Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mensen ik zit aan 6maand ondertussen en moet zeggen dat er velen hun sportage hebben alhoewel ze hem na mij besteld hebben.

ben er bijna zeker van dat de ene dealer wat meer druk kan zetten dan de andere.

men hoeft maar te zeggen dat hij met klanten zit die hun wagen gaan annuleren , zoals er hier bij ons al een paar gedaan hebben,

en dan kan het ineens sneller gaan ofwel nemen ze gelijkaardige wagens en geven ze die aan mensen die hem schikken te annuleren en

laten ze de andere wat langer wachten , wat hier ook al gebeurd is.

Hier was iemand die zijn wagen had binnen zien komen en dus vroeg of het de zijne was en kreeg als antwoord , neen is de uwe nog niet ,

en achteraf zag hij de persoon voor wie hij wel was en die had hem 6 weken later besteld dan hem.

dus u ziet maar hoe dealers te werk kunnen gaan .

Geplaatst

mensen ik zit aan 6maand ondertussen en moet zeggen dat er velen hun sportage hebben alhoewel ze hem na mij besteld hebben.

ben er bijna zeker van dat de ene dealer wat meer druk kan zetten dan de andere.

men hoeft maar te zeggen dat hij met klanten zit die hun wagen gaan annuleren , zoals er hier bij ons al een paar gedaan hebben,

en dan kan het ineens sneller gaan ofwel nemen ze gelijkaardige wagens en geven ze die aan mensen die hem schikken te annuleren en

laten ze de andere wat langer wachten , wat hier ook al gebeurd is.

Hier was iemand die zijn wagen had binnen zien komen en dus vroeg of het de zijne was en kreeg als antwoord , neen is de uwe nog niet ,

en achteraf zag hij de persoon voor wie hij wel was en die had hem 6 weken later besteld dan hem.

dus u ziet maar hoe dealers te werk kunnen gaan .

Onzin, dit heeft niks met de dealers te maken maar met de efficiency in de fabriek in Slowakije, waar men zo optimaal mogelijk probeert te produceren. Probleem is meer vraag dan aanbod. Verder nog het fenomeen dat er een bepaald aantal auto's aan Nederland geleverd worden en men een zo'n groot mogelijke spreiding wil naar alle dealers. Simpel gezegd een dealer die veel auto's (in dit geval Sportages) verkoop krijgt dan ook minder auto's toegewezen en dat geeft de verschillen, die we regelmatig gerapporteerd zien. Ik wacht al (over 2 dagen) 8 mnd. op mijn auto en mijn dealer is een heeeele goedddde en verkoopt de Sportage bij bosjes en wordt daar nu voor gestraft en heeft onlangs pas de 2.0 cdri uit november 2010 geleverd gekregen, maar die van mij (de 3de) waar daar niet bij. De dealers nog de importeurs kunnen hier invloed op uitoefenen en het management van KIA in Slowakije zijn de bepalende, ofwel storende of onregelende factor in dit verband. Helaas pindakaas. Ook ik snap er geen Toyota van en heb dit nog nooit meegemaakt, maar is wel een typisch Koreaanse stijl van werken.

Groeten,

Jan

Geplaatst

Gisteren de SP3 opgehaald en inmiddels circa 400 km mee gereden. Auto bevalt prima!!!

Het is een stille auto (al hoor je een beetje de wind bij de ramen). Ik heb de dealer gevraagd of de update voor het stuur was uitgevoerd. Volgens hem wel anders mochten ze de auto niet afmelden bij de KIA (??). Al vind ik hem nog wel zwaar sturen op de snelweg (misschien is het ook gewoon even wennen).

Ik heb geen last van een geluid bij 3500 toeren(als ik mij goed kan herinneren), wat door een aantal SP rijders was opgemerkt.

Ik schrok wel van de kofferbak, ik vond deze nu wel een beetje klein. Gek genoeg lijkt het me of ze deze kleiner hebben gemaakt. Ik heb er tijdens de orientatie wel naar gekeken. Was effe een tegenvaller.:huh:

Nogmaals de auto bevalt prima...........

Geplaatst

Hoi iedereen,

Bijdeze wilde ik graag weten of iedereen tevreden is zo als de auto is afgeleverd. Zit alles er op en aan op het type wat besteld is zoals in de specificatie vermeld staat. Of zijn jullie tot de ontdekking gekomen dat er bepaalde dingen ontbreken op de auto zo ja wat ?

Is jullie afleverpakket compleet b.v. zit de lampenset erin. Is het bagagenet aanwezig ( m.u.v. de x-tra dan). En hebben jullie soms ie nog tips of andere zaken waar ik rekening mee moet houden bij aflevering van de auto, ik hoor het graag.

gr chris

Geplaatst

Hallo Chris,

Mijn SP3 is op 22/4 uitstekend afgeleverd. Alles er op en er aan. Daarna ook geen enkel probleempje gehad waarvoor de auto naar de garage zou hebben gemoeten. Ziet er naar uit dat hij pas komend voorjaar bij zijn eerste beurt (30.000 km) de garage zal zien. Zeer tevreden !

