Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[quote name='wimme' - Banneman enz... ga jullie zeker laten weten hoe het verlopen is.

Ja, graag, kan ik het wederom toevoegen aan mijn waslijstje, want nogmaals mijn dealer zei : "dat is standaard op alle SP3's"

vroeg nog, is het grappig bedoeld, maar nee, het is zo.

grtz

Geplaatst

Bij mijn dealer gemeld. Binnenkort heb ik een afspraak voor onderzoek aan de auto op het punt van het overschakelen, de resonantie, het zakken van de stoel wordt opgelost en het water op de dorpel. Ik verwacht niet veel oplossingen, maar ik geef het voordeel van de twijfel. Ben nog niet tevreden.

Geplaatst

Heb ook last van wat water op instaplijst, wel aan de buitenzijde van het rubber. Maar is dit bezwaarlijk? Hebben mijn vorige twee auto's ook "last" van gehad.

Wat mij op gevallen is dat het rubber aan de binnen zijde thv de buitenspiegel naar binnen omklapt als je de deur dicht maakt. Hier zou het water dus ook naar binnen kunnen komen. Dealer op hoogte gesteld en wist me te vertellen dat dit rubber/spiegel verhaal bekend is.

31 augustus afspraak voor update's en kijken dan tevens naar dit euvel.

Geplaatst

Aan de bestuurderszijde kon de rubber aan de spiegelzijde ook inklappen als de deur dichtdeed. Maar toen in dit ontdekte op zoek naar het waterlek, heb ik deze kunnen bevestigen door gebruik te maken van het plastik stukje dat in het midden van de rubber zat. En later heb ik na uitgebreid onderzoek vastgesteld dat er welliswaar water daarlangs kan komen, maar het water op de deurdrempel kwam of komt bij mij niet daarvandaan. Maar ik geef toe dat ik de dealer ga vragen om dit rubberstukje extra na te kijken, immers de passagiersdeur zat dat rubber volledig op zijn plaats. Had de werknemer die de bestuurdersdeuren samenstelde een slechte week en heeft hij/zij zo tientallen zoniet honderden deuren slecht gemaakt, waar zat Kia met zijn kwaliteitscontrole van hun auto's op dat moment? Het kan toch geen toeval meer zijn dat er meerdere drempels aan bestuurderszijde water vertoonde en niet vastgemaakte rubbers. Ik hoop dat kia Belgie en kia Nederland dit ook lezen en dit doorgeven aan de fabrikant!

Geplaatst

Zoals beloofd is hier het relaas van mijn probleem van water op de bestuurdersdrempel. Ik ben naar de dealer geweest en deze heeft het probleem vastgesteld. Na het verwijderen van deurpaneel bleek dat de plastic afwateringsplaat, die ervoor zorgt dat water dat tussen het raam sijpelt afvoert naar de de afwateringopeningen onderaan de deur, gekreukt zat en zo het water afvoerde naar de verkeerde kant, en dat was naar de binnenkant van de deur waardoor er water vanonder de deurpaneel sijpelde op de deurdrempel en de binnendeurrubbers. Blij dat het geen ingebeeld probleem was.

Maar helaas moet ik nog eens terug voor het vervangen van een rubber ter hoogte van de spiegel die is van bij de levering niet goed gehecht en heeft een tijdje dichtgeklapt bij het sluiten van de deur.

De garagehouder wou dit niet vasthechten met lijm, maar omdat het garantie is wou deze dit liever vervangen om later geen problemen te krijgen. Ik vind dit een mooie service, alleen jammer dat ik hiervoor nog eens naar de garage moet.

Het is wel een bewijs dat Kia en de dealer de garantie serieus nemen en hebben me vriendelijk ontvangen en geholpen. Tevens hebben ze de navigatieupdate uitgevoerd en tot nu heb ik geen probleem vastgesteld, alles werkt prima maar ik zie niet veel veranderingen, maar dat is een andere topic.

Dus beste sportage-collega's; water op de deurdrempel is niet normaal, werd bij mij erkent als een fabricatiefout en valt onder de KIA-garantie. Ik ben benieuwd naar jullie reacties om mijn verhaal, dus reageer!!

• Like 1
Geplaatst

Op het Duitse forum wordt ook aangegeven dat bewuste driehoek bij de spiegel nog al een niet goed vast zit.

