Jump to content

Handsfree-knopje op stuur reageert niet

smetjesmee

Recommended Posts

Beste forumers

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt voor dit onderwerp, ja zelfs bij de andere Kia- types, maar heb nog geen gelijkaardige vraag gezien.

Onze SP3 is uitgerust met de huis-navigatie.

Volgens de handleiding zou je - als je op het 'handsfree'-knopje op het stuur drukt een pieptoon moeten horen, en dan kan je een commando ingeven (in enkele talen uitgenomen Nederlands angry.gif)

Ik hoor dit piepje niet als ik de knop indruk, en kan hiermee dus niks aanvangen.

En toch, als het telefoondisplay opstaat, en ik druk dan dit knopje in, komt het icoontje in het scherm oplichten (halve seconde)

Logischerwijs zou je dus denken dat het knopje communiceert met het NAV-systeem, maar het piepje blijft uit.

Iemand enig idee...?

Verander de taal van je navigatie maar eens in Engels of Duits en druk dan nog eens op het knopje, dan piept het wel. Ik dacht eerst ook dat het defect was maar als je logisch nadenkt (en je schrijft het zelf al): werkt niet in het Nederlands.

Je kunt het dus gebruiken maar dan 'muilt' de dame in je navigatie ook Engels of Duits. :D

man, man, man, GA NOU TOCH EERST EENS LEKKER RIJDEN IN DAT HOK.

Het is een AUTO en geen TELEFOONCEL.

Komt later wel...... :rolleyes:

Ik denk dat hij al rijdend zijn ervaringen direct wil delen met zijn contactpersonen en ja dan moet het wel werken he. :D

Verander de taal van je navigatie maar eens in Engels of Duits en druk dan nog eens op het knopje, dan piept het wel. Ik dacht eerst ook dat het defect was maar als je logisch nadenkt (en je schrijft het zelf al): werkt niet in het Nederlands.

Je kunt het dus gebruiken maar dan 'muilt' de dame in je navigatie ook Engels of Duits. :D

Ik was in de veronderstelling dat de Nederlandse taal al werkte maar blijkbaar nog niet. Zeker weer ergens niet goed gelezen.

Bedankt voor de tip Sjölp!

Eigenlijk logisch als je 't bekijkt. Stom van mij biggrin.gif

Ik denk dat hij al rijdend zijn ervaringen direct wil delen met zijn contactpersonen en ja dan moet het wel werken he. :D

Klopt harter! Ik zat gisterenavond in de wagen die in onze garage stond en wilde mijn vrouwtje bellen die in de keuken zat. ('k laat in het midden voor wat...rolleyes.gif)

Wilde dit eens doen via de handsfree functie en was van plan Engels te gebruiken (op dat vlak heb ik geluk, mijn vrouw heet Nancy en dat muilt goed in elke taal)

Toen het knopje niet piepte ben ik direct op 't forum gevlogen. (wist wel dat ik verschillende soorten commentaar zou krijgen laugh.giflaugh.gifwink.gif, maar op de duur ken je de gabbers op het forum door en door hé wink.gif)

Tnx anyway.

Klopt harter! Ik zat gisterenavond in de wagen die in onze garage stond en wilde mijn vrouwtje bellen die in de keuken zat. ('k laat in het midden voor wat... :rolleyes: )

Doet me sterk denken aan dat verhaal met die afneembare trekhaak :clap:

Maar weet nu eigenlijk iemand wanneer het wel in het Nederlands gaat werken dan. Komt hier een update voor binnenkort?

Om te vragen of het eten klaar is natuurlijk.

*EB duikt weg

Dan toch door iemand juist geraden... en dan nog bij de eerste gok. laugh.gif

Jammer dat ik geen set koffers kan weggeven...wink.gif

Anders misschien een nieuwe Sportage(voorlopig met een stuk uit de achterbumper) :lol::P;) .

Neeeeeeeeeeee ! De Sportage hou ik zelf !

De bumper mag je van mij hebben als ie er af is laugh.gifwink.gif

Of de dealer ook zo vrijgevig zal zijn...?