RenéY Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 We hebben onze Kia Sportage begin september besteld, 1.6 GDI + Pluspack, kleur Sirius Silver. Vandaag kregen we het geweldige bericht van de dealer dat de auto al binnen is. Levertijd 4 maanden, dat lijkt erop. We waren zelf al uitgegaan van minimaal 6 maanden, dus dit is een gigantische meevaller. Nog even de afneembare trekhaak eronder, winterbanden erop en we kunnen gaan rijden. Quote
MrBubbels Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 We hebben onze Kia Sportage begin september besteld, 1.6 GDI + Pluspack, kleur Sirius Silver. Vandaag kregen we het geweldige bericht van de dealer dat de auto al binnen is. Levertijd 4 maanden, dat lijkt erop. We waren zelf al uitgegaan van minimaal 6 maanden, dus dit is een gigantische meevaller. Nog even de afneembare trekhaak eronder, winterbanden erop en we kunnen gaan rijden. Mooi gefeliciteerd, en welke dealer levert hem,?? de mijne is een gewone 1.6 gdi ook silver en besteld in augustus. mrbubbels Quote
RenéY Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Mooi gefeliciteerd, en welke dealer levert hem,?? de mijne is een gewone 1.6 gdi ook silver en besteld in augustus. mrbubbels Wij hebben de auto weliswaar niet direct bij de dealer gekocht, maar rechtstreeks bij onze garage waar we onze auto's altijd kopen en in onderhoud hebben. Deze garage heeft de auto uiteraard wel via de dealer besteld. De dealer is Koops in Deventer. Het blijft toch vreemd dat een auto die in augustus is besteld later wordt geleverd dan één die is besteld in september. Met name omdat het type en de kleur gelijk zijn. Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten. Quote
RenéY Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Onze kleur is trouwens Machine Silver en niet Sirius Silver. Zojuist wezen kijken bij de auto. Ziet er geweldig uit. Eind volgende week zal de aflevering plaatsvinden. Quote
JeeCee Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 vandaag precies 6 maanden en weet nog steeds niks Ik zit al aan 9 maanden en nog steeds geen bevestigde productie datum Quote
MrBubbels Geplaatst 20 Januari, 2012 Geplaatst 20 Januari, 2012 Ruim 6 maanden voor een sirius silver 1,6 X-clusive, aflevering PFFFFFFFFF 3 februari, wat een bevalling. Quote
GeertV Geplaatst 20 Januari, 2012 Geplaatst 20 Januari, 2012 Vandaag officieel 8 maanden aan het wachten op SP3 1.7 CRDI Sense Dark Gun Metal. En volgens dealer nog geen data bekend. PFFFFFF. Het mag stilaan ten einde komen. Groeten Geert Quote
MrBubbels Geplaatst 22 Januari, 2012 Geplaatst 22 Januari, 2012 Inderdaad 3 februari wordt ie geleverd, ben ff wat foto's wezen maken (dat blauwe 18/1 ??) hmmmmm Ook jammer dat het VIN-nummer nog niet werkt (nog geen kenteken??) Maar voor de rest wat een plaatje ondanks de regen. Wie kan de vincode ontcijferen voor mij ?? Quote
mika kjelld Geplaatst 23 Januari, 2012 Geplaatst 23 Januari, 2012 :clap: :clap: we hebben hem vrijdag 20 jan opgehaald een geweldige auto helemaal blij mee het hele weekend lekker gereden even naar zeeland op en neer ik heb vanavond mijn winterbanden eronder gezet en die heb ik op matzwarte velgen liggen staat best mooi onder een witte auto ik heb voor de standaard maat gekozen 215/70/16 en mijn andere velgen zijn de 17 inch ik zal binnenkort even fotos maken ik heb trouwens ook mijn ski/bagagebox weggebracht want die wordt in de kleur van de auto gespoten mvgr patrick Quote
tinus77 Geplaatst 23 Januari, 2012 Geplaatst 23 Januari, 2012 dag allemaal, Wij hebben op 28 december 2011 een Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 1.6 GDI besteld in witte kleur besteld. Tijdens de onderhandelingen heeft de verkoper met Kia Nederland gebeld en toen is een verwachte levertijd van circa 8 weken opgegeven, dit is ook zo ingevuld op de koopovereenkomst. Tot op heden gaan we er dus vanuit dat wij medio begin maart 2012 met de nieuwe auto rond zullen rijden... Afwachten dus en wij houden jullie op de hoogte! Quote
verbaant Geplaatst 24 Januari, 2012 Geplaatst 24 Januari, 2012 @tinus77... ik hoop het voor je, ik heb besteld op 9 september, dus dan had ik hem allang moeten hebben. Ook ik heb een witte 1.6GDi met Pluspack besteld, in mijn geval in Veghel bij de KIA dealer aldaar. Quote
willem57 Geplaatst 24 Januari, 2012 Geplaatst 24 Januari, 2012 Ach mijn witte 1.6GDI plus pack is besteld 23 augustus. Dealer belde dat de auto 2e week februari geproduceerd wordt ( dacht dat ze dat niet konden zien?) en dat de auto eind februari begin maart geleverd gaat worden. Dus 8 weken zou ik maar vergeten. Groet Willem Quote
