Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo wij hebben een ceed sw uit 2010 als de kinderen achterin zitten en een paar tassen in de kofferbak zakt de auto al door zijn veren heen.

Alles is op te lossen met hulpveren maar wie gaat dat vergoeden wij hebben geen stationwagen gekocht om niets in de kofferbak te gooien.

Hebben meer mensen dit probleem en hoe is dit opgelost.

Posted

Ik rijd zelf ook een SW, maar heb van jou probleem geen last. Je hebt garantie op deze wagen en dan is een bezoek aan de dealer het beste wat er is.

Tot nu toe ben je hier op het forum nr. 2 met deze klacht en ik denk dat het een productiefoutje is van de veren, maar pin me daar niet op vast aub.

Posted

Keuzes, keuzes, keuzes.

Ga je voor een auto die altijd goed rijdt? Dan moet je echt voor een wagen kiezen met automatische niveauregeling. Wat betekend dat? Waarschijnlijk een auto die een veelvoud kost van waar je nu in rijdt.

Ga je voor een auto die voor 90% van de behoeftes voldoet? Dan is de Cee'd SW volgens mij een goede keus.

Wij hebben bij mijn baas een Volvo 240 gehad die altijd op zijn kont lag vanwege de zware belading. Was dat een probleem? Nee hoor. Hij deed het nog prima. Je moest alleen een beetje oppassen met drempels.

Een ingeveerde wagen bij verhoogde belading hoeft nog geen ontwerpfout te zijn.

Mijn advies is, doe een beetje rustig aan wanneer je af en toe met een zwaar beladen wagen rijdt. Wanneer je regelmatig met 'overgewicht' rijdt zou ik toch gaan voor:

Verzwaarde veerset

Deze verzwaarde veerset is speciaal voor de cee'd_sw ontwikkeld voor het rijden met zware belasting of met een caravan.

Prijs

€ 380,00 incl. montage.

Onderdeelnummer

ZK22699C052

Deze tekst uit de Kia website is niet nieuw en was waarschijnlijk ook al te vinden toen jij de wagen kocht.

Alles is op te lossen met hulpveren maar wie gaat dat vergoeden wij hebben geen stationwagen gekocht om niets in de kofferbak te gooien.

Sorry edschoe, maar dit vind ik persoonlijk een beetje overdreven en eigenlijk weet je het antwoord op jou eigen vraag ook zelf wel.... Jij kan echt wel 'iets' in die kofferbak gooien en wanneer er veel in moet en wanneer je daar veel mee gaat rijden dan is het echt jou eigen knip die daarvoor moet worden getrokken.

Posted

Hallo wij hebben een ceed sw uit 2010 als de kinderen achterin zitten en een paar tassen in de kofferbak zakt de auto al door zijn veren heen.

Volgens specs heeft de auto 600 kilo laadvermogen.

Geen idee wat jullie met 4 (5-6 ?) wegen, en dat wil ik ook echt niet weten.

Maar als dat ruim hier onder is zou ik MET kinderen en die paar tassen de dealer eens met een bezoekje vereren..

Posted

Hebben meer mensen dit probleem en hoe is dit opgelost.

Ja, dat is een bekende eigenschap van de SW.

Ik heb het opgelost met een paar hulpveren van Autovision, AV Spring Adjusters of Niveau Plus.

Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht bij Halfords en steeds overgezet naar mijn nieuwe auto's.

Zie ook Niveau Plus

De dealer gaat het zeker niet gratis oplossen maar adviseert je een set verzwaarde veren die 10x zo duur zijn en hetzelfde doen.

• Like 1
Posted

Een goede dag,

Dit is gewoon een bekend iets van Cee'd.

Als Caravan rijder heb ik het 1x geprobeerd met de caravan en normale veren.

Het kon, maar hield niet over. Dus gewoon een set verzwaarde veren laten plaatsen.

Daar heb je jaren plezier van.

Dit is niet de eerste keer dat dit besproken word op het forum.

Bij normaal gebruik doen de achter veren het prima, maar wat zwaardere belasting

word het zeuren.

Maar meer merken hebben hier last van, niet alleen de Cee'd.

Gr. Gerard

Posted

en welk rijcomfort geven die sterkere veren in onbeladen toestand ?

De hulpveren zijn behoorlijk progressief.

In onbeladen toestand rijdt het comfortabel en merk je weinig verschil behalve in snel genomen bochten.

Als er mensen achterin zitten merk je dat hij stugger wordt en de wegligging blijft prima.

Bij volledige belading slaat de trekhaak niet meer op de grond.

Posted

Ik heb er eerst overheen gelezen Out Of Focus, maar die Niveau Plus veren zien er top uit.

Wij hebben nog geen 'zware' ritten gemaakt met deze wagen, maar met de vakantie met de Cee'd in het verschiet lijkt mij dit zeker een goede koop.