De bevestiging is in sommige gevallen zelfs afgebroken, waardoor de flap ombuigt bij het dichtmaken van de deur en er zo voor zorgt dat water naar binnen komt.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ook ik heb geconstateerd, dat ik aan de binnenzijde op de drempel aan de bestuurderskant een plasje water aantrof

Ook mijn dealer stelt dat water op de drempel gewoon bij de sportage hoort en dat meer merken daat last van hebben

Volgende week gaat de Sportage een dag naar de dealer voor een stuurupdate en een algehele inspectie i.v.m stilvallen in Italie en nog wat kleine dingen ik zal em vragen om toch eens goed naar de afwateringsplaat in de deut en de spiegel te kijken

Geplaatst

Ik ben terug naar de autodealer geweest voor het aanbrengen van nieuwe deurrubber EN ze hebben terug meer dan een uur gewerkt aan de deur daar de vorige herstelling niets had opgeleverd! Na de vorige herstelling en bij de eerste bui stond er terug water op de dorpel, ik dacht even dat ik gek werd. Het probleem was dus niet opgelost, maar ik moest toch terug voor het vervangen van de deurrubber en dat hebben ze goed gedaan en ze hebben nu extra tijd genomen om het waterprobleem op te lossen, de garagist werd het ook een beetje beu, maar ze hadden het bij de eerste herstelling maar goed moeten doen. Nu hoop ik dat het water op de dorpel gedaan is, anders vraag ik om een nieuwe deur te plaatsen, ik wacht de volgende regenbui af.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo Kia rijders!!!

Dit topic lijkt zo een beetje stilgevallen nochtans is het probleem nog steeds actueel denk ik maar de meeste Sportage 3 rijders slaan er gewoon geen acht op denk ik...

Bij mij ligt er bij de voorste deuren vooral links na een wasbeurt of een hevige regenbui (zoals we er momenteel veel van hebben) regelmatig een plasje water op de zwarte kunststof deurdrempel (bescherming instappen), bij nader inzicht lijkt het te komen van achter de plastic deurbekleding ter hoogte van de hoek onderaan meest vooraan gericht. Ik denk dat het ergens om een ondichtheid moet gaan aan de plastic folie die zich achter de deurbekleding bevind, niet goed dichtgekleefd of een ontwerpfout??? Zijn er nog mensen die hier last van hebben of mensen die er misschien niet op letten? En zo ja wie is al bij de dealer langsgeweest en wat is de definitieve oplossing van het probleem geweest, ik heb vroeger door een ondichtheid aan de deuren van mijn vroegere seat leon eens mijn interieur zien veranderen in een kikkerpoel en heb geen zin om dit nog eens mee te maken met mijn Sportage ( waar ik tot nu toe eigenlijk best tevreden van ben)...

Dus graag reacties en nog grager oplossingen!!!

greetz azzaro

Geplaatst

@azzaro

zoals ik al een aantal keren gemeld heb hier doet de dealer voorkomen dat dat standaard is op de SP3 "hebben ze allemaal, is een normale afwatering??" kreeg ik als antwoord.

Dealer geen oplossing ik ook niet.

Groet en succes.

Geplaatst

Om eerlijk te zijn, de Venga heeft dat probleem ook.

Er blijft na een regenbui tijdens het rijden én een wasbeurt water op de dorpel/drempel staan.

Geplaatst

Snap het probleem niet, zolang het water aan de goede kant van de drempel staat is er toch niets aan de hand? Dat gebeurt bij alle auto's en dat is vrij normaal, het water loopt langs de ramen, iets van dat water kan in de deur komen en dat gaat via de ontwateringsgaatjes via de deur naar de dorpel, al naargelang hoe je auto staat loopt het dan weg of blijft op de dorpel staan als een soort plasje.

Het wordt pas erg als er water in het interieur terecht komt, dus aan de verkeerde kant van het deurrubber en de drempel, dan pas wordt het tijd om je echt zorgen te gaan maken.

Water dat terecht komt op die plastic instapstukken(die lelijke dingen heb ik laten vervangen door een paar mooie glimmende roestvrijstalen :smartass: ) is geen enkel probleem, heb al diverse merken gereden, meeste met onbeklede dorpels, en daar gebeurt allemaal hetzelfde mee, ook water op de dorpel na een fikse bui of wasbeurt.

• Like 1
Geplaatst

IDD zolang het water links van de binnenste deurrubber blijft (bestuurdersinstap) is er voor mij geen vuiltje aan de lucht maar in mijn geval staat er reeds wat water op de deurrubber, daarnet heb ik na de deur rond de deurbekleding met een doek droog te hebben geveegd met een papier zakdoekje tussen de deurbekleding en het gelakte metaal van de deur geschoven en ter hoogte van de hoek rechtsonder heen en weer geschoven met als resultaat wat water op het papiertje! Dit is dus NIET normaal...

