Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vraag me even iets af..

De resonantie stoort me nou niet zo dat ik meteen langs de dealer wil rijden. Ik heb zoiets van; dat komt bij de eerste beurt wel.

Daarnaast heb ik het de komende weken ook erg druk.

Zou het dan niet zo zijn dat ze bij de dealer dan zeggen; was er maar eerder gekomen?

Ik heb nl. ook geen flauw idee of het kwaad kan om er mee door te rijden.

Daarom juist mijn oproep om direct te melden en vast te leggen via een mail of zo. Dan kan niemand zeggen: waarom niet eerder ...

• 3 weken later...
Geplaatst

Ze hebben hem vandaag helemaal gechecked en het was blijkbaar moeilijk te vinden.

Mij werd verteld dat het iets te maken heeft met de lagers van de schokbrekers. Onderdelen zijn besteld en zijn over een paar dagen binnen.

Ben benieuwd!

Geplaatst

Ze hebben hem vandaag helemaal gechecked en het was blijkbaar moeilijk te vinden.

Mij werd verteld dat het iets te maken heeft met de lagers van de schokbrekers. Onderdelen zijn besteld en zijn over een paar dagen binnen.

Ben benieuwd!

Heb jij het nou over een rammel van je schokbrekers of een motor resonantie bij 3400 toeren. :huh:

Geplaatst

Heb jij het nou over een rammel van je schokbrekers of een motor resonantie bij 3400 toeren. :huh:

Heb het eerder in dit topic duidelijk uitgelegd dat het een resonantie was bij 3400 toeren.

Of het van de schokbrekers af komt weet ik niet. De garage heeft al een halve dag onderzoek moeten doen, dus ik kan zeker niet weten of het van de schokbrekers af komt.

De garage/werkplaats stelt een diagnose dat het iets met de lagers van de schokbrekers te maken heeft.

Als het daarmee is opgelost zijn er daarmee denk ik een hoop op dit forum geholpen.

Geplaatst

De Lagers van de Schokbrekers !! Ik erg benieuwd naar de uitkomst hiervan ik heb redelijk verstand van auto,s maar een resonantie die alleen bij een bepaald type motor (2.0) en versnellingsbak (5 bak handgeschakeld) zou ik het eerder in de bak zoeken ....maar laat het even weten wat de uitkomst is .

• 1 maand later...
Geplaatst

Ook ik heb het zelfde probleem.

1.6 gdi motor. resonatie is alleen in de 6e versnelling bij ongeveer 3500 toeren.

Ben al bij de dealer geweest, maar die had nog nooit eerder van het probleem gehoord. 11 juli afspraak gemaakt voor nader onderzoek. Ik moet rekening houden dat ze de auto een week of misschien wel langer houden aangezien ze op zoek moeten naar het probleem en de oplossing.

Ik ben benieuwd...wordt vervolgd...

• 3 weken later...
Geplaatst

Na onderzoek van de dealer komen ze tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan het hitteschild ligt. Persoonlijk denk ik dat ze het in de bak moeten zoeken, maar ja zij zijn de "experts"...ik wacht inmiddels al meer dan een week op een nieuwe hitteschild. Schijnbaar zijn die dingen niet op voorraad. Vaaaaaagggggg

Geplaatst

Zo vaag is dat niet. Je kan moeilijk een hele sportage in onderdelen op voorraad houden.

Bij een 1.6 is het nu eenmaal geen bekend probleem en dan hou je geen krat met hitteschilden in je magazijn...

Ik had ook iets besteld wat niet op voorraad was en dat was met ongeveer 2-3 weekjes binnen.

Geplaatst

Na onderzoek van de dealer komen ze tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan het hitteschild ligt. Persoonlijk denk ik dat ze het in de bak moeten zoeken, maar ja zij zijn de "experts"...ik wacht inmiddels al meer dan een week op een nieuwe hitteschild. Schijnbaar zijn die dingen niet op voorraad. Vaaaaaagggggg

Dat zou ik wel een giller vinden als het toch het hitteschild is wat zorgt voor de resonantie. Paar maanden geleden maakte ik er een opmerking over dat het probleem daardoor zou komen en werd toen door andere forumleden zowat voor gek verklaard.

Geplaatst

Ik had het ook aan mijn dealer voorgelegd en die vervolgens aan KIA NL. De reactie van KIA Nl was dat alle berichten hierover op het forum van een andere wereld waren. Ze zijn er mee bekend, maar of er ooit iets komt. Ik waag het te betwijfelen. Ze hebben volgens een medewerker van KIA NL die ik tijdens de software update van de stuurbekrachtiging sprak, wel enig onderzoek naar gedaan, maar het (nog) niet gevonden.