En als jij zegt dat ze bij jou al een paar wagens meegaan dan kan het ook geen miskoop worden.:)

• 2 weeks later...
Posted

Merkwaardig hoor. Wij hebben een SW 2.0 diesel (2007). Vakantie met behoorlijk beladen auto, en een 1.500 kg zware caravan erachter (kogeldruk 75 kg). Geen centje pijn en geen overdreven doorzakken.

Posted

Merkwaardig hoor. Wij hebben een SW 2.0 diesel (2007). Vakantie met behoorlijk beladen auto, en een 1.500 kg zware caravan erachter (kogeldruk 75 kg). Geen centje pijn en geen overdreven doorzakken.

Dit weekend weer naar de camping 2 kinderen op de achterbank 1 van 25 kg en 1 van 55 kg laat ik overdrijven 75 kg in de koffer en ik lijk wel een spaceshuttle ik denk dat er iets niet lekker zit als je zachtjes op de trekhaak drukt druk je auto al naar beneden, ik heb al een afspraak gemaakt voor dit euvel.

Posted

Hoever druk je die trekhaak dan naar beneden Edschoe. Druk je hem dan helemaal tot het einde van de veerweg en lopen de banden dan aan in de wielkasten?

Zeker 15 cm het voelt ook erg slap aan.

• 3 weeks later...
Posted

Wow, dan is een bezoekje aan de dealer wel op zijn plaats.

Bij de dealer geweest ze hadden nog nooit van het probleem gehoord volgens hun is de auto goed ik zal wel te hard over de drempels rijden.

Zo kom ik ook aan de 7 jaar garantie, heel mijn trekhaak is afgeschaaft maar met de vering is niks mis.

Ok werkte mijn isg al een half jaar niet mij werd verteld dat de I van isg staat voor intelligent dus het systeem bepaald zelf wanneer het werkt.

Mooie praatjes bij aankoop maar bij klachten ho maar.

Posted

Ik zou toch eens kijken naar een (tijdelijke) andere dealer.

Als je voldoet aan de eisen van werking van de ISG dan lijkt het een probleem met de accu.

dit zou niet de eerste auto zijn waarbij de accu vervangen moet worden voor een accu die beter werkt met ISG.

Tevens kan deze dealer dan kijken naar de veerweg van de auto en misschien laten zien bij een andere auto of dit daarbij ook zo is.

Dit klinkt in ieder geval als een dealer die (op dit moment) geen interesse heeft in een goede service

• 3 weeks later...
Posted

Ik zou toch eens kijken naar een (tijdelijke) andere dealer.

Als je voldoet aan de eisen van werking van de ISG dan lijkt het een probleem met de accu.

dit zou niet de eerste auto zijn waarbij de accu vervangen moet worden voor een accu die beter werkt met ISG.

Tevens kan deze dealer dan kijken naar de veerweg van de auto en misschien laten zien bij een andere auto of dit daarbij ook zo is.

Dit klinkt in ieder geval als een dealer die (op dit moment) geen interesse heeft in een goede service

Hallo,

Het isg probleem is er nog steeds ik rij 250 per weekend en het lampje brand nog steeds de dealer weet niet wat het is en had nog nooit van de klacht gehoord ????????????????????

En wat betreft de vering hij veert net zover als een andere ceed dus volgens hun normaal ze hebben nieteens een proefrit gemaakt met 2 volwassenen achterin ik heb nu zelf 2 niveau plus ringen gemonteerd per veer en wat denk je probleem opgelost laten ze bij de KIA voor 80 euro een klant lopen.

ongelofelijk.

• 1 year later...
Posted

blijkbaar wordt deze verzwaarde set niet geleverd in Belgie maar alleen in nederland waar meer caravans rondrijden ,

de oplossing van niveau plus is mss ook een optie om de wagen weer horizontaal te krijgen al denk ik dat je er een veel kortere en stuggere veerwerking hebt ,

Posted

De veerwerking wordt stugger als de belading toeneemt (kinderen achterin, bagage in de bak, caravan aan de haak).

Niet korter. De veerwerg blijft even lang en de demping verandert niet.

De wegligging wordt wel beter.

• 1 month later...
Posted

Ik ben ook pas in het bezit van een kia ceed sw maar vind dat de wagen idd wel een eind doorzakt niet dat hij aanloop maar vind het wel prettiger idee om er meer ruimte tussen band en koelkast te hebben, wil er dus ook halveren op laten zetten maar niet bij kia deed380 euro is wel erg veel geld. Heeft er iemand een goed adres in de buurt van zuid holland??

Posted

Ik ben ook pas in het bezit van een kia ceed sw maar vind dat de wagen idd wel een eind doorzakt niet dat hij aanloop maar vind het wel prettiger idee om er meer ruimte tussen band en koelkast te hebben, wil er dus ook halveren op laten zetten maar niet bij kia deed380 euro is wel erg veel geld. Heeft er iemand een goed adres in de buurt van zuid holland??

is trouwens een kia ceed sw 1.4 isg exc uit 2010
Posted

.. maar vind het wel prettiger idee om er meer ruimte tussen band en koelkast te hebben..

Wie neemt er dan ook een koelkast mee achterin? :confused: