Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu het terug (hevig) regent stel ik een probleempje vast met mijn kia sportage 3. Als het geregend heeft en ik open de deur aan de bestuurderskant dan staat er wat water op de deurdrempel op de plastic beschermplaat. Ik heb al gekeken vanwaar het water vandaan komt, maar kan het alsnog niet vinden, alle rubbers zien er goed uit maar toch zie ik dat aan de binnenkant van de deur onderaan nat is en de rubberen afdichting op de drempel ook, de passagierskant heeft dit totaal niet. Zijn er nog mensen die dit hebben? Advies?

Posted

het zou kunnen dat er water langs het raam in de deur komt, wat dan langs de ontwaterings gaatjes uit de deur loopt.

Posted

Nu het terug (hevig) regent stel ik een probleempje vast met mijn kia sportage 3. Als het geregend heeft en ik open de deur aan de bestuurderskant dan staat er wat water op de deurdrempel op de plastic beschermplaat. Ik heb al gekeken vanwaar het water vandaan komt, maar kan het alsnog niet vinden, alle rubbers zien er goed uit maar toch zie ik dat aan de binnenkant van de deur onderaan nat is en de rubberen afdichting op de drempel ook, de passagierskant heeft dit totaal niet. Zijn er nog mensen die dit hebben? Advies?

Als het vaker voorkomt even naar de dealer, kan namelijk zijn dat de folie aan de binnen kant van de deur niet goed geplaatst is.

Posted

Ik denk eerder dat er 1 afwateringsgaatje verstopt is. En dan zoekt het water een uitweg en dat is meestal die van de minste weerstand.. Eventjes je deur na lopen of laten doen.

Posted

Ik heb de volledige deur bekeken en heb ontdekt dat onderaan het binnenpaneel er een opening van een cm zit en net daar stroomt er wat water uit. Het water komt dus vanachter het deurpaneel zo op de binnenste deurrubber die nat wordt en zo op de deurdrempel. Bij mij thuis staat de auto niet helemaal vlak, licht hellend naar rechts, maar dan zou het water toch niet binnen mogen komen toch? Bedankt voor de duitse tip, helaas kan ik geen duits, iemand een korte samenvatting voor mij? Alvast dank.

Posted

Ik heb de volledige deur bekeken en heb ontdekt dat onderaan het binnenpaneel er een opening van een cm zit en net daar stroomt er wat water uit. Het water komt dus vanachter het deurpaneel zo op de binnenste deurrubber die nat wordt en zo op de deurdrempel. Bij mij thuis staat de auto niet helemaal vlak, licht hellend naar rechts, maar dan zou het water toch niet binnen mogen komen toch? Bedankt voor de duitse tip, helaas kan ik geen duits, iemand een korte samenvatting voor mij? Alvast dank.

Bekend met Google vertaal? Link

Kort gezegd hij had het zelfde probleem als jij, getest met een gieter eerst dorpel droog gemaakt.

Weer water op de dorpel en rubber ook nat.

Naar de dealer hebben het bekeken en hebben nieuwe folie besteld.

Posted

Hartelijk dank Bowie97 voor de tips en reacties! Ik ga het voorleggen aan mijn kia-dealer. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, kwestie om dit ook eens voor te leggen aan kia of dealer.

Posted

Hartelijk dank Bowie97 voor de tips en reacties! Ik ga het voorleggen aan mijn kia-dealer. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, kwestie om dit ook eens voor te leggen aan kia of dealer.

Ik heb mijn SP3 sinds afgelopen donderdag. Bij mij ligt er ook water op de kunststofdrempel aan de bestuurderszijde.

Guest asterix
Posted

Ik heb mijn SP3 sinds afgelopen donderdag. Bij mij ligt er ook water op de kunststofdrempel aan de bestuurderszijde.

Ik zie dat ook ... maar het zit dus wel aan de 'goede' kant volgens mij, de plek die tijdens het rijden in een stortbui ook nat kan worden volgens mij.

Marcel

Posted

Idem, er liggen bij mijn Sportage ook wat waterdruppeltjes maar aan de buitenzijde, lijkt me geen probleem.