Ik ga mij de moeite niet getroosten hiermee naar de dealer te gaan daar ik al weet van tevoren dat deze klacht toch niet au serieux zal worden genomen, weet uit ervaring dat dergelijke klachten toch meestal weggelachen worden als 'is normaal' enzovoort, nee, één dezer dagen zal ik gewoon zelf mijn deurbekleding LV deur eens afnemen, werkwijze is duidelijk te zien op volgende link >>>http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/61992-quick-tutorial-2011-sportage-door-panel.html waarna ik desnoods eens enkele dagen zo rond ga rijden (hopelijk regent het dan overvloedig) of doe ik even met een tweede persoon de proef met de waterslang, eens ik weet waar het van voorkomt is het gewoon een kwestie van dichtkitten of aanpassen en klaar is kees...

In ieder geval eens ik de oorzaak ken post ik de oplossing evt met foto's gedocumenteerd op dit topic...

Groeten Azzaro

Geplaatst

Snap het probleem niet, zolang het water aan de goede kant van de drempel staat is er toch niets aan de hand? Dat gebeurt bij alle auto's en dat is vrij normaal, het water loopt langs de ramen, iets van dat water kan in de deur komen en dat gaat via de ontwateringsgaatjes via de deur naar de dorpel, al naargelang hoe je auto staat loopt het dan weg of blijft op de dorpel staan als een soort plasje. Het wordt pas erg als er water in het interieur terecht komt, dus aan de verkeerde kant van het deurrubber en de drempel, dan pas wordt het tijd om je echt zorgen te gaan maken.

Helemaal mee eens. Ik zie het ook niet echt als een probleem.

Geplaatst

Ik heb regelmatig iets geschreven over dit probleem en ben verbaast dat het nu terug nu. Als je mijn ervaring herleest zal je merken dat ik tot tweemaal toe de auto bij de dealer heeft gestaan voor de 'herstelling'. Welnu de tweede keer heeft de dealer twee uur bezig geweest, ik kon jammer genoeg niet zien wat ze gedaan hebben, maar ik kan wel aangeven dat het NIETS geholpen heeft en heb ik besloten het zo te laten. Het is een probleem dat kennelijk niet oplosbaar is en ik heb besloten het op te geven en het water te laten zoals het is. Mijn advies, ga hiervoor niet naar de dealer want er valt toch niets aan te doen en levert een hoop tijdverlies voor niets. Ik beschouw dit als een contstructiefoutje en ik zal wel na elke bui met een theedoek het water verwijderen en hopen dat de vrieskou de rubbers niet aaneen vriest, dan ga ik wel terug om ze te vervangen. Niet goed van KIA maar ik heb besloten het te negeren, en persoonlijk vind ik dit niet normaal, bij rondvraag bij mensen met ander automerken, verneem ik nergens een dergerlijk probeem.

Geplaatst

@wimme

ja helemaal met je eens, al zo 'n 20 verschillende auto's gehad van verschillende merken maar ook nog nooit eerder last van gehad.

Ga er ook niet meer mee terug (trouwens doe ik al helemaal niet meer, strijd opgegeven, ben verbaast over de toch wel teleurstellende service en de kennis van de dealerschappen van KIA zeker hier in de randstad en om nu 70 km of meer te moeten rijden voor een beetje betere dealer zeg ik eerlijk heb ik geen zin meer in)

Grtz.

• 6 jaar later...
Geplaatst

Ook ik heb hetzelfde aan de bestuurderskant.  Antwoord van de dealer: dit is normaal. Het water loopt langs het raam naar beneden en onderin het portier zitten gaatjes, waardoor dit op de dorpel terechtkomt.

Volgens hem is hier niets aan te doen. Ik vind het maar raar. Heb dit nog nooit met welke auto dan ook gehad.

Geplaatst

Het gaat er om of het op de binnendorpel (dus plastic gedeelte aan de binnenzijde van het rubber in de deuropening) of op de buitendorpel zit (aan de linkerkant van het deuropening rubber). Op de buitendorpel is normaal, op de binnendorpel niet. Toch schijnen sportages chronisch te lekken op de binnendorpels, ik heb het ook gehad en ben 3-4 keer hiermee terug geweest, maar ze hebben het nooit goed kunnen oplossen. Het water lekt tussen de deur en de deurbekleding naar beneden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...