Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wanneer worden de nieuwe Picanto's afgeleverd ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij gaan zaterdag onze Picanto bestellen. Alle pakketten, 5-deurs en ESC. De kleur wordt waarschijnlijk "Titanium Silver", maar zijn er nog niet helemaal over uit. De "Milky Beige" vinden wij ook erg mooi en is wat mij betreft iets minder annoniem, ik wil alleen "Milky Beige" met de donkere velgen (alleen op 3 deurs :angry: leverbaar), maar wil niet nog eens €899 extra voor neerleggen.

Graag zou ik hier een bron van zien. Ik zou de dealer hier graag mee willen confronteren om die schamele 396 euro korting te verhogen met de ESC optie.

Beetje kort door de bocht vond ik. Mocht het zo zijn dat iemand voor je met alle veiligheid toeters en bellen remmen tijdens een regenbui en jij kunt uitwijken door je stuur om te gooien....... zou fijn zijn als je auto dan mee kan helpen zodat je deze keer misschien wel ongeschonden ervan af kan komen.

Heb zelf ook getwijfeld over de kleur, uiteindelijk de titanium en zwarte naast elkaar laten zetten en voor zwart gegaan. Milky beige lijkt me ook een zeer fraaie kleur maar die had/heb ik nergens

in het echt kunnen zien en dat is voor mij een vereiste. Feit is wel dat op zwart de belijning goeddeels wegvalt en op MB goed zichtbaar is.

Betreffende de velgen: je kan ook de standaard lichtmetalo's "plasti dippen" zie dit topic, is ook in zwart verkrijgbaar. Wel wat werk, maar als je er genoeg van hebt trek je het er zo van af en heb je je originele velg terug.

Dat ESP volgend jaar standaard wordt wil natuurlijk niet zeggen dat alle fabrikanten het dan gratis gaan aanbieden. Maar 396 euro korting op de door jullie uitgezochte uitvoering is inderdaad schamel dus ik zou zeggen draai die duimschroeven nog wat aan zaterdag :D

Wbt ESP: hebben jij en Mau S 100% gelijk in, was niet mijn bedoeling het veiligheidsaspect uit te vlakken maar wilde enkel aangeven dat het niet als excuus gebruikt moet worden om in de sneeuw dan maar vol gas te gaan rossen onder het mom van "ESP lost het wel op".

Geplaatst

Frietbakker,

Goed toegelicht :)

Moest wel lachen om "ESP lost het wel op" haha denk dat dat nog een x aantal jaren zal duren!

ik begrijp je volkomen, miss-communicatie wij zijn ook maar mensen euh bedoel Kia-rijders :chinese:

toch zou als ik de auto opnieuw zou bestellen toch de uitvoering met ESP gaan (ook standaard HILL HOLD Assist met ESP) dus zeker de moeite wel waard,

en schijfremmen achter voor de critici onder ons is ook iets mooier dan de trommels,..

de Milky kleur heb gezien bij Kia Bleeker in Enschede (showroom) maar vind dat een aparte kleur in het echt... een beetje "net niet" zeg maar,

maar dit is ook weer persoonlijk natuurlijk.

Geplaatst

Vanaf januari 2012 moeten alle Picanto's met ESP worden afgeleverd volgens de nieuwe Europese richtlijnen. Wij zullen dan wel een proefversie krijgen aangezien het zo lang duurt voordat de auto van de band afrolt :unsure:.

Ik heb te horen gekregen dat als ik vandaag bestel ik waarschijnlijk pas over 5 maanden de auto krijg.

Zou het dan ook zo zijn dat deze automatisch met ESP wordt geleverd?

Ga er even voor het gemak van uit dat deze pas in januari 2012 van de band gaat rollen!

Geplaatst

Dat is natuurlijk koffiedik kijken maar ik denk van niet. Die ESP regel geldt niet voor de hele wereld dus in de KIA fabriek blijven ook picanto's zonder ESP van de band lopen. De dealer/importeur zal dus al bij bestelling bij de fabriek moeten aangeven dat er ESP op de door jou bestelde auto moet zitten.

Zolang er geen aangepaste officiële prijslijst van de picanto verschijnt waarin expliciet is aangegeven dat ESP standaard is zal dat imho ook niet als zodanig geleverd worden.

Maar nogmaals: de dealer moet je daar voor 100% uitsluitsel over kunnen geven, ook nu al.

Geplaatst

Vandaag zijn we weer even naar de dealer gereden, ons contactpersoon zit op het moment in Frankfurt, dus afspraak blijft op zaterdag staan. Geen probleem, maar toch nuttig geweest.