tinus77 Geplaatst 24 Januari, 2012 Geplaatst 24 Januari, 2012 Zo, vandaag zeer leuk nieuws!! De dealer belde mij vandaag met de mededeling dat de Sportage op 2 februari a.s. in de garage wordt verwacht! Dan moeten de velgen, trekhaak, navigatie etc. nog gemonteerd worden... dit zou dan nog een week tot anderhalve week duren vooraleer dit allemaal gereed is. Naar alle waarschijnlijkheid rijden we half februari dus al met de nieuwe auto!! Sorry voor de mede-forumleden maar dit betekend dus binnen de acht weken geleverd!! Quote
verbaant Geplaatst 24 Januari, 2012 Geplaatst 24 Januari, 2012 Heel erg leuk voor je Tinus. Maar dan moet de dealer deze auto al heel lang in bestelling hebben gehad. Kan echt niet anders. Zo zie je maar dat er toch mensen zijn die al het geluk aan hun zijde hebben. Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 25 Januari, 2012 Geplaatst 25 Januari, 2012 Vandaag het telefoontje gekregen van de (sub)dealer dat mijn Kia Sportage 1.6 GDi in de kleur Byte Blue met als opties panoramadak en navigatiesysteem over twee weken wordt verwacht bij hem. De koopovereenkomst is getekend op 14-7-2010 en de verwachte leveringsdatum volgens de koopovereenkomst was januari 2012. Dat betekent dus een kleine 7 maanden wachttijd voor mij. Ik hoop voor alle wachtenden dat hij eerder komt maar ik heb me vanaf het begin ingesteld op januari 2012 en de tijd is omgevlogen. Misschien wel omdat ik zowat dagelijks vanaf medio vorig jaar dit forum heb bekeken. Had nooit gedacht dat ik een auto zou kopen met zo'n lange levertijd maar als je een nieuwe wil en geen andere mooier vindt dan deze dan heb je weinig keuze. Wachten dus. Ik neem aan dat de nieuwe produktielijn in de fabriek in Zilina inmiddels gereed is zodat de levertijden in de toekomst wel korter zullen worden. Nu maar hopen dat hij er over twee weken echt is. Quote
tinus77 Geplaatst 26 Januari, 2012 Geplaatst 26 Januari, 2012 dag allemaal, zojuist heeft de garage weer gebeld, onze nieuwe Sportage is vandaag bij hen binnengekomen. Gelijk in overleg bepaald dat we hem zaterdag 11 februari gaan ophalen. Spannend!! Quote
Hvs Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Heb 6 maanden gewacht. Maar dat is het echt waard geweest. Mijn vorige auto was een Qashqai en daarvoor een Outlander. De Sportage is echt een klasse hoger. Zeer soepele stille motor, heerlijk schakelen, prima vering, overzichtelijk dashboard, ruim, stoer. En dat voor de prijs van een Golf. Ga zo door KIA! Quote
GeertV Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Mei 2011 besteld momenteel nog geen enkel nieuws van productie of levering. Is nu meer dan 8 maanden wachten. De dag mag nu snel komen... Hopelijk in de volgende week het verlossende telefoontje. grtz Geert Quote
ColoredSportage Geplaatst 1 Februari, 2012 Geplaatst 1 Februari, 2012 Yessss,, kan m halen... 16 sept. 2011 besteld .. mag hem morgenavond ophalen..... Quote
rrobbie Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 Ik wordt hier op dit topic niet echt vrolijk. 1.6 GDI X-clusive December 2011 besteld. Verwachte leverdatum "voorlopig" eind april. Maandag even langs de dealer misschien heeft die ondertussen meer nieuws. Quote
tinus77 Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 Vandaag een mail gehad van de garage met het chassisnummer van onze nieuwe sportage. Volgende week zaterdag afhalen, hopen dat dan de sneeuw al wat minder is anders zien we alleen onze 20" BlackLine velgen. De carosserie hebben we namelijk in Casa White besteld. Quote
ErwinB Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 Ik heb deze week bericht gehad dat de beoogde leverdatum half februari niet realistisch blijkt te zijn... "half maart zal het eerder zijn", werd me verteld. Besteld op 21 september... dus het valt wel mee hoor. Intussen nog wel de fuseekogels en rechter stuurkogel moeten vervangen om mijn laguna door de apk te krijgen.... DAT is wel minder Quote
hooby Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 Ik heb 4 maanden moeten wachten op mijn 2.0 diesel automaat. Had hem begin september 2011 besteld en normale levertijd zou pas Mei 2012 geweest zijn. Eerste week van januari kreeg ik telefoon van dealer dat hij was binnen gekomen . Reden volgens dealer was dat ze blijkbaar bij kia achter stonden met de automaten en deze dus vlugger beginnen produceren zijn. Quote
Edwin63 Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 Half augustus 2011 besteld, gisteren het verlossende telefoontje van de dealer, hij is binnen. Al met al 5 1/2 maand, valt nog mee. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.