Zelf heb ik ervaren dat als de auto bepakt is het irriterende gebrom minder is. Tijdens mijn vakantie heb ik veel rond de 3500 toeren gereden wat ik anders zeker niet zou hebben gedaan. Ook een keer fietsen achterop vervoerd en toen constateerde ik het ook al dat minder was. Een eerdere opmerking op het forum dat het iets met schokbrekers te maken heeft, lijkt dus best wel een richting om het in te zoeken. Niettemin, KIA NL verwijst het naar het land der fabelen en daarmee onderzoekt de dealer ook niets.

Geplaatst

Hallo ,

even een vraagsken : " hebben allen , die last hebben van de resonantie's een trekhaak gemonteerd ? "

Bij montage van bepaalde trekhaken ligt de uitlaat tegen de bevestiging van de trekhaak aan ; er zijn er zelfs die er een deuk ingeklopt hebben , heb ik hier nog op forum gelezen .

Dus is het niet mogelijk dat hierdoor de resonantie's ontstaan ? want langs de uitlaat door lijkt het soms of het vanuit de motor zelf komt - de geluiden zetten zich door en de oorzaak is soms heel moeilijk op te sporen .

Had zelf destijds met een wagen bij een bepaald toerental een resonantie - maanden gezocht en pas na veel zoek en speurwerk gevonden : was een verstevigingsbalk van de motorkap die losgescheurd was van de plaat van de motorkap zelf - euvel in eerste instantie opgelost met een viltje tussen te steken - werd nadien terug goed besvestigd ( was een puntlasje )

Is maar een idee van mij , maar wie weet ??

Greetz Rolly

• 1 maand later...
Geplaatst

Na 7 weken wachten hebben ze eindelijk een hitteschild binnen gekregen. Deze is gemonteerd, echter de resonantie zit er nog steeds. De auto staat nu weer bij de dealer en ik krijg net een telefoontje dat ze de versnellingsbak hebben gedemonteerd en dat er een onderdeel besteld moet worden. Echter geeft KIA NL aan dat ze niet weten of ze het onderdeel uberhaupt kunnen leveren. Hahahaha...wat een giller...

Anyway..ik word in de loop van vandaag gebeld door de verkoopleider om een oplossing voor het probleem te vinden...wordt vervolgd...

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Na 7 weken wachten hebben ze eindelijk een hitteschild binnen gekregen. Deze is gemonteerd, echter de resonantie zit er nog steeds. De auto staat nu weer bij de dealer en ik krijg net een telefoontje dat ze de versnellingsbak hebben gedemonteerd en dat er een onderdeel besteld moet worden. Echter geeft KIA NL aan dat ze niet weten of ze het onderdeel uberhaupt kunnen leveren. Hahahaha...wat een giller...

Anyway..ik word in de loop van vandaag gebeld door de verkoopleider om een oplossing voor het probleem te vinden...wordt vervolgd...

Hierbij ff een update...

Het is inmiddels 13 oktober en de auto staat nog steeds, nu dus al een maand, bij de dealer!!! De versnellingsbak is opengemaakt en er schijnt iets te zijn met een aantal lagers en een steun. Met tussenkomst van Custumor Service van KIA NL is het uiteindelijk gelukt om de onderdelen te bestellen. Deze zijn afgelopen zaterdag geleverd bij de dealer. Ik heb echter nog niets gehoord wanneer de auto weer klaar is. De dealer heeft mij afgelopen maand helemaal niet geinformeerd over de gang van zaken.

Ik heb de dealer 2 weken geleden een ultimatum gesteld dat als de auto morgen niet gerepareerd is, ik dan de koopovereenkomst ontbind!

Mijn brief staat in ieder geval al klaar..:wink:

Geplaatst

Heeft iemand van jullie al uitgesloten of het alleen voorkomt wanneer je rijdt. M.a.w doe de motorkap eens open en laat m gewoon eens 3500 toeren draaien terwijl iemand kritisch luistert.

Je weet tenslotte maar nooit.. Het zoekt wel wat makkelijker als je stilstaat.

Geplaatst

Ik had het al een hele tijd geleden met een chef werkplaats van Krooimans erover en die had het er over dat het uit het moterblok kwam mijn soul had het ook en de oude sportage blijkt het ook te hebben?

als je er geen aandacht meer aanbesteed valt het niet meer op en bij mij is het nagenoeg weg waarschijnlijk door het lucht filter van K&n

Geplaatst

en toch is het niet normaal voor de euri die je betaalt. En het moet oplosbaar kunnen zijn, omdat bij een beetje belading van de auto het lawaai zo goed als over is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...