Inmiddels hadden ze een nieuwe Milky Beige proefrit auto staan naast de Titanium Silver proefrit auto. Keuze gemaakt. Titinium Silver, te veel verschil in de ene en andere Beige

Afin, weer even ontopic....

5 Maanden!!! Dat is wel lang, hoop dat het bij ons wat minder gaat worden...:blink:

Geplaatst

Ik heb te horen gekregen dat als ik vandaag bestel ik waarschijnlijk pas over 5 maanden de auto krijg.

Zou het dan ook zo zijn dat deze automatisch met ESP wordt geleverd?

Ga er even voor het gemak van uit dat deze pas in januari 2012 van de band gaat rollen!

Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan. Vanaf 2012 is tenslotte ESP volgens Europese richtlijnen verplicht. Naar verwachting zal de kale verkoopprijs van de Picanto (en andere auto's) volgend jaar wel omhoog gaan om de kosten van ESP door te belasten aan de klant.

Geplaatst

Heren ik volg dit forum nu al enekele maanden en ik dacht nu wordt hget tijd om ook eens mijn ongeduld te uiten.

Op 23-05-2011 de volgende picanto besteld.

1.2 met exterior en style pack + ecodynamics in de kleur singal red..

Hierbij nog de volgende extra, getinte ruiten achter, stootlijst en parkeersensoren.

Vandaag van de dealer (na overleg met Kia Nederland) gehoord dat de auto nog steeds in backorder staat maar dat de auto wel in oktober geleverd zal gaan worden.

Kan iemand mij uit (persoonlijke) ervaring vertellen hoeveel waarde ik kan hechten aan dit soort uitspraken.

gr

steffan

Geplaatst

Hoi Steffan,

Allereerst welkom op het forum. Complimenten voor de uitvoering zoals jij hem besteld hebt, ik heb hem exact zo eens bij mijn dealer gezien en het is echt een schitterde auto in het rood met het exterior pack.

Nu on topic: zie mijn post hierboven van 14 september. Backorder = niet in NL aanwezig, niet onderweg (op de boot). In het meest gunstige geval rolt de auto morgen in Korea van de band en vertrekt de dag erna de boot naar Europa.

Volgens mij is de boot een week of 4 a 5 onderweg, dan wagen meteen op transport naar dealer en daar met spoed afleverklaar maken = levering 31 oktober om 17:55u :D

Geplaatst

Gisteren hebben wij eindelijk onze Picanto bij de dealer kunnen ophalen. We hebben gekozen voor de 1.2 / 5 deurs / Comfort Pack / Exterior Pack / kleur Wit Lipizan.

Deze auto hebben we op 7 mei bestel en is dus gisteren, 16 september, geleverd.

Ons zijn ook meerdere verwachte leverdata doorgegven die telkens niet bleken te kloppen. Dit is het enige minpunt maar hier wordt volgens de dealer aan gewerkt. Kia Europe komt met een nieuw auto volg systeem.

Grtz

Geplaatst

Hoi

Ik heb de Picanto begin mei besteld. Leveringstermijn was toen midden augustus.

Vandaag krijg ik eindelijk antwoord op mijn talloze telefoontjes:

productie voorzien op 17 november, levering tussen kerst en nieuwjaar !!! puntje winter !

De garage biedt mij nu wel ter overbrugging een tweedehands aan maar ik moet hem dan volledig op mij laten inschrijven. Alle kosten voor mij dus :-(

Nu vraag ik me eigenlijk af, wat (hoeveel) ik mag vragen ter compensatie voor de late levering, want die vervangwagen wil ik niet.

Groetjes

Geplaatst

Hoi

Ik heb de Picanto begin mei besteld. Leveringstermijn was toen midden augustus.

Vandaag krijg ik eindelijk antwoord op mijn talloze telefoontjes:

productie voorzien op 17 november, levering tussen kerst en nieuwjaar !!! puntje winter !

De garage biedt mij nu wel ter overbrugging een tweedehands aan maar ik moet hem dan volledig op mij laten inschrijven. Alle kosten voor mij dus :-(

Nu vraag ik me eigenlijk af, wat (hoeveel) ik mag vragen ter compensatie voor de late levering, want die vervangwagen wil ik niet.

Groetjes

Kun je aangeven welke uitvoering je besteld hebt en is er een reden gegeven!

Geplaatst

Vandaag besteld.

