KaDo Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Hallo, Een poosje terug was ik op het forum met wat diesel/lpg vragen. Inmiddels werkt mijn man niet meer ver van huis en is dat niet meer relevant. Toch willen we een Kia kopen, nu rijden we toyota yaris 1.0 echt geweldig, maar we hebben een caravan, die weegt maar 625 en beladen 1025. We hadden leaseauto vorig jaar maar nu niet meer helaas. We twijfelen tussen een rio en ceed en dan nog 1.4 of 1.6. Het gaat erom wat is zuinigst, door ww van man niet veel te besteden.Wat is wijsheid. Volgens caravantrekker kan het allemaal dus ik wil graag ervaringen van jullie. Groetjes Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Voor de Cee'd zijn veel rijderservaringen bekend m.b.t. het trekken van een caravan. De 1.4 voldoet prima voor het gewicht van uw caravan. wanneer u echter veel in de bergen gaat rijden, prefereert een 1.6 boven de 1.4 motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaDo Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Voor de Cee'd zijn veel rijderservaringen bekend m.b.t. het trekken van een caravan. De 1.4 voldoet prima voor het gewicht van uw caravan. wanneer u echter veel in de bergen gaat rijden, prefereert een 1.6 boven de 1.4 motor. Oke bedankt maar hoe zit het met de Rio en verbruik van de ceed 1.4, 1.6 en Rio. Garages geven het zo rooskleurig door maar wat is nou echt?We zoeken een tweedehands maar wat een verschillen in prijzen zeg. Een speld in een hooiberg haha. Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaDo Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Nog even een vraagje, van de ceed weet ik inmiddels dat ie niet goed reageert op LPG, hoe zit dat met de Rio. Dat is toch voordeliger dan benzine? Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Ga er maar vanuit dat de rio ook niet goed samen gaat met LPG. De waardes van de 1.4 ceed's die ik hier voorbij heb zien komen zitten allemaal tussen de 1 op 14 tot 1 op 16. (op de mijne na, mijn rechtervoet is te zwaar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 rio gaat beter met lpg dan een ceed, in de rio ligt een oudere 1.4/1.6 met hydraulische stoters. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 De prijzen tussen de RIO en de cee'd zijn inderdaad erg verschillend. Daarvoor is een cee'd ook een nieuwer model dan de RIO en zijn daar modernere (Niet altijd betere) technieken gebruikt. De cee'd is daarbij veel comfortabeler en iets groter kqa binnenruimte etc dan de RIO. En zuinigheid ligt voor 75% aan je rechtervoet en rijstijl.. Ik zou altijd voor de cee'd gaan en dan het beste een 1.6. En ondanks dat ik jaren op LPG heb gereden voordat wij naar België zijn verhuisd raad ik lpg achteraf ingebouwd af. Of je moet gaan kijken voor een volvo. Om je keuze te vergemakkelijken maak een lijst met jullie wensen en kijk dan of de RIO of de cee'd hieraan voldoet. Daarna een testrit maken met de beide modellen en het onderhandelen kan beginnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audioot Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ga er maar vanuit dat de rio ook niet goed samen gaat met LPG. De waardes van de 1.4 ceed's die ik hier voorbij heb zien komen zitten allemaal tussen de 1 op 14 tot 1 op 16. (op de mijne na, mijn rechtervoet is te zwaar) Mijn C'EED haalt net 1:12 (veel korte stadsritten), maar afgelopen vakantie met aanhanger waarop ook nog fietsen stonden naar Spanje is het gemiddelde bij 1:10 echt blijven steken. Zwaar tegengevallen. (C'eed SW 1.4 / Jan 2009) Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Mijn C'EED haalt net 1:12 (veel korte stadsritten), maar afgelopen vakantie met aanhanger waarop ook nog fietsen stonden naar Spanje is het gemiddelde bij 1:10 echt blijven steken. Zwaar tegengevallen. (C'eed SW 1.4 / Jan 2009) Marcel 1 op 12 is wat die van mij ook gemiddeld doet. Woon/werk verkeer is voornamelijk snelweg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Rijd sinds 2010 een Ceed HB 1.4 (90pk) en heb ook een caravan met een max gewicht van 900kg. Vorig jaar gebruikt in NL voor een korte vakantie, gaat dan goed(wel ver doorhangen vering, tip verzwaarde veren monteren). Als je naar buitenland/bergen gaat dan zou ik de 1.6 nemen, een 1.4 kan maar presteert dan niet echt top. Nog een tip: de nieuwe RIO komt ook binnenkort uit met ook een dieselmotor, deze heeft natuurlijk een beter koppel is belastingvrij; wellicht het afwachten waard ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.