Posted

Waterdruppels op kunstofdeel buitenzijde (feitelijk je instaplijsten) is geen enkel probleem. Als het de binnenzijde is, dus aan de binnenzijde deel van het rubber, dan moet je ingrijpen anders veranderd je SP3 in een vissenkom ;)

Posted

En Borns002, heeft u ook eens gekeken van waaruit het water eigenlijk sijpelt. Misschien moet je de watertest doen om te vinden vanwaar het komt. Als dit ook vanuit de opening onderdaan de binnenste deurpaneel komt, dan heb ik nog een getuige. Succes

Posted

Vanavond hebben we onze SP3 gewassen en er flink met de tuinslang opgezeten... voorlopig geen water op de dorpels. biggrin.gif

Posted

En Borns002, heeft u ook eens gekeken van waaruit het water eigenlijk sijpelt. Misschien moet je de watertest doen om te vinden vanwaar het komt. Als dit ook vanuit de opening onderdaan de binnenste deurpaneel komt, dan heb ik nog een getuige. Succes

Ik heb nog geen tijd gehad om de auto door de wasstraat te halen. Ik zal dat dit weekend doen. Ben benieuwd.... Donderdag gaat de auto naar de importeur voor de software update van de besturing. Dan kan ik dit eventueel ook direct melden.

• 4 weeks later...
Posted

Voorgelegd aan dealer, heb het bij beide voordeuren, antwoord was: is standaard op de SP3 ( :?:)

Posted

Standaard??

Dan neem ik er toch liever een optie bij om dat niet te hebben :lol::lol::lol:

Wat voor een uitleg is dat zeg?

Ja, was ook met .... geslagen. Dat hebben ze allemaal zo'n afwatering, meer kreeg ik er niet uit en had er ook op dat moment geen zin meer in om ....

Voor een paar kleine dingetjes die ik aan de auto heb sinds ik hem heb navraag/aandacht gevraagt, maar krijg eigenlijk antwoorden die het net niet zijn.

Bij de aanschaf ging het juist zo prettig (en juist daarom voor deze gekozen want is een eindje uit de buurt) foute inschatting gemaakt,

op het verkeerde paard gewed, verzin hem maar....

Posted

misschien toch maar eens bij een andere dealer proberen die wel om klanten/auto's geeft

Posted

Beste Kialoog, wat bent u .........

Hee, toch iemand die het vraagt, daar was het wachten op - met stom(heid) en wie is U?

Posted

Ben niet blij dat de dealer van kialoog antwoord dat het normaal is op de sportage. Daar zou ik geen vrede mee nemen, wat als het in de winter eerst regent en dan bvb s nachts vriest, dan bevriezen ook mijn rubbers en ga ik deze dan niet kapotscheuren als ik mijn deur open? Ik heb nog geen afspraak gemaakt met mijne dealer, maar ik wacht op meerdere reacties van mensen die ook dit probleem van water op de deurdrempel(s) hebben, dus nogmaals blijf reageren sportagerijders!!

Posted

Ben niet blij dat de dealer van kialoog antwoord dat het normaal is op de sportage. Daar zou ik geen vrede mee nemen, wat als het in de winter eerst regent en dan bvb s nachts vriest, dan bevriezen ook mijn rubbers en ga ik deze dan niet kapotscheuren als ik mijn deur open? Ik heb nog geen afspraak gemaakt met mijne dealer, maar ik wacht op meerdere reacties van mensen die ook dit probleem van water op de deurdrempel(s) hebben, dus nogmaals blijf reageren sportagerijders!!

Ook ik heb geconstateerd, dat ik aan de binnenzijde op de drempel aan de bestuurderskant een plasje water aantrof

Posted

Toevallig zag ik vandaag ook water liggen aan de bestuurderskant. Nu meer sportage rijders het signaleren, is er wat aan de hand. Ik ga dit ook meenemen naar de dealer (naast vervelend schakelen, bestuurdersstoel die steeds zakt).

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb mijn Kia dealer gebeld over het probleem van water op de deurdrempel, hij vertelde daar nog niets van gehoord te hebben, maar dat de er iets mis zal zijn aan de plastieken afdichting in de deur. Ik vertelde hem dat ik dankzij dit forum er meer sportage-collega's dit vastgesteld hebben. En dus heb ik op 24 augustus een afspraak bij hem en gaan zij dit eens bekijken/oplossen en tevens heb ik een firmware update gevraagd voor het navigatiesysteem, deze krijgt hij volgende week woensdag (17 aug) binnen. Hopelijk heb ik dan twee vliegen in één klap opgelost. Ik ga jullie zeker laten weten hoe het verlopen is.