet mee eens.. Als je probeert op te trekken in een te hoge versnelling is dit zeker ten nadele van je brandstof verbruik. daar ben ik volledig mee eens Quote
bigwade Geplaatst 9 Maart, 2011 Geplaatst 9 Maart, 2011 Ben ik het niet mee eens.. Als je probeert op te trekken in een te hoge versnelling is dit zeker ten nadele van je brandstof verbruik. Ja duh, da's wat anders... Quote
Opa Geplaatst 10 Maart, 2011 Geplaatst 10 Maart, 2011 Als je het tankklepje helemaal open doet "klikt" hij vast in het scharnier. Staat ook in het boekje... Heeft bij mij 4 jaar geduurd voordat ik, dank zij dit forum, hier achter kwam ! Maar het klepje voelt in mijn oude Ceed ook stevig aan en waait niet zomaar weg als je het niet "borgt". Misschien toch iets aan de constructie gewijzigd ? Quote
bluff Geplaatst 10 Maart, 2011 Geplaatst 10 Maart, 2011 Bij mij doet de terugschakelindicator het wel. Vandaag even in zijn vier langzaam door de bocht. Aan het eind van de bocht wil de indicator graag dat je terug naar z'n 2 schakelt. Maar normaal heb je allang terug geschakeld en zal je hem daarom niet zo vaak zien. Quote
kia driver Geplaatst 10 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 Maart, 2011 Bij mij doet de terugschakelindicator het wel. Vandaag even in zijn vier langzaam door de bocht. Aan het eind van de bocht wil de indicator graag dat je terug naar z'n 2 schakelt. Maar normaal heb je allang terug geschakeld en zal je hem daarom niet zo vaak zien. het dit al geprobeerd in 6de versnelling maar hij komt niets zeggen. eindelijk eens iemand die de schakelindicator heeft. Quote
Yobaco Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Had gister getankt en was me dop en klepje vergeten erop te doen stapte naar 42 km uit en zag dit pas. Hij zat nog precies het zelfde geklikt als toe ik tankte. Dus klepje zit bij goed vast Gr Yolanda Quote
kia driver Geplaatst 12 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 12 Maart, 2011 Had gister getankt en was me dop en klepje vergeten erop te doen stapte naar 42 km uit en zag dit pas. Hij zat nog precies het zelfde geklikt als toe ik tankte. Dus klepje zit bij goed vast Gr Yolanda dat zou dus mij niet waar zijn, het miste windje dat er is, waait het toe. maar bij mij komt duid die dat wel aan op het dachboard als dat open is Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Had gister getankt en was me dop en klepje vergeten erop te doen stapte naar 42 km uit en zag dit pas. Hij zat nog precies het zelfde geklikt als toe ik tankte. Dus klepje zit bij goed vast Gr Yolanda :lol: :lol: Ik heb een tip voor jou om het brandstofverbruik drastisch te verlagen Yolanda. Pak een hamer en sla beide buitenspiegels van de auto..... Je gebruikt ze toch niet. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 dat zou dus mij niet waar zijn, het miste windje dat er is, waait het toe. maar bij mij komt duid die dat wel aan op het dachboard als dat open is Probeer hem eens iets verder te duwen. De klep moet verder dan 90 graden open. Quote
Yobaco Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 :lol: :lol: Ik heb een tip voor jou om het brandstofverbruik drastisch te verlagen Yolanda. Pak een hamer en sla beide buitenspiegels van de auto..... Je gebruikt ze toch niet. hahaha ik rij te snel voor de rest dus ik heb alleen de rechterspiegel nodig Quote
kia driver Geplaatst 13 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2011 Probeer hem eens iets verder te duwen. De klep moet verder dan 90 graden open. heb het iets verder dan 90 graden opgedaan, stond inderdaad ineens wel vast, maar mechanische is vast komen te zitten, direct naar garage gegaan en hebben het tijdelijk verholpen zodat het terug dicht kan, er is een nieuwe klep besteld op garantie Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 13 Maart, 2011 Geplaatst 13 Maart, 2011 heb het iets verder dan 90 graden opgedaan, stond inderdaad ineens wel vast, maar mechanische is vast komen te zitten, direct naar garage gegaan en hebben het tijdelijk verholpen zodat het terug dicht kan, er is een nieuwe klep besteld op garantie Oeps. Sorry voor de overlast kia driver. Bij onze Cee'd duwen wij toch echt de klep ongeveer 100 graden open en de boel blijft dan keurig 'vast' open staan. Quote
kia driver Geplaatst 15 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Maart, 2011 Oeps. Sorry voor de overlast kia driver. Bij onze Cee'd duwen wij toch echt de klep ongeveer 100 graden open en de boel blijft dan keurig 'vast' open staan. ondertussen is alles vernieuwd en nu werkt het wel zoals het moet, ben blij dat het opgelost is. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 15 Maart, 2011 Geplaatst 15 Maart, 2011 Niet boos meer? Ik kan mij voorstellen dat je met gemengde gevoelens naar de dealer afreisde. Quote
kia driver Geplaatst 16 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 Maart, 2011 Niet boos meer? Ik kan mij voorstellen dat je met gemengde gevoelens naar de dealer afreisde. nee totaal niet, kan jij niets aan doen é, ben blijd dat het opgelost is, als jij niet had gesproken van het iets verder te klikken had ik het nooit geweten. dus ben eigelijk wel blij, nu is het vervangen en alles werkt perfect. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.