Ga naar inhoud

Vervangen van gloeilamp naar LED


2011-sportage

Aanbevolen Berichten

Hé Sjölp,

Puike input van je op je doorverwijzing !

Die kentekenplaatverlichting, bewust warm wit ? want volgens mij ben je een Xenonlook fan ? Is natuurlijk veel mooier op een Evogue (met standaard Xenon). Ik vind die "2 kleuren" koplampen ook niks, dus dat gaat zometeen als eerste aangepakt worden...... (krijg binnen een week of 2 mijn "X-clusive" .........)

Ook die oranje "gloed" van de richtingaanwijzers "peertjes" vind ik jammer. Oranje LED is er, heb je daar al ervaring

mee ? Ik zit zelf te denken om de achteruitrijlampen "om te draaien" met de richtingaanwijzers ......

Misschien best "exclusief" wat denk je daar van ? En die LED deurdrempels, die prijs, klopt dat. En de voeding ? waar heb je die vandaan gehaald..................

En al die peertjes in de "mistlampen" onder vooraan, wat is dat allemaal ...................... ?? (zoals je merkt, ik heb 'm nog niet op de oprit staan)

Groet, Dick van Dyke

Hey Dick,

Sorry voor het late antwoord maar ik heb 3 weken in het (verre) buitenland gezeten en niet meer meegelezen.

1. Kentekenplaatverlichting is 'helder'wit en niet warm wit. (op de foto van de achterlichten is er nog een beetje van te zien).

2. Twee kleuren koplamp bevalt mij ook niet, maar voorlopig denk ik niet dat er nog iets gaat veranderen aan de auto ;)

3. 'Zilveren' richtingsaanwijzerlampjes (scrabblewoord) zitten er al van dag 1 op. Ben dit echter vergeten bij te voegen, zo normaal vind ik dat (zaten er bij mijn 2 vorige auto's ook op.)

4. Achteruitrijlampen omdraaien met richtingsaanwijzers... ik vrees dat je problemen met de keuring krijgt.

5. Prijs van de LED-deurdrempels klopt. Ik heb ze als trouwe klant zelfs verzendkostenvrij gekregen. Voeding wordt aan de binnenzijde deurdrempel (onder de kunststof afdekking) van de dikke rode kabel genomen. Zwarte kabel wordt aangesloten op het knopje in de deurstijl zodat de LED uitgaan wanneer de deuren gesloten zijn.

6. De rest van je vragen zijn al beantwoordt.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Dick,

Sorry voor het late antwoord maar ik heb 3 weken in het (verre) buitenland gezeten en niet meer meegelezen.

1. Kentekenplaatverlichting is 'helder'wit en niet warm wit. (op de foto van de achterlichten is er nog een beetje van te zien).

2. Twee kleuren koplamp bevalt mij ook niet, maar voorlopig denk ik niet dat er nog iets gaat veranderen aan de auto ;)

3. 'Zilveren' richtingsaanwijzerlampjes (scrabblewoord) zitten er al van dag 1 op. Ben dit echter vergeten bij te voegen, zo normaal vind ik dat (zaten er bij mijn 2 vorige auto's ook op.)

4. Achteruitrijlampen omdraaien met richtingsaanwijzers... ik vrees dat je problemen met de keuring krijgt.

5. Prijs van de LED-deurdrempels klopt. Ik heb ze als trouwe klant zelfs verzendkostenvrij gekregen. Voeding wordt aan de binnenzijde deurdrempel (onder de kunststof afdekking) van de dikke rode kabel genomen. Zwarte kabel wordt aangesloten op het knopje in de deurstijl zodat de LED uitgaan wanneer de deuren gesloten zijn.

6. De rest van je vragen zijn al beantwoordt.

Groet

Dank !!

Mvrgr, Dick van Dyke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iemand een idee wat deze knul met zijn verlichting heeft gedaan ?

Aan de reacties op het filmpje te zien wil hij in ieder geval zijn geheim niet prijsgeven maar ik denk dat het hier om een electronicafreak gaat die zijn koplampen volledig uiteen heeft gehaald om er eigenhandig bicolorleds in te plaatsen die door een speciale electronische schakeling gestuurd worden, er zullen wel menige uurtjes ingekropen hebben om dit voor te bereiden en te realiseren denk ik, het is wel prachtig!!! :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iemand een idee wat deze knul met zijn verlichting heeft gedaan ?

ik denk dat het led angel eyes zijn je kan ze vhttp://www.koreanautoimports.com/store/product_info.php?cPath=30_401_442&products_id=5052&osCsid=fcdc5922d1b14d9219e80a04c7c67e3finden op deze site

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Dick,

Sorry voor het late antwoord maar ik heb 3 weken in het (verre) buitenland gezeten en niet meer meegelezen.

1. Kentekenplaatverlichting is 'helder'wit en niet warm wit. (op de foto van de achterlichten is er nog een beetje van te zien).

2. Twee kleuren koplamp bevalt mij ook niet, maar voorlopig denk ik niet dat er nog iets gaat veranderen aan de auto ;)

3. 'Zilveren' richtingsaanwijzerlampjes (scrabblewoord) zitten er al van dag 1 op. Ben dit echter vergeten bij te voegen, zo normaal vind ik dat (zaten er bij mijn 2 vorige auto's ook op.)

