digital8 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Heren vraagje.., Ik zag vandaag (geen idee hoe lang hij er al inzit) dat er een schroef(je) (kop is 6mm rond) in mijn linker voorband zit en bij het tank station bleek de banddruk op 1.3 bar te staan ik heb de druk weer omhoog gebracht naar 3.0bar hetzelfde als mijn andere voorband maar wat doe ik nou met die band..? Moet deze vervangen worden of kan dit gerepareerd worden ik hoop gerepareerd sinds de auto van 10-01-2011 is en dus nog lang niet versleten is. Wie kan mij hier een antwoord op geven als ik namelijk op internet zoek dan zie ik veel mensen die zeggen een plug erin maar er wordt ook regelmatig gepost dat dat helemaal niet meer mag... Hieronder staan twee foto's van de band met schroef... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Vroeger ging er een plus in vanaf de buitenkant. Tegenwoordig gaat de band er af en gaat er een plug in vanuit de binnenkant. Schijnt beter te zijn. Oude methode werkt overigens ook nog steeds erg goed. Mag alleen niet toegepast worden op snelle auto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 3.0 bar is veel te hoog Ga even naar een bandenboer, Euromaster oid. Ik denk aan half uurtje, kopje foute koffie, mannenblaadjes en ca 10-20 euro Klaar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Wie kan mij hier een antwoord op geven als ik namelijk op internet zoek dan zie ik veel mensen die zeggen een plug erin maar er wordt ook regelmatig gepost dat dat helemaal niet meer mag... Mag wel in loopvlak. Niet in de wang. En niet van buiten, alleen van binnen. Kijk hier eens: http://www.carcreative.nl/bandreparatie.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Ja, zoals voorgaand beschreven kan dit goed opgelost worden met een plug die van binnen naar buiten wordt geplaatst. Ik heb jaren probleemloos gereden met zo'n plug, nadat ik ook in een schroef op een bouwplaats was gereden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted June 13, 2011 Author Share Posted June 13, 2011 Dan ga ik ma.. euhh nee dinsdag maar eens even langs de dichtstbijzijnde bandenzaak, bedankt voor de tips. Net even gekeken en de voorbanden zouden voor mij op 2.3Bar moeten staan, wel vaag dat m'n rechter voorband op 2.9\3.0bar stond, ik zal morgen de spanning rondom eens corrigeren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vand.m Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Tip: Om een evt.risico te vermijden de voorband naar de achter en de achterband naar voor! Groet, vand.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Persoonlijk heb ik al 2 keer een vijs in een band gehad. (loopvlak) Die werd telkens d.m.v. een prop toegemaakt bij mijn lokale bandenleverancier. Fluitje van een cent voor telkens 10 euro. Achteraf nooit geen problemen mee gehad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 heb wel vaker een shroef in mijn band gehad wel eens 2 tegelijk in dezelfde band auto op de brug shroef eruit prop er van buitenaf in en nooit problemen mee gehad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Wij gebruiken nog dagelijks proppen die van buitenaf gemonteerd worden. Het enige wat er fout kan gaan is dat het gat te groot is (maar dat voel je wel aan hoe makkelijk de prop erin gaat). En de schroef moet minimaal 1,5cm vanaf de schouder zitten. De band op de foto zal net aan op het randje zitten als ik het zo zie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vand.m Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Tip: Om een evt.risico te vermijden de voorband naar de achter en de achterband naar voor! Groet, vand.m Ik bedoel uiteraard NA de (prop )reparatie Duh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted June 13, 2011 Author Share Posted June 13, 2011 Vanmiddag even de bandenspanning gecontroleerd, alle banden bleken op 3.0bar te staan ipv de 2.3bar die aangegeven wordt op de sticker, morgen bij de dealer eens navragen wat de reden hiervan is. Maargoed het staat nu allemaal weer op 2.3bar en ik moet zeggen de auto stuitert minder en remt ook beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Vanmiddag even de bandenspanning gecontroleerd, alle banden bleken op 3.0bar te staan ipv de 2.3bar die aangegeven wordt op de sticker, morgen bij de dealer eens navragen wat de reden hiervan is Maargoed het staat nu allemaal weer op 2.3bar en ik moet zeggen de auto stuitert minder en remt ook beter. Goed dat je 't gezien hebt. reden = misschien een onachtzame technieker...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Vanmiddag even de bandenspanning gecontroleerd, alle banden bleken op 3.0bar te staan ipv de 2.3bar die aangegeven wordt op de sticker, morgen bij de dealer eens navragen wat de reden hiervan is. Maargoed het staat nu allemaal weer op 2.3bar en ik moet zeggen de auto stuitert minder en remt ook beter. Dit zal waarschijnlijk gedaan zijn met het oog op het brandstof verbruik. Ik rij met mijn ceed ook op 2.8 bar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.