Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wanneer worden de nieuwe Picanto's afgeleverd ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben op 25 mei een Picanto 1.2 besteld. Vandaag de dealer gebeld of de leverdatum al bekend is. Helaas nog niet. Naar verwachting krijgen wij de auto in september...

Geplaatst

Ik was gisteren bij mijn dealer (om schade te laten taxeren aan mijn picanto :( ) en hij zei dat hij de volgende lading Picanto's in augustus verwachtte.

Geplaatst

Wij hebben onze (3 deurs overcompleet) begin juni besteld, datum staat nu op 22 augustus leveren...

Dus ook nog met oude toet op vakantie....(balen)

Geplaatst

Ik denk dat 3 deurs en/of 1.2 uitvoering kunnen vertraging oplopen. Mijn 5 deurs ga ik overmorgen na twee maanden (iets langer dan 8 weken dus) ophalen.........hoop ik! :rolleyes:

Geplaatst

Afgelopen zaterdag 16/7 onze zoon zover gekregen dat hij z'n 12 jaar oude auto wilde vervangen voor een Picanto.

Al woont hij 60km bij ons vandaan toch meegesleept naar "onze" dealer.

Die heeft wat voorraad durven bestellen ( is niet makkelijk bij een nieuw model omdat de hardlopers nog niet echt bekend zijn )

En mijn zoon is het eens geworden qua prijs en inruil en het is de Picanto 1.2 benzine comfort geworden. Kleur : Cafe Mocha.

Auto komt 8 augustus a.s. binnen ... levering zo'n week daarna.. dus half augustus :clap:

Geplaatst

Leuk zo'n hele Kia familie! Misschien moet ik ook maar net als mijn ouders toyota gaan rijden :unsure:

Laat ik je dan vertellen dat we eigenlijk bij dit bedrijf naar binnen liepen om naar een Toyota te kijken..

Ze zijn dus dealer van 2 merken. En na bij de modellen van Toyta gekeken te hebben en proefgereden.. ook "even " in de showroom van Kia.

En geloof me.. tot die tijd had ik niet het idee ooit Kia te gaan rijden.. maar dubbeltje viel toch die kant op. :)

Tot nu toe zijn we heel tevreden over sales, aftersales en service van die dealer ENN.. niet onbelangrijk.. HEELL tevreden over het rijden met de KIA 's .

Vandaar dat onze zoon zei : "als jullie zo lyrisch zijn ga ik ook maar eens kijken... recensies over de Picanto zijn goed " .

( Geen idee oftie hier meeleest en/of lid wordt ;) )

Geplaatst

Mijn Picanto is hier ! Na lang wachten heb ik mijn auto vandaag opgehaald. Wij noemen ons Kia " Wasabi" ( gezien de kleur ..........lemon grass.......of Wasabi ;) ) en we zijn heel erg blij met haar :D

• 3 weken later...
Geplaatst

Zoals ik hierboven schreef is de Picanto 16 juli besteld en vandaag afleverdatum afgesproken 25 augustus. ( dit jaar :P )

Das weer netjes van Kooijman - Tiel :)

Geplaatst

Zoals ik hierboven schreef is de Picanto 16 juli besteld en vandaag afleverdatum afgesproken 25 augustus. ( dit jaar :P )

Das weer netjes van Kooijman - Tiel :)

Tuut tuut, dat is snel! Nou alvast gefeliciteerd!

Is het niet zo'n Picanto uit de snackbar die snel uit het vet wordt gehaald........?

Geplaatst

Is het niet zo'n Picanto uit de snackbar die snel uit het vet wordt gehaald........?

Nouuuww we zullen um goed bekijken als onze zoon hem komt laten zien.. kleur is Cafe Mocha :unsure::o

• 3 weken later...
Geplaatst

Sinds 25 mei zitten wij te wachten op de nieuwe Picanto 1.2 in de kleur wit. De aflevering stond gepland voor september. Gisteren te horen gekregen dat de aflevering vertraagd is naar oktober. Volgens de dealer komt dat omdat wij ESP als optie hebben.

Vanaf januari 2012 moeten alle Picanto's met ESP worden afgeleverd volgens de nieuwe Europese richtlijnen. Wij zullen dan wel een proefversie krijgen aangezien het zo lang duurt voordat de auto van de band afrolt :unsure:.