:)

Geplaatst

Gisteren mijn SP3 opgehaald en ik moet zeggen dat ik het echt een FANTASTISCHE auto vind. Ik ben helemaal blij dat ik deze keuze heb gemaakt en tot nog toe bevalt hij uitstekend. Stuurupdate is volgens de dealer uitgevoerd en ik moet zeggen dat ik helemaal geen stuur oneffenheden heb ontdekt.

Wat ik wel vond tegenvallen was de uitleg bij aflevering, de heer die hem afleverde heeft alleen de binnenzijde van de auto globaal uitgelegd en is niet in detail getreden over hoe alle knopjes werken. Tevens is de motorkap niet open geweest om alles uit te leggen waar koel-,ruitenwisservloeistof, olie e.d. zich bevindt (weet ik allemaal wel maar had toch gezegd moeten worden naar mijn mening).

Verder de originele KIA dakdragers er vandaag opgezet en dit is een geweldig en makkelijk systeem.

Kortom ben ik heel erg tevreden.

Geplaatst

Ja daar zegt ge zoiets ik heb de onze gekocht 14 januari 2011 levering 15 mei 2011 uitgesteld naar 15 Juli Fabriek in tsechie sluit 3 weken aub terwijl ze achterstand hebben van minstens 2 maand tot 3 maand!!!! In Belgie gaat het zo als ze niet rond komen of er is een tekort werken ze hier 24/24 en 7/7 dagen aub daar kunnen ze ginder een boontje aan zuigen noem maar één op VW Brussel vroeger Opel enz... Maar ja alles heeft een prijs nietwaar goedkope uren en dan nog een top service verlenen is toch iets te veel van het goede! Wanneer kunnen ze leveren geen benul maar de mensen in het ongewisse laten dat is toch een brug te ver! Ze kunnen zelfs niet antwoorden op en domme vraag wanneer komt hij nu binnen???? Bon Ik geef ze tot aan einde van Augustus en zie ze dan voor de rechtbank de maat is vol voor mij! Nog iemand problemen misschien kunnen we samen sterker nog hun een proces aan doen wegens contractbreuk en hebben ze geen voet voor op te staan! Allen die geineterseerd zijn kunnen mailen op het adres ddrlkz@gmail.com

Mvg,

Djbay

De productiedatum is ten vroegste 1 maand voor de effectieve productiedatum gekend.

Dat is toch wat mijn dealer mij vertelde.

Mvg

Lorenzo

Geplaatst

Nou, als ik het voor het kiezen heb, dan zou mijn auto toch liever gemaakt zijn door iemand die niet flink overuren heeft gedraaid en 7 dagen per week gewerkt heeft.

Maar goed, ik zou persoonlijk niet zo lang op mijn auto willen wachten en had dan rondgekeken wat er wel leverbaar is binnen ~1 maand.

Geplaatst

Hallo allen,

heb een vraagje over de bestuurderszetel, kan die in de hoogte regelbaar zijn?

Mijn passagier is klein en wil wat hoger zitten, kan lijk alleen verplaatsen aan de rug!

grts

Geplaatst

Ja daar zegt ge zoiets ik heb de onze gekocht 14 januari 2011 levering 15 mei 2011 uitgesteld naar 15 Juli Fabriek in tsechie sluit 3 weken aub terwijl ze achterstand hebben van minstens 2 maand tot 3 maand!!!! In Belgie gaat het zo als ze niet rond komen of er is een tekort werken ze hier 24/24 en 7/7 dagen aub daar kunnen ze ginder een boontje aan zuigen noem maar één op VW Brussel vroeger Opel enz... Maar ja alles heeft een prijs nietwaar goedkope uren en dan nog een top service verlenen is toch iets te veel van het goede! Wanneer kunnen ze leveren geen benul maar de mensen in het ongewisse laten dat is toch een brug te ver! Ze kunnen zelfs niet antwoorden op en domme vraag wanneer komt hij nu binnen???? Bon Ik geef ze tot aan einde van Augustus en zie ze dan voor de rechtbank de maat is vol voor mij! Nog iemand problemen misschien kunnen we samen sterker nog hun een proces aan doen wegens contractbreuk en hebben ze geen voet voor op te staan! Allen die geineterseerd zijn kunnen mailen op het adres ddrlkz@gmail.com

Mvg,

Djbay

Beste djbay,

Met het eerste gedeelte van u verhaal helemaal eens, dat het niet van deze tijd is dat men geen leveringsdatum kan zeggen (zit in hetzelfde schuitje wacht al vanaf 12 januari 2011)

Maar elke auto fabrikant en zeker opel,ford, bmw, mercedes sluiten hun deuren in de zomer voor 3 weken.

groet,

Vanelli

Geplaatst

Nu had ik het bericht gekregen dat die van ons in produktie ging op 22/07

Laat ons hopen dat ze hem produceren en hopelijk ook nog op transport steken :(:(

Onze besteldatum was 15/01

grtz Luc1

Geplaatst

Hallo allen,

heb een vraagje over de bestuurderszetel, kan die in de hoogte regelbaar zijn?