• 5-deurs,
  • Titanium Silver
  • Comfort Pack
  • Exterior Pack
  • Style Pack
  • ESC

Levertijd werd op 5 maanden geschat. <_<

Geplaatst

Kun je aangeven welke uitvoering je besteld hebt en is er een reden gegeven!

Picanto 5 deurs fusion isg ecodynamics

fusion

café mocha

opties: airco + goldpack

en neen geen reden gegeven

volgens mij is er iets misgelopen met mijn bestelling, maar dat zullen ze wel niet zeggen

Geplaatst

Vandaag besteld.

• 5-deurs,
  • Titanium Silver
  • Comfort Pack
  • Exterior Pack
  • Style Pack
  • ESC

Levertijd werd op 5 maanden geschat. <_<

Levering 3 deurs ook 6 maanden... ;)

nu niet meer maar ten tijde van de introductie op de auto-rai April 2011 ook 6 maand correctie: 7 maand!

ik heb hem na 7 maandjes mogen ontvangen.. B)

ps: mooie uitvoering Phoenix! sterkte met wachten. :scooter:

(zelf vond ik die 7 maand echt LANG..)

Geplaatst

Allen,

Ik heb in Mei een picanto 3 deurs titanium grey, comfort+exterior+style+ ESC+ cruise control+ armsteun+etc etc etc besteld en kreeg vorige week te horen dat het blijkbaar oktober gaat worden. Op het contract staat augustus!!!

Als ik de vorige berichten zo begrijp kan dat ook wel een kerst worden. Indien dat het geval wordt (bel ze morgen weer) dan gaan ze iets meemaken. Deal is deal en als ik mijn deel niet nakom dan is het meteen raak maar volgens mij werkt dat ook andersom. Een tijdelijke tweedehands zal bij mij geen optie worden, bij deze.

Enfin, nog even inhouden maar wilde dit wel even kwijt. Keep you all posted

gr en fijne avond

Tarkan

Geplaatst

Allen,

Ik heb in Mei een picanto 3 deurs titanium grey, comfort+exterior+style+ ESC+ cruise control+ armsteun+etc etc etc besteld en kreeg vorige week te horen dat het blijkbaar oktober gaat worden. Op het contract staat augustus!!!

Als ik de vorige berichten zo begrijp kan dat ook wel een kerst worden. Indien dat het geval wordt (bel ze morgen weer) dan gaan ze iets meemaken. Deal is deal en als ik mijn deel niet nakom dan is het meteen raak maar volgens mij werkt dat ook andersom. Een tijdelijke tweedehands zal bij mij geen optie worden, bij deze.

Enfin, nog even inhouden maar wilde dit wel even kwijt. Keep you all posted

gr en fijne avond

Tarkan

Veel succes in ieder geval.

Mijn goesting is over. Als ze niets extra geven (winterbanden bv) dan mogen ze hem houden.

Ik zag er zo naar uit ... maar in januari zonder toegevingen wil ik hem ook niet meer, sorry

Geplaatst

Welke uitvoering heb je dan. Als je ESC erbij wil dan scheelt dat al een maand..

Hoe meer opties hoe minder kans dat hij zomaar ineens op de boot kan staan... Hoewel het vanaf januari blijkbaar verplicht is om ESC te hebben op de Europese Picanto's naar wat ik heb gehoord. Wellicht dan een maandje eerder.....

Het meest "klote" is dat we geen auto hebben. Nu een deal kunnen sluiten met onze (oude) garage voor een 107 uit 2008 voor 150 per maand, niet op eigen naam. Bij Kia zou het tussen de 75-100 pm zijn voor een oud bakkie en dan ook nog op eigen naam.... nee dank je.B)

Geplaatst

Goedemorgen allen

Nou, ik ben gisteen bij de dealer geweest om maar wat duidelijkheid te verkrijgen over het feit waarom het nou oktober is geworden ipv augustus...

Daar belde de verkoper met de (gok ik) importeur om te vragen of de mijne al op de boot stond en tot zijn verbazing (die van mij nog niet eens meegerekend) kreeg hij het volgende antwoord:

<<tja van zo'n complete versie zijn er niet veel besteld dus die zijn er "gewoon" nog niet.........>>

Daar zakt mijn broek dus echt vanaf...

vertraging vanwege een tekort aan capaciteit (te groot succes) snap ik nog enigsinds, maar vertraging omdat een zeer complete versie eventjes niet tussen de gewone productie kan??????

Ik zou juist denken, dat de productie afgestemd wordt op bestellingen in tijdsvolgorde....VAUDT dus.

1- als je iets verkoopt dan weet je dat de klant wacht en ga je er zelf als dealer ACTIEF achteraan...toch?