Geplaatst

Krijg je dan wel de EUR 500 introductiekorting van KIA? Die gold tot 30 juni meen ik.

Ja, die krijgen we. Formeel had de auto dan voor 1 juli geleverd moeten zijn geloof ik.

Ik ruil overigens een 107 van 5 jaar oud. Daarvoor heb ik mei een inruilprijs afgesproken + de EUR 500,- introductiekorting.

De dealer zal ook wel niet blij worden van de late levering. De inruilauto wordt ook minder waard...

Geplaatst

Krijg je dan wel de EUR 500 introductiekorting van KIA? Die gold tot 30 juni meen ik.

Ja, die krijgen we. Formeel had de auto dan voor 1 juli geleverd moeten zijn geloof ik.

Ik ruil overigens een 107 van 5 jaar oud. Daarvoor heb ik mei een inruilprijs afgesproken + de EUR 500,- introductiekorting.

De dealer zal ook wel niet blij worden van de late levering. De inruilauto wordt ook minder waard...

Hoi,

wij hebben hetzelfde. Een 3 deurs (besteld half mei) met alle toeters en bellen zou eind aug begin sept aankomen...kregen vorige week ook te horen dat het oktober zal zijn voordat ik hem in ontvangst kan nemen.

Volgens de dealer had dit inderdaad te maken met de combi van de opties. (naast het feit dat het een 3 deurs is)

Nu jou verhaal te hebben gehoord zal dat dan wel kloppen. We zullen zien

gr Tarkan

Geplaatst

Kia Picanto 1.2 alle opties besteld op 08-06-2011 stond eerst op levering 13-9 en wordt nu 18-9 transport naar de dealer gezet, staat nu wel al in Rotterdam voor inklaren. Dealer geeft wel aan als hij ingeklaard is dat het transport eerder kan zijn als er ruimte is op het transport richting de omgeving van de dealer dus einde van het wachten voor mijn is ieder geval in zicht.

Gr Nico

Geplaatst

Vandaag zijn er weer een aantal geleverd bij de dealer in Beverwijk. Helaas stond die van ons er nog niet bij. Hij kon op dit moment ook niet zien waar hij op dit moment is, omdat hij in backorder staat. Blijf hopen dat de dealer snel belt. Gr Alex

Geplaatst

zo.... 21 september mag ik hem ophalen bij de garage.

5 juli besteld

kia picanto 1.2 Exterior Pack titanium.

pfffffff lang geduurt, maar goed....wachten zal beloond worden toch?

Geplaatst

Sinds 25 mei zitten wij te wachten op de nieuwe Picanto 1.2 in de kleur wit. De aflevering stond gepland voor september. Gisteren te horen gekregen dat de aflevering vertraagd is naar oktober. Volgens de dealer komt dat omdat wij ESP als optie hebben.

Vanaf januari 2012 moeten alle Picanto's met ESP worden afgeleverd volgens de nieuwe Europese richtlijnen. Wij zullen dan wel een proefversie krijgen aangezien het zo lang duurt voordat de auto van de band afrolt :unsure:.

Ja extra of speciale opties is meestal - vertraging,

ik heb een electrisch schuif/kantel dak in mn Picanto 3 deurs besteld dat kost ook extra (wacht) tijd...

maar ESP is wel fijn achter schijfremmen en vooral met glad weer in de winter heb je daar echt veel aan!!

(heb zelf een beetje spijt dat ik het niet heb besteld..)

Wij hebben onze (3 deurs overcompleet) begin juni besteld, datum staat nu op 22 augustus leveren...

Dus ook nog met oude toet op vakantie....(balen)

Niet zo klagen :wink: mijne besteld op: zaterdag 16 april op de autorai (3 deurs) en wordt als het goed is, vrijdag 16 sept geleverd dus.... hoezo wachten ? ;)

Geplaatst

Ja extra of speciale opties is meestal - vertraging,

ik heb een electrisch schuif/kantel dak in mn Picanto 3 deurs besteld dat kost ook extra (wacht) tijd...

maar ESP is wel fijn achter schijfremmen en vooral met glad weer in de winter heb je daar echt veel aan!!

(heb zelf een beetje spijt dat ik het niet heb besteld..)

