Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn sportage III heeft 1 min puntje en dat zijn de kunststof delen.

ik heb last van vervuiling van de kunststof delen op mijn sportage in bedoel de kunststof rand aan de onderkant.

Ik heb aan de onderkant waar de deuren zitten last van lek strepen en deze zijn lastig te verwijderen.

en heb het vermoeden dat dit van de waxoyl behandeling komt .

ik bedoel daar mee als je sportage door regen of wasstraat rijd dan loopt het water van boven naar beneden en wordt over de kunststof rand afgevoerd naar de straat.

en vooral bij de deur naden daar ontstaan dan witte strepen en ik heb nu het vermoeden dat dit een bijwerking is van de waxoyl behandeling.

Zijn er meer sportage bezitters die hier last van hebben.???

Geplaatst

Beste

Ik ervaar ook dat de zwarte kunstsofdelen nogal gevoelig zijn als er daar risidu opkomt en deze moeilijk te verwijderen zijn. Ik ervaar dit specifiek op de kunststof onderdeel tussen de mistlichten, toen ik op een mooie lentedag mijn auto waste heb ik verzaakte het waswater onmiddellijk te verwijderen en zijn er zeepresten op de kunststof gelijk 'ingebrand'. Ik heb meerder malen de zeepresten proberen te verwijderen met water, en met allerhande alcoholoplossingen, maar ik kon het (nog) niet verwijderen. De enige oplossing is met zwarte kunsttof wax de kunststofonderdelen terug mooi zwart maken, zal tevens een bescherming bieden voor verdere vlekken. Maar naar mijn mening is dit een aandachtpunt voor alle wagens met zwarte kunststofonderdelen, mijn oude volvo had ook deze moeilijkheid.

Geplaatst

Inderdaad ook last van gehad. Direct gemeld bij de dealer en die heeft zonder mitsen en maren direct nieuwe onderlijsten besteld. Kennelijk bekend probleem, maar het zij gezegd zonder enig gemor onder garantie vervangen. Mijn dealer is Durmi Auto Zwaag. Verder moet je ook eens kritisch kijken naar de brede "chromen" stijlen bij de achterdeurramen. Dat is geen chroom, maar een folie. Die kan er niet goed opzitten en kleine luchtbelletjes laten zien. Ook dit gemeld en direct is er 1 vervangen.

Geplaatst

Ik Heb sinds 14 dagen mijn auto in de was gezet met Ice van turtle wax,

nou ik heb nog nooit zo`n mooie auto gehad werkt makkelijk en voor het probleem kunststof delen,gewoon in smeren ook de rubber delen worden mooi zwart en water afstotend

krijgt een diepere kleur en geen vlekken meer. een aanrader alles in 1 keer opgelost geen witte rubbers

Groetjes Rob

Geplaatst

Melden bij je dealer. Die maakt het schoon of vervangt deze delen onder garantie. Is kennelijk bekend probleem bij Kia. Heb het ook.

Geplaatst

Melden bij je dealer. Die maakt het schoon of vervangt deze delen onder garantie. Is kennelijk bekend probleem bij Kia. Heb het ook.

Ik weet niet of je dit voor mij bedoeld? maar ik heb geen probleem met de kunststof zoals je lezen kan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...