Ga naar inhoud

Wie heeft de de hoogste kmstand?


elmerblues

Tevreden met je Sportage3?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Ben je tot nu toe tevreden met je SP3?

    • Ja
    • Nee
      0
    • Ik heb de mijne nog niet!


Aanbevolen Berichten

De allereerste SP3's zijn bijna een jaar oud (de eerste first editions dateren van juni/juli als ik het goed heb). Wie heeft tot nu toe de meeste kilometers gereden?

De SP3 lijkt een betrouwbare auto zonder specifieke defecten/zwakheden (buiten het sturen en navi, alsmede enkele 2.0B onhebbelijkheden). Heb jij nog problemen meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik dit lees zijn Powerboot, hellfire en beatus de enige rondrijdende SP3's bezitters van Nederland. Bij de rest staat de auto hoofdzakelijk stil. Opmerkelijk :rolleyes:

KOM OP MANNEN, POST DIE KILOMETERSTAND EENS!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik dit lees zijn Powerboot, hellfire en beatus de enige rondrijdende SP3's bezitters van Nederland. Bij de rest staat de auto hoofdzakelijk stil. Opmerkelijk :rolleyes:

KOM OP MANNEN, POST DIE KILOMETERSTAND EENS!!!!!!!!!!!!!!

:1174193:

Even een stukje communicatie. :offtopic::lol:

"elmerblues" als je een vraag stelt en je krijgt niet de antwoorden die je denkt te krijgen moet je je eerst afvragen: Heb ik de vraag goed gesteld.

De allereerste SP3's zijn bijna een jaar oud (de eerste first editions dateren van juni/juli als ik het goed heb). Wie heeft tot nu toe de meeste kilometers gereden?

De SP3 lijkt een betrouwbare auto zonder specifieke defecten/zwakheden (buiten het sturen en navi, alsmede enkele 2.0B onhebbelijkheden). Heb jij nog problemen meegemaakt?

Wie heeft de meeste kilometers gereden?

Ik zit bijna op de 30k; augustus 2010

Als Hellfire al op 30.000 Km zit hoeven diegene die er onder zitten niet meer te reageren.

En het tweede deel zit in de pol die er boven staat.

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Als ik naar de pol kijk, mensen die rond rijden in een Sportage III, 9 zijn er tevreden.

Dus er zijn er een behoorlijk aantal Sportage III rijders die het nog niet weten.

Tevreden

ja :yes::mrgreen: 9

elmerblues , bowie97 , asterix , powerboot , kriske , hwvvdo , Tony449 , jovader , cobus

nee :death: 0

Ik mis hellfire in the pol

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op dit moment slechts 400 km. (2 weken) Geen echte problemen met de auto maar b.v. het sturen ben ik nog niet helemaal uit, soms heel niet prettig, weet niet of ik hier aan ga wennen, zit gauw aan de kantjes van de weg.

Nog een kleinigheid maar wel opvallend/irritant is het betere gooi en smijt-werk waarmee de achterdeuren moeten worden gesloten.

Voordeuren al met behoorlijke kracht, maar achterdeuren moet met nog meer bruut geweld.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op dit moment slechts 400 km. (2 weken) Geen echte problemen met de auto maar b.v. het sturen ben ik nog niet helemaal uit, soms heel niet prettig, weet niet of ik hier aan ga wennen, zit gauw aan de kantjes van de weg.

Nog een kleinigheid maar wel opvallend/irritant is het betere gooi en smijt-werk waarmee de achterdeuren moeten worden gesloten.

Voordeuren al met behoorlijke kracht, maar achterdeuren moet met nog meer bruut geweld.

Groet.

Even :offtopic: betere gooi en smijt werk. Het niet soepel sluiten van de deuren heb ik meer gelezen.

Ik had het in het begin met de achterdeur en de voordeur.

Maar een troost of het sluiten wordt na verloop van tijd beter of je went er aan.

Ik weet het niet zeker maar het is net of hij de luchtdruk, die bij het sluiten van de deuren wordt opgebouwd, niet snel genoeg kwijt kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het niet zeker maar het is net of hij de luchtdruk, die bij het sluiten van de deuren wordt opgebouwd, niet snel genoeg kwijt kan.

Nogmaals een beetje :offtopic: en inmiddels 440 km. En volgens mij heb je helemaal gelijk, als er 1 raam openstaat (zo staan ze in de showroom ook) geen enkel probleem, valt als een kluisdeur dicht, maar naarmate het raam meer en meer gesloten wordt gaat het vele malen moeilijker dus .. luchtdrukgevalletje.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zitten best nog wel behoorlijk kmstanden tussen. Even een tussenstandje van de veelrijders:

hellfire: 30k sinds aug 2010

der rudi: 19k sinds aug 2010

asterix: 19k sinds okt 2010

Bowie97: 13k sinds aug 2010

Ik vraag mij af of bij de bovenste 3 een diesel niet voordeliger was geweest (misschien dat hellfire wel een diesel heeft, kan ik niet nagaan), waar ligt het omslagpunt voor jullie eigenlijk?

Ook opvallend dat zelfs bij de 'first editions' er geen sprake is van kinderziektes. Kennelijk is de SP3 goed uitontwikkeld alvorens deze in produktie werd genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds 4/4/2011 al 4000 Km.

Eerlijkheidshalve moet ik daar aan toe voegen dat daar een trip naar Dresden in zit. Normaal doe ik zo'n 20.000 per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast asterix

Er zitten best nog wel behoorlijk kmstanden tussen. Even een tussenstandje van de veelrijders:

asterix: 19k sinds okt 2010

Ik vraag mij af of bij de bovenste 3 een diesel niet voordeliger was geweest (misschien dat hellfire wel een diesel heeft, kan ik niet nagaan), waar ligt het omslagpunt voor jullie eigenlijk?

Jeremy Clarkson zegt altijd dat diesels geen echte auto's zijn ... dus neem ik geen diesel :-)

Serieus, ik heb gewoon niets met diesels en het omslagpunt is steeds hoger en hoger komen te liggen, dus niet eens overwogen.

Ook opvallend dat zelfs bij de 'first editions' er geen sprake is van kinderziektes. Kennelijk is de SP3 goed uitontwikkeld alvorens deze in produktie werd genomen.

Nou ... stuurprobleem + cruise control ... beide niet goed. Blijkbaar ook iets met de 18" velgen.

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

De mijne is van aug.2010 en ik heb nu 13.000 kilometer op de teller staan ....en het belangrijkste is dat ik niet een keer naar de garage terug hoefte te gaan voor storingen .e.d de SP3 is gewoon een betrouwbare auto..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...