Niet zo klagen :wink: mijne besteld op: zaterdag 16 april op de autorai (3 deurs) en wordt als het goed is, vrijdag 16 sept geleverd dus.... hoezo wachten ? ;)

Begrijp ik het goed? Zonder ESP schijfremmen voor en trommelremmen achter en met ESP schijfremmen rondom?

Geplaatst

Begrijp ik het goed? Zonder ESP schijfremmen voor en trommelremmen achter en met ESP schijfremmen rondom?

YES! :D

(gevoelsmatig is rondom-schijf altijd beter) maar ik heb gereden (en goed geremt) met de Picanto zonder ESP, (dus trommelrem achter)

en hij remt prima het is ook een klein en licht auto-tje en de voor-remmen doen toch meer dan 60% van het werk dus geen probleem, alleen ESP heeft om automatisch de wielen bij te remmen rondom schijf nodig... ik zou het wel aanraden zeker in de wintermaanden zeer veel profijt van gehad. (op een Audi TT met ESP)

Geplaatst

Vandaag zijn er weer een aantal geleverd bij de dealer in Beverwijk. Helaas stond die van ons er nog niet bij. Hij kon op dit moment ook niet zien waar hij op dit moment is, omdat hij in backorder staat. Blijf hopen dat de dealer snel belt. Gr Alex

Toen ik die van mij bestelde was deze ook nergens op voorraad maar wel al door de importeur bij de fabriek besteld, de dealer zag dit in zijn systeem waar dit stond aangegeven als "backorder".

Vanaf dat moment heeft het nog bijna 4 maanden geduurd voordat de auto werd afgeleverd. Normaliter is backorder te interpreteren als "wordt door de fabriek nog aan gewerkt of zit daar tenminste in de planning".

Wat op de boot zit is voor de dealer zichtbaar.

Het monteren van winterbanden en het met beleid rijden zou ik persoonlijk prefereren, als het ESP in moet grijpen heeft de bestuurder het immers zelf al te bont gemaakt.

Heb het hier voor de goede orde over ESP en niet over traction control hetgeen zeker wel een toevoeging is voor rijden op sneeuw.

Geplaatst

Wij gaan zaterdag onze Picanto bestellen. Alle pakketten, 5-deurs en ESC. De kleur wordt waarschijnlijk "Titanium Silver", maar zijn er nog niet helemaal over uit. De "Milky Beige" vinden wij ook erg mooi en is wat mij betreft iets minder annoniem, ik wil alleen "Milky Beige" met de donkere velgen (alleen op 3 deurs :angry: leverbaar), maar wil niet nog eens €899 extra voor neerleggen.

Graag zou ik hier een bron van zien. Ik zou de dealer hier graag mee willen confronteren om die schamele 396 euro korting te verhogen met de ESC optie.

....

Het monteren van winterbanden en het met beleid rijden zou ik persoonlijk prefereren, als het ESP in moet grijpen heeft de bestuurder het immers zelf al te bont gemaakt.

Heb het hier voor de goede orde over ESP en niet over traction control hetgeen zeker wel een toevoeging is voor rijden op sneeuw.

Beetje kort door de bocht vond ik. Mocht het zo zijn dat iemand voor je met alle veiligheid toeters en bellen remmen tijdens een regenbui en jij kunt uitwijken door je stuur om te gooien....... zou fijn zijn als je auto dan mee kan helpen zodat je deze keer misschien wel ongeschonden ervan af kan komen.

Geplaatst

Beetje kort door de bocht vond ik. Mocht het zo zijn dat iemand voor je met alle veiligheid toeters en bellen remmen tijdens een regenbui en jij kunt uitwijken door je stuur om te gooien....... zou fijn zijn als je auto dan mee kan helpen zodat je deze keer misschien wel ongeschonden ervan af kan komen.

Ik moet mij bij Phoenix aansluiten, wanneer een "halve zool" voor je iets onverwachts doet of noodstop maakt is het inderdaad zeer fijn dat ESP jouw helpt om zelf ook niet je auto in de prak te krijgen, en uit ervaring met mijn vorige Audi TT is ESP in de winter gewoon erg fijn.

Succes met je aankoop Phoenix je zult er geen spijt van krijgen B)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...