(dealer is ook verliezende partij in deze vanwege de inruilauto!)

2- KIA hoort naar mijn mening gewoon op tijd te leveren ongeacht het aantal opties, aangezien ze deze ZELF in hun folders hebben staan! Stel ze halen het niet qua productie dan behoren ze dit aan te geven in een tijdsplanning naar hun dealers toe. Het was toch ook bekend dat de 3 deurs later zou komen???

IK ben bang dat xxPetraxx met de juiste persoon heeft gesproken en dat die productie van picanto's met alle opties niet voor november van start gaat = rond eind nov op boot (met geluk) = half jan in NL = eind jan echt ophalen...= voor mij dus 9!!! maanden!!! (het is toch geen Ferrari ofzo!!!)

Ik had de mijne op 10 mei besteld.....

Enfin, gelukkig heb ik niet meteen een auto nodig en heeft de dealer kosteloos een leenauto aangeboden voor de vakantie in oktober. Toch, die leenauto vindt ik eigenlijk niet meer dan normaal (anders wordt de inruil auto NOG minder waard). Ze moeten nu niet gaan denken dat ik mijn inruilauto nog ga laten keuren (loopt tot februari) en alles wat er tussen nu en levering gebeurd met dat bakkie is toch echt voor hun. Nu loopt de WB ook gewoon door etc. Enfin, winterbanden met stalen velgen is voor mij een acceptabel bod om het uit te zingen maar lager niet

gr Tarkan (3 drs, titanium, alles erop behalve leren interieur en open dakje).

PS: iemand al iets gehoord over de instaplijsten voor een 3 deurs (staan ook nergens)...heb ik nl ook besteld alleen zie ze nergens...

Geplaatst

Ik weet niet hoe ze Zich organiseren in de Kia fabriek maar alle nieuwe modellen kampen met hetzelfde probleem, DE WACHTTIJD!! De sportage zit met het zelfste probleem, ik had een wachttijd van 5 maand maar er waren er 8:). Hoe gaat het met de nieuwe rio verlopen:).

De garage of de verdeler kan er echt niets aan doen maar komt van Kia fabriek uit? Ja, ze mogen natuurlijk dan niet liegen over de wachttijden maar ik denk dat ze er echt ook niet uitgeraken, de ene krijgt hem vroeger de andere veel te laat:). Geduld wordt zeker beloont!!!!

Geplaatst

Maar wees eerlijk MauS.. 7 maanden wachten met in het vooruitzicht de Nw auto is ook wel iets speciaals ;):D

Ja het is een soort van zwangerschap haha! op het eind wordt je wel heel erg ongeduldig maar als die er eenmaal is... 1 en al genieten!

Als ik de vorige berichten zo begrijp kan dat ook wel een kerst worden. Indien dat het geval wordt (bel ze morgen weer) dan gaan ze iets meemaken.

Tarkan, de dealer kan hier weinig in betekenen als jij een luxe picanto besteld moet je gewoon langer wachten dan een standaard pico omdat die vaker van de band rollen maar 5 maand is niets vergeleken met mijn 7 maand wachten :lol: als ze zwart op wit hebben bevestigd naar jou dat hij in augustus wordt geleverd zou ik vragen voor compensatie of voor een vervangende auto.

mijn advies: maak geen ruzie met de dealer want dat werkt altijd in het nadeel van de klant. ;)

Afgelopen Zaterdag besteld.

3-deurs,

White

Comfort Pack

Exterior Pack

Style Pack

ESC

Bij mij wordt de levertijd ook op 5 maanden geschat. <_<

Mooie combinatie, en die 5 maanden... dat is helaas standaard :)

Hij is vandaag binnen gekomen bij de dealer :)

Volgende week dinsdag ga ik hem ophalen :) levertijd dus binnen 4 weken

Snelle levering maar dit betreft een auto die al op voorraad stond B)

want produceren en verschepen in 4 weken ? dat kan alleen in onze dromen. (helaas)

tip aan allen: bestel gewoon tijdig en zorg dat je je niet vast gaat binden op de levertijd want die is niet alleen bij Kia onduidelijk ook bij andere merken: Fiat 500 / Ford Ka vriendin van me had een luxe Ford Ka besteld opgegeven 3 maand mevrouw,.. maar het waren er 6 dus ja... :rolleyes:

(nu heb ik wel makkelijk praten want ik heb mijne al 1 hele week maar geloof mij als je hem eenmaal hebt dan is het echt genieten...!! )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...