4. Achteruitrijlampen omdraaien met richtingsaanwijzers... ik vrees dat je problemen met de keuring krijgt.

5. Prijs van de LED-deurdrempels klopt. Ik heb ze als trouwe klant zelfs verzendkostenvrij gekregen. Voeding wordt aan de binnenzijde deurdrempel (onder de kunststof afdekking) van de dikke rode kabel genomen. Zwarte kabel wordt aangesloten op het knopje in de deurstijl zodat de LED uitgaan wanneer de deuren gesloten zijn.

6. De rest van je vragen zijn al beantwoordt.

Groet

Ik heb vandaag de "oranje" knipperlichten acher vervangen door rode led. Ik vind het best hip, al zeg ik het zelf ....... De 9 ledjes geven een mooi egaal licht in het armatuur omdat het "glas" wel transparant is, maar niet "helder". Tevens zit de lamp er haaks in, waardoor je ook niet tegen de leds aan kijkt (9 stuks). Ook kan ik me zo weer een beetje onderscheiden van al die andere SP3's want je ziet er natuurlijk steeds meer. Kosten Euro 10,-- (was wel een goedkoop B-merk) en een minuut of 10 werk. Ik zie wel hoelang ze het volhouden .... Volgens de site van de RDW mag acher gewoon oranje, maar dus ook rood. Ik heb trouwens wel 1 van de "pinnetjes" af moeten vijlen anders paste het voetje niet in de houder. De lamp zit dan toch nog gewoon goed vast en recht. Voor heb ik ondertussen de "silverbulbs" maar daar mag volgens de RDW ook gewoon wit of geel in ......... De zijkant (bij ons in de spiegels), die moet oranje blijven ........ Ter info, de led lampen hebben geen invloed op de knipperfrequentie en geven ook geen storing "op" het dashbord.

Dick van Dyke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. O.a. (oudere) amerikaanse auto's hebben ook rode knipperlichten achter.

CORRECTIE

De knipperfrequentie is helaas niet goed ........... Ik had alleen getest met alarmlichten en dat gaat goed. Nu vandaag met enkel knipperlicht knipperen de lampen veel te snel. Een bekend probleem heb ik ondertussen op diverse forums gelezen. Nu kan ik met weerstanden aan de gang, maar dat is ook een geëmmer. Gelukkig zijn er ook "rode gloeilampen" 12V die m.n. in de scooterwereld veel gebruikt worden (kwam ik na lang zoeken achter). Die gaan er binnekort in. Toch rood en normale snelheid van knipperen ......

Dick van Dyke

Link naar reactie
Delen op andere sites


CORRECTIE

De knipperfrequentie is helaas niet goed ........... Ik had alleen getest met alarmlichten en dat gaat goed. Nu vandaag met enkel knipperlicht knipperen de lampen veel te snel. Een bekend probleem heb ik ondertussen op diverse forums gelezen. Nu kan ik met weerstanden aan de gang, maar dat is ook een geëmmer. Gelukkig zijn er ook "rode gloeilampen" 12V die m.n. in de scooterwereld veel gebruikt worden (kwam ik na lang zoeken achter). Die gaan er binnekort in. Toch rood en normale snelheid van knipperen ......

Dick van Dyke

Dick,

Ik heb led knipperlichten op mijn motorfiets gemonteerd en liep tegen hetzelfde probleem aan. Dat geklooi met weerstanden is niets, die worden warm en kost wat soldeerwerk.

Er is echter ook een andere oplossing: je kunt een knipperrelais voor led-knipperlichten monteren. Zo'n relais is goedkoop en 't werkt perfect.

Het is vaak een kwestie van het oude relais eruit, nieuw relais erin. Klusje van minder dan een minuut. Je moet alleen even kijken of je een 3-polig of 4-polig relais hebt.

Meestal is het 3-pin: link

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dick,

Ik heb led knipperlichten op mijn motorfiets gemonteerd en liep tegen hetzelfde probleem aan. Dat geklooi met weerstanden is niets, die worden warm en kost wat soldeerwerk.

Er is echter ook een andere oplossing: je kunt een knipperrelais voor led-knipperlichten monteren. Zo'n relais is goedkoop en 't werkt perfect.

Het is vaak een kwestie van het oude relais eruit, nieuw relais erin. Klusje van minder dan een minuut. Je moet alleen even kijken of je een 3-polig of 4-polig relais hebt.

Meestal is het 3-pin: link

Ik lees net je bericht. Had vanmiddag al 2 scooterlampen gekocht. Kosten, Euro 1,--/stuk.

Heb ze meteen gemonteerd en werkt perfect. Geven ook iets meer licht dan de 9-leds rood lamp die ik had. Zie nu wel weer een beetje de lamp door het glaasje, maar ik laat het voorlopig zo. Voor heb ik vervangen door "transparant" geel i.p.v. Silverbulbs. Ook dit mag van de RDW. Ziet er goed uit in het armatuur (geen oranje gloed meer) en is ook weer eens wat anders dan de meeste SP3's, gele knipperlichten ipv oranje

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 jaar later...
Op Monday, July 11, 2011 om 01:55 zei Sjölp:

Ik heb de binnenverlichting (leeslampjes voor en achter + kofferruimte), achteruitrijlichten en nummerplaatverlichting vervangen door LED.

Hier kun je zien door welke

Beste Sjolp, 

zou jij misschien de lijst naar mijn prive mail kunnen sturen?

 

groet Michael.

aangepast door xtra40
Privé mail adres verwijderd i.v.m de privacy
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...