Jump to content

Recommended Posts

Posted

uitlaat vervangen, midden en achterdemper. luchtmassameter vervangen. Klepdekselpakking vervangen, versnellingsbaksolie vervangen

Motormanagementlampje gaat aan.

Uitlees geeft aan ; P 0421 ,werking katalysator opwarming, onderdrempel , bank 1 ( P0421- warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 01 )

Lambdasonde vervangen??

Bedrading lambdasonde goed aangesloten ??

,, ,, beschadigd tijdens laswerk??

Is de gasmeting goedgeweest ?? APK 4-3-2011

Misschien zekering lambda voorverwarming, en is hier voeding op ??

Kat verstopt ? Kat vervangen ?/

Graag jullie opinie ??

alvast bedankt

Arsène

Posted

uitlaat vervangen, midden en achterdemper. luchtmassameter vervangen. Klepdekselpakking vervangen, versnellingsbaksolie vervangen

Motormanagementlampje gaat aan.

Uitlees geeft aan ; P 0421 ,werking katalysator opwarming, onderdrempel , bank 1 ( P0421- warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 01 )

Lambdasonde vervangen??

Bedrading lambdasonde goed aangesloten ??

,, ,, beschadigd tijdens laswerk??

Is de gasmeting goedgeweest ?? APK 4-3-2011

Misschien zekering lambda voorverwarming, en is hier voeding op ??

Kat verstopt ? Kat vervangen ?/

Graag jullie opinie ??

alvast bedankt

Arsène

Ik zou eerst is kijken of je lambda sensor (als het goed is zit hier ook de verwarming voor je katalysator in) spanning krijgt en wat voor signaal hij afgeeft. Als het goed is, moet dit schommelen rond de 1 Volt.

Vraag anders ook even bij een kia dealer of een bosch car service wat de weerstand waarde hoort te zijn van het verwarmings element in de lambda sensor. Want als je wel spanning erop krijg maar de weerstand is stuk heb je natuurlijk nog niks.

Posted

Ik vond het redelijk wartaal maar jullie komen er wel uit zo denk ik :rolleyes:

NB over welke auto gaat dit ?

Posted

Ik vond het redelijk wartaal maar jullie komen er wel uit zo denk ik :rolleyes:

NB over welke auto gaat dit ?

een kia sorento

Posted

Ik zou eerst is kijken of je lambda sensor (als het goed is zit hier ook de verwarming voor je katalysator in) spanning krijgt en wat voor signaal hij afgeeft. Als het goed is, moet dit schommelen rond de 1 Volt.

Vraag anders ook even bij een kia dealer of een bosch car service wat de weerstand waarde hoort te zijn van het verwarmings element in de lambda sensor. Want als je wel spanning erop krijg maar de weerstand is stuk heb je natuurlijk nog niks.

DANK JE. De Sorento is nu naar de garage. Alle suggesties heb ik meegenomen. Ik rapport terug als de sorento ook terug is.

vr gr Arsène

• 2 weeks later...
Posted

Dag allen,

De Kia Sorento is nog niet terug . Vlgns garage zijn de kat's kapot. Ik heb 3 maanden garantie op motorblok en versnellingsbak. Vlgns garage vallen de kat's niet onder motorblok. Kosten 1150 euro, na onderhandelen ga ik 450 betalen. Hopelijk heb ik dan alle kinderziekten eruit.

Toen ik hem kocht ( 2maanden geleden ) , was de auto geruisloos. Kan het extra geruis/ rammels ook aan die kapotte kat's hebben gelegen ?? AAn de wartaal in het begin zie je wat er allemaal al gerepareerd is door de garage.

Bij voorbaat dank op de komende reacties.

vr gr Arsène

• Like 1
  • 1 year later...