Mijn passagier is klein en wil wat hoger zitten, kan lijk alleen verplaatsen aan de rug!

grts

Zit de passagier op de bestuurdersstoel dan? Om welke stoel gaat het nou :lol:

Bestuurdersstoel is standaard in hoogte verstelbaar (alle uitvoeringen), passagiersstoel niet.

Voor degene die de passagiersstoel toch hoger wil: ik heb de passagiersstoel met opvulringen onder de stoelbouten proberen op te hogen maar de bouten zijn dan te kort. En die bouten hebben zo'n immens rare maat/spoed dat ik het maar opgegeven heb....been there done that.

Geplaatst

Onze levering is vervroegd van 3.5 maanden naar 2.5 maanden :) Komende zaterdag kunnen we de sportage ophalen :)

wat voor type heb je besteld?in nl of belgie?

super voor je!

Geplaatst

hoi iedereen,vandaag goed nieuws gekregen van de garage mijn sportage is toe gekomen en dit na 6 maanden en 2 weken

te hebben gewacht ,ga hem volgende week vrijdag of zaterdag op halen want de papieren waren er nog ni deze zouden pas

maandag toe komen dus heb ik gekozen om hem eind volgende week te gaan ophalen en dan kunnen we in verlof vertrekken

Geplaatst

wat voor type heb je besteld?in nl of belgie?

super voor je!

Het is een Executive Plus met panoramadak en navigatie. Kleur Sirius Silver.

We hebben hem telefonisch besteld op 29 april, 4 mei officieel besteld en zaterdag mogen we hem dus inderdaad halen :)

Geplaatst

Even terzijde,

onze sportage wordt normaal geproduceerd op 22juli.

Ik meen hier gelezen te hebben dat de fabriek nadien sluit wegens jaarlijks verlof.

Weet iemand of de transportdiensten de geproduceerde wagens al dan niet vervoert? :(:(

grtz luc1

Geplaatst

Beste djbay,

Met het eerste gedeelte van u verhaal helemaal eens, dat het niet van deze tijd is dat men geen leveringsdatum kan zeggen (zit in hetzelfde schuitje wacht al vanaf 12 januari 2011)

Maar elke auto fabrikant en zeker opel,ford, bmw, mercedes sluiten hun deuren in de zomer voor 3 weken.

groet,

Vanelli

is het echt zeker dat de fabriek sluit wegens vakantie?en wat is de vakantie periode dan?ik word er ook flauw van....

Geplaatst

Heb op 4-11-2010 een 2.0 crdi besteld en afgelopen zaterdag eindelijk opgehaald na 8,5 maand wachten...!

Gelukkig heeft dit forum me door de wacht tijd heen geholpen :-) dus bedankt daarvoor,

Hij bevalt in ieder geval prima, na de eerste 500 km.

Groeten

WIA

Geplaatst

eerst ging hij gemaakt worden eind juni, bleek dat er plots geen productiedatum meer gekend was en dat de productie voor onbepaalde tijd is uitgesteld... daar moet je het maar mee doen en niemand die iets meer zegt of moeite doet, ondertussen ook een koper voor mijn oude wagen en die kan mij maar niet geloven dat ik nog van niets weet wanneer ik hem zou kunnen overdragen... eigenlijk heel triestig hoor in deze moderne tijden...op de duur vergeet je wat je gekocht hebt... is ook de eerste en laatste keer dat ik een nieuwe wagen koop...op een okkasie moet je tenminste niet wachten

welke belgen wachten nog een op een 1.7 CRDI besteld rond het autosalon? Hebben jullie al meer info?

hoi ik heb ook een 1.7 CRDI besteld 23.O1.2011 en ze weten het nie heb al 2mnd niet meer gebeld

Geplaatst

Kia sportage X-ecutive Plus Pack 1.6 GDI Dark Gun metal met panorama schuif / kanteldak

besteld 15 april 2011

levering a.s. dinsdag 26 juli 2011

Ik heb mijn auto ingeruild en wat mij betreft had de levering nog wel even mogen duren omdat de inruilprijs al was vastgesteld.

Geplaatst

auto was voor de derde keer uitgesteld, (black pearl x-clusive 2.0B met panoramadak) zou weer maand(en) kunnen duren had de auto begin februari besteld. Dealer had een mooie oplossing. Hij krijgt deze week een sportage in de kleur phoenix silver (precies hetzelfde uitgevoerd) binnen. De kleur bekeken op de auto en vond deze kleur super dus volgende week komt dan eindelijk de kia!

Geplaatst

hoi ik heb ook een 1.7 CRDI besteld 23.O1.2011 en ze weten het nie heb al 2mnd niet meer gebeld

Ik wacht vanaf 12 januari 2011 op een 2.0 CDRI.

En ook nog geen enkel vooruitzicht.

Groet,

Vanelli

Geplaatst

heb nog eens naar de garage gebelt en mij hebben ze gezegd dat het eind augustus zou worden i.p.v 7 juli

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...